Yeterlilik Kodu

TR0030011679

Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki bilgi düzeyine katkı sağlama.
  • Programı ile ilgili güncel bilgilere ulaşabilme becerisi oluşturma.
  • Mesleki uygulama alanında meslektaşlarıyla sağlıklı iletişim kurabilme ve bilgi alışverişinde bulunma yeteneği kazandırma.
  • Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi uygulayabilme becerisi ve alışkanlığı kazanma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin Atatürk Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'ndan mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri (120 AKTS) başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve 2.sınıfta 30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; Kamu, Üniversite ve özel hastahanelerde mesleklerini yürütmektedirler. Dikey geçiş sınavındaki başarısına görede uygun lisans programlarında eğitimlerine devam etmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011679


Yeterlilik Adı
Yaşlı Bakımı Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki bilgi düzeyine katkı sağlama.
  • Programı ile ilgili güncel bilgilere ulaşabilme becerisi oluşturma.
  • Mesleki uygulama alanında meslektaşlarıyla sağlıklı iletişim kurabilme ve bilgi alışverişinde bulunma yeteneği kazandırma.
  • Sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi uygulayabilme becerisi ve alışkanlığı kazanma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin Atatürk Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'ndan mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri (120 AKTS) başarıyla tamamlamaları ve ağırlıklı genel not ortalamasını en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve 2.sınıfta 30 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; Kamu, Üniversite ve özel hastahanelerde mesleklerini yürütmektedirler. Dikey geçiş sınavındaki başarısına görede uygun lisans programlarında eğitimlerine devam etmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011679

Qualification Title
Geriatric Care
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Theoretical, Factual - Contribution to the level of professional knowledge, Ability to gain access to up-to-date information about the program, Ability to communicate and exchange information with colleagues in the field of professional practice, Having information about health legislation.Cognitive, Practical - To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, to develop evidence-based solution proposals using basic knowledge and skills acquired in the field.Ability to work independently and take responsibility - Performs a given assignment independently using basic knowledge of the field of health, fulfills duties and responsibilities assigned to him, and works as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in health field related applications. - It uses effective communication skills. - Tracks information in the field using a foreign language and communicates with colleagues. - Takes part in social and social activities Role model and collecting example for professional colleagues with colleagues, Tracks information in the field using a foreign language and communicates with colleagues, Takes part in social and social events, Becomes role model and collection example for colleagues with professional identity.Learning Competence - Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach, Has the awareness of lifelong learning. - It informs the related persons and institutions about the health issues by using the basic knowledge and skills that they have, and transfers the suggestions of solutions to the problems and problems in writing and verbally - They use lifelong learning, problem solving and critical thinking skills.Communication and Social Competence - It shares ideas with health issues and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts.Field-based Competence - Scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the health field. - Ability to apply sterilization, disinfection and antisepsis and gain habit

Key Competencies-
Further Info

ATATURK UNIVERSITY ACADEMIC REGULATIONS specified in " Examination and Assessment Basis of consideration.

Quality Assurance-
Access Requirements

YOK is determined by OSYM in accordance with the relevant legislation .

Conditions for SuccessThe student completes 120 ECTS / ECTS credits and graduates from the program. Four Semesters (The duration of the internship is included.) (The total duration of the program should be 3000-3600 hours, including the total learning duration of the modules in the courses) and have a weighted grade point average of at least 2.00 and they have to be successful in their second 30 working days internship work.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates; They carry out their professions in public, university and private hospitals. They are continuing their education in suitable undergraduate programs according to the success of the vertical transfer exam.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030011679


Qualification Title
Geriatric Care

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Theoretical, Factual - Contribution to the level of professional knowledge, Ability to gain access to up-to-date information about the program, Ability to communicate and exchange information with colleagues in the field of professional practice, Having information about health legislation.Cognitive, Practical - To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, to develop evidence-based solution proposals using basic knowledge and skills acquired in the field.Ability to work independently and take responsibility - Performs a given assignment independently using basic knowledge of the field of health, fulfills duties and responsibilities assigned to him, and works as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in health field related applications. - It uses effective communication skills. - Tracks information in the field using a foreign language and communicates with colleagues. - Takes part in social and social activities Role model and collecting example for professional colleagues with colleagues, Tracks information in the field using a foreign language and communicates with colleagues, Takes part in social and social events, Becomes role model and collection example for colleagues with professional identity.Learning Competence - Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of health with a critical approach, Has the awareness of lifelong learning. - It informs the related persons and institutions about the health issues by using the basic knowledge and skills that they have, and transfers the suggestions of solutions to the problems and problems in writing and verbally - They use lifelong learning, problem solving and critical thinking skills.Communication and Social Competence - It shares ideas with health issues and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts.Field-based Competence - Scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, interpreting, implementing and reporting results related to the health field. - Ability to apply sterilization, disinfection and antisepsis and gain habit


Key Competencies
-

Further Info

ATATURK UNIVERSITY ACADEMIC REGULATIONS specified in " Examination and Assessment Basis of consideration.


Quality Assurance
-

Access Requirements

YOK is determined by OSYM in accordance with the relevant legislation .


Conditions for Success
The student completes 120 ECTS / ECTS credits and graduates from the program. Four Semesters (The duration of the internship is included.) (The total duration of the program should be 3000-3600 hours, including the total learning duration of the modules in the courses) and have a weighted grade point average of at least 2.00 and they have to be successful in their second 30 working days internship work.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates; They carry out their professions in public, university and private hospitals. They are continuing their education in suitable undergraduate programs according to the success of the vertical transfer exam.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address