Yeterlilik Kodu

TR0030009910

Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumÜsküdar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.uskudar.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Yazılım Mühendisliği ileri teknoloji uygulamalarında ve modern iş dünyasında hayati önem taşıyan bir bilim dalıdır. Her gün yaygın olarak kullandığımız bilgisayarlar, bankacılık sistemleri, telefonlar, tıbbi donanım ve teşhis cihazları, enerji sistemleri, tasarım ve imalat uygulamaları yazılımlar olmaksızın önemli işlevlerini yerine getiremezler.
 Yazılım Mühendisleri kullanıcı ihtiyaçları, maliyet kısıtları, teknik ve ekonomik yapılabilirlik, güvenilirlik, bakım-onarım kolaylığı, ürün kalitesi ve zamanında teslim vb. faktörleri göz önüne alarak mühendislik biliminin sistem yaklaşımıyla en etkin yazılımı geliştirmekle sorumludurlar. Bunun için çok güçlü teknolojik ve mühendislik alt yapısının yanı sıra, önemli projelerin hayata geçirilmesinde, iletişim ve yönetim becerilerinin de üst düzeyde olması gerekmektedir.

Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki temel ve ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.
  • Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilir.
  • Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (debugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirir.
  • Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapar.
  • Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması; hedef, çıktı ve maliyetlerin belirlenmesi; süreç, kaynak ve kalitenin planlanması ve risk yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
  • Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlama, uygulama, değerlendirme, ölçme, yönetme, değiştirme, geliştirme ve yeni sürüm hazırlama konularında bilgi sahibi olur.
  • Yazılım gereksinim, tasarım, geliştirilme, sınanma, bakım, yapılanış, yönetim ve kalitesi konularındaki çeşitli yöntemleri bilme ve kullanma pratiğine sahip olur.
  • Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi ve modellerini bilir, temel kalite ölçümlerini yapar ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlar.
  • Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, ekonomi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olur, siber suçlar ve siber teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur, siber suç süreçleri ve engellenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilen ve sosyal konulara duyarlılığı artıran temel bilgilere sahip olur.
  • Karşılaştığı sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip eder, meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Yazılım Mühendisliği mesleğini uluslararası seviyede icra eder, ulusal düzeyde de birlikte çalıştığı takım arkadaşlarının gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar, yönetir.
  • Mobil uygulama ve katma değer üreten faydalı yazılım geliştirme süreçlerine katkıda bulunur, gelişime açık firmaların gelişimi için uluslararası tecrübelerini paylaşır, yol gösterir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıKayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, Üsküdar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. Bölüm öğretim planında belirtilen tüm dersleri (240 AKTS) 8 yarıyılda başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yazılım mühendisliği mezunları başta yazılım tasarımı, yazılım sınama ve güvenilirliği, yazılım yönetimi ve geliştirmesi, yazılım mimarisi ve çözümlemesi, bilgisayar ağı yazılımı, yazılım destek mühendisliği konularında olmak üzere bilgisayar, enformatik ve iletişim sektörünün işletilmesine yönelik hemen her işlevde öncelikle istihdam edilecek mühendislerdir. Günümüzde giderek artan bir oranda talep edilen yazılım mühendislerini bilgisayar programcısı, teknikeri ve analistinden ayıran en önemli üstünlükleri mühendislik eğitiminin kazandırdığı sistem yaklaşımı ve analitik kalıcı çözüm geliştirme yetenekleridir. Geleceğin mühendisliğinin gelişme motoru olacağı düşünülen mikro ve nano teknolojilerini içeren yeni nesil bilişim sektörünün sistem eğitimi almış yetenekli yazılım mühendislerine olan ihtiyacı hızla artacaktır. Bir diğer avantaj da yazılım mühendislerinin hemen kendi yazılım şirketlerini kurarak serbest çalışma olanaklarıdır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009910


Yeterlilik Adı
Yazılım Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Üsküdar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altunizade, Üniversite Sok. No:14, 34662 Üsküdar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Yazılım Mühendisliği ileri teknoloji uygulamalarında ve modern iş dünyasında hayati önem taşıyan bir bilim dalıdır. Her gün yaygın olarak kullandığımız bilgisayarlar, bankacılık sistemleri, telefonlar, tıbbi donanım ve teşhis cihazları, enerji sistemleri, tasarım ve imalat uygulamaları yazılımlar olmaksızın önemli işlevlerini yerine getiremezler.
 Yazılım Mühendisleri kullanıcı ihtiyaçları, maliyet kısıtları, teknik ve ekonomik yapılabilirlik, güvenilirlik, bakım-onarım kolaylığı, ürün kalitesi ve zamanında teslim vb. faktörleri göz önüne alarak mühendislik biliminin sistem yaklaşımıyla en etkin yazılımı geliştirmekle sorumludurlar. Bunun için çok güçlü teknolojik ve mühendislik alt yapısının yanı sıra, önemli projelerin hayata geçirilmesinde, iletişim ve yönetim becerilerinin de üst düzeyde olması gerekmektedir.

Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alandaki temel ve ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir, gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.
  • Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilir.
  • Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (debugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirir.
  • Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapar.
  • Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması; hedef, çıktı ve maliyetlerin belirlenmesi; süreç, kaynak ve kalitenin planlanması ve risk yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
  • Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlama, uygulama, değerlendirme, ölçme, yönetme, değiştirme, geliştirme ve yeni sürüm hazırlama konularında bilgi sahibi olur.
  • Yazılım gereksinim, tasarım, geliştirilme, sınanma, bakım, yapılanış, yönetim ve kalitesi konularındaki çeşitli yöntemleri bilme ve kullanma pratiğine sahip olur.
  • Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi ve modellerini bilir, temel kalite ölçümlerini yapar ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlar.
  • Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, ekonomi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olur, siber suçlar ve siber teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur, siber suç süreçleri ve engellenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilen ve sosyal konulara duyarlılığı artıran temel bilgilere sahip olur.
  • Karşılaştığı sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip eder, meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Yazılım Mühendisliği mesleğini uluslararası seviyede icra eder, ulusal düzeyde de birlikte çalıştığı takım arkadaşlarının gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar, yönetir.
  • Mobil uygulama ve katma değer üreten faydalı yazılım geliştirme süreçlerine katkıda bulunur, gelişime açık firmaların gelişimi için uluslararası tecrübelerini paylaşır, yol gösterir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Üsküdar Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, Üsküdar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar. Bölüm öğretim planında belirtilen tüm dersleri (240 AKTS) 8 yarıyılda başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yazılım mühendisliği mezunları başta yazılım tasarımı, yazılım sınama ve güvenilirliği, yazılım yönetimi ve geliştirmesi, yazılım mimarisi ve çözümlemesi, bilgisayar ağı yazılımı, yazılım destek mühendisliği konularında olmak üzere bilgisayar, enformatik ve iletişim sektörünün işletilmesine yönelik hemen her işlevde öncelikle istihdam edilecek mühendislerdir. Günümüzde giderek artan bir oranda talep edilen yazılım mühendislerini bilgisayar programcısı, teknikeri ve analistinden ayıran en önemli üstünlükleri mühendislik eğitiminin kazandırdığı sistem yaklaşımı ve analitik kalıcı çözüm geliştirme yetenekleridir. Geleceğin mühendisliğinin gelişme motoru olacağı düşünülen mikro ve nano teknolojilerini içeren yeni nesil bilişim sektörünün sistem eğitimi almış yetenekli yazılım mühendislerine olan ihtiyacı hızla artacaktır. Bir diğer avantaj da yazılım mühendislerinin hemen kendi yazılım şirketlerini kurarak serbest çalışma olanaklarıdır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009910

Qualification Title
Yazılım Mühendisliği (İngilizce) License
Awarding BodyUskudar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.uskudar.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To get the fundamental and advanced theoretical and application information about the field and to be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements of a softwareTo be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and systemTo be able to develop software by coding, verifying, and performing unit testing and debugging processes.To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution.To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning.To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically.To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities.To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software.To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. Investigates cyber technologies and knows cyber crimes, make research about the whole process of cyber crimes and the methods to prevent cyber crimes.To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society.Solves the problems and manages the process benefitting from the experience of peers being the member of a team and is capable of using a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.To be able to demonstrate software engineering profession at international level, and to be able to contribute to the development of the teammates working in the same project.To be able to contribute to the mobile application development processes ant to be able to share the international experiences to add value and expand the visions of cooperating partners.

Key Competencies-
Further Info

Students take final exams apart from their studies and previous exams. They take at least one exam for each term. Besides mid-term exams, students can be quizzed without notice.Success criteria of assessment about courses (mid-term, homework, final term) are indicated in the curriculum and syllabus. Final terms are examined on the dates and places specified by University. Grades of the students are assessed by lecturer of the class according to midterm exams, final term exam and class attendance. Courses without exams are determined by the head of departments and this is submitted to the Registrar’s Office. Marks of those courses are assessed according to the studies of students during the term. Final grades are delivered along with the criteria of success to the Registrar’s Office by the lecturer.Related documents are available on http://uskudar.edu.tr/assets/uploads/sayfa/17/file/onlisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf To be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements the software is to satisfy. To be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and system. To be able to develop software by coding, verifying, doing unit testing and debugging. To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution. To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning. To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically. To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities. To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software. To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society. To be able to use a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they get from the exam.Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines).The admission of students to the related programmes for General Academic Exchange Protocol are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc.) signed between Uskudar University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.

Conditions for SuccessTo be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements the software is to satisfy. To be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and system. To be able to develop software by coding, verifying, doing unit testing and debugging. To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution. To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning. To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically. To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities. To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software. To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society. To be able to use a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.Students who have enrolled and succeeded in all the courses in their undergraduate programmes, and those who successfully completed the internships and graduation projects, as written in Uskudar University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a minimum GPA of 2.00 are considered as graduates. Student are supposed to accomplished all lessons (240 ECTS) in the curriculum at the end of the 8. midterm
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Software Engineering may be primarily employed in information and communication sector, mainly in the fields of software design and analysis, software validation and testing, software management and development, distributed computing, mobile applications and software maintenance engineering. The most important superiority of a Software Engineer over computer programmer, technician and analyst is being armed with software engineering principles. A graduate has system approach targeted to the development of large software projects. During recent years, the majority of high technology companies incubated in the technopolis sites around the country are software companies involved in highly sophisticated software projects. In time, the majority of our graduates are expected to take leading roles in such companies and their projects.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009910


Qualification Title
Yazılım Mühendisliği (İngilizce) License

Awarding Body
Uskudar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To get the fundamental and advanced theoretical and application information about the field and to be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements of a softwareTo be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and systemTo be able to develop software by coding, verifying, and performing unit testing and debugging processes.To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution.To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning.To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically.To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities.To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software.To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. Investigates cyber technologies and knows cyber crimes, make research about the whole process of cyber crimes and the methods to prevent cyber crimes.To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society.Solves the problems and manages the process benefitting from the experience of peers being the member of a team and is capable of using a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.To be able to demonstrate software engineering profession at international level, and to be able to contribute to the development of the teammates working in the same project.To be able to contribute to the mobile application development processes ant to be able to share the international experiences to add value and expand the visions of cooperating partners.


Key Competencies
-

Further Info

Students take final exams apart from their studies and previous exams. They take at least one exam for each term. Besides mid-term exams, students can be quizzed without notice.Success criteria of assessment about courses (mid-term, homework, final term) are indicated in the curriculum and syllabus. Final terms are examined on the dates and places specified by University. Grades of the students are assessed by lecturer of the class according to midterm exams, final term exam and class attendance. Courses without exams are determined by the head of departments and this is submitted to the Registrar’s Office. Marks of those courses are assessed according to the studies of students during the term. Final grades are delivered along with the criteria of success to the Registrar’s Office by the lecturer.Related documents are available on http://uskudar.edu.tr/assets/uploads/sayfa/17/file/onlisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf To be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements the software is to satisfy. To be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and system. To be able to develop software by coding, verifying, doing unit testing and debugging. To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution. To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning. To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically. To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities. To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software. To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society. To be able to use a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they get from the exam.Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines).The admission of students to the related programmes for General Academic Exchange Protocol are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc.) signed between Uskudar University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.


Conditions for Success
To be able to define problems in life by indentifying functional and nonfunctional requirements the software is to satisfy. To be able to define the other constituents of software architecture, components, interface and system. To be able to develop software by coding, verifying, doing unit testing and debugging. To be able to solve software maintenance problems stemming from working environment changes, new user demands and the emergence of software errors that occur during the execution. To have knowledge in the area of software requirements analysis, process planning, output specification, resource planning, risk management and quality planning. To be able to identify, evaluate, measure and manage changes in software development by applying software engineering processes and release software versions systematically. To be able to use various tools and methods to carry out the software design, testing, maintenance and development activities. To have knowledge of basic quality metrics, software life cycle, software quality, quality model, and be able to use them to develop, verify and test software. To have knowledge in other disciplines that have common boundaries with software engineering such as computer engineering, management, mathematics, ergonomics and systems engineering. To be able to grasp software engineering culture and ethics and have the basic information of applying them to the software engineering for the good of society. To be able to use a foreign language to follow related field publications and communicate with colleagues.Students who have enrolled and succeeded in all the courses in their undergraduate programmes, and those who successfully completed the internships and graduation projects, as written in Uskudar University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a minimum GPA of 2.00 are considered as graduates. Student are supposed to accomplished all lessons (240 ECTS) in the curriculum at the end of the 8. midterm

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of Software Engineering may be primarily employed in information and communication sector, mainly in the fields of software design and analysis, software validation and testing, software management and development, distributed computing, mobile applications and software maintenance engineering. The most important superiority of a Software Engineer over computer programmer, technician and analyst is being armed with software engineering principles. A graduate has system approach targeted to the development of large software projects. During recent years, the majority of high technology companies incubated in the technopolis sites around the country are software companies involved in highly sophisticated software projects. In time, the majority of our graduates are expected to take leading roles in such companies and their projects.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address