Yeterlilik Kodu | TR0030005387 | |
Yeterlilik Adı | Üretim Yönetimi ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve başarısız öğrenciler bütünleme sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınav notunun en az 70 olma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında tezli yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam minumum 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların yurt içi en az dört yıllık ve Yüksek Öğretim Kurulunca (YÖK) eşdeğerliği kabul edilen yurt dışı fakülte veya yüksekokullardan mezuniyet diplomasına sahip olmaları ve başvurduğu lisans programı puan türünde ALES’ten en az 55 standart puan almış olmaları gerekir. Ayrıca Enstitü Ana Bilim Dalı ve Enstitü Yönetim kurulu tarafından belirlenen ve Senato tarafından onaylanan ek koşulları sağlamaları gerekir. | |
Başarma Şartları | İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında tezli yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam minumum 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekirProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin (toplam minumum 120 AKTS karşılığı) tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız üretim yönetimi ve pazarlama alanında uzmanlaşarak özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerde ilgili birimlerde görev alabilir, üretim ve pazarlama kapsamında oldukça geniş bir yelpazede iş bulma imkanlarına sahip olurlar. Ayrıca bu alanlarda kendi işlerinin sahibi olabilirler. Tüm kamu kurumlarında ve özel sektörde istihdam edilebilirler. Mezunlarımızın üniversitelerde de akademik personel olarak çalışabilme durumları da mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005387
- Lisans düzeyinde yeterlilik kazandığı üretim yönetimi ve pazarlama alanındaki bilgilerini, uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Bu bilgileri, üretim yönetimi ve pazarlama uzmanlık düzeyinde uygulayabilme becerisini kazanır.
- Üretim yönetimi ve pazarlama alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.
- Üretim yönetimi ve pazarlama alanıyla ilgili bilgi ve birikimlerini ekip arkadaşlarına aktarabilme, bu bilgileri analitik ve sistematik biçimde yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri sunabilme becerisine sahiptir.
- Üretim yönetimi ve pazarlama bilimi kapsamında yer alan konularda bağımsız çalışmalar gerçekleştirir.
- Yürütücüsü veya katılımcısı bulunduğu projelerde sorumluluk alır.
- Görev aldığı organizasyon için vizyon ve hedef belirler.
- Üretim yönetimi ve pazarlama alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Uzmanı olduğu konularda ilgili düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve paydaşlarıyla etkili iletişim kurar.
- Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Çalışma alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Çalışma yaşamının hukuksal, toplumsal ve etik sorumluluklarını kavrar.
- Bu sorumluluk çerçevesinde görev aldığı organizasyon paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
- Üretim yönetimi ve pazarlama alanında yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Çalışmalarında bilinçle hareket eder.
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve başarısız öğrenciler bütünleme sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınav notunun en az 70 olma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında tezli yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam minumum 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.5 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir
Adayların yurt içi en az dört yıllık ve Yüksek Öğretim Kurulunca (YÖK) eşdeğerliği kabul edilen yurt dışı fakülte veya yüksekokullardan mezuniyet diplomasına sahip olmaları ve başvurduğu lisans programı puan türünde ALES’ten en az 55 standart puan almış olmaları gerekir. Ayrıca Enstitü Ana Bilim Dalı ve Enstitü Yönetim kurulu tarafından belirlenen ve Senato tarafından onaylanan ek koşulları sağlamaları gerekir.
Mezunlarımız üretim yönetimi ve pazarlama alanında uzmanlaşarak özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerde ilgili birimlerde görev alabilir, üretim ve pazarlama kapsamında oldukça geniş bir yelpazede iş bulma imkanlarına sahip olurlar. Ayrıca bu alanlarda kendi işlerinin sahibi olabilirler. Tüm kamu kurumlarında ve özel sektörde istihdam edilebilirler. Mezunlarımızın üniversitelerde de akademik personel olarak çalışabilme durumları da mevcuttur.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005387 | |
Qualification Title | Production Management and Marketing Masters Degree | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the courses in order to be able to take the final exam. At least 1 midterm exam, final exam and unsuccessful students are subject to make-up exams for each course. The grade of the midterm exam is 50% and the final exam is 50%. All exams are evaluated over 100 points. The final exam grade must be at least 70. Students taking one of the (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) letter grades from a course are considered successful.In order to obtain a masters degree with thesis in the field of Production Management and Marketing in Business Administration, students must successfully complete all the required and elective courses (total minimum 120 ECTS) and obtain a GPA of at least 2.5 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have a minimum graduation degree from foreign faculties or colleges which are at least four years in Turkey and equivalent to the Higher Education Council (YÖK). In addition, they must meet the additional requirements set by the Institute and Institute Administrative Board and approved by the Senate. | |
Conditions for Success | In order to obtain a masters degree with thesis in the field of Production Management and Marketing in Business Administration, students must successfully complete all the required and elective courses (total minimum 120 ECTS) and obtain a GPA of at least 2.5 out of 4.00.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses (total minimum 120 ECTS) in the program, to obtain at least 2.5 weighted grade point average over 4.00 and successfully complete the master thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work in the relevant units in the companies operating in the private sector by specializing in production management and marketing, and have a wide range of job opportunities in production and marketing. They can also have their own business in these areas. They can be employed in all public and private sectors. Our graduates can also work as academic staff in universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005387
- Develops and deepens the knowledge of production management and marketing at the level of expertise at the undergraduate level.
- Gains the ability to apply this knowledge in production management and marketing expertise level.
- Explains the interaction of production management and marketing with related disciplines.
- To be able to transfer his / her knowledge and knowledge about production management and marketing to his / her team mates, to interpret and analyze this information analytically and systematically, to define problems and to offer solutions.
- Performs independent studies on subjects covered by production management and marketing science.
- He / she takes responsibility for projects where he / she is a participant or participant.
- Determines the vision and goals for the organization.
- Critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of production management and marketing.
- He / she conveys his / her thoughts and suggestions in written and oral ways and communicates effectively with his / her stakeholders.
- Communicates verbally and in writing by using a foreign language at B2 level of European Language Portfolio.
- Uses information and communication technologies in advanced level with computer software required by the field of study.
- Understands the legal, social and ethical responsibilities of working life.
- Within the framework of this responsibility, it analyzes and conducts its relations with the organization stakeholders.
- Provides authenticity and contribution in the studies to be done in the field of production management and marketing.
- Has enough consciousness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
- Acts with consciousness in his work.
Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of the courses in order to be able to take the final exam. At least 1 midterm exam, final exam and unsuccessful students are subject to make-up exams for each course. The grade of the midterm exam is 50% and the final exam is 50%. All exams are evaluated over 100 points. The final exam grade must be at least 70. Students taking one of the (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) letter grades from a course are considered successful.In order to obtain a masters degree with thesis in the field of Production Management and Marketing in Business Administration, students must successfully complete all the required and elective courses (total minimum 120 ECTS) and obtain a GPA of at least 2.5 out of 4.00.
Candidates must have a minimum graduation degree from foreign faculties or colleges which are at least four years in Turkey and equivalent to the Higher Education Council (YÖK). In addition, they must meet the additional requirements set by the Institute and Institute Administrative Board and approved by the Senate.
Our graduates can work in the relevant units in the companies operating in the private sector by specializing in production management and marketing, and have a wide range of job opportunities in production and marketing. They can also have their own business in these areas. They can be employed in all public and private sectors. Our graduates can also work as academic staff in universities.
Qualification is continuous