Yeterlilik Kodu | TR0030038522 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Düzce Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Düzce Üniversitesi Konuralp Yerleşkesi Yörük Mah. Merkez/DÜZCE, 81620 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.duzce.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü’nün amacı: 1. Güncel yönetim yaklaşımları ve bilişim sistemlerini etkin bir şekilde kullanarak, 2. İş süreçlerinde planlama, geliştirme, uygulama ve gerektiğinde iyileştirme yapabilecek, 3. İş ahlakını özümsemiş ve yenilikçiliği kendine şiar edinmiş bireyler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar bulunur. Ayrıca 8. yarıyılda öğrenciler isteğe bağlı olarak işletmelerde mesleki eğitim yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) Bölümü'nün öğrenme kazanımları aşağıda sıralanmıştır: 1. İşletme fonksiyonları ile ilgili bütüncül bakış açısına sahip olur. 2. Bilişim alanında sektör ortalamasında kavramsal bilgiye sahip olur. 3. İşletme fonksiyonlarının bilişim altyapısı ile bütünleşmesini sağlar. 4. Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanım süreçleri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur. 5. İşletmelerde karşılaşılan sorunların çözümü için problemi tanımlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi geliştirebilme becerisine sahip olur. 6. İşletmelerde kullanılan uygulamaların verimliliği için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 7. Algoritma mantığını kavrar ve tasarlanan algoritmayı güncel bir programlama diline dönüştürür. 8. Veri bilimi alanında temel bilgi ve kavrayışa sahip olur. 9. Bilişim alanında proje geliştirme sürecini planlama ve yönetme bilgisine sahip olur. 10. Vizyonunu sürekli öğrenme ve yenilenme üzerine temellendirir. 11. İş hayatında etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 12. Bilişim uygulamalarının bireysel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. 13. Bilişim sistemleri ve işletme alanlarında yazılı ve sözlü iletişim kurarken en az bir yabancı dil kullanır. 14. İş hayatında karşılaşılacak sorunların çözümünde bireysel veya takım üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisans programında yürütülen derslerle kısa sınav, açık uçlu sınav, çoktan seçmeli sınav, vaka çalışması, senaryo analizi, kitap kritiği, ödev ve proje gibi yöntemler kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır. Lisans programında ölçme ve değerlendirme Düzce Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. Sonuçların değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir: (1) Öğrencinin; yarıyıl içindeki çalışmaları, ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notları, derse devamı, öğretim elemanının yarıyıl başında bölüm başkanlığına teslim ettiği ders planında gösterilen şekilde değerlendirmeye alınarak dersin başarı puanı ve harf notu takdir edilir. (2) Başarı puanlarına karşılık gelen harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde veya bağıl not değerlendirme sistemine göre belirlenir:
Bunlardan;
Ortalamaya katılmayan derslere aşağıdaki harf notları verilir:
(3) Bir dersten başarılı olmak için, dersin başarı notunun en az DD veya daha yukarı olması gerekir. Yukarıda yer alan tabloda AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı notlarıdır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlarıdır. Bir öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için, AGNO'sunun en az 2.50 olması gerekir. (4) AGNO'yu yükseltmek için alınan derslerde son not geçerlidir. (5) Öğretim programlarında yer alan staj, bitirme ödevi gibi faaliyetlerin notları da YT veya YZ olarak verilir. Not döküm belgesinde bu başarılar dipnot olarak yazılır.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Programı Sosyal Beşerî Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir (Başlangıç: 15.01.2025 / Bitiş: 15.01.2030) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Lisans programı öğrencileri, Düzce Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde öngörülen şartları sağlamaları halinde programdan mezun olurlar. Bu şartlar: Her dönem en az 30 AKTS’lik ders almış olmak Alınan tüm derslerden başarıyla geçmiş olmak Toplamda en az 240 AKTS’lik ders almış olmak En az 2,50 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. Mezunlar; iş analisti, sistem analisti, yazılım geliştirici, veri analisti, veri bilimci, ERP danışmanı, proje yöneticisi, BT yöneticisi, bilgi güvenliği uzmanı, iş zekâsı uzmanı, e-ticaret yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, CRM uzmanı ve siber güvenlik danışmanı gibi pozisyonlarda kariyer yapabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038522
ISCO 08
ISCO 08
Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü’nün amacı:
1. Güncel yönetim yaklaşımları ve bilişim sistemlerini etkin bir şekilde kullanarak,
2. İş süreçlerinde planlama, geliştirme, uygulama ve gerektiğinde iyileştirme yapabilecek,
3. İş ahlakını özümsemiş ve yenilikçiliği kendine şiar edinmiş bireyler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar bulunur. Ayrıca 8. yarıyılda öğrenciler isteğe bağlı olarak işletmelerde mesleki eğitim yapabilir.
Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) Bölümü'nün öğrenme kazanımları aşağıda sıralanmıştır:
1. İşletme fonksiyonları ile ilgili bütüncül bakış açısına sahip olur.
2. Bilişim alanında sektör ortalamasında kavramsal bilgiye sahip olur.
3. İşletme fonksiyonlarının bilişim altyapısı ile bütünleşmesini sağlar.
4. Bilgi sistemlerinin analiz edilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanım süreçleri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olur.
5. İşletmelerde karşılaşılan sorunların çözümü için problemi tanımlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi geliştirebilme becerisine sahip olur.
6. İşletmelerde kullanılan uygulamaların verimliliği için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
7. Algoritma mantığını kavrar ve tasarlanan algoritmayı güncel bir programlama diline dönüştürür.
8. Veri bilimi alanında temel bilgi ve kavrayışa sahip olur.
9. Bilişim alanında proje geliştirme sürecini planlama ve yönetme bilgisine sahip olur.
10. Vizyonunu sürekli öğrenme ve yenilenme üzerine temellendirir.
11. İş hayatında etik ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
12. Bilişim uygulamalarının bireysel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur.
13. Bilişim sistemleri ve işletme alanlarında yazılı ve sözlü iletişim kurarken en az bir yabancı dil kullanır.
14. İş hayatında karşılaşılacak sorunların çözümünde bireysel veya takım üyesi olarak sorumluluk alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği: Bölümün çok kültürlü yapısı, öğrencilerin farklı kültürlerden gelen bireylerle etkili ve empatiye dayalı iletişim kurmalarına olanak tanır. Ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen iş birlikleri, Erasmus ve benzeri değişim programları, öğrencilerin küresel bakış açısı geliştirmesine ve kültürel çeşitliliğe duyarlılık kazanmasına katkı sağlar. Bölüm müfredatında yer alan dil ve iletişim dersleri sayesinde öğrenciler, profesyonel iş dünyasında kendilerini etkili bir biçimde ifade edebilme yetkinliği kazanır. Düzenlenen seminerler, konferanslar ve sosyal etkinlikler de öğrencilerin kültürel farkındalık düzeyini artırır ve çok kültürlü ortamlarda kendilerini geliştirme fırsatı sunar.
- Okuma yazma yetkinliği: Verilen tüm dersler, öğrencilerin alanlarındaki mesleki kaynakları etkin bir şekilde analiz edebilme yetkinliği kazanmalarını sağlar. Öğrenciler, ders içerikleri ve uygulamalı çalışmalar sayesinde teknik rapor, proje dokümanı, analiz ve değerlendirme raporları gibi belgeleri profesyonel bir üslupla hazırlayabilme becerisi kazanır.
- Çoklu dil yetkinliği: Yabancı dil eğitimi ve Erasmus gibi uluslararası programlarla, öğrenciler bilgi teknolojileri sektöründe küresel düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil yeterliliğini kazanır.
- Dijital yetkinlik: Öğrencilere bilgi teknolojilerini (veritabanları, ERP sistemleri, programlama, yapay zekâ) kullanma becerisi kazandırılır. Bölümdeki laboratuvarlar, uygulamalı dersler ve sektör iş birlikleri sayesinde öğrenciler dijital dönüşüm süreçlerinde aktif rol alacak yeterliliğe ulaşır.
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği: Öğrencilerin takım çalışması, problem çözme, eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmelerine önem verilir. Yürütülen projeler ve sosyal sorumluluk faaliyetleri bu yetkinliği destekler.
- Vatandaşlık yetkinliği: Öğrenciler teknolojiyi kullanırken etik ve hukuki sorumluluklarının farkında olur. Veri güvenliği, gizlilik ve dijital vatandaşlık konularında bilinçli hareket eder. İş etiği ve bilişim hukuk dersleri bu bilinci aşılar.
- Girişimcilik yetkinliği: Öğrenciler teknoloji tabanlı iş fikirleri geliştirebilme ve projelerini hayata geçirebilme bilgisine sahip olur. Kendi iş fikirlerini geliştirebilmek ve girişimcilik ekosistemine katkı sağlayacak vizyona sahip olur.
Lisans programında yürütülen derslerle kısa sınav, açık uçlu sınav, çoktan seçmeli sınav, vaka çalışması, senaryo analizi, kitap kritiği, ödev ve proje gibi yöntemler kullanılarak ölçme ve değerlendirme yapılmaktadır.
Lisans programında ölçme ve değerlendirme Düzce Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. Sonuçların değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:
(1) Öğrencinin; yarıyıl içindeki çalışmaları, ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notları, derse devamı, öğretim elemanının yarıyıl başında bölüm başkanlığına teslim ettiği ders planında gösterilen şekilde değerlendirmeye alınarak dersin başarı puanı ve harf notu takdir edilir.
(2) Başarı puanlarına karşılık gelen harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde veya bağıl not değerlendirme sistemine göre belirlenir:
Başarı Puanı |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Derecesi |
90-100 |
AA |
4.00 |
Pekiyi |
85-89 |
BA |
3.50 |
İyi-Pekiyi |
80-84 |
BB |
3.25 |
İyi |
70-79 |
CB |
3.00 |
Orta-İyi |
60-69 |
CC |
2.50 |
Orta |
55-59 |
DC |
2.25 |
Geçer-Orta |
50-54 |
DD |
2.00 |
Geçer |
40-49 |
FD |
1.50 |
Geçmez |
39 ve aşağısı |
FF EKS DVZ MEKS MUAF |
0 0/Eksik 0/Devamsız 0/Mazeretli eksik 0/yeterli |
Geçmez |
Ortalamaya Katılmayan Notlar YT Yeterli YZ Yetersiz |
Bunlardan;
- EKS notu; yarıyıl içinde derse devamını sağladığı halde, haklı ve geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci herhangi bir dersten EKS notu aldığı takdirde, yarıyıl için belirlenen son sınavın bitiminden itibaren onbeş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde EKS notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
- MEKS notu; devam eden bir hastalık, trafik kazası ve benzeri mazeret durumlarında, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla EKS notu MEKS notuna dönüştürülür ve bu not ortalama hesaplarına katılmaz. Öğrenci mazeretinin bitiminde, açıldığı ilk yarıyılda ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına katılarak MEKS notunu harf notuna dönüştürmek zorundadır.
- DVZ notu; ilgili dersin devamsızlık sınırını aşan, ders uygulamalarına ilişkin koşulların hiçbirini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DVZ notu, not ortalaması hesabında sıfır katsayısı ile işlem görür.
Ortalamaya katılmayan derslere aşağıdaki harf notları verilir:
- YT (yeterli) notu; not ortalamalarına katılmayan derslerden geçen öğrencilere verilir.
- YZ (yetersiz) notu; not ortalamalarına katılmayan derslerde başarı göstermeyen öğrencilere verilir.
- Muaf Notu; yatay veya dikey geçiş yolu ile Üniversiteye gelen öğrencilere, evvelce almış oldukları ve ilgili yönetim kurulu tarafından denklikleri kabul edilen dersler için verilir.
(3) Bir dersten başarılı olmak için, dersin başarı notunun en az DD veya daha yukarı olması gerekir. Yukarıda yer alan tabloda AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı notlarıdır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlarıdır. Bir öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için, AGNO'sunun en az 2.50 olması gerekir.
(4) AGNO'yu yükseltmek için alınan derslerde son not geçerlidir.
(5) Öğretim programlarında yer alan staj, bitirme ödevi gibi faaliyetlerin notları da YT veya YZ olarak verilir. Not döküm belgesinde bu başarılar dipnot olarak yazılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Düzce Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Programı Sosyal Beşerî Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir (Başlangıç: 15.01.2025 / Bitiş: 15.01.2030)
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Mezunlar; iş analisti, sistem analisti, yazılım geliştirici, veri analisti, veri bilimci, ERP danışmanı, proje yöneticisi, BT yöneticisi, bilgi güvenliği uzmanı, iş zekâsı uzmanı, e-ticaret yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, CRM uzmanı ve siber güvenlik danışmanı gibi pozisyonlarda kariyer yapabilirler.
1. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038522 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Management Information Systems | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Düzce University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Düzce University Düzce University Konuralp Campus 81620 Düzce Telephone: +90850 800 81 81 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.duzce.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The main objective of the Department of Management Information Systems is to educate individuals: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. Laboratories within the university are available for practical courses. Additionally, in the 8th semester, students have the option to undertake vocational training in companies on a voluntary basis. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | The learning outcomes of Düzce University Management Information Systems (MIS) Department are listed below: 1. Have a holistic perspective on business functions. 2. Have conceptual knowledge in the field of informatics at the sector average. 3. Ensures the integration of business functions with information infrastructure. 4. Have awareness and knowledge about the processes of analyzing, designing, developing and using information systems. 5. Has the ability to define the problem, collect data, analyze, analyze, interpret, evaluate and develop solutions for solving the problems encountered in businesses. 6. Develops new strategic approaches for the efficiency of applications used in businesses. 7. Understands the logic of algorithm and converts the designed algorithm into an up-to-date programming language. 8. Have basic knowledge and understanding in the field of data science. 9. Have the knowledge of planning and managing the project development process in the field of informatics. 10. Bases his/her vision on continuous learning and renewal. 11. Have the awareness of ethics and professional responsibility in business life. 12. To be aware of the individual and social effects of informatics applications and their legal consequences. 13. Uses at least one foreign language in written and oral communication in the fields of information systems and business administration. 14. Takes responsibility as an individual or team member in solving the problems encountered in business life. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The courses carried out in the undergraduate program are assessed and evaluated by using methods such as quizzes, open-ended exams, multiple-choice exams, case studies, scenario analysis, book criticism, homework and projects. Measurement and evaluation in the undergraduate program is carried out in accordance with the conditions specified in Düzce University Undergraduate Education and Examination Regulations. The evaluation of the results and the success grade are determined as shown below: (1) The student's studies during the semester, midterm and final exam grades, attendance to the course are evaluated as shown in the course plan submitted by the instructor to the head of the department at the beginning of the semester, and the success score and letter grade of the course are evaluated. (2) Letter grades and coefficients corresponding to the success points are determined as follows or according to the relative grade evaluation system:
Explanations;
The following letter grades are assigned to courses that are not included in the GPA calculation:
(3) To pass a course, a student must achieve a minimum letter grade of DD or higher. In the table above, AA, BA, BB, CB, and CC are unconditionally passing grades. DC and DD are conditionally passing grades. For a student to be considered successful with a DC or DD grade, their cumulative GPA (CGPA) must be at least 2.50. (4) In cases where a course is retaken to raise the GPA, the most recent grade is considered valid. (5) Activities such as internships and graduation projects in the curriculum are graded as YT (Satisfactory) or YZ (Unsatisfactory). These results are recorded as footnotes on the transcript. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Düzce University Management Information Systems Undergraduate Program is accredited by the Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) (Start: 15.01.2025 / End: 15.01.2030) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Undergraduate program students graduate from the program if they meet the requirements stipulated in Düzce University Undergraduate Education and Examination Regulations. These conditions are: To have taken at least 30 ECTS courses each semester To have successfully passed all courses taken To have taken at least 240 ECTS courses in total To have a weighted GPA of at least 2.50. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas. Graduates can pursue careers in positions such as business analyst, systems analyst, software developer, data analyst, data scientist, ERP consultant, project manager, IT manager, information security specialist, business intelligence specialist, e-commerce manager, digital marketing specialist, CRM specialist, and cybersecurity consultant. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030038522
ISCO 08
ISCO 08
The main objective of the Department of Management Information Systems is to educate individuals:
1. Using current management approaches and information systems effectively,
2. Capable of planning, developing, implementing and, when necessary, improving business processes,
3. Who have internalized business ethics and adopted innovation as a motto.
Education and training are conducted in the form of formal education. Laboratories within the university are available for practical courses. Additionally, in the 8th semester, students have the option to undertake vocational training in companies on a voluntary basis.
The learning outcomes of Düzce University Management Information Systems (MIS) Department are listed below:
1. Have a holistic perspective on business functions.
2. Have conceptual knowledge in the field of informatics at the sector average.
3. Ensures the integration of business functions with information infrastructure.
4. Have awareness and knowledge about the processes of analyzing, designing, developing and using information systems.
5. Has the ability to define the problem, collect data, analyze, analyze, interpret, evaluate and develop solutions for solving the problems encountered in businesses.
6. Develops new strategic approaches for the efficiency of applications used in businesses.
7. Understands the logic of algorithm and converts the designed algorithm into an up-to-date programming language.
8. Have basic knowledge and understanding in the field of data science.
9. Have the knowledge of planning and managing the project development process in the field of informatics.
10. Bases his/her vision on continuous learning and renewal.
11. Have the awareness of ethics and professional responsibility in business life.
12. To be aware of the individual and social effects of informatics applications and their legal consequences.
13. Uses at least one foreign language in written and oral communication in the fields of information systems and business administration.
14. Takes responsibility as an individual or team member in solving the problems encountered in business life.
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Cultural awareness and expressive competence: The multicultural structure of the Management Information Systems Department at Düzce University enables students to communicate effectively and empathetically with individuals from diverse cultural backgrounds. National and international collaborations, as well as exchange programs such as Erasmus, contribute to the development of a global perspective and sensitivity to cultural diversity. Through language and communication courses included in the curriculum, students gain the competence to express themselves effectively in the professional business world. Seminars, conferences, and social events organized by the department further enhance students' cultural awareness and provide opportunities for growth in multicultural environments.
- Literacy competence: All courses offered are designed to equip students with the ability to effectively analyze professional resources within their field. Through course content and applied studies, students develop the skills necessary to prepare documents such as technical reports, project documentation, and analysis and evaluation reports in a professional manner.
- Multilingual competence: With foreign language education and participation in international programs such as Erasmus, students acquire the language proficiency needed to communicate on a global scale within the information technology sector.
- Digital competence: Students are trained in the use of information technologies (databases, ERP systems, programming, artificial intelligence). Thanks to the department’s laboratories, applied courses, and industry collaborations, students attain the qualifications necessary to actively participate in digital transformation processes.
- Personal, social and learning to learn competence: Emphasis is placed on developing students’ teamwork, problem-solving, critical thinking, and lifelong learning skills. Projects and social responsibility activities conducted within the department support the advancement of these competencies.
- Citizenship competence: Students become aware of their ethical and legal responsibilities when using technology. They act consciously regarding data security, privacy, and digital citizenship. Courses such as Business Ethics and Information Law instill this awareness.
- Entrepreneurship competence: Students acquire the knowledge required to develop technology-based business ideas and implement their projects. They gain the vision necessary to develop their own business ideas and contribute to the entrepreneurial ecosystem.
The courses carried out in the undergraduate program are assessed and evaluated by using methods such as quizzes, open-ended exams, multiple-choice exams, case studies, scenario analysis, book criticism, homework and projects.
Measurement and evaluation in the undergraduate program is carried out in accordance with the conditions specified in Düzce University Undergraduate Education and Examination Regulations. The evaluation of the results and the success grade are determined as shown below:
(1) The student's studies during the semester, midterm and final exam grades, attendance to the course are evaluated as shown in the course plan submitted by the instructor to the head of the department at the beginning of the semester, and the success score and letter grade of the course are evaluated.
(2) Letter grades and coefficients corresponding to the success points are determined as follows or according to the relative grade evaluation system:
Achievement Score | Letter Grade | Coefficient | Degree of Achievement |
90-100 |
AA |
4.00 |
Very Good |
85-89 |
BA |
3.50 |
Good-Good |
80-84 |
BB |
3.25 |
Good |
70-79 |
CB |
3.00 |
Fair-Good |
60-69 |
CC |
2.50 |
Medium |
55-59 |
DC |
2.25 |
Pass-Medium |
50-54 |
DD |
2.00 |
Pass |
40-49 |
FD |
1.50 |
Not Pass |
39 ve aşağısı |
FF EKS DVZ MEKS MUAF |
0 0/Missing 0/Absent 0/Excused Missing 0/Sufficient |
Not Pass |
Non-Credit Grades: YT Satisfactory YZ Unsatisfactory |
Explanations;
- The EKS grade is given to students who have attended the course but, for a justified and valid reason, have not fulfilled the necessary course requirements. If a student receives an EKS grade, they must complete the missing requirements within fifteen days after the final exam period of the semester. Otherwise, the EKS grade will automatically convert to FF.
- The MEKS grade is assigned in cases of ongoing illness, traffic accidents, or similar valid excuses, upon the recommendation of the department head and the approval of the relevant administrative board. This grade is not included in GPA calculations. After the excuse period ends, the student must take the final exam of the relevant course in the first semester it is offered to convert the MEKS grade into a letter grade.
- The DVZ grade is given to students who exceed the absenteeism limit or fail to meet any course-related requirements. This grade has a zero coefficient and does not contribute to GPA calculations.
The following letter grades are assigned to courses that are not included in the GPA calculation:
- The grade YT (Satisfactory) is awarded to students who pass courses that are not included in GPA calculations.
- The grade YZ (Unsatisfactory) is awarded to students who do not achieve success in courses that are not included in GPA calculations.
- The Exemption grade is assigned to students who transfer to the university through horizontal or vertical transfer for courses previously completed and recognized as equivalent by the relevant administrative board.
(3) To pass a course, a student must achieve a minimum letter grade of DD or higher. In the table above, AA, BA, BB, CB, and CC are unconditionally passing grades. DC and DD are conditionally passing grades. For a student to be considered successful with a DC or DD grade, their cumulative GPA (CGPA) must be at least 2.50.
(4) In cases where a course is retaken to raise the GPA, the most recent grade is considered valid.
(5) Activities such as internships and graduation projects in the curriculum are graded as YT (Satisfactory) or YZ (Unsatisfactory). These results are recorded as footnotes on the transcript.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Düzce University Management Information Systems Undergraduate Program is accredited by the Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) (Start: 15.01.2025 / End: 15.01.2030)
- To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
- To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
Graduates can pursue careers in positions such as business analyst, systems analyst, software developer, data analyst, data scientist, ERP consultant, project manager, IT manager, information security specialist, business intelligence specialist, e-commerce manager, digital marketing specialist, CRM specialist, and cybersecurity consultant.
1. Higher Education Law No. 2547
2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification period is valid.