Yeterlilik Kodu

TR0030016951

Yeterlilik Adı
Uzay Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çevre bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü, öğrencilerine uzay teknolojileri alanında derin bir bilgi ve deneyim kazandırarak, ulusal ve uluslararası alanda geniş bir istihdam ağı sunmaktadır. Mezunları, başta uzay ajansları, savunma sanayii, özel sektörün uzay teknolojileri şirketleri, araştırma merkezleri ve üniversiteler olmak üzere birçok farklı alanda görev alabilmektedir. Bu geniş yelpazede, uzay araçları tasarımı, uydu geliştirme, uzay görevlerinin planlanması ve uzay sistemlerinin kontrolü gibi kritik alanlarda önemli projelerde yer alarak, ülkemizin uzay teknolojilerinin ilerlemesine katkı sağlamaktadırlar. Bu da hem mezunların kariyer fırsatlarını genişletmekte hem de Türkiye'nin uzay alanındaki stratejik hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmaktadır.
Öğrenme Ortamları

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Uzay Mühendisliği Bölümü, Uzay Bilimleri ve Mühendisliği alanında güçlü bir eğitim altyapısına sahip, ileri düzeyde akademik ve pratik eğitim olanakları sunan bir bölümdür. Yetkin öğretim üyesi kadrosu ve zengin laboratuvar imkanları sayesinde, öğrencilere sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda alanındaki gelişmeleri ve araştırmaları takip edebilecekleri uygulamalı deneyimler de kazandırılmaktadır. Bölümün sunduğu eğitim ortamı, öğrencilerin uzay mühendisliği alanındaki çeşitli disiplinlerde derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. Uzay sistemleri, uydular, roketler ve uzay araçları gibi konularda öğrenciler, hem temel mühendislik bilgi ve becerilerini geliştirir hem de ileri düzeyde araştırma ve uygulama projeleri üzerinde çalışarak sektörün ihtiyaçlarına uygun mühendisler olarak yetişmektedirler.
İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü'nde bulunan laboratuvarlar ve yürütülmekte olan projeler, öğrencilere geniş bir araştırma ve geliştirme ortamı sunar. Bu laboratuvarlar, uzay mühendisliğinin hem teorik hem de pratik yönlerini kapsayan çalışmalara olanak tanır. Öne çıkan laboratuvarlarımız arasında:
1)Uzay Sistemleri Tasarım ve Test Laboratuvarı: Uzay araçları ve uyduların tasarım, simülasyon ve test süreçlerine yönelik uygulamalar yapılır.
2) Hava Uzay Çok-Disiplinli Tasarım Optimizasyon Laboratuvarı: Hava ve uzay sistemlerinin tasarım süreçlerinde çok disiplinli bir yaklaşım sergileyerek optimizasyon çalışmaları yürütülür.
3)Trisonik Araştırma Laboratuvarı: Ses üstü ve ses altı hızlarda rüzgar tüneli deneyleri yapılarak, aerodinamik ölçümler gerçekleştirilir.
4) Hesaplamalı Mühendislik Laboratuvarı: Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemleri kullanılarak uzay mühendisliği problemlerine çözüm önerileri geliştirilir.
5) Kompozit ve Yapı Laboratuvarı: Uçaklarda ve uzay araçlarında kullanılan kompozit malzemelerin tasarımı, testi ve analizi üzerine çalışmalar yapılır.
Bu zengin akademik altyapı sayesinde, İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü, Türkiye'nin ve dünya çapında uzay mühendisliği alanında söz sahibi olacak mühendislerini yetiştirmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik sorunlarını tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenlik ve refahı göz önünde bulundurarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygular.
  • Bir dizi kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurar.
  • Mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanıma ve küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlarda mühendislik çözümlerinin etkisini dikkate alması gereken bilinçli kararlar verir.
  • Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler oluşturan, görevler planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekip üzerinde etkili bir şekilde işlev görür.
  • Sonuçlar çıkarmak için uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik kararını kullanır.
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinir ve uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028

Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Başarma Şartları Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

TAI (TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayi)
TEI (TUSAŞ Motor Sanayi)
ROKETSAN
DeltaV Uzay Teknolojileri A.Ş.
ASELSAN
HAVELSAN
TÜBİTAK-SAGE
TÜBİTAK UZAY
ALP Havacılık
GE Aviation
Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM)
ALTINAY Havacılık ve İleri Teknolojileri A.Ş.
VESTEL Defense Industries Inc.
KALE Havacılık
Army 1st Air Supply and Maintenance Center
Army 2nd Air Supply and Maintenance Center
Army5th Main Maintenance Center
TURKISH TECHNIC
MY TECHNIC
TÜBİTAK UZAY
TÜBİTAK SAGE
ONUR Havayolları
Free Bird Airlines
Sun Express Airlines
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016951


Yeterlilik Adı
Uzay Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü, öğrencilerine uzay teknolojileri alanında derin bir bilgi ve deneyim kazandırarak, ulusal ve uluslararası alanda geniş bir istihdam ağı sunmaktadır. Mezunları, başta uzay ajansları, savunma sanayii, özel sektörün uzay teknolojileri şirketleri, araştırma merkezleri ve üniversiteler olmak üzere birçok farklı alanda görev alabilmektedir. Bu geniş yelpazede, uzay araçları tasarımı, uydu geliştirme, uzay görevlerinin planlanması ve uzay sistemlerinin kontrolü gibi kritik alanlarda önemli projelerde yer alarak, ülkemizin uzay teknolojilerinin ilerlemesine katkı sağlamaktadırlar. Bu da hem mezunların kariyer fırsatlarını genişletmekte hem de Türkiye'nin uzay alanındaki stratejik hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmaktadır.

Öğrenme Ortamları

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Uzay Mühendisliği Bölümü, Uzay Bilimleri ve Mühendisliği alanında güçlü bir eğitim altyapısına sahip, ileri düzeyde akademik ve pratik eğitim olanakları sunan bir bölümdür. Yetkin öğretim üyesi kadrosu ve zengin laboratuvar imkanları sayesinde, öğrencilere sadece teorik bilgi değil, aynı zamanda alanındaki gelişmeleri ve araştırmaları takip edebilecekleri uygulamalı deneyimler de kazandırılmaktadır. Bölümün sunduğu eğitim ortamı, öğrencilerin uzay mühendisliği alanındaki çeşitli disiplinlerde derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. Uzay sistemleri, uydular, roketler ve uzay araçları gibi konularda öğrenciler, hem temel mühendislik bilgi ve becerilerini geliştirir hem de ileri düzeyde araştırma ve uygulama projeleri üzerinde çalışarak sektörün ihtiyaçlarına uygun mühendisler olarak yetişmektedirler.
İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü'nde bulunan laboratuvarlar ve yürütülmekte olan projeler, öğrencilere geniş bir araştırma ve geliştirme ortamı sunar. Bu laboratuvarlar, uzay mühendisliğinin hem teorik hem de pratik yönlerini kapsayan çalışmalara olanak tanır. Öne çıkan laboratuvarlarımız arasında:
1)Uzay Sistemleri Tasarım ve Test Laboratuvarı: Uzay araçları ve uyduların tasarım, simülasyon ve test süreçlerine yönelik uygulamalar yapılır.
2) Hava Uzay Çok-Disiplinli Tasarım Optimizasyon Laboratuvarı: Hava ve uzay sistemlerinin tasarım süreçlerinde çok disiplinli bir yaklaşım sergileyerek optimizasyon çalışmaları yürütülür.
3)Trisonik Araştırma Laboratuvarı: Ses üstü ve ses altı hızlarda rüzgar tüneli deneyleri yapılarak, aerodinamik ölçümler gerçekleştirilir.
4) Hesaplamalı Mühendislik Laboratuvarı: Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemleri kullanılarak uzay mühendisliği problemlerine çözüm önerileri geliştirilir.
5) Kompozit ve Yapı Laboratuvarı: Uçaklarda ve uzay araçlarında kullanılan kompozit malzemelerin tasarımı, testi ve analizi üzerine çalışmalar yapılır.
Bu zengin akademik altyapı sayesinde, İTÜ Uzay Mühendisliği Bölümü, Türkiye'nin ve dünya çapında uzay mühendisliği alanında söz sahibi olacak mühendislerini yetiştirmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik sorunlarını tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenlik ve refahı göz önünde bulundurarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygular.
  • Bir dizi kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurar.
  • Mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanıma ve küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlarda mühendislik çözümlerinin etkisini dikkate alması gereken bilinçli kararlar verir.
  • Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler oluşturan, görevler planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekip üzerinde etkili bir şekilde işlev görür.
  • Sonuçlar çıkarmak için uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik kararını kullanır.
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinir ve uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028


Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.

Başarma Şartları
Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

TAI (TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayi)
TEI (TUSAŞ Motor Sanayi)
ROKETSAN
DeltaV Uzay Teknolojileri A.Ş.
ASELSAN
HAVELSAN
TÜBİTAK-SAGE
TÜBİTAK UZAY
ALP Havacılık
GE Aviation
Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM)
ALTINAY Havacılık ve İleri Teknolojileri A.Ş.
VESTEL Defense Industries Inc.
KALE Havacılık
Army 1st Air Supply and Maintenance Center
Army 2nd Air Supply and Maintenance Center
Army5th Main Maintenance Center
TURKISH TECHNIC
MY TECHNIC
TÜBİTAK UZAY
TÜBİTAK SAGE
ONUR Havayolları
Free Bird Airlines
Sun Express Airlines
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016951

Qualification Title
Astronautical Engineering (English) Bachelor of Science
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEnvironmental sciences
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Astronautical Engineering Department of ITU provides its graduates and students with extensive employment opportunities in national and international space agencies, defense industry, private sector space technology companies, research centers and universities. Our graduates contribute significantly to the advancement of the country's space technologies by taking on critical roles in spacecraft design, satellite development, space mission planning, and control of space systems. Through these contributions, they play an important part in the Türkiye's progress in the field of space technologies.
Learning Environments

The Department of Astronautical Engineering at Istanbul Technical University (ITU) offers a strong educational infrastructure in the field of Space Sciences and Engineering, providing advanced academic and practical training opportunities. With its qualified faculty and extensive laboratory facilities, the department not only provides theoretical knowledge to its students but also equips them with practical experiences that allow them to keep up with developments in the field. The educational environment offered by the department enables students to acquire in-depth knowledge across various disciplines of astronautical engineering. In subjects such as space systems, satellites, rockets, and spacecraft, students develop both fundamental engineering skills and advanced research and application capabilities, preparing them to become engineers who meet the needs of the industry.
The laboratories and ongoing projects within the ITU Department of Astronautical Engineering provide a broad research and development environment for students. These laboratories support studies that cover both the theoretical and practical aspects of astronautical engineering. Notable laboratories include:
1) Space Systems Design and Testing Laboratory: This lab focuses on the design, simulation, and testing processes of space vehicles and satellites.
2) Aerospace Multidisciplinary Design Optimization Laboratory: It employs a multidisciplinary approach to the design processes of aerospace systems, conducting design optimization studies.
3)Trisonic Research Laboratory: It carries out aerodynamic analyses by simulating conducting subsonic and supersonic wind tunnel tests.
4) Computational Engineering Laboratory: This laboratory develops solutions to astronautical engineering problems using computational fluid dynamics methods.
5) Composite and Structural Laboratory: It focuses on the design, testing, and analysis of composite materials used in aircraft and spacecraft.
With this rich academic infrastructure, the ITU Department of Astronautical Engineering plays a key role in training engineers who will contribute significantly to the space engineering field both in Türkiye and globally.

Description
  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).

Access Requirements

To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.

Conditions for Success Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.
Progression Paths (Relationship Type)

TUSAŞ Turkish Aerospace Industries (TAI)
TUSAŞ Turkish Engine Industries (TEI)
ROKETSAN
DeltaV Space Technologies
ASELSAN
HAVELSAN
TÜBİTAK-SAGE Defense Industry Research and Development Institute
TÜBİTAK Space Technologies Research Institute
ALP Aviation
GE Aviation
Undersecretariat for Defense Industries
Altınay Aerospace and Advanced Technologies Inc.
VESTEL Defense Industries Inc.
KALE Aviation
Army 1st Air Supply and Maintenance Center
Army 2nd Air Supply and Maintenance Center
Army5th Main Maintenance Center
TURKISH TECHNIC
MY TECHNIC
ONUR Airlines
Free Bird Airlines
Sun Express Airlines
Turkish Civil Aviation Authority

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016951


Qualification Title
Astronautical Engineering (English) Bachelor of Science

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Astronautical Engineering Department of ITU provides its graduates and students with extensive employment opportunities in national and international space agencies, defense industry, private sector space technology companies, research centers and universities. Our graduates contribute significantly to the advancement of the country's space technologies by taking on critical roles in spacecraft design, satellite development, space mission planning, and control of space systems. Through these contributions, they play an important part in the Türkiye's progress in the field of space technologies.

Learning Environments

The Department of Astronautical Engineering at Istanbul Technical University (ITU) offers a strong educational infrastructure in the field of Space Sciences and Engineering, providing advanced academic and practical training opportunities. With its qualified faculty and extensive laboratory facilities, the department not only provides theoretical knowledge to its students but also equips them with practical experiences that allow them to keep up with developments in the field. The educational environment offered by the department enables students to acquire in-depth knowledge across various disciplines of astronautical engineering. In subjects such as space systems, satellites, rockets, and spacecraft, students develop both fundamental engineering skills and advanced research and application capabilities, preparing them to become engineers who meet the needs of the industry.
The laboratories and ongoing projects within the ITU Department of Astronautical Engineering provide a broad research and development environment for students. These laboratories support studies that cover both the theoretical and practical aspects of astronautical engineering. Notable laboratories include:
1) Space Systems Design and Testing Laboratory: This lab focuses on the design, simulation, and testing processes of space vehicles and satellites.
2) Aerospace Multidisciplinary Design Optimization Laboratory: It employs a multidisciplinary approach to the design processes of aerospace systems, conducting design optimization studies.
3)Trisonic Research Laboratory: It carries out aerodynamic analyses by simulating conducting subsonic and supersonic wind tunnel tests.
4) Computational Engineering Laboratory: This laboratory develops solutions to astronautical engineering problems using computational fluid dynamics methods.
5) Composite and Structural Laboratory: It focuses on the design, testing, and analysis of composite materials used in aircraft and spacecraft.
With this rich academic infrastructure, the ITU Department of Astronautical Engineering plays a key role in training engineers who will contribute significantly to the space engineering field both in Türkiye and globally.


Description
  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).


Access Requirements

To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.


Conditions for Success
Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.

Progression Paths (Relationship Type)

TUSAŞ Turkish Aerospace Industries (TAI)
TUSAŞ Turkish Engine Industries (TEI)
ROKETSAN
DeltaV Space Technologies
ASELSAN
HAVELSAN
TÜBİTAK-SAGE Defense Industry Research and Development Institute
TÜBİTAK Space Technologies Research Institute
ALP Aviation
GE Aviation
Undersecretariat for Defense Industries
Altınay Aerospace and Advanced Technologies Inc.
VESTEL Defense Industries Inc.
KALE Aviation
Army 1st Air Supply and Maintenance Center
Army 2nd Air Supply and Maintenance Center
Army5th Main Maintenance Center
TURKISH TECHNIC
MY TECHNIC
ONUR Airlines
Free Bird Airlines
Sun Express Airlines
Turkish Civil Aviation Authority


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode