Yeterlilik Kodu

TR0030001694

Yeterlilik Adı
Almanca Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerinin tümünün Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi.
  • Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi.
  • Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
  • Dilbilim, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgileri Almanca dili öğretiminde kullanabilme becerisi.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi.
  • Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi.
  • Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi.
  • İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Almancayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi.
  • Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma).
  • Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
  • Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi.
  • Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi.
  • Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi.
  • Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını artıracak ortamları oluşturabilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Miili Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Almanca öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001694


Yeterlilik Adı
Almanca Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrencilerinin tümünün Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi.
  • Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi.
  • Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
  • Dilbilim, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgileri Almanca dili öğretiminde kullanabilme becerisi.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi.
  • Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi.
  • Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi.
  • Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi.
  • Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi.
  • İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Almancayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi.
  • Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi.
  • Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma).
  • Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
  • Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi.
  • Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi.
  • Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi.
  • Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını artıracak ortamları oluşturabilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümüne yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Almanca öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme becerisi.
  • Öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlama becerisi.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Miili Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında Almanca öğretmeni olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001694

Qualification Title
Doctoral Diploma in German Language Teaching
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Design activities for all students to use German grammar and vocabulary in a correct and effective way.
  • Improve and deepen their knowledge at the expertise level in the linguistics, language teaching, literature, translation and education sciences.
  • Develop a sense of social and professional responsibility.
  • Use at the expertise level the the oretical and applied knowledge that they have acquired in linguistics, language teaching, literature, translations and educational scicences in the field of German language teaching.
  • Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics.
  • Use language learning strategies effectively.
  • Comprehend, interpret and evaluate various types of written texts they encounter in daily and professional life.
  • Comprehend, interpret and evaluate various types of oral texts they encounter in daily and professional life.
  • Communicate orally in different environments in daily and professional life.
  • Produce different types of texts using writing processes effectively.
  • Have full understanding of the relationship between language-specific concepts.
  • Comprehend and analyze the characteristics, structure and functioning of human language.
  • Use German at an advanced level.
  • Comprehend and analyze the concepts and processes related with language learning.
  • Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching.
  • Gain professional self-confidence.
  • Comprehend, adopt and fulfill social and cultural responsibilties.
  • Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need.
  • Develop German language skills continuously.
  • Consider students needs, language development level, age, type of intelligence and learning style when preparing lesson plans.
  • Select materials for classroom use in consideration of effectiveness, currency and students’ age and language level.
  • Design original materials to be used in teaching processes.
  • Ensure effective participation of all students to increase their success and ability to create environments.
  • Provide appropriate feedback to all students.
  • Design multimedia environments in and out of class which enhance interaction with teacher and among students for learning purposes.
  • Design an appropriate environment for all students to develop effective language learning strategies.
  • Design and apply activities for all students to improve their listening skills.
  • Design and apply activities for all students to improve their speaking skills.
  • Determine the objectives of measurement and evaluation applications related with German teaching.
  • Ensure that students develop positive attitudes toward language learning.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work at state schools, universities, and private educational institutions as German teachers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001694


Qualification Title
Doctoral Diploma in German Language Teaching

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Design activities for all students to use German grammar and vocabulary in a correct and effective way.
  • Improve and deepen their knowledge at the expertise level in the linguistics, language teaching, literature, translation and education sciences.
  • Develop a sense of social and professional responsibility.
  • Use at the expertise level the the oretical and applied knowledge that they have acquired in linguistics, language teaching, literature, translations and educational scicences in the field of German language teaching.
  • Act in accordance with principles of democracy and human rights as well as social, scientific and professional ethics.
  • Use language learning strategies effectively.
  • Comprehend, interpret and evaluate various types of written texts they encounter in daily and professional life.
  • Comprehend, interpret and evaluate various types of oral texts they encounter in daily and professional life.
  • Communicate orally in different environments in daily and professional life.
  • Produce different types of texts using writing processes effectively.
  • Have full understanding of the relationship between language-specific concepts.
  • Comprehend and analyze the characteristics, structure and functioning of human language.
  • Use German at an advanced level.
  • Comprehend and analyze the concepts and processes related with language learning.
  • Comprehend and analyze the concepts and processes related with language teaching.
  • Gain professional self-confidence.
  • Comprehend, adopt and fulfill social and cultural responsibilties.
  • Recognize the need for lifelong learning, and act in accordance with this need.
  • Develop German language skills continuously.
  • Consider students needs, language development level, age, type of intelligence and learning style when preparing lesson plans.
  • Select materials for classroom use in consideration of effectiveness, currency and students’ age and language level.
  • Design original materials to be used in teaching processes.
  • Ensure effective participation of all students to increase their success and ability to create environments.
  • Provide appropriate feedback to all students.
  • Design multimedia environments in and out of class which enhance interaction with teacher and among students for learning purposes.
  • Design an appropriate environment for all students to develop effective language learning strategies.
  • Design and apply activities for all students to improve their listening skills.
  • Design and apply activities for all students to improve their speaking skills.
  • Determine the objectives of measurement and evaluation applications related with German teaching.
  • Ensure that students develop positive attitudes toward language learning.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates work at state schools, universities, and private educational institutions as German teachers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address