Yeterlilik Kodu | TR0030033712 | |
Yeterlilik Adı | Veterinerlik Fizyolojisi Doktora Programı | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Veterinerlik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mezunlar, doktora süresince edindikleri altyapı ile yurt içi veya yurt dışında yer alan araştırma kurumları, akademik kurumlar ve özel sektörde fizyoloji ile ilgili her alanda uygulama yapabilir, araştırmacı ve eğitmen olarak çalışabilir. Mezunlar, uluslararası düzeyde rekabetçi özgün araştırma projeleri tasarlayabilir, yürütebilir, multidisipliner çalışmalarda etkin ve faydalı ekip üyeleri olarak görev alabilir ve uluslararası düzeyde kabul gören bilimsel yayınlar üretebilir. Mezunlar çalıştıkları alandaki sorunları tespit edebilir, bu sorunların çözümüne yönelik bilimsel metodolojiye dayalı projeler planlayabilir, bu projeleri başarı ile yönetip sonuçlandırabilir, elde ettikleri sonuçları diğer paydaşlarla etkin olarak paylaşıp tartışabilirler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa Veteriner Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Doktora programı; dersler, seminer, doktora yeterlik sınavı, tez önerisi ve savunması, tez çalışması, tez savunma sınavı ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden/uygulamalardan oluşur Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Doktora programına kabul edilmek için öğrencinin, Veteriner Fakültesi Lisans mezunu olması ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşullarını (ALES, YDS veya dengi sınavlar, mülakat) sağlaması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Yeterlilik Sınavı Başarısı, İÜC Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nin 48 (8) maddesi uyarınca yayın veya yayın kabul yazısı ve Tez Başarısı | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları; yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarında akademik pozisyonda, sağlık, ilaç ve medikal sektörlerinde, Ar-ge merkezlerinde çalışabilirler | |
Yasal Dayanağı | Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Üniversite Senatosunun belirlediği esas ve şartlar uygulanır | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033712
ISCO 08
ISCO 08
Mezunlar, doktora süresince edindikleri altyapı ile yurt içi veya yurt dışında yer alan araştırma kurumları, akademik kurumlar ve özel sektörde fizyoloji ile ilgili her alanda uygulama yapabilir, araştırmacı ve eğitmen olarak çalışabilir.
Mezunlar, uluslararası düzeyde rekabetçi özgün araştırma projeleri tasarlayabilir, yürütebilir, multidisipliner çalışmalarda etkin ve faydalı ekip üyeleri olarak görev alabilir ve uluslararası düzeyde kabul gören bilimsel yayınlar üretebilir.
Mezunlar çalıştıkları alandaki sorunları tespit edebilir, bu sorunların çözümüne yönelik bilimsel metodolojiye dayalı projeler planlayabilir, bu projeleri başarı ile yönetip sonuçlandırabilir, elde ettikleri sonuçları diğer paydaşlarla etkin olarak paylaşıp tartışabilirler.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa Veteriner Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Fizyoloji alanında lisans/uzmanlık düzeyinde temel, uzman düzeyde hücre fizyolojisi, sistemler fizyolojisi, davranış fizyolojisi, egzersiz fizyolojisi bilgilerine sahiptir, entegratif mekanizmaları kavrar ve alanının ilişkide olduğu farklı disiplinler ile ilgili bilgilere sahiptir.
- Bağımsız araştırma yürütecek düzeyde bilimsel araştırma ve metodolojik yöntemler konusunda uygulamalı bilgiye sahiptir. Fizyoloji alanında edindiği bilgileri analiz edebilir, özgün fikirler geliştirebilir. Araştırdığı sorunlara yönelik bilimsel yöntemleri tasarlayabilir veya var olan bilimsel yöntemleri uyarlayabilir/kullanabilir.
- Fizyoloji alanı ve ilişkide olduğu alanlarda yeni fikirleri eleştirel olarak analiz eder, sentez ve değerlendirme yapar. Fizyoloji alanında disiplinler arası projeler planlayabilir, ekip oluşturabilir ve ekip bilinci içerisinde projelere öncülük eder, katılır ve sonuçlandırır
- Fizyoloji alanında sektöre yönelik aktarılabilir beceriler konusunda (girişimcilik, kariyer gelişimi, bilgi teknolojileri, organizasyon, sektörel yazışmalar vb) kuramsal bilgiye sahiptir. Bilgilerini kullanarak laboratuvar, klinik ve benzeri becerileri ustalaşmış düzeyde gerçekleştirir
- Fizyoloji alanında ilişkili olduğu yönetmelik ve mevzuatları tanır, güncellenen bilimsel bilgileri takip eder, kullanır ve bilimsel sistematik ile yorumlayarak yeniden organize edebilir
- Fizyoloji alanında mesleki gelişimini devam ettirebilecek sosyal ve kültürel iletişimini gerçekleştirebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır
- Fizyoloji alanı ile ilgili klinik, laboratuvar ve benzeri uygulamaları eleştirel yaklaşım ile bileşenlerine ayırabilir ve yeniden organize edebilir. Her tür veriyi derler, yorumlar ve bağlantı oluşturma becerisini kullanarak çözüm önerileri veya tedavi alternatifleri sunar
- Fizyoloji alanında teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratabilecek veya bilime katkıda bulunabilecek yeni fikir ve yöntemler geliştirir
- Yetki ve sorumluluklarının farkında olarak mesleğini icra etme bilincine sahiptir. Meslek kurul ve kuruluşlarında görev alır. Etik konularda duyarlıdır, fikir ve sınai hakları kavrar ve korur
- Dünya gündemini takip eder, olaylara duyarlıdır. Fizyoloji alanı ile ilgili bilgi ve birikimlerini toplumun ihtiyaçlarının bilincinde olarak tanımlar, ilgili organizasyonlarda sorunları paylaşır, çözüm önerileri gösterir ve gerektiğinde değiştirmek için müdahale eder
- Ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde bilimsel makaleler yayınlayarak alanındaki bilimsel bilgiyi genişletir. Çeşitli organizasyonlara katılarak alanı ile ilgili bilgiyi paylaşır, tartışır ve çözümlemeye katlı sağlar
- Yaşam boyu öğrenmeye ilke edinir, bilginin en önemli kazanım olduğu bilincine sahiptir. Bilgi toplumu oluşturma bilinci ile sosyal projeler planlar, iş birlikleri organize eder
- Fizyoloji alanı ile ilgili alet, cihaz, ekipman ve yeni teknolojileri tanır, kullanır ve geliştirir. Biyogüvenlik kurallarını bilir, kullanır ve savunur
- Fizyoloji alanı ile ilgili konularda verileri toplar, derler, değerlendirir sorgular ve yorumlayarak stratejiler geliştirir ve bunları diğer meslektaşları ile paylaşır
- Doktora programının amacı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma; bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmaktır
Doktora programı; dersler, seminer, doktora yeterlik sınavı, tez önerisi ve savunması, tez çalışması, tez savunma sınavı ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden/uygulamalardan oluşur
Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Doktora programına kabul edilmek için öğrencinin, Veteriner Fakültesi Lisans mezunu olması ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senato tarafından kabul edilen başvuru koşullarını (ALES, YDS veya dengi sınavlar, mülakat) sağlaması gerekmektedir.
Program mezunları; yurt içi ve yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarında akademik pozisyonda, sağlık, ilaç ve medikal sektörlerinde, Ar-ge merkezlerinde çalışabilirler
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Üniversite Senatosunun belirlediği esas ve şartlar uygulanır
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033712 | ||
Qualification Title | Veterinary Physiology Doctorate Program | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | ||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | ||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | ||
Orientation | General | ||
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |
TQF Level | 8 | ||
Thematic Areas | Veterinary | ||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||
Category | Main | ||
Credit Value | 240 | ||
Program Duration | 4 Yıl | ||
Program Profile | Graduates can practice and work as researchers and educators in all fields related to physiology in domestic or international research institutions, academic institutions, and the private sector, utilizing the infrastructure they have acquired during their doctoral studies Graduates can design and conduct original research projects at the international level, participate effectively as members of multidisciplinary teams, and produce scientifically recognized publications at the international level Graduates can identify problems in their field of work, plan projects based on scientific methodology to solve these problems, successfully manage and conclude these projects, and effectively share and discuss their results with other stakeholders | ||
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal manner. Additionally, practical training is provided in the laboratories within the Department of Physiology at Istanbul University - Cerrahpaşa Faculty of Veterinary Medicine. | ||
Description |
Collects, compiles, evaluates, queries, and interprets data on topics related to the field of physiology to develop strategies and shares them with colleagues | ||
Key Competencies | The aim of the doctoral program is to equip students with the skills necessary for independent research, including the ability to conduct research autonomously, critically analyze scientific problems and data from a broad and deep perspective, interpret findings, analyze them, and reach new syntheses | ||
Further Info | The doctoral program consists of courses, seminars, doctoral qualification exams, thesis proposal and defense, thesis work, thesis defense exam, and supplementary activities/applications if applicable. The thesis prepared at the end of the doctoral study should fulfill at least one of the following qualifications: bringing innovation to science, developing a new scientific method, or applying a known method to a new field. | ||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the | ||
Access Requirements | To be admitted to the doctoral program, students must be graduates of Faculty of Veterinary Medicine Program. Additionally, they must meet the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulations and those approved by the Senate, including ALES (Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam), YDS (Foreign Language Exam) or equivalent exams, and possibly an interview | ||
Conditions for Success | According to Article 48 (8) of the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulations, success in the Qualification Examination requires a publication or acceptance letter, and Thesis Success | ||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can work in academic positions at domestic and international higher education institutions, as well as in the health, pharmaceutical, and medical sectors, and research and development centers | ||
Legal Basis | The regulations governing postgraduate education and training adhere to both the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulations and the principles and conditions set by the University Senate | ||
Validity Period (If Any) | The qualification remains continuously valid | ||
Url | Open Address |
TR0030033712
ISCO 08
ISCO 08
Graduates can practice and work as researchers and educators in all fields related to physiology in domestic or international research institutions, academic institutions, and the private sector, utilizing the infrastructure they have acquired during their doctoral studies
Graduates can design and conduct original research projects at the international level, participate effectively as members of multidisciplinary teams, and produce scientifically recognized publications at the international level
Graduates can identify problems in their field of work, plan projects based on scientific methodology to solve these problems, successfully manage and conclude these projects, and effectively share and discuss their results with other stakeholders
Education and training are conducted in a formal manner. Additionally, practical training is provided in the laboratories within the Department of Physiology at Istanbul University - Cerrahpaşa Faculty of Veterinary Medicine.
|
Collects, compiles, evaluates, queries, and interprets data on topics related to the field of physiology to develop strategies and shares them with colleagues
The aim of the doctoral program is to equip students with the skills necessary for independent research, including the ability to conduct research autonomously, critically analyze scientific problems and data from a broad and deep perspective, interpret findings, analyze them, and reach new syntheses
The doctoral program consists of courses, seminars, doctoral qualification exams, thesis proposal and defense, thesis work, thesis defense exam, and supplementary activities/applications if applicable. The thesis prepared at the end of the doctoral study should fulfill at least one of the following qualifications: bringing innovation to science, developing a new scientific method, or applying a known method to a new field.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the
To be admitted to the doctoral program, students must be graduates of Faculty of Veterinary Medicine Program. Additionally, they must meet the application requirements outlined in the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulations and those approved by the Senate, including ALES (Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam), YDS (Foreign Language Exam) or equivalent exams, and possibly an interview
Graduates of the program can work in academic positions at domestic and international higher education institutions, as well as in the health, pharmaceutical, and medical sectors, and research and development centers
The regulations governing postgraduate education and training adhere to both the Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulations and the principles and conditions set by the University Senate
The qualification remains continuously valid