Yeterlilik Kodu | TR0030016393 | |
Yeterlilik Adı | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Dil öğrenme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programın sonunda öğrenci, Farklı hedef kitlelere yönelik Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel çalışmalar yapabilecek, Türkçenin öğretimi ile ilgili çağdaş gelişmeler ışığında yeni uygulamalarda bulunup bunları değerlendirebilecek, Ulusal ve uluslararası alanda ana dil öğretimi ile ilgili akademik çalışmalara katılabilecek, Çeşitli kurumlarda akademisyen, öğretmen, uzman, Türkolog vb. olarak çalışabilecektir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016393
-
-
- Alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
- Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
- Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olma.
- Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
- Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
- Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
- Türk eğitim sistemini, eğitim-öğretim ortamını tanıma ve bunlarla ilgili kuram ve uygulamaya hakim olma.
- Çağdaş Türkçe öğretim metod, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma.
- Türkçe Eğitimi alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
- Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etme.
- Türkçeyi düzgün ve akıcı bir şekilde konuşabilme, resmi ve gayrı resmi ortamlarda sunum yapabilme.
- İlköğretim 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerine, yabancılara, iki dillilere ve Türk soylulara Türkçe öğretebilme.
- Sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikaye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türde ürünler yaratabilme.
- Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılma. Alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip edebilme.
- Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme.
- Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerinin farkında olma ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilme.
- Türkçe Öğretimi programı geliştirme ve değerlendirme.
- Farklı kültürleri ve bunlara bağlı edebi ürünleri tanıma.
Bu programın sonunda öğrenci, Farklı hedef kitlelere yönelik Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel çalışmalar yapabilecek, Türkçenin öğretimi ile ilgili çağdaş gelişmeler ışığında yeni uygulamalarda bulunup bunları değerlendirebilecek, Ulusal ve uluslararası alanda ana dil öğretimi ile ilgili akademik çalışmalara katılabilecek, Çeşitli kurumlarda akademisyen, öğretmen, uzman, Türkolog vb. olarak çalışabilecektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016393 | |
Qualification Title | Master In Teachıng Turkish As s Foreıgn Language Master's degree | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Language acquisition | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-64 F2 0 - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates for admission to the program should have : a Bachelor of Arts (B. A.) degree in either Turkish Education, Turkish Language and Literature Education, Contemporary Turkish Dialects. A score of 55(at least) from verbal quantity part in the Entrance Examinations of Academic Personnel and Graduate Education for the ones who have language certificates) TOFEL : TOEFL IBT 60 TOEFL CBT 170-172 TOEFL PBT 497-499 YDS : 50 puan ve üzeri IELTS : 3,5 puan ve üzeri For the ones who don't have language certificates): A score of 60 (at least) from Başkent University English Proficiency Exam | |
Conditions for Success | Student are required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have no F1, F2, K, Y, Z, E or T grades. They are also required to complete a thesis successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | At the end of the program, the students will be able to - Conduct different targets oriented scientific studies in Turkish Language Teaching, - Apply and evaluate innovative and contemporary approaches about turkish Language Teaching, - Participate into the national and international academic studies on Teaching First Language, - Work as academician, teacherand turcologist in various institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016393
-
-
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be at least 2.70. Letter grades and their associated coefficients are as follows; A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 F1 0,0 F2 0,0 Grade Factor Grade Interval(over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-49 F2 0 - Grade Factor Grade Interval (over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 F1 0 0-64 F2 0 -
Candidates for admission to the program should have : a Bachelor of Arts (B. A.) degree in either Turkish Education, Turkish Language and Literature Education, Contemporary Turkish Dialects. A score of 55(at least) from verbal quantity part in the Entrance Examinations of Academic Personnel and Graduate Education for the ones who have language certificates) TOFEL : TOEFL IBT 60 TOEFL CBT 170-172 TOEFL PBT 497-499 YDS : 50 puan ve üzeri IELTS : 3,5 puan ve üzeri For the ones who don't have language certificates): A score of 60 (at least) from Başkent University English Proficiency Exam
At the end of the program, the students will be able to - Conduct different targets oriented scientific studies in Turkish Language Teaching, - Apply and evaluate innovative and contemporary approaches about turkish Language Teaching, - Participate into the national and international academic studies on Teaching First Language, - Work as academician, teacherand turcologist in various institutions.
Qualification is continuous