Yeterlilik Kodu | TR0030003755 | |
Yeterlilik Adı | Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Aksaray Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.aksaray.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003755
- İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecektir.
- Pazarlamanın ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklayabilecektir.
- Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilecektir.
- Pazarlama hakkındaki bilgileri analitik ve sistematik olarak değerlendirebilecektir.
- İşletme içinde kararlarda ve uygulamalarda pazarlama bilgilerini kullanır.
- Pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir.
- Pazarlama ve/veya satış uzmanlığı gerektiren konularda bağımsız olarak çalışır.
- Proje bazındaki pazarlama çalışmalarında yürütücü ya da katılımcı olarak sorumluluk alabilecektir.
- Kâr amaçlı ya da kâr amacı gütmeyen örgütlerde pazarlama alanında misyon, amaç ve vizyonunu belirleyebilecektir.
- Pazarlama uygulamalarına ve teorisine eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003755 | |
Qualification Title | ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (TEZLİ Y.L.) Masters Degree | |
Awarding Body | Aksaray University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.aksaray.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003755
- Evelop and deeepen their marketing knowledge, constructing upon their knowledge that they had gained in their four years of undergraduate studies in the same or in a different field.
- Conceive the interdisciplinary interaction of the marketing with the fields such as sociology, psychology , quantitative methods.
- Communicate the marketing knowledge to the peers and team members.
- Evaluate the marketing knowledge by a systematic and analitic approach
- Use the marketing knowledge in decisions and implementations in a company
- Define marketing problems and suggest solutions.Work independently in fields that require marketing and sales expertise.
- Take responsibility in project based marketing studies as an executer or participant.
- Define the mission, the objectives, and the vision of marketing in profit and non-profit companies they are working for.
- Evaluate marketing practices and marketing theories with a critical approach.
Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area.
Qualification is continuous