Yeterlilik Kodu | TR0030222982 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Yeni Medya (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Evrensel değerler ve çağın gereksinimlerine uygun olarak, öğrencilere bilgi kaynaklarını verimli kullanma bilinci kazandırıp kişisel gelişimlerini desteklemek. İletişim alanında etik ilkelere, kültürel ve çevre bilincine hâkim, eleştirel düşünme becerisine sahip, iletişime açık bireyler yetiştirmek. Öğrencilere yeni medya alanında kuramsal bilgi ve yaşam boyu öğrenme bilinci vermek; iletişim araçlarına uyum sağlayan bireyler yetiştirmek. Dijital içerik üretimi ve tasarımı zenginleştirmek için elektronik ve yazılım uygulamaları öğretmek. Öğrencilerin reklam tasarımı ve dijital gazetecilik gibi yeni medya alanlarında uzmanlaşmasını, teorik bilgilerini bireysel ve takım çalışmalarında sergileyebilen profesyoneller olmalarını sağlamak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren Maclab ile PCLab stüdyolarında ve Newslab ve Medialab uygulama atölyelerinde yürütülmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1) Yeni medya ve iletişim alanlarının tarihsel gelişimi ile alana temel oluşturan temel kuram, kavram, model ve yöntemleri tanımlar. 2) Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini yorumlar. 3) Alana ilişkin mevzuat, çalışma koşullarını ve mesleki etik değerleri yorumlar. 4) Yeni medyaya ilişkin tasarım alanlarında uygun araçları etkin biçimde kullanarak özgün çalışmalar tasarlar ve uygular. 5) Yaşam boyu öğrenme yetkinliklerini sosyal sorunlara çözüm üretme ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve uygular. 6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak meslektaşları ile iletişim kurar. 7) Dijital platformları pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleri için kullanarak buna uygun içerik üretir. 8) Yeni iletişim ortamlarına özgü araştırma yöntem ve teknikleri kullanarak sonuçlarını karşılaştırır. 9) Yeni medya teknolojilerini gazetecilik alanına entegre eder. 10) Yeni medya alanında etkin bireysel üretim yapabildiği gibi ekip çalışmalarında da sorumluluk alır. 11) Yeni medya ve iletişim alanına ilişkin içerikleri eleştirel olarak analiz eder. 12) Yeni medya için dijital içerikleri özgün, yaratıcı ve girişimci bir bakış açısıyla geliştirir. 13) İletişim alanının ekonomi, siyaset, kültür, sanat, bilim ve toplum üzerindeki etkilerini yerel, ulusal ve küresel açılardan değerlendirir. 14) Uygun araç, yöntem ve uygulamaları kullanarak yeni medya projeleri geliştirir ve sunar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluşu adı: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute) Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-10.12.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstanbul Beykent Üniversitesi Yeni Medya (İngilizce) Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Yeni Medya bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yeni Medya (İngilizce) Bölümü mezunları, dijital ajanslarda, geleneksel ve dijital medya kuruluşlarında, şirketlerin halkla ilişkiler departmanlarında, kurum ve kuruluşların sosyal medya içerik üreticisi ve yöneticisi olarak çeşitli kariyer olanaklarına sahip olmaktadırlar. Mezunlar, medya planlaması ve dijital reklamcılık alanlarında çalışabilir, markaların dijital stratejilerinin oluşturulmasında yer alabilirler. Ayrıca içerik üretimi, sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama alanlarında görev alarak, markaların çevrimiçi varlıklarını güçlendirebilirler. Bunun yanı sıra, medya raporlama ve analiz gibi görevlerde de uzmanlaşarak, veri odaklı içerik stratejilerinin geliştirilmesinde önemli roller üstlenebilirler. Akademik kariyer yapmak isteyenler için ise, Yeni Medya'nın sosyal, kültürel ve ticari etkilerini inceleyen araştırma projeleri ve akademik yayınlar gerçekleştirerek bu alanda katkı sağlama imkanı bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222982
ISCO 08
ISCO 08
Evrensel değerler ve çağın gereksinimlerine uygun olarak, öğrencilere bilgi kaynaklarını verimli kullanma bilinci kazandırıp kişisel gelişimlerini desteklemek. İletişim alanında etik ilkelere, kültürel ve çevre bilincine hâkim, eleştirel düşünme becerisine sahip, iletişime açık bireyler yetiştirmek. Öğrencilere yeni medya alanında kuramsal bilgi ve yaşam boyu öğrenme bilinci vermek; iletişim araçlarına uyum sağlayan bireyler yetiştirmek. Dijital içerik üretimi ve tasarımı zenginleştirmek için elektronik ve yazılım uygulamaları öğretmek. Öğrencilerin reklam tasarımı ve dijital gazetecilik gibi yeni medya alanlarında uzmanlaşmasını, teorik bilgilerini bireysel ve takım çalışmalarında sergileyebilen profesyoneller olmalarını sağlamak.
Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren Maclab ile PCLab stüdyolarında ve Newslab ve Medialab uygulama atölyelerinde yürütülmektedir.
1) Yeni medya ve iletişim alanlarının tarihsel gelişimi ile alana temel oluşturan temel kuram, kavram, model ve yöntemleri tanımlar.
2) Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini yorumlar.
3) Alana ilişkin mevzuat, çalışma koşullarını ve mesleki etik değerleri yorumlar.
4) Yeni medyaya ilişkin tasarım alanlarında uygun araçları etkin biçimde kullanarak özgün çalışmalar tasarlar ve uygular.
5) Yaşam boyu öğrenme yetkinliklerini sosyal sorunlara çözüm üretme ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve uygular.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Dijital platformları pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleri için kullanarak buna uygun içerik üretir.
8) Yeni iletişim ortamlarına özgü araştırma yöntem ve teknikleri kullanarak sonuçlarını karşılaştırır.
9) Yeni medya teknolojilerini gazetecilik alanına entegre eder.
10) Yeni medya alanında etkin bireysel üretim yapabildiği gibi ekip çalışmalarında da sorumluluk alır.
11) Yeni medya ve iletişim alanına ilişkin içerikleri eleştirel olarak analiz eder.
12) Yeni medya için dijital içerikleri özgün, yaratıcı ve girişimci bir bakış açısıyla geliştirir.
13) İletişim alanının ekonomi, siyaset, kültür, sanat, bilim ve toplum üzerindeki etkilerini yerel, ulusal ve küresel açılardan değerlendirir.
14) Uygun araç, yöntem ve uygulamaları kullanarak yeni medya projeleri geliştirir ve sunar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Teorik eğitim ile yeni teknolojilerin toplumsal, siyasal ve kültürel etkilerini analiz etme, eleştirel düşünme, yeni medya yönetiminde stratejik karar alma yetkinliği
- Uygulamalı eğitimler ile sosyal medya analizi, dijital gazetecilik ve dijital içerik yönetimi konularında yetkinlik
- Metin, ses ve video tabanlı özgün içerik üretimi yetkinliği
- Üretilen içerikleri etkin sunabilme yetkinliği
- Yaşam boyu öğrenme ve bilgi/becerileri bireysel ve toplumsal amaçlarla geliştirme yetkinliği
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon kuruluşu adı: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute)
Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-10.12.2026
İstanbul Beykent Üniversitesi Yeni Medya (İngilizce) Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Yeni Medya (İngilizce) Bölümü mezunları, dijital ajanslarda, geleneksel ve dijital medya kuruluşlarında, şirketlerin halkla ilişkiler departmanlarında, kurum ve kuruluşların sosyal medya içerik üreticisi ve yöneticisi olarak çeşitli kariyer olanaklarına sahip olmaktadırlar. Mezunlar, medya planlaması ve dijital reklamcılık alanlarında çalışabilir, markaların dijital stratejilerinin oluşturulmasında yer alabilirler. Ayrıca içerik üretimi, sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama alanlarında görev alarak, markaların çevrimiçi varlıklarını güçlendirebilirler. Bunun yanı sıra, medya raporlama ve analiz gibi görevlerde de uzmanlaşarak, veri odaklı içerik stratejilerinin geliştirilmesinde önemli roller üstlenebilirler. Akademik kariyer yapmak isteyenler için ise, Yeni Medya'nın sosyal, kültürel ve ticari etkilerini inceleyen araştırma projeleri ve akademik yayınlar gerçekleştirerek bu alanda katkı sağlama imkanı bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222982 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | New Media (English) Bachelor's Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To educate students in alignment with universal values and contemporary requirements, instilling the awareness to effectively utilize information sources and supporting their personal development. To cultivate individuals who uphold ethical principles in the field of communication, are culturally and environmentally conscious, possess critical thinking skills, and are open to communication. To provide students with theoretical knowledge in the new media field and foster a lifelong learning mindset; training individuals capable of adapting to communication tools. To teach electronic and software applications for enriching digital content production and design. To enable students to specialize in areas such as advertising design and digital journalism within new media, and to become professionals capable of applying their theoretical knowledge both individually and in teamwork settings. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The courses included in the department curriculum are conducted in faculty classrooms, as well as in the MacLab and PCLab studios affiliated with the department, and in the NewsLab and MediaLab practice workshops. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation organization name: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute) Start-End Date: 10.03.2025-10.12.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Istanbul Beykent University New Media (English) Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SÖZ score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order for students enrolled in the New Media Department to graduate and achieve qualification, they must successfully complete courses amounting to 240 ECTS credits as outlined in the course plan and structure, and maintain a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the New Media (English) Department have a wide range of career opportunities in digital agencies, traditional and digital media organizations, corporate public relations departments, and as social media content creators and managers for institutions and organizations. They can work in media planning and digital advertising, contributing to the development of digital strategies for brands. Additionally, they can strengthen brands' online presence through roles in content production, social media management, and digital marketing. Moreover, by specializing in media reporting and analysis, they can play key roles in developing data-driven content strategies. For those interested in academic careers, there are opportunities to contribute to the field by conducting research projects and publishing academic work examining the social, cultural, and commercial impacts of New Media. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222982
ISCO:08
ISCO:08
To educate students in alignment with universal values and contemporary requirements, instilling the awareness to effectively utilize information sources and supporting their personal development. To cultivate individuals who uphold ethical principles in the field of communication, are culturally and environmentally conscious, possess critical thinking skills, and are open to communication. To provide students with theoretical knowledge in the new media field and foster a lifelong learning mindset; training individuals capable of adapting to communication tools. To teach electronic and software applications for enriching digital content production and design. To enable students to specialize in areas such as advertising design and digital journalism within new media, and to become professionals capable of applying their theoretical knowledge both individually and in teamwork settings.
The courses included in the department curriculum are conducted in faculty classrooms, as well as in the MacLab and PCLab studios affiliated with the department, and in the NewsLab and MediaLab practice workshops.
- Knows the historical development of new media and communication fields and the basic theories, concepts, models and methods that form the basis of the field
- Knows the structural, managerial and technical features of new media
- Interprets the legislation, working conditions and professional ethical values related to the field
- Designs and implements original works by effectively using appropriate tools in new media design areas
- Develops and uses the acquired knowledge, skills and competencies in line with individual and social purposes throughout life
- Communicates with colleagues by using a foreign language at least at the level of European Language Portfolio B2 General Level
- Uses digital platforms for marketing, advertising and public relations activities and produces content accordingly
- Uses research methods and techniques specific to new communication environments and compares the results
- Integrates new media technologies into the field of journalism
- Takes responsibility in team work as well as effective individual production in the field of new media
- Critically analyzes the contents related to the field of new media and communication
- Develops digital content for new media with an original, creative and entrepreneurial perspective
- Evaluates the impact of the field of communication on economy, politics, culture, art, science and society from local, national and global perspectives
- Develops and presents new media projects using appropriate tools, methods and practices
The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- The ability to analyze the societal, political, and cultural impacts of new technologies through theoretical education, critical thinking, and strategic decision-making in new media management.
- Proficiency in social media analysis, digital journalism, and digital content management through practical training.
- The ability to produce original content based on text, audio, and video.
- Proficiency in effectively presenting produced content.
- The ability to continuously develop and apply knowledge and skills for both individual and societal purposes through lifelong learning.
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Measurement Activities Used in Achievement Assessment
(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.
(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.
Types of Assessment Activities
(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.
a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.
b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.
c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.
A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are given below.
a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.
c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.
d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.
Success Grade Coefficient:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Success Level/Mark | Grade Score | Final Grade |
---|---|---|
Excellent (90-100) | AA | 4,00 |
Very Good (85-89) | BA | 3,50 |
Good (80-84) | BB | 3,00 |
Average-Good (75-79) | CB | 2,50 |
Average (70-74) | CC | 2,00 |
Poor-Averege (60-69) | DC | 1,50 |
Poor (50-59) | DD | 1,00 |
Very Poor (40-49) | FD | 0,50 |
Fail (00-39) | FF | 0 |
Absent (00) | DZ | 0 |
Ezempt (--) | M | -- |
Passing (--) | G | -- |
Sufficient (--) | Y | -- |
Failing (--) | K | -- |
Continuing Study (--) | S | -- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation organization name: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute)
Start-End Date: 10.03.2025-10.12.2026
Student admission to Istanbul Beykent University New Media (English) Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SÖZ score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.
Graduates of the New Media (English) Department have a wide range of career opportunities in digital agencies, traditional and digital media organizations, corporate public relations departments, and as social media content creators and managers for institutions and organizations. They can work in media planning and digital advertising, contributing to the development of digital strategies for brands. Additionally, they can strengthen brands' online presence through roles in content production, social media management, and digital marketing. Moreover, by specializing in media reporting and analysis, they can play key roles in developing data-driven content strategies. For those interested in academic careers, there are opportunities to contribute to the field by conducting research projects and publishing academic work examining the social, cultural, and commercial impacts of New Media.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.