Yeterlilik Kodu | TR0030017151 | |
Yeterlilik Adı | Yapı Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | - Alınan derslerin %50'sinin Zorunlu dersler %50 sinin Seçmeli dersler olması, - Toplamda başarılan kredinin 24 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - Sıra dışı yapıların tasarımı | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017151
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme (yeterli bilgi birikimi) (bilgi)
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi).
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme (beceri).
- Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri).
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği).
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
- Kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme (Alana özgü yetkinlik).
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri).
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme (beceri).
Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00
İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.
- Sıra dışı yapıların tasarımı
- Yüksek yapıların tasarımı ve davranışlarının incelenmesi
- Yapıların davranışlarında ortaya çıkacak mekanik problemlerin çözümü
- Yapıların tasarımı ve davranışlarının modellenmesi, bu konuda bilgisayar programları geliştirme, mevcut programların adaptasyonu
- Yeni yapı malzemeleri ve kompozit malzemeler geliştirme
- Malzemelerin davranışlarının incelenmesi
- Yapı ve Yapı malzemeleri ile ilgili lisans mezunu mühendislerin çözemediği problemleri ele almak üzere;
i) Her türlü devlet kurumlarında (Şehircilik Bakanlığının ilgili dairelerinde, Karayollarında, Devlet Hava ve Liman İşletmelerinde, Devlet Su İşlerinde, Resmi kurumların Yapı İşleri Başkanlıklarında) üst düzey mühendis olarak,
ii) Üniversitelerde İnşaat Mühendisliği Bölümü, Betonarme, Çelik Yapılar, Yapı Statiği, Mekanik ve Yapı Malzemesi Birimlerinde öğretim üyesi olarak,
iii) Belediyelerin İnşaat, Emlak ve Fen İşleri Bölümlerinde üst düzey mühendis ve yönetici olarak,
iv) Yapı Mühendislik Tasarım bürolarında özel projelerin yapımında mühendis ve danışman olarak,
v) Her türlü Yapı Müşavirlik firmalarında mühendis ve danışman olarak,
vi) Her türlü Yapı Malzemesi üreten fabrikalarda üretim, kalite ve ARGE mühendisi olarak,
vii) Her türlü hazır beton tesislerinde kalite müdürü ve tesis müdürü olarak,
viii) Her türlü yapı şantiyelerinde uygulama danışmanı, uygulama mühendisi, kalite kontrol mühendisi olarak,
ix) Her türlü üretim fabrikalarında ürünlerin mekanik açıdan tasarımını yapmak,
x) Her türlü yapı güçlendirme bürolarında tahribatsız deney uzmanı, güçlendirme tasarımcısı ve güçlendirme uygulayıcısı olarak,
xi) Her türlü bilimsel araştırma kurumlarının (TÜBİTAK, TSE gibi) ilgili birimlerinde çalışmak.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017151 | |
Qualification Title | Structural Engineering Master of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - Design of extraordinary structures | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030017151
- Developing and intensifying knowledge in the related program’s area, based upon the competency in the undergraduate level (sufficient knowledge) (knowledge).
- Grasping the inter-disciplinary interaction related to one’s area (knowledge).
- The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in the area (skill).
- Solving the problems faced in the area by making use of the research methods (skill).
- Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of one’s area and coming up with solutions while taking responsibility (Competence to work independently and take responsibility).
- filling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to the area (Competence to work independently and take responsibility).
- Assessing the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view and directing one’s own learning process (Learning Competence).
- Systematically transferring the current developments in the area and one’s own work to other groups in and out of the area; in written, oral and visual forms (Communication and Social Competency).
- Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. (Communication and Social Competency).
- Proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio B2 Level- and establishing written and oral communication with that language (Communication and Social Competency).
- Using the computer software together with the information and communication technologies efficiently and according to the needs of the area (Communication and Social Competency).
- Paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of the area related data and the ability to teach these values to others (Area Specific Competency).
- Developing strategy, policy and application plans concerning the subjects related to the area and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes (Area Specific Competency).
- Using the knowledge and the skills for problem solving and/or application (which are processed within the area) in inter-disciplinary studies (Area Specific Competency).
- The ability to present one’s own work within the international environments orally, visually and in written forms (Area Specific Competency).
- Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the area and the knowledge from various other disciplines (skill).
- Solving the problems faced in the area by making use of the research methods (skill).
- Design of extraordinary structures
- Design and inspection of high-rise buildings
- Solving the mechanical problems that will arise in the behaviors of the structures
- Modeling of the design and behavior of the structures, developing computer programs, adaptation of existing programs
- Development of new construction and composite materials
- Investigation of the behavior of materials
- In order to address and solve the problems that cannot be solved by undergraduate engineers related to structural analysis and construction materials;
i) As civil servant in all kinds of state institutions (such as Ministry of Environment and Urban Planning, General Directorate of State Airports Authority, General Directorate of Highways, General Directorate of State Hydraulic Works etc.)
ii) As a staff member in the Department of Civil Engineering at Universities
iii) As senior engineers and managers in the construction, real estate and structural analysis departments of the municipalities,
iv) As an engineer and consultant in the design and construction of special projects.
v) As an engineer and consultant in all kinds of construction consultancy firms,
vi) Production, quality and research and development engineer in all kinds of construction materials production factories,
vii) As quality manager and plant manager in all types of ready mixed concrete plants,
viii) As site engineer, consultant and quality control engineer in all kinds of construction sites,
ix) As an engineer to make mechanical design of the products in all kinds of manufacturing factories,
x) As a non-destructive testing specialist, retrofitting designer and practitioner in all types of retrofitting projects,
xi) As a scientist to work in the relevant departments of all scientific research institutions such as Scientific and Technological Research Council of Turkey – TÜBİTAK, Turkish Standards Institution – TSE
Qualification is valid indefinetely.