Yeterlilik Kodu

TR0030217535

Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBeyazıt, 34452 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.istanbul.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler disiplininin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel kavramlarını kavrayabilme ve halkla ilişkiler disipliniyle olan bağlantılarını kurabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplinden edindiği bilgilere reklam, iletişim bilimi, davranış bilimi, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim, araştırma gibi diğer alanlardan edindiği bilgileri uygulayabilme.
  • Halkla ilişkiler mesleğinin gerektirdiği etik kodların farkında olma ve bu etik kodlara uygun biçimde davranabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası arenada halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip edebilme ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden değerlendirebilme.
  • Kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, sponsorluk, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, medyayla ilişkiler, yeni medya teknolojilerinin kullanımı, sosyal sorumluluk iletişimi, etkinlik yönetimi gibi halkla ilişkiler disiplininin ve reklamın önemli çalışma alanlarıyla ilişkili teorik bilgileri edinebilme ve uygulamaya aktarabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplinine yönelik araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
  • Halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirmeyi sağlayacak bilgi, birikim, yetkinlik ve deneyimleri edinebilme.
  • İletişim araştırmalarında kullanılan nitel ve nicel araştırmaları ve özelliklerini kavrayabilme, araştırma yapma bilgi, birikim ve deneyimini kazanabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme yeteğini kazanabilme.
  • Topluluk önünde sunum yapabilme, düşüncelerini net bir şekilde ifade edebilme, takım çalışmasında yer alabilme, karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sunabilme gibi çeşitli iletişim becerilerini elde edebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ana bilim dalı başkanlıklarıyla düzenli toplantılar yapılarak, gelişmeler değerlendirilmektedir. Programın müfredatı sürekli güncellenmektedir. Öğrencilerin beklentileri düzenli uygulanan anket ve görüşmelerle tespit edilmekte ve bu görüşmelerle tespit edilmekte ve bu doğrultuda programın geliştirilmesi desteklenmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lisans diplomasına sahip olmak, ALES sınavında sözel türünden en az 60 puan almış olmak, YDS'den ya da YÖK'ün kabul ettiği eşdeğer yabancı dil sınavından en az 50 almış olmak, Mülakat ve bilim sınavından yeterli puanı almış olmak

Başarma ŞartlarıBütün derslerden başarılı olmak (24 kredi 60 AKTS'yi tamamlamak ), Bitirme tezini başarıyla tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla ilişkiler mesleği, her sektördeki kamu ve özel kurumlar, iletişim danışmanlık ajansları gibi pek çok yerde uygulama alanı olan bir meslek olduğundan bu programdan mezun olanlar için iş bulma olasılıkları güçlüdür.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217535


Yeterlilik Adı
Yeni Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler disiplininin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel kavramlarını kavrayabilme ve halkla ilişkiler disipliniyle olan bağlantılarını kurabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplinden edindiği bilgilere reklam, iletişim bilimi, davranış bilimi, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim, araştırma gibi diğer alanlardan edindiği bilgileri uygulayabilme.
  • Halkla ilişkiler mesleğinin gerektirdiği etik kodların farkında olma ve bu etik kodlara uygun biçimde davranabilme.
  • Ulusal ve uluslar arası arenada halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip edebilme ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden değerlendirebilme.
  • Kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, sponsorluk, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, medyayla ilişkiler, yeni medya teknolojilerinin kullanımı, sosyal sorumluluk iletişimi, etkinlik yönetimi gibi halkla ilişkiler disiplininin ve reklamın önemli çalışma alanlarıyla ilişkili teorik bilgileri edinebilme ve uygulamaya aktarabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplinine yönelik araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
  • Halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirmeyi sağlayacak bilgi, birikim, yetkinlik ve deneyimleri edinebilme.
  • İletişim araştırmalarında kullanılan nitel ve nicel araştırmaları ve özelliklerini kavrayabilme, araştırma yapma bilgi, birikim ve deneyimini kazanabilme.
  • Halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme yeteğini kazanabilme.
  • Topluluk önünde sunum yapabilme, düşüncelerini net bir şekilde ifade edebilme, takım çalışmasında yer alabilme, karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sunabilme gibi çeşitli iletişim becerilerini elde edebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ana bilim dalı başkanlıklarıyla düzenli toplantılar yapılarak, gelişmeler değerlendirilmektedir. Programın müfredatı sürekli güncellenmektedir. Öğrencilerin beklentileri düzenli uygulanan anket ve görüşmelerle tespit edilmekte ve bu görüşmelerle tespit edilmekte ve bu doğrultuda programın geliştirilmesi desteklenmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lisans diplomasına sahip olmak, ALES sınavında sözel türünden en az 60 puan almış olmak, YDS'den ya da YÖK'ün kabul ettiği eşdeğer yabancı dil sınavından en az 50 almış olmak, Mülakat ve bilim sınavından yeterli puanı almış olmak


Başarma Şartları
Bütün derslerden başarılı olmak (24 kredi 60 AKTS'yi tamamlamak ), Bitirme tezini başarıyla tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla ilişkiler mesleği, her sektördeki kamu ve özel kurumlar, iletişim danışmanlık ajansları gibi pek çok yerde uygulama alanı olan bir meslek olduğundan bu programdan mezun olanlar için iş bulma olasılıkları güçlüdür.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217535

Qualification Title
Awarding BodyISTANBUL UNIVERSITY
Awarding Body ContactBeyazıt, 34452 Fatih/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.istanbul.edu.tr/en/_
OrientationAcademic
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030217535


Qualification Title

Awarding Body
ISTANBUL UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul


Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address