Yeterlilik Kodu | TR0030024435 | |
Yeterlilik Adı | Ameliyathane Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kapadokya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kapadokya.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08-3256.03 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bu programdan mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
| |
Öğrenme Ortamları | Ameliyathane Hizmetleri programı, Kapadokya Üniversitesi Sağlık Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 14 derslik bulunmaktadır. Ayrıca programa ait olan 1 uygulama laboratuvarı bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 5 sağlık kuruluşuyla (kamu ve özel) iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini bu kurum binalarında tamamlamaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Ameliyathane Hizmetleri programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşullarını sağlayabilmek için öğrencilerin en az 80 kredi/120 AKTS kredilik ders yükünü başarıyla tamamlamaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, sağlık sektöründe yer alan kamu kurum ve özel kuruluşlarda uygulanan tüm ameliyatlarda cerrahiye yardımcı olarak ameliyathane teknikeri unvanıyla çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024435
ISCO 08-3256.03
ISCO 08-3256.03
Bu programdan mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
- Ameliyathane ortamında uygulanan cerrahi girişimleri ve bu alanda geliştirilen yeni ve modern yöntemleri ve cihazları kullanıma hazırlayabilen,
- Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
- Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
- Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, mesleki ahlaka sahip ameliyathane hizmetleri (teknikeri) yetiştirmektir.
Ameliyathane Hizmetleri programı, Kapadokya Üniversitesi Sağlık Yerleşkesinde eğitim vermektedir. Yerleşke içinde programdaki teorik derslerin yürütülebileceği 14 derslik bulunmaktadır. Ayrıca programa ait olan 1 uygulama laboratuvarı bulunmaktadır. Öğrencilerimizin mesleki eğitimlerini tamamlamak üzere 5 sağlık kuruluşuyla (kamu ve özel) iş birliği anlaşması bulunmakta olup işletmedeki mesleki eğitimlerini bu kurum binalarında tamamlamaktadır.
- Ameliyathane hizmetleri alanındaki temel bilimsel bilgiye, mesleki mevzuata ve tıbbi terminolojiye hakimdir.
- Çalışan ve hasta güvenliğinin sağlanması hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
- Ameliyathane hizmetleri alanındaki etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini kavrayabilir.
- Ameliyathane hizmetleriyle ilgili bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanabilir.
- Ameliyathane hizmetleri alanında Türkiye ve Dünyadaki gelişmeleri takip edebilir.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranarak bu süreçlere katılabilir.
- Diğer sağlık disiplinleriyle iletişim kurabilir ve çalışabilir.
- Ekip çalışmasına uyum sağlayarak alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilir.
- Perioperatif sürecin yürütülmesinde uygulamaları yapabilir.
- Ameliyat sürecinde ameliyat ekibine yardımcı olabilir.
- Cerrahi girişimde kullanılan tüm cihaz ve ekipmanı hazırlayabilir ve kullanabilir.
- Perioperatif süreç boyunca sterilitenin korunmasını takip edebilir.
- Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili verilerin toplanması,yorumlanması,uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal,bilimsel,kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek.
- Birey, halk sağlığı ve çevre güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
- Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser ve buna uygun davranabilir.
- Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kuramsal Bilgi,
- Uygulamalı Beceri,
- Bilişsel Beceri ve Alana Özgü Yetkinlik
- Ara Sınav (Vize)
- Devam (Dönem İçi)
- Küçük Sınav (Kuiz)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem İçi)
- Proje (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları
- Diğer (İş yeri uygulaması, Staj vb.)
- Dönem Sonu Sınavı (Final)
- Çizim (Dönem İçi)
- Seminer (Dönem İçi)
- Katılım (Dönem İçi)
- Video (Dönem İçi)
- Sözlü Sınav (Dönem İçi)
- Alan Çalışması (Dönem İçi)
- Sunum (Dönem İçi)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü) (%15'ten büyük)
- Deney (Dönem İçi)
- Portfolyo
- Katılım (Dönem Sonu)
- Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem Sonu)
- Sözlü Sınav (Dönem Sonu)
- Proje (Dönem Sonu)
- Çizim (Dönem Sonu)
- Alan Çalışması (Dönem Sonu)
- Sunum (Dönem Sonu)
- Seminer (Dönem Sonu)
- Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü)
-
Öğrencilere aldıkları her ders için katsayıları, 100 puan üzerinden karşılıkları ve başarı durumu aşağıda gösterilen harf notlarından biri dönem sonu ders notu olarak takdir olunur.
a) Puan Ders Notu Katsayı Başarı Durumu 90-100 AA 4,0 Başarılı 85-89 BA 3,5 Başarılı 75-84 BB 3,0 Başarılı 70-74 CB 2,5 Başarılı 60-69 CC 2,0 Başarılı 55-59 DC 1,5 Koşullu Başarılı 45-54 DD 1,0 Koşullu Başarılı 40-44 FD 0,5 Başarısız 00-39 FF 0,0 Başarısız 0 FZ 0,0 Devamsız
-
(2) Bir dersten “DC” ve “DD” notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Senato kararı ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılabilir. Söz konusu derslerden “DD” veya “DC” notu almış olan öğrenciler bu dersleri “FD” ve “FF” notu almış gibi tekrar almakla yükümlüdürler.
(3) Birinci ve ikinci fıkralarda yer alan notların dışında aşağıdaki tanımlamalar da kullanılır:
a) “TR” tanımlaması: İlgili Yönetim Kurulu tarafından denkliği kabul edilmiş olduğu halde başarı notu karşılığı bir not ile ifade edilmemiş derslerin tanımlamasında kullanılır. “TR” ile tanımlanmış ders, not ortalaması hesaplarına dahil edilmez fakat öğrencinin transkriptinde yer alır ve toplam kredi hesabına dahil olur.
b) “G” tanımlaması: Ortalamaya dahil edilmeyen, ölçme değerlendirme yöntemi bir sınava veya belirli sorumlulukların yerine getirilmesine dayanan ders, uygulama, proje, staj, etkinlik ve benzeri faaliyetlerin tamamlandığını göstermek için “G” tanımlaması kullanılır. Bu kapsamda değerlendirilecek faaliyetlerin hangileri olduğuna ve kredi değerlerine ilgili Kurul tarafından karar verilir.
c) “S” tanımlaması: Geçerli mazeret nedeniyle, gereken çalışmaların tamamlanamaması durumunda dersin sorumlusunun talebi, bölüm veya program başkanının onayı ile verilir. Bir sonraki dönemin ders ekleme-bırakma tarihi sonuna kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin notu “FF” olarak verilir.
(4) Dönem sonu harf notu belirlenirken mutlak not sistemi ve bağıl not sistemi olmak üzere iki farklı sistem kullanılır. a) Mutlak not sistemi, öğrencinin dönem sonu ham başarı puanının çevrilmesini ifade eder. b) Bağıl not sisteminin hangi dersler için kullanılacağı ve sistemle ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025-31.12.2026
Ameliyathane Hizmetleri programına kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu'nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.
Program mezunları, sağlık sektöründe yer alan kamu kurum ve özel kuruluşlarda uygulanan tüm ameliyatlarda cerrahiye yardımcı olarak ameliyathane teknikeri unvanıyla çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024435 | |
Qualification Title | Associate Degree in Operating Room Services | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08-3256.03 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is aimed that the student who graduates from this program will achieve the following program educational objectives:
| |
Learning Environments | The Operating Room Services program provides education at the Cappadocia University Health Campus. There are 14 classrooms on the campus where the theoretical courses in the program can be conducted. There is also 1 application laboratory belonging to the program. In order to complete the vocational training of our students, there are cooperation agreements with 5 health institutions (public and private) and they complete their vocational training in the institution buildings. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. | |
Access Requirements | In order to be accepted into the Operating Room Services program, the student must have a high school diploma and be placed through a national university placement exam held centrally, or meet the necessary conditions in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding international student admission. | |
Conditions for Success | In order to meet the graduation requirements, the students are required to successfully complete the course load of at least 80 credits/ 120 ECTS credits and achieve at least 2.00 grade point average out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the program are employed as an operating room technician for assisting surgery in all surgeries practiced in public and private institutions in the health sector. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030024435
ISCO 08-3256.03
ISCO 08-3256.03
It is aimed that the student who graduates from this program will achieve the following program educational objectives:
- Able to prepare for use surgical interventions performed in the operating room environment and new and modern methods and devices developed in this field,
- Applying professional ethics rules and regulations of regulatory institutions/organizations,
- Prone to team work, able to play an effective role in the team, with strong communication skills,
- To train operating room services (technicians) who follow the innovations in science and technology, who can improve and constantly renew themselves, and who have professional ethics.
The Operating Room Services program provides education at the Cappadocia University Health Campus. There are 14 classrooms on the campus where the theoretical courses in the program can be conducted. There is also 1 application laboratory belonging to the program. In order to complete the vocational training of our students, there are cooperation agreements with 5 health institutions (public and private) and they complete their vocational training in the institution buildings.
- The student has a command of basic scientific knowledge, professional legislation and medical terminology in the field of operating room services.
- The student has necessary information about ensuring personnel and patient safety.
- The student comprehends the importance of ethical principles and ethical rules in the field of operating room services for the individual and the society.
- The student uses computer programs and related technologies related to operating room services.
- The student follows the developments in Turkey and world related to the field of operating room services.
- The student acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes.
- The student communicates and works with other health disciplines.
- The student solves unpredictable and complex problems encountered in applications related to the field by adapting to team work.
- The student makes applications in the execution of the perioperative process.
- The student assists the surgical team during the surgery.
- The student prepares and uses all devices and equipment used in surgical intervention.
- The student follows the preservation of sterility throughout the perioperative process.
- The student acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the operating room services.
- The student has sufficient awareness of public health and environmental safety.
- The student communicates effectively in Turkish, both orally and in writing.
- The student understands historical, social, cultural and legal responsibilities; adopts ethical, equality and environmental values and acts accordingly.
- The student speaks, understands, and practices foreign languages required by the profession.
Has advanced level of the following key competencies:
- Theoretical Knowledge,
- Applied Skills,
- Cognitive Skills and Field Specific Competence
- Midterm Exam (Midterm)
- Continue (In-term)
- Quiz (Quiz)
- Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
- Project (In-term)
- Presentation (In-term)
- Practical Studies
- Other (Workplace application, Internship etc.)
- Final Exam (Final)
- Drawing (In-term)
- Seminar (In-term)
- Participation (In-term)
- Video (In-term)
- Oral Exam (In-term)
- Field Study (In-term)
- Presentation (In-term)
- Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%)
- Experiment (In-term)
- Portfolio
- Participation (In-term)
- Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
- Oral Exam (End of Term)
- Project (End of Term)
- Drawing (End of Term)
- Field Study (End of Term)
- Presentation (End of Term)
- Seminar (End of Term)
- Application Studies (Performance Measurement)
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
· YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
· YÖK publishes “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025-31.12.2026
In order to be accepted into the Operating Room Services program, the student must have a high school diploma and be placed through a national university placement exam held centrally, or meet the necessary conditions in accordance with the regulations of the Council of Higher Education regarding international student admission.
The graduates of the program are employed as an operating room technician for assisting surgery in all surgeries practiced in public and private institutions in the health sector.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.