Yeterlilik Kodu

TR0030003755

Yeterlilik Adı
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAksaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aksaray.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecektir.
  • Pazarlamanın ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklayabilecektir.
  • Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilecektir.
  • Pazarlama hakkındaki bilgileri analitik ve sistematik olarak değerlendirebilecektir.
  • İşletme içinde kararlarda ve uygulamalarda pazarlama bilgilerini kullanır.
  • Pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Pazarlama ve/veya satış uzmanlığı gerektiren konularda bağımsız olarak çalışır.
  • Proje bazındaki pazarlama çalışmalarında yürütücü ya da katılımcı olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Kâr amaçlı ya da kâr amacı gütmeyen örgütlerde pazarlama alanında misyon, amaç ve vizyonunu belirleyebilecektir.
  • Pazarlama uygulamalarına ve teorisine eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003755


Yeterlilik Adı
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aksaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmecilik alanındaki 4 yıllık lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ya da başka bir alanda lisans eğitimi almış ise gerekli dersleri alıp bu yeterliliğe ulaşmış öğrencilerin pazarlama alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilebilecek ve derinleştirilebilecektir.
  • Pazarlamanın ilişkili olduğu sosyoloji, psikoloji, sayısal yöntemler gibi disiplinlerle etkileşimini açıklayabilecektir.
  • Pazarlamaya ilişkin bilgilerini işletme içinde çalışanlara ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olabilecektir.
  • Pazarlama hakkındaki bilgileri analitik ve sistematik olarak değerlendirebilecektir.
  • İşletme içinde kararlarda ve uygulamalarda pazarlama bilgilerini kullanır.
  • Pazarlama sorunlarını tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir.
  • Pazarlama ve/veya satış uzmanlığı gerektiren konularda bağımsız olarak çalışır.
  • Proje bazındaki pazarlama çalışmalarında yürütücü ya da katılımcı olarak sorumluluk alabilecektir.
  • Kâr amaçlı ya da kâr amacı gütmeyen örgütlerde pazarlama alanında misyon, amaç ve vizyonunu belirleyebilecektir.
  • Pazarlama uygulamalarına ve teorisine eleştirel bakış açısı getirebilecektir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı mezunları işletmelerde pazarlama, satış ve iletişim alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren işlerde istihdam edilebilir. Mezunlar birikimlerini işletme dışı çeşitli organizasyonlarda kullanıp sosyal pazarlama alanında da görev alabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003755

Qualification Title
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (TEZLİ Y.L.) Masters Degree
Awarding BodyAksaray University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.aksaray.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Evelop and deeepen their marketing knowledge, constructing upon their knowledge that they had gained in their four years of undergraduate studies in the same or in a different field.
  • Conceive the interdisciplinary interaction of the marketing with the fields such as sociology, psychology , quantitative methods.
  • Communicate the marketing knowledge to the peers and team members.
  • Evaluate the marketing knowledge by a systematic and analitic approach
  • Use the marketing knowledge in decisions and implementations in a company
  • Define marketing problems and suggest solutions.Work independently in fields that require marketing and sales expertise.
  • Take responsibility in project based marketing studies as an executer or participant.
  • Define the mission, the objectives, and the vision of marketing in profit and non-profit companies they are working for.
  • Evaluate marketing practices and marketing theories with a critical approach.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003755


Qualification Title
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (TEZLİ Y.L.) Masters Degree

Awarding Body
Aksaray University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Evelop and deeepen their marketing knowledge, constructing upon their knowledge that they had gained in their four years of undergraduate studies in the same or in a different field.
  • Conceive the interdisciplinary interaction of the marketing with the fields such as sociology, psychology , quantitative methods.
  • Communicate the marketing knowledge to the peers and team members.
  • Evaluate the marketing knowledge by a systematic and analitic approach
  • Use the marketing knowledge in decisions and implementations in a company
  • Define marketing problems and suggest solutions.Work independently in fields that require marketing and sales expertise.
  • Take responsibility in project based marketing studies as an executer or participant.
  • Define the mission, the objectives, and the vision of marketing in profit and non-profit companies they are working for.
  • Evaluate marketing practices and marketing theories with a critical approach.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme can be employed in marketing, sales and communication fields at business entities. The graduates can use their skills and knowledge in non-profit organizations and can also be employed in social marketing area.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address