Yeterlilik Kodu | TR0030019201 | |
Yeterlilik Adı | Yönetim Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sosyal Bilimler Enstitüsü yönetmeliği doğrultusunda, sınavlar, ölçme ve değerlendirme yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ALES puaninin % 60’ı + Lisans not ortalamasının % 30’u + varsa YDS ve YÖKDİL puanının % 10’una göre adaylar sıralanır. | |
Başarma Şartları | Lisans DiplomasıDers yükünü tamamlamak ve yüksek lisans tezini başarıyla savunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplumkuruluşlarının insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibialanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030019201
- Yönetim bilimi, Türk kamu yönetimi ve kamu yönetiminin farklı konularında, insan kaynakları, iletişim, halkla ilişkiler gibi yeni yönetim anlayışları ve uygulamaları hakkında; siyaset bilimi, siyasi düşünceler tarihi, Türk siyasal hayatı, uluslararası ilişkiler ve dış politika gibi alanlarda; kamu hukuku (anayasa, idare, ceza hukuku vb.) ve özel hukukun (medeni, borçlar, ticaret vb.) birçok alanında; kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetimler, çevre mevzuatı ve uluslararası çevre politikaları alanlarında donanım sahibi olma.
- Sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma.
- Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma.
- Kamu hukuku ve özel hukuk mevzuatına hâkim, mevzuat değişikliklerini takip etme, mevzuatı yorumlayabilme ve uygulamaya aktarabilme, siyasi ve ekonomik kurumların tarihsel süreçlerini, yapılarını ve işlevlerini anlama ve güncel siyasal, ekonomik, yönetsel gelişmeleri analiz edebilme.
- Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme.
- Bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve yönetim alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme.
- Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme.
- Türkçe’yi, yazılı ve sözlü iletişimi iyi kullanabilme, kendini doğru şekilde ifade edebilme, empati yeteneğine sahip olma.
- Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma.
- Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma.
Sosyal Bilimler Enstitüsü yönetmeliği doğrultusunda, sınavlar, ölçme ve değerlendirme yapılır.
ALES puaninin % 60’ı + Lisans not ortalamasının % 30’u + varsa YDS ve YÖKDİL puanının % 10’una göre adaylar sıralanır.
Mezunlarımız, kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplumkuruluşlarının insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibialanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahiptir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019201 | |
Qualification Title | Graduate Degree in Management Science (MA) | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams, measurement and evaluation are held in accordance with instructions of Institute of Social Sciences. Undergraduate Diploma | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates are listed according to their points as ALES 60 % + GPA 30% + if available YDS or YÖKDİL 10 %. | |
Conditions for Success | Undergraduate DiplomaCompleting coursework and defending MSc thesis successfully. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates have the sufficient capacity to work in variant levels in such areas aspublic institutions and organizations, political institutions, private sector andhuman resources of non-governmental organization, public relations and fiscaladministrations and fiscal audit. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030019201
ISCO:08
ISCO:08
- To be knowledgeable about administrative science, Turkish public administration and new administration approaches and applications in different subjects of public administration such as human resources and communication; political science, history of political thought, Turkish politics, international relations and foreign policy; various fields on public law (the constitution, public, criminal law etc.) and private law (civil law, obligations, commercial etc.); the fields of urbanization, environmental problems, local administrations, environmental legislations and international environmental policies.
- To be able to approach to the problems and facts in variant manners, produce the solution proposal, have the capacity of setting up the Programmes and decision drafts, research on the occupational areas and be master of the research processTo have the ability and the potential of the self-development in the public administration careers in such field as district governor, judicature of administrative jurisdiction, inspector, supervisor, supervision, expert assistantship.
- To master of the public law and private law legislations, to follow the changes in the legislation, to interpret the legislation and trans to applications, to understand the historical processes, structures and functions of the political and economical institutions and to analyze the current political, economical and administrative developments.
- To be able to have the sufficient capacity to work in variant levels in such areas as public institutions and organizations, political institutions, private sector and human resources of non-governmental organization, public relations and fiscal administrations and fiscal audit.
- To follow up the theoretical and practical innovations appearing in the field of administration in national and international level, law, politics, urbanization and environmental problems.
- To follow up the innovations in the fields of information technology, basic computer programs and information system of administration areas and use them in an effective manner.
- To be able to think as compatible with the team works, proactive, open-minded and analytical.
- To be able to use the Turkish, written and verbal interaction well, to able to have a good self-expression, to have the ability to empathize.
- To know the occupational foreign language.
- To be conscious of professional and scientific ethical behavior policies.
Exams, measurement and evaluation are held in accordance with instructions of Institute of Social Sciences. Undergraduate Diploma
Candidates are listed according to their points as ALES 60 % + GPA 30% + if available YDS or YÖKDİL 10 %.
Graduates have the sufficient capacity to work in variant levels in such areas aspublic institutions and organizations, political institutions, private sector andhuman resources of non-governmental organization, public relations and fiscaladministrations and fiscal audit.
Qualification is continuous