Yeterlilik Kodu | TR0030018704 | |
Yeterlilik Adı | Arkeoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi , Hatay Tayfur Sökmen kampüsü, 31070 Hatay Merkez/Hatay | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | rogramda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır;a) O derse kaydını yaptırmış olmak,b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak,c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak,d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur.Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir.Mustafa Kemal Üniversitesi Lisans Programlarında 100'lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.8 yarı yıllık öğretimin sonunda 108 kredi zorunlu, 36 kredi seçmeli olmak üzere 144 kredi/240 AKTS ders alan öğrenciler, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını sağlamak koşulu ile mezun olurlar. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip adaylar, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavlarda veya Yüksek Öğretim Kurulu’nun kabul ettiği uluslararası sınavlarda belirli başarıyı gösteren adaylar, tercih ve başarı sırası göz önünde bulundurularak, yerleştirilir. Öğrenci olma hakkı kazanan aday, üniversite tarafından ilan edilen süre içerisinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Belirlenen sürede kesin kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkını kaybeder. | |
Başarma Şartları | 8 yarı yıllık öğretimin sonunda 108 kredi zorunlu, 36 kredi seçmeli olmak üzere 144 kredi/240 AKTS ders alan öğrenciler, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını sağlamak koşulu ile mezun olurlar.Arkeoloji Müfredatı, 8 dönem içinde Prehistorya, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi ile Klasik Arkeoloji Anabilim dallarının zorunlu ve seçmeli derslerini içerir.Lisans diploması verilebilmesi için öğrencinin kayıtlı olduğu bölümün lisans programındaki dersleri tamamlamış olması ve genel not ortalamasının 2.00’nin altında olmaması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, arkeolog unvanı edinir ve müzeler ile araştırma enstitülerinde uzman olarak, Yüksek Öğretim Kurumları’nda da akademisyen olarak görev yaparlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018704
- Arkeolojik terimler ve kavramlar ehliyetine sahip olur.
- Arkeolojik araştırmalar, kazılar ve sondajları tasarlar ve bu projeleri yönetme ehliyeti kazanır.
- Arkeolojik bölgeleri ve konuları tayin etme yeteneği kazanır.
- Arazi çalışmaları, seminerler ile arkeolojik araştırma ve kazılarda teorik bilgilerin değerlendirilmesi becerisini kazanır.
- Teknik çizim yapabilir, plan ve harita çıkartır.
- Restorasyon-konservasyon konusunda bilgi sahibi olur.
- Rapor yazabilir ve bilimsel tez çalışması hazırlayabilmek için alt yapı kazanır.
- Tarihleme yapabilme için gereken bilgi yeterliliğine sahip olur.
- Arkeolojik veri analizi yapabilme becerisi kazanır.
- Alanı ile ilgili kurumsal ve uygulama alanlarında organizasyon yapabilme becerisi kazanır.
- Arkeolojik çalışmalar için gerekli bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahip olur.
- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
- Alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
- Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
rogramda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır.Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 30’un altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), ve (B) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. (G), (K), (M) ve (B) harf notları ortalama hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır;a) O derse kaydını yaptırmış olmak,b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak,c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak,d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur.Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde bildirilmiştir.Mustafa Kemal Üniversitesi Lisans Programlarında 100'lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.8 yarı yıllık öğretimin sonunda 108 kredi zorunlu, 36 kredi seçmeli olmak üzere 144 kredi/240 AKTS ders alan öğrenciler, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını sağlamak koşulu ile mezun olurlar.
Lise diplomasına sahip adaylar, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavlarda veya Yüksek Öğretim Kurulu’nun kabul ettiği uluslararası sınavlarda belirli başarıyı gösteren adaylar, tercih ve başarı sırası göz önünde bulundurularak, yerleştirilir. Öğrenci olma hakkı kazanan aday, üniversite tarafından ilan edilen süre içerisinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Belirlenen sürede kesin kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkını kaybeder.
Mezunlar, arkeolog unvanı edinir ve müzeler ile araştırma enstitülerinde uzman olarak, Yüksek Öğretim Kurumları’nda da akademisyen olarak görev yaparlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018704 | |
Qualification Title | Arkeoloji License | |
Awarding Body | Hatay Mustafa Kemal University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | know to archaeological terms and concepts,design and acquire the ability to administer of archaeological surveys, excavations and borings,gain the ability to appoint for archaeological sites and topics,field studies, seminars and theoretical archaeological research and excavations have the ability to evaluate information,earn to technical drawing ability, planing and mapping ability,a knowledge of the Restoration-conservation,winning the adequacy of the report write,have the necessary information for make dating,make to data analysis,gain the ability to organization,using the computer programs necessary for archaeological studies,interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by usig acquired advanced knowledge and skills within the field,act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field,monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course.All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mustafa Kemal University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”:a) Enrolment for the course in question,b) At least 70% attendance of the course,c) At least 80% attendance of the practices in the course,d) Successfully completing practical projects.Other matters related to learning and exams are given in “Mustafa Kemal University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”.Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Mustafa Kemal University.Students completing total of 240 ECTS and a GPA of weighted mean at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school graduates with qualification scores from the University Entrance Examinations held by the Grading and Placement Center of Turkey (OSYM) or the international examinations accepted by the Higher Education Council of Turkey (YOK) are assigned by the OSYM that takes into consideration students’ scores and preferences for the programme and universities. Those who are qualified to register to University must complete his/her registration procedures in the period announced by the university with the required documents. Candidates who fail to register during the enrollment period lose their rights for enrollment. | |
Conditions for Success | Students completing total of 240 ECTS and a GPA of weighted mean at least 2.00 out of 4.00.Students completing total of 240 ECTS and a GPA of weighted mean at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates acquire the title of archeologist and work in the Museum and Research Institute as specialist, serve as Academician in Higher Education Institutions . | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018704
know to archaeological terms and concepts,design and acquire the ability to administer of archaeological surveys, excavations and borings,gain the ability to appoint for archaeological sites and topics,field studies, seminars and theoretical archaeological research and excavations have the ability to evaluate information,earn to technical drawing ability, planing and mapping ability,a knowledge of the Restoration-conservation,winning the adequacy of the report write,have the necessary information for make dating,make to data analysis,gain the ability to organization,using the computer programs necessary for archaeological studies,interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by usig acquired advanced knowledge and skills within the field,act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field,monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language.
The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course.All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mustafa Kemal University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”:a) Enrolment for the course in question,b) At least 70% attendance of the course,c) At least 80% attendance of the practices in the course,d) Successfully completing practical projects.Other matters related to learning and exams are given in “Mustafa Kemal University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”.Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Mustafa Kemal University.Students completing total of 240 ECTS and a GPA of weighted mean at least 2.00 out of 4.00.
High school graduates with qualification scores from the University Entrance Examinations held by the Grading and Placement Center of Turkey (OSYM) or the international examinations accepted by the Higher Education Council of Turkey (YOK) are assigned by the OSYM that takes into consideration students’ scores and preferences for the programme and universities. Those who are qualified to register to University must complete his/her registration procedures in the period announced by the university with the required documents. Candidates who fail to register during the enrollment period lose their rights for enrollment.
Graduates acquire the title of archeologist and work in the Museum and Research Institute as specialist, serve as Academician in Higher Education Institutions .
Qualification is continuous