Yeterlilik Kodu

TR0030033816

Yeterlilik Adı
Üstün Zekalılar Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kişisel beceriler ve gelişim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bölümümüzün amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara, bireysel farklılıklara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli eğitimciler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olur.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak eğitim sürecini planlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekliler alanına yönelik ve disiplinler arası bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslar arası gelişimlere hakim olur.
  • Türkiye ve dünyada üstün zekâlılar ve yetenekli bireylerin eğitimlerindeki farklılaştırma prensiplerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim ve sosyal etkileşim becerilerini tanır ve üst düzey düşünme süreçlerini bu alandaki programları geliştirmede kullanılır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla sosyal duygusal gelişim kuramlarını analiz eder.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirir ve bunları geliştirmek için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri belirler.
  • Üstün zekalı ve yetenekli olup da öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb. sorunlarla karşılaşan öğrencilerin özelliklerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekliler alanına ait bilgi ve becerisini ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dili kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisini alan çalışmalarında kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak hazırlanan eğitim planını öğretme öğrenme sürecinde işe koşar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla üst düzey düşünme becerilerini kapsayan eğitim programları hazırlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla alan çalışması yapar.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirme materyallerini geliştirip uygular.
  • Farklı öğrenen üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler ( öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb.) için sınıf içi uygulamalar yapar.
  •  Üstün zekalı ve yetenekliler alanına ait bilgi ve becerisini ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dili akademik dili kullanma yeterliğine sahiptir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisini alan çalışmalarında kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme
  • Farklı öğrenme biçimlerini dikkate alan eğitim programlarını hazırlama yeterliğindedir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla üst düzey düşünme becerilerini kapsayan eğitim programları hazırlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla alan çalışmalarını hazırlayıp yürütebilir.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirme materyallerini geliştirme yetkinliğine sahiptir.
  • Farklı öğrenen üstün zekalı ve yetenekli öğrencilere ( öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb.) hoşgörü ve sabır gösterebilme esnekliğine ve bu öğrencilere özel sınıf içi uygulamalar hazırlama ve uygulama yeterliğine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenci Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlemiş olduğu doktora kabul koşullarına sahip olmalıdır.

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel eğitim merkezlerinde ve BİLSEM’lerde öğretmen, eğitim koordinatörü, eğitim uzmanı ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033816


Yeterlilik Adı
Üstün Zekalılar Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bölümümüzün amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara, bireysel farklılıklara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli eğitimciler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olur.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak eğitim sürecini planlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekliler alanına yönelik ve disiplinler arası bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslar arası gelişimlere hakim olur.
  • Türkiye ve dünyada üstün zekâlılar ve yetenekli bireylerin eğitimlerindeki farklılaştırma prensiplerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim ve sosyal etkileşim becerilerini tanır ve üst düzey düşünme süreçlerini bu alandaki programları geliştirmede kullanılır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla sosyal duygusal gelişim kuramlarını analiz eder.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirir ve bunları geliştirmek için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri belirler.
  • Üstün zekalı ve yetenekli olup da öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb. sorunlarla karşılaşan öğrencilerin özelliklerini bilir.
  • Üstün zekalı ve yetenekliler alanına ait bilgi ve becerisini ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dili kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisini alan çalışmalarında kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak hazırlanan eğitim planını öğretme öğrenme sürecinde işe koşar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla üst düzey düşünme becerilerini kapsayan eğitim programları hazırlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla alan çalışması yapar.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirme materyallerini geliştirip uygular.
  • Farklı öğrenen üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler ( öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb.) için sınıf içi uygulamalar yapar.
  •  Üstün zekalı ve yetenekliler alanına ait bilgi ve becerisini ulusal ve uluslar arası akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dili akademik dili kullanma yeterliğine sahiptir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisini alan çalışmalarında kullanır.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme
  • Farklı öğrenme biçimlerini dikkate alan eğitim programlarını hazırlama yeterliğindedir.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla üst düzey düşünme becerilerini kapsayan eğitim programları hazırlar.
  • Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin sosyal ve duygusal gereksinimlerini karşılamak amacıyla alan çalışmalarını hazırlayıp yürütebilir.
  • Üst düzey düşünme süreçlerini değerlendirme materyallerini geliştirme yetkinliğine sahiptir.
  • Farklı öğrenen üstün zekalı ve yetenekli öğrencilere ( öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, asperger sendromu vb.) hoşgörü ve sabır gösterebilme esnekliğine ve bu öğrencilere özel sınıf içi uygulamalar hazırlama ve uygulama yeterliğine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenci Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlemiş olduğu doktora kabul koşullarına sahip olmalıdır.


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel eğitim merkezlerinde ve BİLSEM’lerde öğretmen, eğitim koordinatörü, eğitim uzmanı ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033816

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasPersonal skills and development
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033816


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address