Yeterlilik Kodu

TR0030001618

Yeterlilik Adı
Gazetecilik (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gazetecilik ve raporlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

TARİHÇE: “Basım ve Yayımcılık Bölümü" adıyla 1982 yılında kurulan ve uzun süre özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden bölümümüzün adı, 2001-2002 öğretim yılında Basın ve Yayın Bölümü olarak değiştirilmiş ve bölümümüz merkezi sınavla öğrenci kabulüne başlamıştır.

2022 yılı Haziran ayında da bölümüzün adı “Gazetecilik Bölümü” olarak değiştirilmiştir.  

EĞİTİM: Bölümümüzün çatısı altında Gazetecilik Anabilim Dalı kapsamında Gazetecilik, Radyo ve Televizyon Haberciliği, Basın Ahlakı ve Hukuku, Basın Kuramları, Basın İşletmeciliği ve Ekonomisi, İnternet Yayıncılığı, Yayın Tasarımı ve Basın Fotoğrafçılığı Bilim Dalları eğitim vermektedir.

Bölümün temel hedefi iletişim, medya ve habercilik bilgileri ekseninde dijital habercilik alanında yetkin öğrenciler yetiştirebilmektir.

Eğitim programımızın ilk iki yılında öğrencilerimiz genel kültür derslerinin yanı sıra, farklı bilim dallarına ilişkin temel ve kuramsal bilgiler almaktadırlar. Son iki yılda ise daha çok uygulama ağırlıklı dersler alan öğrencilerimiz web yayıncılığı ekseninde dört yılda edindikleri bilgi ve yaptıkları uygulamaları bir araya getirmektedirler. Örneğin, fotoğrafçılık derslerinde çektikleri fotoğrafları, habercilik uygulamalarına ilişkin derslerde yazdıkları haberleri, kendi tasarladıkları gazete ve dergileri, radyo ve televizyon haberciliğine dönük derslerde kamera ve kurgu sistemlerini kullanarak hazırladıkları programları kendi web sayfalarında bir araya getirebilmektedirler.

Öğrencilerimiz üçüncü sınıfta bölümüzün uygulama gazetesi olan “Genç Anadolu” adlı gazeteyi, son sınıfta da bölümümüzün uygulama dergisi olan “Genç Haber” adlı dergiyi ilgili dersler kapsamında yayınlamaktadırlar. Mezuniyet aşamasına gelen tüm öğrencilerimiz bölümüzdeki dersler kapsamında kendi kişisel web sitelerini oluşturmakta, sosyal medya hesaplarını yönetebilmektedir.

MEZUNLARIMIZ: İletişim, medya ve habercilik ekseninde gazete, dergi, internet ve sosyal medya alanlarında bilgi ve deneyim sahibi olan mezunlarımız genel olarak bu alanların tümünde görev alabilmektedirler.

Sektördeki konumlarına bakıldığında öğrencilerimiz, bölümün bilgi ve uygulamaya dayalı bilim dalları ve dersleri çerçevesinde sıralanabilecek gazetecilik, radyo ve televizyon haberciliği, fotoğrafçılık, basın işletmeciliği ve ekonomisi, yayın tasarımı ve internet yayımcılığı alanlarında iş sahibi olabilmektedirler.

Mezunlarımız arasında muhabirler, foto muhabirleri, istihbarat şefleri, editörler, haber müdürleri, yazı işleri müdürleri; sayfa tasarımcıları, görsel yönetmenler; web tasarımcıları, web yayıncıları, blog yayıncıları, sosyal medya uzmanları; haber kameraman ve kurgucuları, haber spikerleri, radyo ve televizyon haber programcıları, belgesel yapımcı ve yönetmenleri gibi pek çok kademede görev yapanlar mevcuttur.

Yukarıda sayılanlar dışında mezunlarımız, fakültemizin Sinema ve Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, İletişim Yönetimi ve Tasarımı bölümlerden alabilecekleri mesleki seçmeli dersler, yan dal ve ikinci ana dal dersleri çerçevesinde farklı branşlarda da uzmanlaşarak bölümümüzden aldıkları eğitimi ikinci bir alanla birleştirmekte ve çok daha farklı alanlarda iş imkânlarına sahip olabilmektedirler. Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin ayrıca kredili sistem çerçevesinde diğer fakültelerden de ders alabildiklerini ve kendilerini farklı alanlarda yetiştirme imkanına sahip olduklarını da belirtmek gereklidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İletişim Bilimleri Fakültesi bünyesindeki derslik ve amfilerde teorik eğitimler yapılırken, laboratuvarlarda ve stüdyolarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
1 Gazetecilik/habercilik alanıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda, disiplinlerarası yeterli bilgiye; bu bilgiyi de geleneksel ve dijital haber medyasında kullanma becerisine sahiptir.
2 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal ve kültürel vb. gelişmeler ve konularda bilgi sahibidir.
3 Eleştirel yaklaşımla, gazetecilik/habercilik alanında araştırma, planlama, hayata geçirme ve ürüne dönüştürme becerisine sahiptir.
4 Gazetecilik/habercilik alanının tüm alt çalışma alanlarında -fotoğraf, tasarım, içerik- yayın yapmayla ilgili hukuki düzenlemeler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.
5 Profesyonel gazetecilik/habercilik alanının tüm uzmanlık alanlarında mesleki etik ilkelerini bilerek uygulama becerisine sahiptir.
6 Profesyonel gazetecilik/habercilik ile ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, çocuk hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları ve kamu yararı ile kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlıdır.
7 Gazetecilik/Habercilik alanı dışında da bilgi sahibidir.
8 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyime sahiptir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranma becerisine sahiptir.
9 Ekip çalışması yapma yetisine sahiptir.
10 Bireysel olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
11 Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişmenin farkındadır.
12 İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibidir.
13 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde) sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler
1 Yeni medya tasarımına ve yayıncılığa ilişkin bilgi ve uygulama becerisi
2 Gazete ve dergi yayımlayabilme bilgi ve uygulama becerisi
3 Radyo ve Televizyon haberciliği ve haber programcılığı bilgi ve uygulama becerisi
4 Fotoğrafçılık bilgi ve uygulama becerisi
5 Disiplinlerarası bilgi birikimini uygulamalarına taşıma becerisi
6 Uygulamada karşılaşılan sorunlar hakkında düşüncelerini eleştirel, bilimsel ve sistematik olarak tanımlayabilme becerisi
7 Mesleki ve etik sorumluluk uygulayabilme bilincine erişme
8 Toplumsal, siyasal ve kültürel sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
9 Çağın global, bölgesel ve ulusal sorunları hakkında bilgi sahibi olma ve değerlendirebilme becerisi
10 Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişimin gerekliliği bilincini gerçekleştirebilme becerisi
11 Etkili iletişim kurma ve dil kullanım becerisi
12 Bilgi ve becerilerini bir yabancı dili kullanarak uluslararası alana taşıyabilme
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Bölümümüzde tüm derslerde süreç odaklı ölçme değerlendirme yapılır. Bu nedenle de dönem boyunca öğrencilerin derslere devamı, derslerde verilen ödevleri ve etkinlikleri istenilen şekilde yapmaları ve ders içi tartışmalara aktif katılımları başarılarında etkilidir. Her dersin ölçme-değerlendirme araçları minimum düzeyde şöyledir:

1. Arasınav (%20)
2. Ödev ve etkinlikler (quiz, okuma, tartışma, uygulama, ödev) (%20)
3. Final Sınavı veya Final Ödevi (%60)

Bölümümüzdeki derslerin uygulama veya teorik gibi yapılarına bağlı ölçme ve değerlendirmedeki oransal karşılıkları değişebilir ancak arasınav %30'dan az Final sınavı da %60 oranından fazla olamaz. Final sınavı %60 olarak belirlenen uygulama derslerinde ise uygulama ve sınavla birlikte yapılabilir.

Derslerin ölçme ve değerlendirmesi ilgili dersin yapısına bağlı olarak Gazete Yayımcılığı, Fotoğraf veya Web Tasarımı gibi uygulama derslerinde yazılı sınav veya ödev yerine haber yapma, fotoğraf çekme ve/veya web tasarımı gibi pratikler temelli başarı değerlendirmesi yapılır.

Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz.

 

 

 

Başarı Notu KATSAYI
AA 4,0
AB 3,7
BA 3,3
BB 3,0
BC 2,7
CB 2,3
CC 2,0
CD 1,7
DC 1,3
DD 1,0
FF 0,0
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu: İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olan öğrenciler genel olarak iletişim ve medya alanında faaliyet gösteren tüm birimlerde görev alabilirler. Sektördeki uygulama alanlarına daha detaylı bakıldığında öğrenciler, bölümün bilgi ve uygulamaya dayalı bilim dalları ve dersleri çerçevesinde sıralanabilecek gazetecilik, radyo ve televizyon haberciliği, fotoğrafçılık, basın işletmeciliği ve ekonomisi, yayın tasarımı ve internet yayımcılığı alanlarında iş sahibi olabileceklerdir. Bu bağlamda mezunlarımız multimedya yayıncılığının her kademesinde, gazete, radyo ve televizyonlarda iletişim, habercilik ve yayımcılıkla ilgili her iş alanında faaliyette bulunabileceklerdir. Mezunlarımız arasında muhabirler, foto muhabirleri, istihbarat şefleri, editörler, haber müdürleri, yazı işleri müdürleri; sayfa tasarımcıları, görsel yönetmenler; web tasarımcıları, web yayıncıları, blog yayıncıları, sosyal medya uzmanları; haber kameraman ve kurgucuları, haber spikerleri, radyo ve televizyon haber programcıları, belgesel yapımcı ve yönetmenleri gibi pek çok kademede görev yapanlar mevcuttur.

Bunun dışında mezunlarımız diğer bölümlerden alabilecekleri mesleki seçmeli dersler, yan dal ve ikinci ana dal dersleri çerçevesinde farklı branşlarda da uzmanlaşarak bölümümüzden aldıkları eğitimi ikinci bir alanla birleştirmekte ve çok daha farklı alanlarda iş imkânlarına sahip olabilmektedirler. Fakültemizin diğer bölümleri Sinema ve Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, İletişim Tasarımı ve Yönetimi alanlarında bölümümüz mezunları bölümdeki bilgi ve birikimlerini ve diğer bölümlerden edindikleri bilgi ve birikimleri birleştirerek iş imkânına kavuşabilmektedirler.

Ayrıca, akademisyen olmak isteyen öğrencilerimiz kuramsal derslere ağırlık vererek kendilerini gelecek hedeflerine hazırlamaktadır. Mezunlarımız her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. Bunun dışında mezunlarımız diğer tüm üniversitelerden mezun olanlar gibi sahip oldukları üniversite diploması ile kamunun üniversite mezunlarına açmış olduğu kadrolardan yararlanabilmektedir. Mezunlarımızın bir diğer artısı da edindikleri temel iletişim bilgisidir. 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030001618


Yeterlilik Adı
Gazetecilik (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

TARİHÇE: “Basım ve Yayımcılık Bölümü" adıyla 1982 yılında kurulan ve uzun süre özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden bölümümüzün adı, 2001-2002 öğretim yılında Basın ve Yayın Bölümü olarak değiştirilmiş ve bölümümüz merkezi sınavla öğrenci kabulüne başlamıştır.

2022 yılı Haziran ayında da bölümüzün adı “Gazetecilik Bölümü” olarak değiştirilmiştir.  

EĞİTİM: Bölümümüzün çatısı altında Gazetecilik Anabilim Dalı kapsamında Gazetecilik, Radyo ve Televizyon Haberciliği, Basın Ahlakı ve Hukuku, Basın Kuramları, Basın İşletmeciliği ve Ekonomisi, İnternet Yayıncılığı, Yayın Tasarımı ve Basın Fotoğrafçılığı Bilim Dalları eğitim vermektedir.

Bölümün temel hedefi iletişim, medya ve habercilik bilgileri ekseninde dijital habercilik alanında yetkin öğrenciler yetiştirebilmektir.

Eğitim programımızın ilk iki yılında öğrencilerimiz genel kültür derslerinin yanı sıra, farklı bilim dallarına ilişkin temel ve kuramsal bilgiler almaktadırlar. Son iki yılda ise daha çok uygulama ağırlıklı dersler alan öğrencilerimiz web yayıncılığı ekseninde dört yılda edindikleri bilgi ve yaptıkları uygulamaları bir araya getirmektedirler. Örneğin, fotoğrafçılık derslerinde çektikleri fotoğrafları, habercilik uygulamalarına ilişkin derslerde yazdıkları haberleri, kendi tasarladıkları gazete ve dergileri, radyo ve televizyon haberciliğine dönük derslerde kamera ve kurgu sistemlerini kullanarak hazırladıkları programları kendi web sayfalarında bir araya getirebilmektedirler.

Öğrencilerimiz üçüncü sınıfta bölümüzün uygulama gazetesi olan “Genç Anadolu” adlı gazeteyi, son sınıfta da bölümümüzün uygulama dergisi olan “Genç Haber” adlı dergiyi ilgili dersler kapsamında yayınlamaktadırlar. Mezuniyet aşamasına gelen tüm öğrencilerimiz bölümüzdeki dersler kapsamında kendi kişisel web sitelerini oluşturmakta, sosyal medya hesaplarını yönetebilmektedir.

MEZUNLARIMIZ: İletişim, medya ve habercilik ekseninde gazete, dergi, internet ve sosyal medya alanlarında bilgi ve deneyim sahibi olan mezunlarımız genel olarak bu alanların tümünde görev alabilmektedirler.

Sektördeki konumlarına bakıldığında öğrencilerimiz, bölümün bilgi ve uygulamaya dayalı bilim dalları ve dersleri çerçevesinde sıralanabilecek gazetecilik, radyo ve televizyon haberciliği, fotoğrafçılık, basın işletmeciliği ve ekonomisi, yayın tasarımı ve internet yayımcılığı alanlarında iş sahibi olabilmektedirler.

Mezunlarımız arasında muhabirler, foto muhabirleri, istihbarat şefleri, editörler, haber müdürleri, yazı işleri müdürleri; sayfa tasarımcıları, görsel yönetmenler; web tasarımcıları, web yayıncıları, blog yayıncıları, sosyal medya uzmanları; haber kameraman ve kurgucuları, haber spikerleri, radyo ve televizyon haber programcıları, belgesel yapımcı ve yönetmenleri gibi pek çok kademede görev yapanlar mevcuttur.

Yukarıda sayılanlar dışında mezunlarımız, fakültemizin Sinema ve Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, İletişim Yönetimi ve Tasarımı bölümlerden alabilecekleri mesleki seçmeli dersler, yan dal ve ikinci ana dal dersleri çerçevesinde farklı branşlarda da uzmanlaşarak bölümümüzden aldıkları eğitimi ikinci bir alanla birleştirmekte ve çok daha farklı alanlarda iş imkânlarına sahip olabilmektedirler. Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin ayrıca kredili sistem çerçevesinde diğer fakültelerden de ders alabildiklerini ve kendilerini farklı alanlarda yetiştirme imkanına sahip olduklarını da belirtmek gereklidir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İletişim Bilimleri Fakültesi bünyesindeki derslik ve amfilerde teorik eğitimler yapılırken, laboratuvarlarda ve stüdyolarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
1 Gazetecilik/habercilik alanıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda, disiplinlerarası yeterli bilgiye; bu bilgiyi de geleneksel ve dijital haber medyasında kullanma becerisine sahiptir.
2 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal ve kültürel vb. gelişmeler ve konularda bilgi sahibidir.
3 Eleştirel yaklaşımla, gazetecilik/habercilik alanında araştırma, planlama, hayata geçirme ve ürüne dönüştürme becerisine sahiptir.
4 Gazetecilik/habercilik alanının tüm alt çalışma alanlarında -fotoğraf, tasarım, içerik- yayın yapmayla ilgili hukuki düzenlemeler ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.
5 Profesyonel gazetecilik/habercilik alanının tüm uzmanlık alanlarında mesleki etik ilkelerini bilerek uygulama becerisine sahiptir.
6 Profesyonel gazetecilik/habercilik ile ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, çocuk hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları ve kamu yararı ile kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlıdır.
7 Gazetecilik/Habercilik alanı dışında da bilgi sahibidir.
8 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyime sahiptir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranma becerisine sahiptir.
9 Ekip çalışması yapma yetisine sahiptir.
10 Bireysel olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
11 Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişmenin farkındadır.
12 İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibidir.
13 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde) sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
1 Yeni medya tasarımına ve yayıncılığa ilişkin bilgi ve uygulama becerisi
2 Gazete ve dergi yayımlayabilme bilgi ve uygulama becerisi
3 Radyo ve Televizyon haberciliği ve haber programcılığı bilgi ve uygulama becerisi
4 Fotoğrafçılık bilgi ve uygulama becerisi
5 Disiplinlerarası bilgi birikimini uygulamalarına taşıma becerisi
6 Uygulamada karşılaşılan sorunlar hakkında düşüncelerini eleştirel, bilimsel ve sistematik olarak tanımlayabilme becerisi
7 Mesleki ve etik sorumluluk uygulayabilme bilincine erişme
8 Toplumsal, siyasal ve kültürel sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi
9 Çağın global, bölgesel ve ulusal sorunları hakkında bilgi sahibi olma ve değerlendirebilme becerisi
10 Yaşam boyu öğrenme ve mesleki gelişimin gerekliliği bilincini gerçekleştirebilme becerisi
11 Etkili iletişim kurma ve dil kullanım becerisi
12 Bilgi ve becerilerini bir yabancı dili kullanarak uluslararası alana taşıyabilme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Bölümümüzde tüm derslerde süreç odaklı ölçme değerlendirme yapılır. Bu nedenle de dönem boyunca öğrencilerin derslere devamı, derslerde verilen ödevleri ve etkinlikleri istenilen şekilde yapmaları ve ders içi tartışmalara aktif katılımları başarılarında etkilidir. Her dersin ölçme-değerlendirme araçları minimum düzeyde şöyledir:

1. Arasınav (%20)
2. Ödev ve etkinlikler (quiz, okuma, tartışma, uygulama, ödev) (%20)
3. Final Sınavı veya Final Ödevi (%60)

Bölümümüzdeki derslerin uygulama veya teorik gibi yapılarına bağlı ölçme ve değerlendirmedeki oransal karşılıkları değişebilir ancak arasınav %30'dan az Final sınavı da %60 oranından fazla olamaz. Final sınavı %60 olarak belirlenen uygulama derslerinde ise uygulama ve sınavla birlikte yapılabilir.

Derslerin ölçme ve değerlendirmesi ilgili dersin yapısına bağlı olarak Gazete Yayımcılığı, Fotoğraf veya Web Tasarımı gibi uygulama derslerinde yazılı sınav veya ödev yerine haber yapma, fotoğraf çekme ve/veya web tasarımı gibi pratikler temelli başarı değerlendirmesi yapılır.

Dönem içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40’dan az, %60’dan fazla olamaz.

 

 

 

Başarı Notu KATSAYI
AA 4,0
AB 3,7
BA 3,3
BB 3,0
BC 2,7
CB 2,3
CC 2,0
CD 1,7
DC 1,3
DD 1,0
FF 0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu: İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olan öğrenciler genel olarak iletişim ve medya alanında faaliyet gösteren tüm birimlerde görev alabilirler. Sektördeki uygulama alanlarına daha detaylı bakıldığında öğrenciler, bölümün bilgi ve uygulamaya dayalı bilim dalları ve dersleri çerçevesinde sıralanabilecek gazetecilik, radyo ve televizyon haberciliği, fotoğrafçılık, basın işletmeciliği ve ekonomisi, yayın tasarımı ve internet yayımcılığı alanlarında iş sahibi olabileceklerdir. Bu bağlamda mezunlarımız multimedya yayıncılığının her kademesinde, gazete, radyo ve televizyonlarda iletişim, habercilik ve yayımcılıkla ilgili her iş alanında faaliyette bulunabileceklerdir. Mezunlarımız arasında muhabirler, foto muhabirleri, istihbarat şefleri, editörler, haber müdürleri, yazı işleri müdürleri; sayfa tasarımcıları, görsel yönetmenler; web tasarımcıları, web yayıncıları, blog yayıncıları, sosyal medya uzmanları; haber kameraman ve kurgucuları, haber spikerleri, radyo ve televizyon haber programcıları, belgesel yapımcı ve yönetmenleri gibi pek çok kademede görev yapanlar mevcuttur.

Bunun dışında mezunlarımız diğer bölümlerden alabilecekleri mesleki seçmeli dersler, yan dal ve ikinci ana dal dersleri çerçevesinde farklı branşlarda da uzmanlaşarak bölümümüzden aldıkları eğitimi ikinci bir alanla birleştirmekte ve çok daha farklı alanlarda iş imkânlarına sahip olabilmektedirler. Fakültemizin diğer bölümleri Sinema ve Televizyon, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, İletişim Tasarımı ve Yönetimi alanlarında bölümümüz mezunları bölümdeki bilgi ve birikimlerini ve diğer bölümlerden edindikleri bilgi ve birikimleri birleştirerek iş imkânına kavuşabilmektedirler.

Ayrıca, akademisyen olmak isteyen öğrencilerimiz kuramsal derslere ağırlık vererek kendilerini gelecek hedeflerine hazırlamaktadır. Mezunlarımız her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. Bunun dışında mezunlarımız diğer tüm üniversitelerden mezun olanlar gibi sahip oldukları üniversite diploması ile kamunun üniversite mezunlarına açmış olduğu kadrolardan yararlanabilmektedir. Mezunlarımızın bir diğer artısı da edindikleri temel iletişim bilgisidir. 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001618

Qualification Title
Bachelor's Diploma in Journalism (30% English)
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasJournalism and reporting
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

HISTORY: The name of our department, which was established in 1982 with the name of "Department of Printing and Publishing" and admitted students with a special talent exam for a long time, was changed to the Department of Press and Broadcasting in the 2001-2002 academic year, and our department started to accept students with a central exam. In June 2022, the name of our department was changed to "Journalism Department".
EDUCATION: Under the umbrella of our department, Journalism, Radio and Television Journalism, Press Ethics and Law, Press Theories, and Press Management and Economy, Internet Broadcasting, Broadcasting Design and Press Photography are taught under the branch of Journalism.

The main goal of the department is to train competent students in the field of digital journalism on the axis of communication, media and journalism information.

In the first two years of our education program, our students receive basic and theoretical information on different branches of science in addition to courses on general knowledge. In the last two years, our students, who have taken more applied courses, bring together the knowledge they have gained in four years within the scope of web publishing. For example, they can bring together the photographs they took in photography classes, the news they wrote in the courses on journalism practices, the newspapers and magazines they designed, and the programs they prepared using camera and editing systems in the courses on radio and television journalism.
In the third year, our students publish the newspaper called "Genç Anadolu"(Young Anadolu), which is the newspaper of our department; and in the last year, the magazine called "Genç Haber" (Young News) is published within the scope of the relevant courses. All of our students who are at the graduation stage can create their own personal websites and manage their social media accounts within the scope of the courses in our department.
OUR GRADUATES: Our graduates, who have knowledge and experience in the fields of newspapers, magazines, internet and social media, can generally take part in all of these fields on the axis of media and journalism.

Considering the positions in the sector, our students can have jobs in the fields of journalism, radio and television journalism, photography, press management and economy, broadcast design and internet publishing, which can be listed within the framework of the department's knowledge and application-based branches and courses.

Among our graduates, there are reporters, photojournalists, editors, news editors, news directors, editors in chief; page designers, visual directors; web designers, web publishers, bloggers, social media professionals; news camerapersons, news presenters, radio and television news programmers, documentary producers and directors.

Apart from the ones mentioned above, our graduates can have the opportunity to specialize in different fields by taking elective courses, minoring or double majoring in Cinema and Television, Public Relations and Advertising, and Communication Management and Design departments of our faculty, which will give them a chance to combine the education they received from our department with a second field and work in many different fields. It should also be mentioned that within the framework of credit system, students of Anadolu University can take courses from other faculties and have the opportunity to improve their knowledge in different fields.

Learning Environments

The education and training are carried out in the form of formal education. Additionally, while theoretical courses are held in classrooms and lecture halls within the Faculty of Communication Sciences, practical training is conducted in laboratories and studios.

Description
1 Has sufficient interdisciplinary knowledge on social and cultural issues related to the field of journalism/reporting; and has the ability to use this information in traditional and digital news media.
2 Have knowledge about scientific, social, economic, legal, political and cultural etc. developments and issues.
3 Have the ability to research, plan, implement and turn into a product in the field of journalism/reporting with a critical approach.
4 Have knowledge of the legal regulations and practices regarding broadcasting in all sub-fields of journalism/reporting such as photography, design, content.
5 Have the ability to knowingly apply professional ethical principles in all areas of expertise in the field of professional journalism/reporting.
6 Sensitive to the universal and social impacts such as human rights, children\'s rights, gender equality, cultural diversity, environmental problems, public interest and public service and legal consequences of works related to professional journalism/reporting.
7 Also have knowledge outside the field of journalism/reporting.
8 Have knowledge and experience about practices in business life; have the ability to act with entrepreneurial and innovative approach awareness.
9 Have the ability to work in a team.
10 Uses individual creativity and strengths.
11 Aware of lifelong learning and professional development.
12 Have knowledge about occupational health and safety.
13 Have the ability to communicate effectively verbally and in writing in at least one foreign language related to the field (European Language Portfolio B1 General Level).
Key Competencies
1 Have the knowledge and skills about new media design and publishing
2 Have the knowledge and skills to publish newspaper and magazine
3 Have the knowledge and skills to produce a news programme on the radio and television
4 Have the knowledge and skills about photography
5 Have the skills to transfer interdisciplinary knowledge into practice
6 Put forward their opinions about the problems encountered in the practice of journalism in a scientific, critical and systematic way.
7 Display an ethically responsible and academic attitude
8 Ability to comprehend, adopt and implement social, political and cultural responsibilities
9 The ability to have knowledge about and evaluate the global, regional and national problems of the age
10 Have skill to realise the necessity of life long learning and vocational development
11 Ability to communicate effectively and use language
12 Communicate with colleagues by using a foreign language and trasmit knowledge and skills
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows;

In our department, process-oriented assessment is conducted in all courses. Therefore, throughout the semester, students' attendance to classes, completion of assignments and activities given in class, and active participation in in-class discussions determine their success. The assessment tools for each course are as follows:

1. Midterm exam (20%)
2. Assignments and activities (quizzes, readings, discussions, applications, assignments) (20%)
3. Final exam or Final project (60%)

The proportional distribution of assessment based on the structures of courses in our department, such as practical or theoretical, may vary. However, the midterm exam cannot exceed 40%, and the final exam cannot be more than 60%. In practical courses where the final exam is set at 60%, it can be combined with applied work and examination.

Assessment of courses is tailored to the structure of the course. For instance, in practical courses such as Newspaper Publishing, Photography, or Web Design, practical-based performance evaluations such as news reporting, photography, and/or web design are conducted instead of written exams or assignments.

The dates of exams are determined by the relevant academic unit's board of directors and announced to students at least 15 days before the exams of that semester.

For students who are unable to attend any of the midterm or final exams due to valid and compelling reasons determined by the Senate of our university, a makeup exam is arranged by the board of directors of the relevant academic unit.

Students who wish to take the makeup exam must submit a petition to the administration of the relevant unit with a document explaining their excuse attached, at least five working days before the announced exam date for that course or courses.

The contribution of midterm assessments to the final grade cannot be less than 40% or more than 60%. The final evaluation, considering the overall success level of all students taking the course, is determined by the teaching staff using letter grades (e.g., AA, AB, BA...).

 

 

 

Grade Coefficient
AA 4,0
AB 3,7
BA 3,3
BB 3,0
BC 2,7
CB 2,3
CC 2,0
CD 1,7
DC 1,3
DD 1,0
FF 0,0
Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YOK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, training and other activities in higher education institutions.

- The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions, which are prepared according to the criteria established by the YOK, are published every year. Reports prepared on the basis of these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are made available to the public by the YOK.

- The quality assurance of undergraduate programmes in higher education is carried out according to the " Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Preparation and approval of curricula: The Council for Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curricula of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme is intended to provide for students shall be determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council for Higher Education on these matters. 1.2. The curricula of the National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions with the approval of the Council for Higher Education, after having been approved by the relevant Council of Deans.

2. Measurement and evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate programme will provide to the students shall be carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council for Higher Education on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes shall be awarded a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations established by the higher education institutions.

4. Self-evaluation - external evaluation: As part of continuous monitoring, at the beginning of each year higher education institutions enter the previous year's "Internal Institutional Evaluation Reports" into the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK). YOKAK makes the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions available to the public. In addition, the accreditation decisions of the accreditation institutions authorised or recognised by YOKAK also show that the quality assurance of the programme qualifications is ensured. YOKAK conducts regular reviews of the qualifications established in accordance with the legislation.

Accreditation Board: Communication Education Evaluation and Accreditation Board (İLEDAK)

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are beingapplied to start this programme.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the department can generally work in all branches in the field of communication and media. Looking more closely at the fields of application in the sector, students will be able to have jobs in journalism, radio and television journalism, photography, media administration and economy, design and internet publishing fields. In this context, our graduates will be able to work in every field of communication, journalism, radio and television, accordingly in every stage of multimedia publishing. Among our graduates, there are correspondents, photojournalists, intelligence chiefs, editors, news directors, editorial directors; page designers, visual directors; web designers, web publishers, blog publishers, social media specialists; news cameramen and editors, news reporters, radio and television news programmers, documentary producers and directors.

Apart from this, our vocational elective courses, which our graduates can take from other departments, specialize in different branches within the framework of secondary branches. Our students can combine the education they receive from our department with a second field and have job opportunities in much different areas. The other departments of our faculty are Cinema and Television, Public Relations and Advertising, Communication Design and Management.

In addition, our students who want to be an academic focus on theoretical lessons and prepare themselves for their future goals. Our graduates may apply to master's or doctorate programmes in any field or proficiency in fine arts programmes. Apart from that, our graduates can benefit from the rights gained by undergraduate degree and can work as a public officer. Another addition of our graduates is the basic communication knowledge they acquire during their education period.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education.

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030001618


Qualification Title
Bachelor's Diploma in Journalism (30% English)

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

HISTORY: The name of our department, which was established in 1982 with the name of "Department of Printing and Publishing" and admitted students with a special talent exam for a long time, was changed to the Department of Press and Broadcasting in the 2001-2002 academic year, and our department started to accept students with a central exam. In June 2022, the name of our department was changed to "Journalism Department".
EDUCATION: Under the umbrella of our department, Journalism, Radio and Television Journalism, Press Ethics and Law, Press Theories, and Press Management and Economy, Internet Broadcasting, Broadcasting Design and Press Photography are taught under the branch of Journalism.

The main goal of the department is to train competent students in the field of digital journalism on the axis of communication, media and journalism information.

In the first two years of our education program, our students receive basic and theoretical information on different branches of science in addition to courses on general knowledge. In the last two years, our students, who have taken more applied courses, bring together the knowledge they have gained in four years within the scope of web publishing. For example, they can bring together the photographs they took in photography classes, the news they wrote in the courses on journalism practices, the newspapers and magazines they designed, and the programs they prepared using camera and editing systems in the courses on radio and television journalism.
In the third year, our students publish the newspaper called "Genç Anadolu"(Young Anadolu), which is the newspaper of our department; and in the last year, the magazine called "Genç Haber" (Young News) is published within the scope of the relevant courses. All of our students who are at the graduation stage can create their own personal websites and manage their social media accounts within the scope of the courses in our department.
OUR GRADUATES: Our graduates, who have knowledge and experience in the fields of newspapers, magazines, internet and social media, can generally take part in all of these fields on the axis of media and journalism.

Considering the positions in the sector, our students can have jobs in the fields of journalism, radio and television journalism, photography, press management and economy, broadcast design and internet publishing, which can be listed within the framework of the department's knowledge and application-based branches and courses.

Among our graduates, there are reporters, photojournalists, editors, news editors, news directors, editors in chief; page designers, visual directors; web designers, web publishers, bloggers, social media professionals; news camerapersons, news presenters, radio and television news programmers, documentary producers and directors.

Apart from the ones mentioned above, our graduates can have the opportunity to specialize in different fields by taking elective courses, minoring or double majoring in Cinema and Television, Public Relations and Advertising, and Communication Management and Design departments of our faculty, which will give them a chance to combine the education they received from our department with a second field and work in many different fields. It should also be mentioned that within the framework of credit system, students of Anadolu University can take courses from other faculties and have the opportunity to improve their knowledge in different fields.


Learning Environments

The education and training are carried out in the form of formal education. Additionally, while theoretical courses are held in classrooms and lecture halls within the Faculty of Communication Sciences, practical training is conducted in laboratories and studios.


Description
1 Has sufficient interdisciplinary knowledge on social and cultural issues related to the field of journalism/reporting; and has the ability to use this information in traditional and digital news media.
2 Have knowledge about scientific, social, economic, legal, political and cultural etc. developments and issues.
3 Have the ability to research, plan, implement and turn into a product in the field of journalism/reporting with a critical approach.
4 Have knowledge of the legal regulations and practices regarding broadcasting in all sub-fields of journalism/reporting such as photography, design, content.
5 Have the ability to knowingly apply professional ethical principles in all areas of expertise in the field of professional journalism/reporting.
6 Sensitive to the universal and social impacts such as human rights, children\'s rights, gender equality, cultural diversity, environmental problems, public interest and public service and legal consequences of works related to professional journalism/reporting.
7 Also have knowledge outside the field of journalism/reporting.
8 Have knowledge and experience about practices in business life; have the ability to act with entrepreneurial and innovative approach awareness.
9 Have the ability to work in a team.
10 Uses individual creativity and strengths.
11 Aware of lifelong learning and professional development.
12 Have knowledge about occupational health and safety.
13 Have the ability to communicate effectively verbally and in writing in at least one foreign language related to the field (European Language Portfolio B1 General Level).

Key Competencies
1 Have the knowledge and skills about new media design and publishing
2 Have the knowledge and skills to publish newspaper and magazine
3 Have the knowledge and skills to produce a news programme on the radio and television
4 Have the knowledge and skills about photography
5 Have the skills to transfer interdisciplinary knowledge into practice
6 Put forward their opinions about the problems encountered in the practice of journalism in a scientific, critical and systematic way.
7 Display an ethically responsible and academic attitude
8 Ability to comprehend, adopt and implement social, political and cultural responsibilities
9 The ability to have knowledge about and evaluate the global, regional and national problems of the age
10 Have skill to realise the necessity of life long learning and vocational development
11 Ability to communicate effectively and use language
12 Communicate with colleagues by using a foreign language and trasmit knowledge and skills

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows;

In our department, process-oriented assessment is conducted in all courses. Therefore, throughout the semester, students' attendance to classes, completion of assignments and activities given in class, and active participation in in-class discussions determine their success. The assessment tools for each course are as follows:

1. Midterm exam (20%)
2. Assignments and activities (quizzes, readings, discussions, applications, assignments) (20%)
3. Final exam or Final project (60%)

The proportional distribution of assessment based on the structures of courses in our department, such as practical or theoretical, may vary. However, the midterm exam cannot exceed 40%, and the final exam cannot be more than 60%. In practical courses where the final exam is set at 60%, it can be combined with applied work and examination.

Assessment of courses is tailored to the structure of the course. For instance, in practical courses such as Newspaper Publishing, Photography, or Web Design, practical-based performance evaluations such as news reporting, photography, and/or web design are conducted instead of written exams or assignments.

The dates of exams are determined by the relevant academic unit's board of directors and announced to students at least 15 days before the exams of that semester.

For students who are unable to attend any of the midterm or final exams due to valid and compelling reasons determined by the Senate of our university, a makeup exam is arranged by the board of directors of the relevant academic unit.

Students who wish to take the makeup exam must submit a petition to the administration of the relevant unit with a document explaining their excuse attached, at least five working days before the announced exam date for that course or courses.

The contribution of midterm assessments to the final grade cannot be less than 40% or more than 60%. The final evaluation, considering the overall success level of all students taking the course, is determined by the teaching staff using letter grades (e.g., AA, AB, BA...).

 

 

 

Grade Coefficient
AA 4,0
AB 3,7
BA 3,3
BB 3,0
BC 2,7
CB 2,3
CC 2,0
CD 1,7
DC 1,3
DD 1,0
FF 0,0

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

- YOK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, training and other activities in higher education institutions.

- The "University Monitoring and Evaluation Reports" of the higher education institutions, which are prepared according to the criteria established by the YOK, are published every year. Reports prepared on the basis of these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are made available to the public by the YOK.

- The quality assurance of undergraduate programmes in higher education is carried out according to the " Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Preparation and approval of curricula: The Council for Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.

1.1. The curricula of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme is intended to provide for students shall be determined by the senates of the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council for Higher Education on these matters. 1.2. The curricula of the National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions with the approval of the Council for Higher Education, after having been approved by the relevant Council of Deans.

2. Measurement and evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate programme will provide to the students shall be carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by the higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council for Higher Education on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes shall be awarded a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations established by the higher education institutions.

4. Self-evaluation - external evaluation: As part of continuous monitoring, at the beginning of each year higher education institutions enter the previous year's "Internal Institutional Evaluation Reports" into the information system prepared by the Higher Education Quality Board (YOKAK). YOKAK makes the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions available to the public. In addition, the accreditation decisions of the accreditation institutions authorised or recognised by YOKAK also show that the quality assurance of the programme qualifications is ensured. YOKAK conducts regular reviews of the qualifications established in accordance with the legislation.

Accreditation Board: Communication Education Evaluation and Accreditation Board (İLEDAK)


Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are beingapplied to start this programme.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the department can generally work in all branches in the field of communication and media. Looking more closely at the fields of application in the sector, students will be able to have jobs in journalism, radio and television journalism, photography, media administration and economy, design and internet publishing fields. In this context, our graduates will be able to work in every field of communication, journalism, radio and television, accordingly in every stage of multimedia publishing. Among our graduates, there are correspondents, photojournalists, intelligence chiefs, editors, news directors, editorial directors; page designers, visual directors; web designers, web publishers, blog publishers, social media specialists; news cameramen and editors, news reporters, radio and television news programmers, documentary producers and directors.

Apart from this, our vocational elective courses, which our graduates can take from other departments, specialize in different branches within the framework of secondary branches. Our students can combine the education they receive from our department with a second field and have job opportunities in much different areas. The other departments of our faculty are Cinema and Television, Public Relations and Advertising, Communication Design and Management.

In addition, our students who want to be an academic focus on theoretical lessons and prepare themselves for their future goals. Our graduates may apply to master's or doctorate programmes in any field or proficiency in fine arts programmes. Apart from that, our graduates can benefit from the rights gained by undergraduate degree and can work as a public officer. Another addition of our graduates is the basic communication knowledge they acquire during their education period.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education.

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode