Yeterlilik Kodu | TR0030045067 | |
Yeterlilik Adı | Veterinerlik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Veterinerlik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak 10 (on) yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Fakültenin öğrenme ortamları derslikler, uygulama laboratuvarları, hayvan hastanesi, bazı araştırma merkezleri, Keskin'de yer alan Fakülte çiftliği, dış paydaş (Kamu, özel sektör, damızlık birlikleri vb.) gibi alanlardır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak dersin özelliği nedeniyle ilgili birim yönetim kurulu; sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı, proje değerlendirme ve/veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Yazılı sınav haricinde bir yöntemle sınavın yapılmasına ilişkin karar, yarıyılın başında öğrencilere ilan edilir. Her sınav 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılmak için yarıyıl sonu sınavının en az 50 olması gerekmektedir. Yarıyıl sonu sınavının % 60’ ile ara sınavın %40 alınarak elde edile başarı notu, en az 50 olmalıdır. Notlar AA (4, 88-100), BA (3,50, 81-87), BB (3,00, 74-80), CB (2,50, 67-73), CC (2,00, 60-66), DC (1,50, 55-59), DD (1,00, 50-54), FF (0,00,0-49) şeklindedir. Geçer notlar AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Koşullu geçer notlar DC ve DD notlarıdır. Koşullu geçer notlardan birini almış olan bir öğrenci, genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Ayrıca öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine, uygulama derslerinin en az %80'ine devam etmiş olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK) Veteriner Fakültelerini akredite eden dernektir. | |
Giriş Şartı | Kırıkkale Üniversitesi Veteriner Fakültesine lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan TYT ve AYT sınavları neticesinde gerekli sayısal türünde puan alan öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca Fakültemize 2. Sınıf tan itibaren yatay geçiş ile öğrenciler de kayıt yaptırabilmektedir. Ayrıca uygun önlisans programlarından da ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Fakültemizde lisans tamamlama mümkündür. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. | |
Başarma Şartları | Veteriner Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin mezun olabilmeleri için, programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler ile stajlardan başarılı olması ve AKTS kredilerinin toplamının 300 olması zorunludur. Derslerde en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları olur. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine, uygulama derslerinin en az %80'ine devam etmiş olması gerekir. Bir dersten başarılı sayılmak için, Yarıyıl sonu sınavının en az 50 olması gerekmektedir. Yarıyıl sonu sınavının % 60’ ile ara sınavın %40 alınarak elde edile başarı notu, en az 50 olmalıdır. 300 AKTS'lik tüm dersleri ve stajlarını başarı ile tamamlayan öğrenci Veteriner Hekimliği alanında yüksek lisans derecesi ile mezun olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Veteriner Fakültesi mezunları, elde etmiş olacakları Veteriner Hekim diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Tarım ve Orman Bakanlığı olmak üzere bazı bakanlıklar ve üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir. Yine Yem Fabrikaları, hayvansal orijinli gıda işletmeleri gibi yurt içi ve yurt dışında üretim alanında faaliyet gösteren özel sektör kuruluşları, Veteriner Hekimleri istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte, Veteriner hekimler özel klinik veya hayvan hastanesi açarak serbest olarak da çalışabilirler. Yukarıda sıralanan çalışma alanlarında faaliyet göstermekte olan çok sayıda başarılı mezunumuz bulunmaktadır | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030045067
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak 10 (on) yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Fakültenin öğrenme ortamları derslikler, uygulama laboratuvarları, hayvan hastanesi, bazı araştırma merkezleri, Keskin'de yer alan Fakülte çiftliği, dış paydaş (Kamu, özel sektör, damızlık birlikleri vb.) gibi alanlardır.
- Hayvanların sağlıklı bakım ve beslenmesi konularında danışmanlık sunar
- Hayvan ıslahı yapar ve hayvanlarda verim artışını sağlar.
- Klinik bulguları değerlendirir, istenecek tetkikleri belirler, ayırıcı tanı yapar ve hasta izlemini planlar.
- Pratik uygulama ve girişimleri gerçekleştirir.
- Tedaviyi başlatır ve yönetir.
- Acil durumlara ilk müdahaleyi yapar.
- Hastanın hastalığının psikolojik ve sosyal yönlerini değerlendirir.
- Hasta sevk ilkelerini bilir ve gereğinde uygun koşullarda bir üst merkeze gönderir.
- Sağlık konularında etkin iletişim kurabilir.
- Toplum sağlığını ilgilendiren konular ile sağlık yönetim sistemlerinde etkili şekilde yer alır.
- Kanıta dayalı sağlık uygulamalarının ilkelerini bilir, bilgi ve becerisini bu bilgiler doğrultusunda kullanır.
- Sağlık alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
- Sağlık alanında etik ve yasal ilke ve talimatlara uygun davranır.
- Bilimsel ilkeleri, yöntem ve bilgiyi sağlık uygulamaları ve araştırma alanına uyarlar ve kullanır.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Bilimsel ve teknolojik yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak dersin özelliği nedeniyle ilgili birim yönetim kurulu; sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı, proje değerlendirme ve/veya sunum şeklinde yapılmasına karar verebilir. Yazılı sınav haricinde bir yöntemle sınavın yapılmasına ilişkin karar, yarıyılın başında öğrencilere ilan edilir. Her sınav 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılmak için yarıyıl sonu sınavının en az 50 olması gerekmektedir. Yarıyıl sonu sınavının % 60’ ile ara sınavın %40 alınarak elde edile başarı notu, en az 50 olmalıdır. Notlar AA (4, 88-100), BA (3,50, 81-87), BB (3,00, 74-80), CB (2,50, 67-73), CC (2,00, 60-66), DC (1,50, 55-59), DD (1,00, 50-54), FF (0,00,0-49) şeklindedir. Geçer notlar AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Koşullu geçer notlar DC ve DD notlarıdır. Koşullu geçer notlardan birini almış olan bir öğrenci, genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. Ayrıca öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70'ine, uygulama derslerinin en az %80'ine devam etmiş olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK) Veteriner Fakültelerini akredite eden dernektir.
Kırıkkale Üniversitesi Veteriner Fakültesine lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan TYT ve AYT sınavları neticesinde gerekli sayısal türünde puan alan öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca Fakültemize 2. Sınıf tan itibaren yatay geçiş ile öğrenciler de kayıt yaptırabilmektedir. Ayrıca uygun önlisans programlarından da ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Fakültemizde lisans tamamlama mümkündür. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Veteriner Fakültesi mezunları, elde etmiş olacakları Veteriner Hekim diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Tarım ve Orman Bakanlığı olmak üzere bazı bakanlıklar ve üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir. Yine Yem Fabrikaları, hayvansal orijinli gıda işletmeleri gibi yurt içi ve yurt dışında üretim alanında faaliyet gösteren özel sektör kuruluşları, Veteriner Hekimleri istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte, Veteriner hekimler özel klinik veya hayvan hastanesi açarak serbest olarak da çalışabilirler. Yukarıda sıralanan çalışma alanlarında faaliyet göstermekte olan çok sayıda başarılı mezunumuz bulunmaktadır
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030045067 | |
Qualification Title | Veteriner License | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Veterinary | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers a 10 (ten) semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession. | |
Learning Environments | Learning is provided in formal or distance learning format in special cases in accordance with the decisions of the Council of Higher Education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. The learning environments of the faculty are classrooms, application laboratories, animal hospital, some research centers, the faculty farm in Keskin, external stakeholders (public, private sector, breeding associations, etc.). | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Students take at least one midterm and final exam. Exams are given in written form. However, due to the nature of the course, the relevant unit board of directors may decide to give the exam as oral, both written and oral or applied, project evaluation and/or presentation. The decision to give the exam in a method other than the written exam is announced to the students at the beginning of the semester. Each exam is evaluated out of 100 points. In order to be considered successful in a course, the final exam must be at least 50. The success grade obtained by taking 60% of the final exam and 40% of the midterm exam must be at least 50. Grades are AA (4, 88-100), BA (3.50, 81-87), BB (3.00, 74-80), CB (2.50, 67-73), CC (2.00, 60-66), DC (1.50, 55-59), DD (1.00, 50-54), FF (0.00, 0-49). Passing grades are AA, BA, BB, CB, CC. Conditionally passing grades are DC and DD. A student who has received one of the conditionally passing grades is considered to have passed the course if his/her cumulative grade point average is at least 2.00. In addition, in order to take the end-of-semester exam, a student must have attended at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical courses. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Veterinary Medicine Education Institutions and Programs Evaluation and Accreditation Association (VEDEK) is the association that accredits Veterinary Faculties. | |
Access Requirements | Kırıkkale University Faculty of Veterinary Medicine accepts students who have a high school diploma and who score the required numerical type in the TYT and AYT exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition, students can enroll in our Faculty with undergraduate student transfer system starting from the 2nd year. In addition, it is possible to complete a bachelor's degree in our Faculty with the associate degree student tranfer exam (DGS) conducted by ÖSYM from suitable associate degree programs. These transfers are regulated by a guideline and students can transfer within the framework of the previously announced numbers and transfer conditions. | |
Conditions for Success | In order for students studying at the Faculty of Veterinary Medicine to graduate, they must pass the compulsory and elective courses and internships that they have to take in the program and have a total of 300 ECTS credits. There will be at least one midterm and a final exam in each course. Exams are evaluated out of 100 points. In addition, students must attend at least 70% of the theoretical courses and 80% of the practical courses in order to take the final exam. In order to be considered successful in a course, the final exam must be at least 50. The success grade obtained by taking 60% of the final exam and 40% of the midterm exam must be at least 50. Students who successfully complete all 300 ECTS courses and internships graduate with a master's degree in Veterinary Medicine. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Veterinary Medicine can take on professional roles in both the public and private sectors with the Veterinary Doctor diploma they will have obtained. Examples of these institutions include the Ministry of Agriculture and Forestry, as well as some ministries and state institutions independent of the Ministry units, such as the relevant units of universities. Again, private sector organizations operating in the field of production in Turkey and abroad, such as Feed Factories and animal-based food businesses, employ Veterinarians. In addition, Veterinarians can also work independently by opening private clinics or animal hospitals. We have many successful graduates who are active in the fields listed above. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030045067
It is a higher education program that covers a 10 (ten) semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.
Learning is provided in formal or distance learning format in special cases in accordance with the decisions of the Council of Higher Education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. The learning environments of the faculty are classrooms, application laboratories, animal hospital, some research centers, the faculty farm in Keskin, external stakeholders (public, private sector, breeding associations, etc.).
- Provides consultancy on healthy care and nutrition of animals
- Conducts animal breeding and ensures increased productivity in animals.
- Evaluates clinical findings, determines the tests to be requested, makes differential diagnosis and plans patient follow-up.
- Performs practical applications and interventions.
- Initiates and manages treatment.
- Provides first aid in emergencies.
- Evaluates the psychological and social aspects of the patient's illness.
- Knows patient referral principles and sends them to a higher center under appropriate conditions when necessary.
- Can communicate effectively on health issues.
- Takes effective part in issues concerning public health and health management systems.
- Knows the principles of evidence-based health practices and uses his/her knowledge and skills in line with this information.
- Selects modern techniques and tools required for applications in the field of health and uses information technologies effectively.
- Acts in accordance with ethical and legal principles and instructions in the field of health.
- Adapts and uses scientific principles, methods and knowledge to the field of health practices and research.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Scientific and technological competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Students take at least one midterm and final exam. Exams are given in written form. However, due to the nature of the course, the relevant unit board of directors may decide to give the exam as oral, both written and oral or applied, project evaluation and/or presentation. The decision to give the exam in a method other than the written exam is announced to the students at the beginning of the semester. Each exam is evaluated out of 100 points. In order to be considered successful in a course, the final exam must be at least 50. The success grade obtained by taking 60% of the final exam and 40% of the midterm exam must be at least 50. Grades are AA (4, 88-100), BA (3.50, 81-87), BB (3.00, 74-80), CB (2.50, 67-73), CC (2.00, 60-66), DC (1.50, 55-59), DD (1.00, 50-54), FF (0.00, 0-49). Passing grades are AA, BA, BB, CB, CC. Conditionally passing grades are DC and DD. A student who has received one of the conditionally passing grades is considered to have passed the course if his/her cumulative grade point average is at least 2.00. In addition, in order to take the end-of-semester exam, a student must have attended at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical courses.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Veterinary Medicine Education Institutions and Programs Evaluation and Accreditation Association (VEDEK) is the association that accredits Veterinary Faculties.
Kırıkkale University Faculty of Veterinary Medicine accepts students who have a high school diploma and who score the required numerical type in the TYT and AYT exams conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition, students can enroll in our Faculty with undergraduate student transfer system starting from the 2nd year. In addition, it is possible to complete a bachelor's degree in our Faculty with the associate degree student tranfer exam (DGS) conducted by ÖSYM from suitable associate degree programs. These transfers are regulated by a guideline and students can transfer within the framework of the previously announced numbers and transfer conditions.
Graduates of the Faculty of Veterinary Medicine can take on professional roles in both the public and private sectors with the Veterinary Doctor diploma they will have obtained. Examples of these institutions include the Ministry of Agriculture and Forestry, as well as some ministries and state institutions independent of the Ministry units, such as the relevant units of universities. Again, private sector organizations operating in the field of production in Turkey and abroad, such as Feed Factories and animal-based food businesses, employ Veterinarians. In addition, Veterinarians can also work independently by opening private clinics or animal hospitals. We have many successful graduates who are active in the fields listed above.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
