Yeterlilik Kodu | TR0030014761 | |
Yeterlilik Adı | Veterinerlik Farmakoloji ve Toksikolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Veterinerlik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisanüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/104744) 23. maddesi gereğince; Ders değerlendirme esasları; MADDE 23 – (1) Başarı notu; tek ders ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. (2) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yıl/yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının en az 60 olması gerekir. (3) Uzaktan eğitim öğrencilerinin başarı notu, yarıyıl içi sınavının %15’i ile yılsonu/bütünleme sınavında alınan notun %85’inin toplamıdır. (4) Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB, doktorada en az BB olması gerekir. Bilimsel hazırlık geçme notu ise CC’dir. Notların değerlendirilmesinde aşağıdaki tablo esas alınır: Mutlak Değerlendirme Başarı Notu Harf Karşılığı Sistemindeki Not Aralıkları 4,00 AA 90-100 3,50 BA 80-89 3,00 BB 70-79 2,50 CB 65-69 2,00 CC 60-64 1,00 FF 00-59 0,00 FD 0,00 FG (5) Diğer harf notlarının anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) M (Muaf): Öğrencilerin bir başka yükseköğretim kurumundan aldıkları derslerden muaf olmaları durumunda verilir. b) G (Geçer): Kredisiz derslerde başarılı. c) K (Kalır): Kredisiz derslerde başarısız. ç) FF: Başarısız öğrenciler için uygulanır. d) FD: İlgili dersten devamsız olan öğrencilere uygulanır. e) FG: İlgili dersin sınavına girmeyen öğrencilere uygulanır. (6) Başarı ortalaması hesabında öğrencinin G ve M notu aldığı dersler dikkate alınmaz. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/104744) aşağıda belirtilen maddelerine göre öğrenci kabul edilir. Öğrenci kabulü MADDE 11 – (1) Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir: a) Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde yapılacak değerlendirmede adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. Mezuniyet not ortalamalarının dönüşüm hesabında adayın mezun olduğu yükseköğretim kurumundan alacağı onaylı transkript esas alınır. Bu belgeye sahip olmayan adaylar için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının dönüşüm tablosu kullanılır. b) Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki ön değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı, yabancı dil puanının %10’u alınarak toplanır. Değerlendirme sonucunda, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanın 5 katı kadar aday sözlü ve/veya yazılı giriş sınavına ilanla çağırılır. Anadilleri dışında YDS’den veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Yerleştirme puanı, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve giriş sınavının %20’si alınarak toplanır. Toplam puanın en az 60 olması gerekir. Adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Giriş sınavına girmeyen adayın başvurusu geçersiz sayılır. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. c) Güzel sanatlar fakülteleri ve konservatuvar mezunları ile diğer fakültelerin eşdeğer programlarından mezun olanlar için başvurularda ALES puanı aranmaz. Adayın tezli yüksek lisans programına başvuru başarı notu; lisans not ortalamasının %50’si ve yetenek sınavı sonucunun %40’ı, varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak hesaplanır. ç) Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve sözlü ve/veya yazılı giriş sınavı sonucunun %25’i alınarak toplanır. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. Doktora giriş sınavına girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. d) Adayın sanatta yeterlik programına başvuru başarı notu; alan içi öğrenci alımında lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuracak adayların yüksek lisans not ortalamasının %30’u, yabancı dil puanının %20’si, yetenek sınavı sonucunun %50’si alınarak; alan dışı öğrenci alımında ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %10’u ve yetenek sınavı sonucunun %40’ı alınarak hesaplanır. e) Yabancı diller anabilim dalındaki bilim dallarında, bilim dalı dışındaki ikinci bir yabancı dilde YDS’den veya Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından, ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. (2) Tezli yüksek lisans ve doktora sözlü ve/veya yazılı giriş sınavı jürileri için enstitü yönetim kurulu, ilgili anabilim dalı kurulunun önereceği en az beş öğretim üyesi arasından en az üç asıl ve iki yedek üye belirler. (3) Jüriler ilanda belirtilen tarih, saat ve yerde toplanır. Zorunlu haller dışında değerlendirme ve seçme işlemlerini aynı gün içinde tamamlar. Adaylar enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar dikkate alınarak başarı durumuna göre liste halinde sıralanır. Jüri üyeleri tarafından imzalanmış liste, tutanak ve adaylara ait başvuru evrakı ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından enstitü müdürlüğüne sunulur. (4) Bir başka üniversite adına lisansüstü eğitim yapmak üzere Üniversitede görevlendirilecek araştırma görevlileri Üniversitenin lisansüstü eğitimi başvuru şartlarını sağlıyorsa, enstitü yönetim kurulu kararıyla giriş sınavı yapılmaksızın lisansüstü programa kaydedilir. (5) Üniversiteye bağlı enstitülerde araştırma görevlisi kadrosuna atanmış olup, lisansüstü eğitimlerini başka bir üniversitede yapan araştırma görevlileri, eğitimlerinin kalan kısmını ilgili enstitüde açık olan programda tamamlamak üzere enstitü yönetim kurulu kararıyla giriş sınavı yapılmaksızın lisansüstü programa kaydedilir. Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü MADDE 12 – (1) Yüksek lisans ve doktora programlarına kabul edilen öğrencilere, lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri lisansüstü programından farklı alanlarda tamamlayanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri lisansüstü programı ile aynı alanda olduğu halde farklı üniversitede tamamlayanlara eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. (2) Bilimsel hazırlık programı en az on iki, en fazla yirmi dört kredilik ders yükünden oluşur. (3) Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir. (4) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre yarıyıl izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin program ile ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dâhil edilmez. (5) Bilimsel hazırlık programına kabul edilen öğrencilerin lisans programından aldıkları dersler için, 19/8/2013tarihli ve 28740 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır. (6) Bilimsel hazırlık programı esasları, bu Yönetmelik hükümlerine göre ilgili anabilim/anasanat dalı tarafından hazırlanır ve enstitü yönetim kurulu kararı ile uygulamaya konulur. Özel öğrenci kabulü MADDE 13 – (1) Lisans mezunu veya lisans öğrencilerinden bir konuda bilgisini artırmak isteyenler, ilgili anabilim/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla lisansüstü derslere özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Özel öğrenciler sadece kayıtlı lisansüstü öğrenciler için açılan derslere kaydolabilir. (2) Özel öğrenci olarak Üniversitenin doktora programlarından ders almak isteyenlerin, doktora programına kabulde aranan yabancı dil koşulunu sağlamış olması gerekir. Dil koşulunu sağlamadan da özel öğrenci statüsünde derse kayıt yaptırılabilir. Ancak öğrencilere herhangi bir belge verilmez. (3) Özel öğrencilik, ilgili programda doğrudan derece elde etmeye yönelik bir eğitim olmayıp süresi iki yarıyılı geçemez. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz. Lisansüstü eğitime kaydolan özel öğrenciler lisansüstü eğitimde alacakları derslerin toplam kredi sayısının en çok %50’sini özel öğrenci olarak alabilir. (4) Özel öğrenci statüsündeki öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde 18 ve 23 üncü maddeler uygulanır. Özel öğrenci statüsündeki kişiler aldıkları dersleri daha sonraki dönemlerde kredili dersler olarak saydırabilir. Özel öğrenciler kredi/saat başına, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen ve Üniversite yönetim kurulunca onaylanan katkı payını ödemek zorundadır. (5) Özel öğrenciler, asıl öğrenciler gibi, Üniversiteye karşı yükümlülüklerini yerine getirmek ve izledikleri derslerin bütün koşullarına uymak zorundadırlar. (6) Lisansüstü programdaki derslere özel öğrenci olarak kabul edileceklerin sayısı anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi, enstitü yönetim kurulu kararı ile sınırlandırılabilir. Adaylar, kontenjan dâhilinde lisans not ortalamasına göre sıralanır. Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü MADDE 14 – (1) Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları şunlardır: a) İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsü içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış, en az üç ders almış ve başarmış olma. b) Üniversitenin lisansüstü programlarına öğrenci kabul koşullarını sağlamış olma. c) Not ortalamasının tezli ve tezsiz yüksek lisansta en az 70, doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 80 olma. (2) Yatay geçişler, eşdeğer eğitim veren yurt içi ve Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan yurt dışı lisansüstü programları arasında yapılır. İlgili anabilim/anasanat dalı her yarıyıl sonunda bir sonraki yarıyılda kabul edebilecekleri yatay geçiş öğrenci kontenjanlarını, enstitü müdürlüğüne bildirir. Kontenjanlar enstitü kurulunda görüşülerek Rektörlüğe sunulur. (3) Adaylar yatay geçişle ilgili müracaatlarını ilanda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitü müdürlüğüne yaparlar. (4) Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı ve varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak toplanır. Adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. (5) Öğrencinin intibakı yapılırken alacağı ve muaf tutulacağı dersler, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile belirlenir. | |
Başarma Şartları | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisanüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/104744) 26. maddesi gereğince; MADDE 26 – (1) Yüksek lisans programı, öğrencilerin lisans yeterliliklerine dayalı olarak; a) Aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmeyi, b) Edindikleri uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeyi, c) Alanlarındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmeyi, ç) Uzmanlık gerektiren sorunları, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme ve alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme ve çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi kazandırmayı, d) Alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmesini ve konusuyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmesini ve denetleyebilmesini sağlamayı, e) Alanında özümsediği bilgiyi ve sorun çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalara uygulayabilmesini kazandırmayı amaçlayan, eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetleri ile tez/dönem projesi çalışmasını kapsayan bir lisansüstü programdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İlaç ve kimya endüstrisi, çevre analiz laboratuvarları, gıda kontrol laboratuvarları, veteriner araştırma enstitüleri ve hıfzıssıhha enstitülerinde farmakolog-toksikolog olarak çalışmak; yurt içi ve yurt dışında veteriner, tıp, eczacılık ve sağlık bilimleri fakültelerinde öğretim elemanı olmak | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014761
- İlaçların kaynaklarını, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile hazırlanış ve tertip edilişlerini bilmek.
- Zehirlerin kaynaklarını, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile biyolojik etkilerini bilme İlaçların sağaltımda kullanılan miktarlarını ve şekillerini bilmek.
- İlaç ve zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yollarını ile vücutta uğradıkları değişiklikleri bilmek.
- İlaç ve zehirlerin vücutta etki mekanizmaları bilmek.
- İlaçların yan etkileri ve kullanılmaması gereken durumları bilmek.
- Zehirlenmelerin teşhisi ve sağaltım yöntemlerini bilmek.
- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilmek.
- Farmakolojik ve toksikolojik analizlerde kullanılan cihazları kullanabilmek.
- Farmakolojik ve toksikolojik analizlerden elde edilen sonuçları yorumlayabilmek.
- Elde edilen sonuçları uluslararası alanda sunabilme ve yayınlayabilmek.
- İnternet ortamında bilgi kaynaklarına ulaşabilmek.
- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilişkili bilim dalları ile ortak çalışmalar yürütebilmek.
- Bilgi birikimini akademik düzeyde aktarabilmek.
- Bilgi birikimi ve kullanmış olduğu analitik cihazlarla alanında sanayi ile işbirliği kurabilmek.
- Bilimsel araştırma planlama ve gerçekleştirmek.
- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilmek.
- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilmek.
- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilmek.
- Farmakolojik ve toksikolojik çalışmalardan elde edilen sonuçları patente dönüştürebilmek.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisanüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/104744) 23. maddesi gereğince; Ders değerlendirme esasları; MADDE 23 – (1) Başarı notu; tek ders ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. (2) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60’ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yıl/yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanının en az 60 olması gerekir. (3) Uzaktan eğitim öğrencilerinin başarı notu, yarıyıl içi sınavının %15’i ile yılsonu/bütünleme sınavında alınan notun %85’inin toplamıdır. (4) Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun yüksek lisansta en az CB, doktorada en az BB olması gerekir. Bilimsel hazırlık geçme notu ise CC’dir. Notların değerlendirilmesinde aşağıdaki tablo esas alınır:
Mutlak Değerlendirme Başarı Notu Harf Karşılığı Sistemindeki Not Aralıkları
4,00 AA 90-100
3,50 BA 80-89
3,00 BB 70-79
2,50 CB 65-69
2,00 CC 60-64
1,00 FF 00-59
0,00 FD 0,00 FG (5) Diğer harf notlarının anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a) M (Muaf): Öğrencilerin bir başka yükseköğretim kurumundan aldıkları derslerden muaf olmaları durumunda verilir.
b) G (Geçer): Kredisiz derslerde başarılı.
c) K (Kalır): Kredisiz derslerde başarısız.
ç) FF: Başarısız öğrenciler için uygulanır.
d) FD: İlgili dersten devamsız olan öğrencilere uygulanır.
e) FG: İlgili dersin sınavına girmeyen öğrencilere uygulanır. (6) Başarı ortalaması hesabında öğrencinin G ve M notu aldığı dersler dikkate alınmaz.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/104744) aşağıda belirtilen maddelerine göre öğrenci kabul edilir. Öğrenci kabulü MADDE 11 – (1) Başvurular, enstitü yönetim kurulu tarafından aşağıdaki esaslara göre değerlendirilir ve ilan edilen kontenjanlar dikkate alınarak başarılı adaylar belirlenir: a) Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde yapılacak değerlendirmede adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. Mezuniyet not ortalamalarının dönüşüm hesabında adayın mezun olduğu yükseköğretim kurumundan alacağı onaylı transkript esas alınır. Bu belgeye sahip olmayan adaylar için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının dönüşüm tablosu kullanılır. b) Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulündeki ön değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı, yabancı dil puanının %10’u alınarak toplanır. Değerlendirme sonucunda, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanın 5 katı kadar aday sözlü ve/veya yazılı giriş sınavına ilanla çağırılır. Anadilleri dışında YDS’den veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. Yerleştirme puanı, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve giriş sınavının %20’si alınarak toplanır. Toplam puanın en az 60 olması gerekir. Adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Giriş sınavına girmeyen adayın başvurusu geçersiz sayılır. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. c) Güzel sanatlar fakülteleri ve konservatuvar mezunları ile diğer fakültelerin eşdeğer programlarından mezun olanlar için başvurularda ALES puanı aranmaz. Adayın tezli yüksek lisans programına başvuru başarı notu; lisans not ortalamasının %50’si ve yetenek sınavı sonucunun %40’ı, varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak hesaplanır. ç) Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve sözlü ve/veya yazılı giriş sınavı sonucunun %25’i alınarak toplanır. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. Doktora giriş sınavına girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. d) Adayın sanatta yeterlik programına başvuru başarı notu; alan içi öğrenci alımında lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuracak adayların yüksek lisans not ortalamasının %30’u, yabancı dil puanının %20’si, yetenek sınavı sonucunun %50’si alınarak; alan dışı öğrenci alımında ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %10’u ve yetenek sınavı sonucunun %40’ı alınarak hesaplanır. e) Yabancı diller anabilim dalındaki bilim dallarında, bilim dalı dışındaki ikinci bir yabancı dilde YDS’den veya Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından, ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. (2) Tezli yüksek lisans ve doktora sözlü ve/veya yazılı giriş sınavı jürileri için enstitü yönetim kurulu, ilgili anabilim dalı kurulunun önereceği en az beş öğretim üyesi arasından en az üç asıl ve iki yedek üye belirler. (3) Jüriler ilanda belirtilen tarih, saat ve yerde toplanır. Zorunlu haller dışında değerlendirme ve seçme işlemlerini aynı gün içinde tamamlar. Adaylar enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar dikkate alınarak başarı durumuna göre liste halinde sıralanır. Jüri üyeleri tarafından imzalanmış liste, tutanak ve adaylara ait başvuru evrakı ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından enstitü müdürlüğüne sunulur. (4) Bir başka üniversite adına lisansüstü eğitim yapmak üzere Üniversitede görevlendirilecek araştırma görevlileri Üniversitenin lisansüstü eğitimi başvuru şartlarını sağlıyorsa, enstitü yönetim kurulu kararıyla giriş sınavı yapılmaksızın lisansüstü programa kaydedilir. (5) Üniversiteye bağlı enstitülerde araştırma görevlisi kadrosuna atanmış olup, lisansüstü eğitimlerini başka bir üniversitede yapan araştırma görevlileri, eğitimlerinin kalan kısmını ilgili enstitüde açık olan programda tamamlamak üzere enstitü yönetim kurulu kararıyla giriş sınavı yapılmaksızın lisansüstü programa kaydedilir. Bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü MADDE 12 – (1) Yüksek lisans ve doktora programlarına kabul edilen öğrencilere, lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri lisansüstü programından farklı alanlarda tamamlayanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri lisansüstü programı ile aynı alanda olduğu halde farklı üniversitede tamamlayanlara eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. (2) Bilimsel hazırlık programı en az on iki, en fazla yirmi dört kredilik ders yükünden oluşur. (3) Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçemez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık derslerinin yanı sıra ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir. (4) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre yarıyıl izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin program ile ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dâhil edilmez. (5) Bilimsel hazırlık programına kabul edilen öğrencilerin lisans programından aldıkları dersler için, 19/8/2013tarihli ve 28740 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır. (6) Bilimsel hazırlık programı esasları, bu Yönetmelik hükümlerine göre ilgili anabilim/anasanat dalı tarafından hazırlanır ve enstitü yönetim kurulu kararı ile uygulamaya konulur. Özel öğrenci kabulü MADDE 13 – (1) Lisans mezunu veya lisans öğrencilerinden bir konuda bilgisini artırmak isteyenler, ilgili anabilim/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla lisansüstü derslere özel öğrenci olarak kabul edilebilir. Özel öğrenciler sadece kayıtlı lisansüstü öğrenciler için açılan derslere kaydolabilir. (2) Özel öğrenci olarak Üniversitenin doktora programlarından ders almak isteyenlerin, doktora programına kabulde aranan yabancı dil koşulunu sağlamış olması gerekir. Dil koşulunu sağlamadan da özel öğrenci statüsünde derse kayıt yaptırılabilir. Ancak öğrencilere herhangi bir belge verilmez. (3) Özel öğrencilik, ilgili programda doğrudan derece elde etmeye yönelik bir eğitim olmayıp süresi iki yarıyılı geçemez. Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz. Lisansüstü eğitime kaydolan özel öğrenciler lisansüstü eğitimde alacakları derslerin toplam kredi sayısının en çok %50’sini özel öğrenci olarak alabilir. (4) Özel öğrenci statüsündeki öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde 18 ve 23 üncü maddeler uygulanır. Özel öğrenci statüsündeki kişiler aldıkları dersleri daha sonraki dönemlerde kredili dersler olarak saydırabilir. Özel öğrenciler kredi/saat başına, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen ve Üniversite yönetim kurulunca onaylanan katkı payını ödemek zorundadır. (5) Özel öğrenciler, asıl öğrenciler gibi, Üniversiteye karşı yükümlülüklerini yerine getirmek ve izledikleri derslerin bütün koşullarına uymak zorundadırlar. (6) Lisansüstü programdaki derslere özel öğrenci olarak kabul edileceklerin sayısı anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi, enstitü yönetim kurulu kararı ile sınırlandırılabilir. Adaylar, kontenjan dâhilinde lisans not ortalamasına göre sıralanır. Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü MADDE 14 – (1) Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları şunlardır: a) İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsü içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış, en az üç ders almış ve başarmış olma. b) Üniversitenin lisansüstü programlarına öğrenci kabul koşullarını sağlamış olma. c) Not ortalamasının tezli ve tezsiz yüksek lisansta en az 70, doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 80 olma. (2) Yatay geçişler, eşdeğer eğitim veren yurt içi ve Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan yurt dışı lisansüstü programları arasında yapılır. İlgili anabilim/anasanat dalı her yarıyıl sonunda bir sonraki yarıyılda kabul edebilecekleri yatay geçiş öğrenci kontenjanlarını, enstitü müdürlüğüne bildirir. Kontenjanlar enstitü kurulunda görüşülerek Rektörlüğe sunulur. (3) Adaylar yatay geçişle ilgili müracaatlarını ilanda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitü müdürlüğüne yaparlar. (4) Lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %40’ı ve varsa yabancı dil puanının %10’u alınarak toplanır. Adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. (5) Öğrencinin intibakı yapılırken alacağı ve muaf tutulacağı dersler, anabilim/anasanat dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile belirlenir.
İlaç ve kimya endüstrisi, çevre analiz laboratuvarları, gıda kontrol laboratuvarları, veteriner araştırma enstitüleri ve hıfzıssıhha enstitülerinde farmakolog-toksikolog olarak çalışmak; yurt içi ve yurt dışında veteriner, tıp, eczacılık ve sağlık bilimleri fakültelerinde öğretim elemanı olmak
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014761 | |
Qualification Title | Veterinerlik Farmakoloji ve Toksikolojisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Veterinary | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Evaluation and assessment methods for each course are determined according to Education and Training Regulations of Ondokuz Mayis University. (http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/) | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students register to this program according to Education and Training Regulations of Ondokuz Mayis University. (http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/) | |
Conditions for Success | Qualification requeriminets and regulations are organized according to Education and Training Regulations of Ondokuz Mayis University (http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students graduated from this program are able to make a career as a pharmacologist and toxicologist in different fields such as; Drug and chemistry industries Environmental analysis laboratories Food control laboratories Veterinary research institutes Public health institutes | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014761
- To know sources, physical and chemical properties, preparations and compositions of drugs.
- To know sources, physical and chemical properties and biological effects of toxins.
- To know therapeutic doses and pharmaceutical forms of drugs.
- To know the input and output pathways of drugs and toxins into body.
- To know the action mechanisms of drugs and toxins in body.
- To know the adverse effects of drugs and situations in which should not to be used drugs.
- To know the diagnosis and treatment methods of intoxications.
- To know the analytical methods used in pharmacology and toxicology.
- To know how to use the instruments in analysis of pharmacology and toxicology.
- To interpret the results obtained the analysis of pharmacology and toxicology.
- To present and publish the results of scientific research in the field of pharmacology and toxicology.
- To reach the scientific resources by use the internet.
- To conduct researches with disciplines related to pharmacology and toxicology.
- To transfer the scientific information academically.
- To communicate with industrial area via the knowledge and the ability to use the analytical instruments.
- To make scientific research planning and implementation.
- To read and understand the literature in foreign language (English).
- To communicate with domestic and foreign scientists.
- To make presentation the subjects in pharmacology and toxicology.
- To transform to patent the results which obtained studies of pharmacology and toxicology.
Evaluation and assessment methods for each course are determined according to Education and Training Regulations of Ondokuz Mayis University. (http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/)
Students register to this program according to Education and Training Regulations of Ondokuz Mayis University. (http://sagbilens.omu.edu.tr/yonetmelik/40/)
Students graduated from this program are able to make a career as a pharmacologist and toxicologist in different fields such as; Drug and chemistry industries Environmental analysis laboratories Food control laboratories Veterinary research institutes Public health institutes
The document is valid continuously.