Yeterlilik Kodu | TR0030041273 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Anestezi Önlisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | İstinye Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda Anestezi Programı öğrencileri, ameliyatlardaki anestezi işlemlerine yardımcı olacak şekilde eğitilmektedir. Hem teorik hem de uygulamalı derslerde kullanılan yüksek teknolojik simülasyon ve ameliyathane laboratuvarları, öğrencilerin yüksek bilgi ve donanıma sahip olarak mezun olmalarını sağlar. Güçlü akademik kadro ve sağlık gruplarının işbirliğiyle, nitelikli sağlık insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilere İstinye Üniversitesi hastanelerinde staj imkanı sunulmaktadır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve/veya ikinci öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır. MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. (2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir. (3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) DE; devam eden çalışma. 2) DZ; devamsız. 3) DÇ; dersten çekilme. 4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç. (4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrencilerin Anestezi Programına kayıt yaptırabilmesi için, lise veya dengi bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olması gerekmektedir. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından halen uygulanmakta olan merkezi ulusal sınavı ve merkezi yerleştirme ile öğrenciler bu programa kabul edilmektedir. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Hazırlık sınıfı hariç dört yarıyıllık ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere ön lisans diploması, en az sekiz yarıyıllık bir programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde ağırlıklı genel not ortalaması 2,00’ın altında ise, şartlı geçer not aldığı derslerinin en az birini yükselterek ağırlıklı genel not ortalamasını 2,00 ve üzerine çıkarması gerekir. Kayıtlı olduğu programı başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalaması 3,00- 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3,50 ve üzeri olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan sağlık çalışanları, “Anestezi Teknikeri” unvanına sahip olacaktır. Üniversite ve devlet hastaneleri ve özel hastanelerde ameliyathane, yoğun bakım üniteleri ve ağrı kliniklerinde anestezi uzman doktorunun gözetim ve denetiminde iş olanaklarına sahip olacaklardır. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030041273
ISCO-08
ISCO-08
İstinye Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda Anestezi Programı öğrencileri, ameliyatlardaki anestezi işlemlerine yardımcı olacak şekilde eğitilmektedir. Hem teorik hem de uygulamalı derslerde kullanılan yüksek teknolojik simülasyon ve ameliyathane laboratuvarları, öğrencilerin yüksek bilgi ve donanıma sahip olarak mezun olmalarını sağlar. Güçlü akademik kadro ve sağlık gruplarının işbirliğiyle, nitelikli sağlık insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilere İstinye Üniversitesi hastanelerinde staj imkanı sunulmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün ve/veya ikinci öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. |
2) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. |
3) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. |
4) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. |
5) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. |
1) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. |
2) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. |
2) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. |
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır.
MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.
(2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir.
(3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
Başarı Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
CC |
2,00 |
DC |
1,50 |
DD |
1,00 |
FF |
0,0 |
BI |
Başarılı |
BZ |
Başarısız |
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) DE; devam eden çalışma.
2) DZ; devamsız.
3) DÇ; dersten çekilme.
4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç.
(4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrencilerin Anestezi Programına kayıt yaptırabilmesi için, lise veya dengi bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olması gerekmektedir. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından halen uygulanmakta olan merkezi ulusal sınavı ve merkezi yerleştirme ile öğrenciler bu programa kabul edilmektedir.
Bu programdan mezun olan sağlık çalışanları, “Anestezi Teknikeri” unvanına sahip olacaktır. Üniversite ve devlet hastaneleri ve özel hastanelerde ameliyathane, yoğun bakım üniteleri ve ağrı kliniklerinde anestezi uzman doktorunun gözetim ve denetiminde iş olanaklarına sahip olacaklardır.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030041273 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Anaesthesia Associate Degree | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal and/or secondary education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied. ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%. (2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system. (3) Grades and coefficients are evaluated as stated below: a) Success grades and coefficients are given in the table below:
b) Other grades used in the transcript are given below: 1) DE; work in progress. 2) DZ; absent. 3) DÇ; withdrawal from the course. 4) MU; exempt, including ECTS, excluding average. (4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete a four-semester associate degree program, excluding the preparatory class, are awarded an associate degree diploma, and students who successfully complete a program of at least eight semesters are awarded a bachelor's degree. For graduation, the weighted grade point average must be at least 2.00. If a student succeeds in all the courses of the department/program he/she is enrolled in, but his/her weighted GPA is below 2.00, he/she must raise his/her weighted GPA to 2.00 and above by raising at least one of his/her conditionally passed courses. Students who have successfully completed the program they are enrolled in and have not received any disciplinary penalties, those with a weighted GPA between 3.00 and 3.49 are considered honor students, and those with a GPA of 3.50 and above are considered high honor students. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030041273
ISCO-08
ISCO-08
At İstinye University School of Health Services, students in the Anesthesia Program are trained to assist in anesthesia procedures during surgeries. The high-tech simulation and operating room laboratories used in both theoretical and practical courses ensure that students graduate with high knowledge and skills. The collaboration between a strong academic staff and healthcare groups aims to train qualified healthcare professionals. Additionally, students are provided with internship opportunities at Istinye University hospitals. |
Education and training is carried out in the form of formal and/or secondary education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Anesthesia technician has professional consciousness. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) He/She knows the duties, authorities and responsibilities of the anesthesia technician and exhibits ethical behaviors that will carry out harmonious teamwork in the operating room. |
2) He/She recognizes and uses the medical terms used in anesthesia applications. |
3) He/She knows the basic structure and functions of human body and biochemical mechanisms and uses them in their professional studies. |
4) He/She has information about basic anatomy and diseases related to systems. |
5) To have general first aid knowledge and to show proper approach and correct application skills in emergency situations. |
Communication and Social Competence |
1) He/She has internalized team work, has the knowledge of basic anesthetic pharmacology and performs anesthetic and analgesic applications together with anesthesia physician. |
2) He/She has the necessary discipline for team work and carries out activities for the development of employees under its responsibility. |
Learning Competence |
1) While applying his / her profession, he / she can benefit from appropriate information sources and information technologies. |
2) He/She has awareness of lifelong learning. |
3) He/She follows information in the field by using a foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 General Level. |
4) He/She uses information and communication technologies together with computer software at the basic level of at least European Computer Driving License required by the field. |
Field Specific Competence |
1) Without giving any harm to patients,he/she gives importance to hygiene asepsis-antisepsis, sterilization, contamination and infection with the basic knowledge about the health care work environment. |
2) He/She has knowledge about ethical principles and rules in the field. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) He/She has the basic knowledge, skills and equipment suitable to the contemporary health technician approach, to be able to carry out communication with the patient, to take responsibility and to develop solutions when faced with an unforeseen situation related to the field. |
The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied.
ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%.
(2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system.
(3) Grades and coefficients are evaluated as stated below:
a) Success grades and coefficients are given in the table below:
Success Grade |
Coefficient |
|
AA |
4,00 |
|
BA |
3,50 |
|
BB |
3,00 |
|
CB |
2,50 |
|
CC |
2,00 |
|
DC |
1,50 |
|
DD |
1,00 |
|
FF |
0,0 |
|
BI |
Successful |
|
BZ |
Fail |
b) Other grades used in the transcript are given below:
1) DE; work in progress.
2) DZ; absent.
3) DÇ; withdrawal from the course.
4) MU; exempt, including ECTS, excluding average.
(4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In order to be able to register to the Anesthesia Program, students must have completed a high school or equivalent education and must have a diploma. Students who pass the central national exam which is still being applied by the Measurement, Selection and Placement Center (OSYM) and at least 150 threshold of the placement test Basic Proficiency Test (TYT) score is accepted to this program. |
Health workers who graduated from the program will have the title of Anesthesia Technician. They will have job opportunities in the operating rooms, intensive care units and pain clinics in university and public hospitals and private hospitals under the supervision of anesthesiologist. |
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.