Yeterlilik Kodu | TR0030033639 | |
Yeterlilik Adı | Üstün Zekalılar Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kişisel beceriler ve gelişim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüzün amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara, bireysel farklılıklara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli eğitimciler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Mezun olmak için 2 yarıyıl boyunca toplam 21 kredi saatinden az olmamak koşuluyla en az 7 adet ders ve kredisiz seminer dersini tamamlanmış olması ve tez sunumunda başarılı bulunması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenci Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlemiş olduğu yüksek lisans kabul koşullarına sahip olmalıdır. | |
Başarma Şartları | Mezun olmak için 2 yarıyıl boyunca toplam 21 kredi saatinden az olmamak koşuluyla en az 7 adet ders ve kredisiz seminer dersini tamamlanmış olması ve tez sunumunda başarılı bulunması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olanlar sınıf öğretmeni, alan öğretmeni olarak özel ve devlet okullarında çalışabileceklerdir. özel eğitim merkezlerinde ve BİLSEM’lerde öğretmen, eğitim koordinatörü, eğitim uzmanı ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033639
Bölümümüzün amacı, Cumhuriyetin ilkelerini benimsemiş, yaşama geçirmiş, ulusal değerlere sahip üst düzey düşünme becerilerini işe koşabilen, sorunlara, bireysel farklılıklara duyarlı, öğrenmeyi öğrenen ve öğreten nitelikli eğitimciler yetiştirmektir.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olur.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak eğitim sürecini planlar.
- Üstün zekalı ve yetenekliler alanına yönelik ve disiplinler arası bilimsel çalışma yöntemlerini bilir.
- Üstün zekalı ve yetenekliler eğitiminde üst düzey düşünme(yaratıcılık, sorun çözme, eleştirel düşünme, karar verme) geliştiren teknikleri tanır.
- Özel öğrenme güçlüğü gösteren üstün zekalı ve yetenekli bireylerin özelliklerini bilip yaşayabilecekleri sorunları çözmeye yönelik uygulamalar planlar.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin rehberlik gereksinimlerini, duygusal ve sosyal sorunlarını bilerek akademik ve mesleki rehberlik alanlarında düzenlemeler tasarlar.
- Üstün zekalılar ve yetenekliler eğitimi alanına ait içerik bilgisini kullanarak eğitsel hedefler ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, tasarımı ve değerlendirmesi yapar.
- Üstün zekalı ve yetenekliler alanına yönelik disiplinler arası bilimsel çalışmalar yapar.
- Üstün zekalı ve yetenekliler eğitiminde üst düzey düşünme (yaratıcılık, sorun çözme, eleştirel düşünme, karar verme) becerilerini geliştiren teknikleri (farklı) öğretim ortamlarında kullanılır.
- Özel öğrenme güçlüğü gösteren üstün zekalı ve yetenekli bireylerin özelliklerini bilip yaşayabilecekleri sorunları çözmeye yönelik uygulamalar yapar.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin rehberlik gereksinimlerini, duygusal ve sosyal sorunlarını bilerek akademik ve mesleki rehberlik alanlarında çalışmaları yapar.
- Üstün zekalı ve yetenekliler alanına ait bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dili kullanır.
- Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimiyle ilgili amaç, süreç ve kazanımlarını değerlendirmek ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerlemek.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitimi alanına ait kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı içeriği kullanma yetkinliğine sahiptir.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin eğitiminde bireysel farklılıkları ve farklı öğrenme biçimlerini dikkate alarak bireysel ihtiyaçlara cevap verebilecek projeler hazırlayıp yürütebilir.
- Üstün zekalı ve yetenekliler alanına yönelik ve disiplinler arası bilimsel çalışma yöntemlerini kullanır, bu yöntemlerin gerekliliğine inanır.
- Üstün zekâlı ve yetenekliler eğitiminde üst düzey düşünme (yaratıcılık, sorun çözme, eleştirel düşünme, karar verme) geliştiren teknikleri uygulayabilmek için gerekli esnekliği gösterebilme yeteneğine sahiptir.
- Özel öğrenme güçlüğü gösteren üstün zekalı ve yetenekli bireylerin özelliklerini bilip yaşayabilecekleri sorunları çözme yönünde farkındalık oluşturma konusunda yeterlidir.
- Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin rehberlik gereksinimlerini, duygusal ve sosyal sorunlarını bilerek akademik ve mesleki rehberlik alanlarında düzenlemeler yapma yetkinliğine sahiptir.
Mezun olmak için 2 yarıyıl boyunca toplam 21 kredi saatinden az olmamak koşuluyla en az 7 adet ders ve kredisiz seminer dersini tamamlanmış olması ve tez sunumunda başarılı bulunması gerekmektedir.
Öğrenci Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlemiş olduğu yüksek lisans kabul koşullarına sahip olmalıdır.
Programdan mezun olanlar sınıf öğretmeni, alan öğretmeni olarak özel ve devlet okullarında çalışabileceklerdir. özel eğitim merkezlerinde ve BİLSEM’lerde öğretmen, eğitim koordinatörü, eğitim uzmanı ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033639 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Personal skills and development | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |