Yeterlilik Kodu

TR0030015700

Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Önlisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel yönetimler, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve ekonomi alanında temel düzeyde kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerle ilgili çağdaş yönetim ve teknikleri ve performans değerlendirme yöntemlerini öğrenmek ve uygulayabilmek.
  • Türkiye´nin yönetim yapısı, mahalli idarelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olmak.
  • Bilgi teknolojilerini beceriyle ve güvenle kullanarak, yerel yönetimlerin kaliteli hizmet verme faaliyetlerinde etkili özelliklere sahip olabilmek.
  • Yerel Yönetimlerle ilgili idari ve mali bilgi ve becerilere sahip olmak, muhasebe kayıtlarını tutabilmek.
  • Bilgi teknolojilerini, Office programlarını beceriyle ve güvenle kullanabilmek.
  • Etkin yönetim becerisi kazanarak projelerin gerçekleştirilmesinde gerekli planlama, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerini yürütebilmek.
  • Yerel yönetimler, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve ekonomi alanındaki gelişmeleri, temel yöntemleri ve iş dünyasındaki gelişmeler konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Takım çalışmasını etkin olarak yürütebilmek, takımdaki kişiler arasında görev paylaşımını ve koordinasyonu sağlayabilme becerisine sahip olmak.
  • Yerel yönetimler alanında teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek ve uygulayabilmek.
  • Yenilikçi fikirler üretebilmek, yeni fikirlerin üretilmesini teşvik etmek ve uygulamaya geçirebilme yetkinliğine sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerde problem çözme, bağımsız davranma ve karar almaya ilişkin verileri toplama ve uygulamaya koyma yetkinliğine sahip olmak.
  • Kamu ve yerel yönetim kuruluşlarında, orta kademe yönetici adayları olarak, yerel yönetimlerin performansının artmasına katkıda bulunabilecek etkin davranış becerisini kazanabilmek.
  • Yasal, etik ve mesleki ilkeleri özümseyerek aldığı kararlarda ve uygulamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
  • Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip edebilmek ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Yerel Yönetimler mevzuatı çerçevesinde gerekli olan bilgi, beceri ve profesyonel davranışları sergileyecek kişilik özelliklerini geliştirebilmek.
  • Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar programlarını kullanabilmek.
  • Türk dilini iyi kullanabilmek, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak.
  • Teknolojik gelişmeleri takip etmek, alanı ile ilgili teknik araçları etkili bir biçimde kullanabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, bir yarıyılda; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavlarından oluşur. İlgili yönetmelik çerçevesinde haklı ve geçerli mazereti olan öğrencilerin başvurmaları halinde mazeret sınavı açılabilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Sportif , kültürel, ve bilimsel faaliyetlerden dolayı üniversite tarafından görevlendirilen öğrencilerin görevli oldukları süre devamsızlıktan sayılmaz. Ancak bir öğrencinin izinli sayıldığı süre de dahil, toplam devamsızlık süresi bir dersin o yarıyıldaki toplam saatinin % 50’sinin üzerinde olması durumunda, öğrenci devamsız sayılır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu hesaplanırken proje, seminer, ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye katılabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notu en az 50, başarı notunun en az 60 olması zorunludur. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Sınavlar, genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, dersin özelliği nedeniyle bölüm önerisi ile ilgili yönetim kurulu sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı yapılmasına karar verebilir. Sözlü sınavlar, ders vermeye yetkili en az iki öğretim elemanı gözetiminde yapılır. Öğrenci, bir günde o yarıyıla ait en fazla iki dersin sınavına alınabilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin, lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. Programa, ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre ( YGS-4 puan türünde) yerleştirme yapılmaktadır. Ayrıca mesleki lise, teknik lise ve dengi okulların mahalli İdareler bölümlerinden mezun olan öğrenciler Yerel Yönetimler programına sınavsız olarak yerleştirilebilmektedir.

Başarma Şartlarıİlgili öğrenciler, Yerel Yönetimler alanında Ön lisans derecesini elde edebilmek için programda almaları gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS kredi karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Staj, eğitim öğretim faaliyetlerinden sayılır. Mezuniyet için 30+20 olmak üzere toplam 50 iş günü staj süresinin tamamlanması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programından mezun olan öğrenciler, yerel ve merkezi kamu kurum ve kuruluşlarının genel idare hizmetleri sınıfında çalıştırılmak üzere kadrolu veya sözleşmeli olarak KPSS' de başarılı olmak şartı ile iş olanağı bulmaktadırlar. Özellikle iki dönem yapılan mesleki uygulama kapsamındaki işyeri eğitimleri (zorunlu Staj-I,Staj-II ) ile birçok öğrenci bu kurumlarda sözleşmeli personel olarak istihdam edilmektedir. Mahalli idareler, merkez ve taşra teşkilatı birimleri dışında çeşitli kamu kurumlarının personel işleri, yazı işleri, halkla ilişkiler, insan kaynakları gibi bölümleri ile başta büro elemanı olarak özel sektörde de öğrencilerimiz istihdam olanağına sahiptirler. Ayrıca mezun öğrencilerimizden, Belediye Başkanlarına Danışmanlık yapan, Ticaret ve Sanayi Odalarında, İl Özel İdaresi ve Kaymakamlıklardaki ilgili birimlerde ve birçok kamu kurum ve kuruluşlarında kamu görevlisi olarak çalışanlar bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015700


Yeterlilik Adı
Yerel Yönetimler Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yerel yönetimler, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve ekonomi alanında temel düzeyde kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerle ilgili çağdaş yönetim ve teknikleri ve performans değerlendirme yöntemlerini öğrenmek ve uygulayabilmek.
  • Türkiye´nin yönetim yapısı, mahalli idarelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olmak.
  • Bilgi teknolojilerini beceriyle ve güvenle kullanarak, yerel yönetimlerin kaliteli hizmet verme faaliyetlerinde etkili özelliklere sahip olabilmek.
  • Yerel Yönetimlerle ilgili idari ve mali bilgi ve becerilere sahip olmak, muhasebe kayıtlarını tutabilmek.
  • Bilgi teknolojilerini, Office programlarını beceriyle ve güvenle kullanabilmek.
  • Etkin yönetim becerisi kazanarak projelerin gerçekleştirilmesinde gerekli planlama, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerini yürütebilmek.
  • Yerel yönetimler, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve ekonomi alanındaki gelişmeleri, temel yöntemleri ve iş dünyasındaki gelişmeler konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Takım çalışmasını etkin olarak yürütebilmek, takımdaki kişiler arasında görev paylaşımını ve koordinasyonu sağlayabilme becerisine sahip olmak.
  • Yerel yönetimler alanında teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek ve uygulayabilmek.
  • Yenilikçi fikirler üretebilmek, yeni fikirlerin üretilmesini teşvik etmek ve uygulamaya geçirebilme yetkinliğine sahip olmak.
  • Yerel yönetimlerde problem çözme, bağımsız davranma ve karar almaya ilişkin verileri toplama ve uygulamaya koyma yetkinliğine sahip olmak.
  • Kamu ve yerel yönetim kuruluşlarında, orta kademe yönetici adayları olarak, yerel yönetimlerin performansının artmasına katkıda bulunabilecek etkin davranış becerisini kazanabilmek.
  • Yasal, etik ve mesleki ilkeleri özümseyerek aldığı kararlarda ve uygulamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
  • Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip edebilmek ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Yerel Yönetimler mevzuatı çerçevesinde gerekli olan bilgi, beceri ve profesyonel davranışları sergileyecek kişilik özelliklerini geliştirebilmek.
  • Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar programlarını kullanabilmek.
  • Türk dilini iyi kullanabilmek, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak.
  • Teknolojik gelişmeleri takip etmek, alanı ile ilgili teknik araçları etkili bir biçimde kullanabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, bir yarıyılda; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavlarından oluşur. İlgili yönetmelik çerçevesinde haklı ve geçerli mazereti olan öğrencilerin başvurmaları halinde mazeret sınavı açılabilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Sportif , kültürel, ve bilimsel faaliyetlerden dolayı üniversite tarafından görevlendirilen öğrencilerin görevli oldukları süre devamsızlıktan sayılmaz. Ancak bir öğrencinin izinli sayıldığı süre de dahil, toplam devamsızlık süresi bir dersin o yarıyıldaki toplam saatinin % 50’sinin üzerinde olması durumunda, öğrenci devamsız sayılır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu hesaplanırken proje, seminer, ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye katılabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notu en az 50, başarı notunun en az 60 olması zorunludur. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Sınavlar, genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, dersin özelliği nedeniyle bölüm önerisi ile ilgili yönetim kurulu sınavın sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı yapılmasına karar verebilir. Sözlü sınavlar, ders vermeye yetkili en az iki öğretim elemanı gözetiminde yapılır. Öğrenci, bir günde o yarıyıla ait en fazla iki dersin sınavına alınabilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin, lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. Programa, ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre ( YGS-4 puan türünde) yerleştirme yapılmaktadır. Ayrıca mesleki lise, teknik lise ve dengi okulların mahalli İdareler bölümlerinden mezun olan öğrenciler Yerel Yönetimler programına sınavsız olarak yerleştirilebilmektedir.


Başarma Şartları
İlgili öğrenciler, Yerel Yönetimler alanında Ön lisans derecesini elde edebilmek için programda almaları gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS kredi karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Staj, eğitim öğretim faaliyetlerinden sayılır. Mezuniyet için 30+20 olmak üzere toplam 50 iş günü staj süresinin tamamlanması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yerel Yönetimler Programından mezun olan öğrenciler, yerel ve merkezi kamu kurum ve kuruluşlarının genel idare hizmetleri sınıfında çalıştırılmak üzere kadrolu veya sözleşmeli olarak KPSS' de başarılı olmak şartı ile iş olanağı bulmaktadırlar. Özellikle iki dönem yapılan mesleki uygulama kapsamındaki işyeri eğitimleri (zorunlu Staj-I,Staj-II ) ile birçok öğrenci bu kurumlarda sözleşmeli personel olarak istihdam edilmektedir. Mahalli idareler, merkez ve taşra teşkilatı birimleri dışında çeşitli kamu kurumlarının personel işleri, yazı işleri, halkla ilişkiler, insan kaynakları gibi bölümleri ile başta büro elemanı olarak özel sektörde de öğrencilerimiz istihdam olanağına sahiptirler. Ayrıca mezun öğrencilerimizden, Belediye Başkanlarına Danışmanlık yapan, Ticaret ve Sanayi Odalarında, İl Özel İdaresi ve Kaymakamlıklardaki ilgili birimlerde ve birçok kamu kurum ve kuruluşlarında kamu görevlisi olarak çalışanlar bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015700

Qualification Title
Local Governments Associate Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Local governments, business administration, law, public administration in the field of economy and a basic level of conceptual and practical knowledge.
  • Related to local governments, modern management and performance evaluation techniques and methods to learn and apply.
  • The administrative structure of turkey, the strategic management in local self-governments, urbanization, environmental issues, local government policies on issues such as the level of expertise and to have knowledge.
  • Information technologies in equity and safely by using the local authorities to provide quality service, activities have to be.
  • Local Authorities and the relevant administrative and financial knowledge and skills, keep accounting records, Information technologies.
  • Office programs, skills and confidence to be able to use.
  • Active management by acquiring the skill in the realization of projects for planning, coordination and control activities to successfully carry out.
  • Local governments, business administration, law, public administration and developments in the field of economy, the basic methods and developments in the world of business to have information about.
  • To work in a team to be able to conduct effective, the team task-sharing between people and to ensure coordination skills.
  • Local governments in the field of theoretical and practical knowledge to learn and apply.
  • Innovative ideas to produce new ideas to stimulate and have the ability to put them into practice.
  • Local government problem-solving, acting independently and data for decision-making collection and enforcement to be competent.
  • Public and local government institutions, mid-level managers as candidates for local governments can contribute to improve the performance of effective behavioral skills in order to recover.
  • Legal, ethical and professional codes of assimilation and implementation of the resolutions adopted by the social responsibility to act responsibly.
  • The profession related to the national and international context, and up-to-date economic developments and have the ability to apply.
  • Access to information and resources for this purpose the ability to search the databases and other information resources ability to use the Law of local.
  • Governments within the framework of the necessary knowledge, skills and professional behavior of the exhibit will develop personality traits.
  • Data entry, analysis and analysis, and research, as well as management and planning issues to be able to use basic computer programs.
  • Turkish to use the language well, good written and oral communication, to be true to be able to express and to be capable of empathy.
  • To follow the technological developments, related to the field of technical tools to be able to utilize.
Key Competencies-
Further Info

Examinations in a semester mid-term and final exams and make-up exams occurs. The concerned regulation and has a valid excuse for the students, if they apply make-up exam can be opened. Each semester courses at the beginning of the final exams for the courses and at least 70 %of the at least 80 %should be continued. Sport , cultural, and scientific activities of the university, appointed by the students while they are responsible for absence not. However, a student's period of leave, including the total absence of the period of one semester course total clock 50 % of the case, the student will be considered absent. Students have to take at least a mid-term exam and a final exam. The contribution of the mid-term grade of the project, seminars, homework, lab exams, quizzes instruments such as evaluated by join) the contribution of 40 % of the final exam is 60 percent. All exams are evaluated over 100. One of the courses to be regarded as successful or make-up final exam grade of at least 50, success score of at least 60 is a must. AA, BA, BB, bc and CC letter grades are considered to be successful in that course. Generally written exams. However, because of course feature section recommendation of the board of directors, an oral examination, both orally and in written form, or may decide to make an applied. Oral exams, to give lessons at least two authorized under the supervision of the instructor. Student, a day after that and obtain a maximum of two take the course can be taken.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students of high school to have a diploma of higher education), and relevant legislation in line with the requirements set down by OSYM must be accomplished. The program, made by OSYM), according to the results of examination ( SDK-4 point type) placement are performed. Furthermore, professional school, technical high schools and vocational schools, departments, local Administrations, students who graduated from Local Governments placed in the program without passing the exam.

Conditions for SuccessThe students of the Local Authorities in order to obtain a bachelor's degree in the program are required to take mandatory and elective courses (a total of 120 ECTS credits) has successfully completed all the students are required and have a general weighted average of at least 4.00 2.00. Internship, teaching and learning activities to be counted. Graduation for 30+20 a total of 50 business days of the completion of an internship is required.
Progression Paths (Relationship Type)

Local Governments are the graduates of the local and central public institutions and organizations, general administration of the services in its class to be run on staff or on a contractual basis in the novel, but with the provision of job opportunities. Especially the two periods are made for the professional practice within the workplace training (compulsory practical training-I,Internship II ) many students in these institutions, as contracted personnel are employed. Regional and local authorities, the central and provincial organization of the departments of various public institutions in the personnel affairs, editorial, public relations, human resources departments, and is primarily clerical staff in the private sector as our students also have the opportunity to be employed. Also graduated from the students, mayors, who advises, chambers of Commerce and Industry of Provincial Special administrations and Kaymakamliklardaki the respective units and many public institutions and organizations as a civil servant employees.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015700


Qualification Title
Local Governments Associate Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Local governments, business administration, law, public administration in the field of economy and a basic level of conceptual and practical knowledge.
  • Related to local governments, modern management and performance evaluation techniques and methods to learn and apply.
  • The administrative structure of turkey, the strategic management in local self-governments, urbanization, environmental issues, local government policies on issues such as the level of expertise and to have knowledge.
  • Information technologies in equity and safely by using the local authorities to provide quality service, activities have to be.
  • Local Authorities and the relevant administrative and financial knowledge and skills, keep accounting records, Information technologies.
  • Office programs, skills and confidence to be able to use.
  • Active management by acquiring the skill in the realization of projects for planning, coordination and control activities to successfully carry out.
  • Local governments, business administration, law, public administration and developments in the field of economy, the basic methods and developments in the world of business to have information about.
  • To work in a team to be able to conduct effective, the team task-sharing between people and to ensure coordination skills.
  • Local governments in the field of theoretical and practical knowledge to learn and apply.
  • Innovative ideas to produce new ideas to stimulate and have the ability to put them into practice.
  • Local government problem-solving, acting independently and data for decision-making collection and enforcement to be competent.
  • Public and local government institutions, mid-level managers as candidates for local governments can contribute to improve the performance of effective behavioral skills in order to recover.
  • Legal, ethical and professional codes of assimilation and implementation of the resolutions adopted by the social responsibility to act responsibly.
  • The profession related to the national and international context, and up-to-date economic developments and have the ability to apply.
  • Access to information and resources for this purpose the ability to search the databases and other information resources ability to use the Law of local.
  • Governments within the framework of the necessary knowledge, skills and professional behavior of the exhibit will develop personality traits.
  • Data entry, analysis and analysis, and research, as well as management and planning issues to be able to use basic computer programs.
  • Turkish to use the language well, good written and oral communication, to be true to be able to express and to be capable of empathy.
  • To follow the technological developments, related to the field of technical tools to be able to utilize.

Key Competencies
-

Further Info

Examinations in a semester mid-term and final exams and make-up exams occurs. The concerned regulation and has a valid excuse for the students, if they apply make-up exam can be opened. Each semester courses at the beginning of the final exams for the courses and at least 70 %of the at least 80 %should be continued. Sport , cultural, and scientific activities of the university, appointed by the students while they are responsible for absence not. However, a student's period of leave, including the total absence of the period of one semester course total clock 50 % of the case, the student will be considered absent. Students have to take at least a mid-term exam and a final exam. The contribution of the mid-term grade of the project, seminars, homework, lab exams, quizzes instruments such as evaluated by join) the contribution of 40 % of the final exam is 60 percent. All exams are evaluated over 100. One of the courses to be regarded as successful or make-up final exam grade of at least 50, success score of at least 60 is a must. AA, BA, BB, bc and CC letter grades are considered to be successful in that course. Generally written exams. However, because of course feature section recommendation of the board of directors, an oral examination, both orally and in written form, or may decide to make an applied. Oral exams, to give lessons at least two authorized under the supervision of the instructor. Student, a day after that and obtain a maximum of two take the course can be taken.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students of high school to have a diploma of higher education), and relevant legislation in line with the requirements set down by OSYM must be accomplished. The program, made by OSYM), according to the results of examination ( SDK-4 point type) placement are performed. Furthermore, professional school, technical high schools and vocational schools, departments, local Administrations, students who graduated from Local Governments placed in the program without passing the exam.


Conditions for Success
The students of the Local Authorities in order to obtain a bachelor's degree in the program are required to take mandatory and elective courses (a total of 120 ECTS credits) has successfully completed all the students are required and have a general weighted average of at least 4.00 2.00. Internship, teaching and learning activities to be counted. Graduation for 30+20 a total of 50 business days of the completion of an internship is required.

Progression Paths (Relationship Type)

Local Governments are the graduates of the local and central public institutions and organizations, general administration of the services in its class to be run on staff or on a contractual basis in the novel, but with the provision of job opportunities. Especially the two periods are made for the professional practice within the workplace training (compulsory practical training-I,Internship II ) many students in these institutions, as contracted personnel are employed. Regional and local authorities, the central and provincial organization of the departments of various public institutions in the personnel affairs, editorial, public relations, human resources departments, and is primarily clerical staff in the private sector as our students also have the opportunity to be employed. Also graduated from the students, mayors, who advises, chambers of Commerce and Industry of Provincial Special administrations and Kaymakamliklardaki the respective units and many public institutions and organizations as a civil servant employees.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address