Yeterlilik Kodu | TR0030021495 | |
Yeterlilik Adı | Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Dil öğrenme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030021495
- Yazılı ve sözlü çeviri teknikleri, çeviri biliminin esasları, dilbilim, söylem çözümlemesi, sosyal bilimler, iş İngilizcesi, hukuk İngilizcesi, medya dili gibi alanlarda çevirmenlikle ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgiler edinmek.
- İngilizce-Türkçe, Türkçe-İngilizce çevirmenlikle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanabilmek.
- Çevirmenlikle ilgili bilgilere ulaşma, gerekli bilgiyi seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenmek ve öğrendiklerini meslek hayatında uygulamak.
- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri ve ofis yazılımlarını kullanabilmek, çevirmenlik alanında çalışmasını kolaylaştıracak teknolojik gelişmeleri yönetmek ve söz konusu teknolojileri kullanabilme bilgisini geliştirmek.
- İş hayatında İngilizceyi etkin biçimde sözlü ve yazılı olarak kullanabilmek.
- Bireysel ve Kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi ve İngilizceyi etkin kullanabilmek, yazılı ve sözlü anlatım becerilerini düzeltmek.
- Çevirmenlikle ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranmak.
- Hukuk, edebiyat, basın yayın, işletme gibi dallar hakkındaki metinleri değerlendirerek dalın özelliklerine uygun biçimde çevirebilmek.
- Ülke içerisindeki ekonomik, politik, sosyo-kültürel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek söz konusu alanlardaki gelişmeleri çevirmenlik mesleği ile ilişkilendirerek değerlendirmek ve Türkiye’deki çeviri alanının gidişatını takip ederek gelişmelerle ilgili yorumlarda bulunmak ve öneriler sunmak becerisini gerçekleştirmek.
- İş yaşamı dinamikleri çerçevesinde hızlı ve doğru kararlar verebilmek, düşüncelerini ifade edebilmek, sorun çözmek, topluluk önünde sunum yapabilmek ve gerektiğinde girişimcilik becerileri ortaya koymak.
Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme
Qualification Code | TR0030021495 | |
Qualification Title | Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde | |
Awarding Body Url | http://www.ohu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Language acquisition | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Grade Evaluation:Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below: Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination | |
Conditions for Success | The Short Cycle (Associate Degree) is awarded to students who have,- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030021495
- To obtain basic theoretical and applied information on language of media, Legal English, Business English, social sciences, discourse analysis, linguistics, principles of translations studies, translation and interpretation methods.
- To utilize basic and up-to date technical knowledge on translation.
- Learn to learn while developing skills to reach any necessary information on translation, to be able to choose, understand, interpret and use relevant information.
- To able use word processors and related software and Internet technologies as well as computer skills and manage technological developments which facilitate working as a translator.
- To be able to use English efficiently in business life.
- To use English and Turkish efficiently in individual and corporate communication process and improve skills of written and oral communication
- To act responsibly considering social, scientific, cultural and ethical values while collecting and processing data on translation.
- To be able to translate texts properly in compliance with the special terminology in different areas such as law, literature, media or business.
- Being able to evaluate developments in translation by tracking economical, political, socio cultural and technological developments in the country.
- To make fast and precise decisions within the dynamics of business life, express their opinion effective, solve problems, and make presentations in public and put forward skills of entrepreneurship when needed.
Grade Evaluation:Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below: Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. "T" stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above. Minor and double major courses and S and T grade courses even if stated in academic plan are not considered in calculating academic average. The last taken grade is included in academic average in repeated courses. Students can optionally repeat DD, DC and CC grade courses to increase their academic average. The last taken grades of these courses are included in academic average.
High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination