Yeterlilik Kodu

TR0030012919

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanında belli başlı kavramları, varsayımları, araştırma ve inceleme yöntemlerini en iyi şekilde kullanma.
  • Kendi alanları ile bilgilerin başka konu alanları ile ilişkilendirilmesinin sağlanması ve bu alanların öğretilmesi konusunda ki program içindeki yerini anlayabilme.
  • Farklı bakış açılarında olduğunun farkına varılması ve bunu en iyi şekilde öğrencilere aktarması.
  • Kendi alanı ile gelişen gelişmeleri yakından izlemesi ve bunu en iyi şekilde öğrencilere aktarılabilmesi.
  • Öğrenmeyi alışkanlık haline getirebilme, alanı ile ilgili faaliyetlere ve etkinlikler katılma.
  • Eğitim sisteminin amaçları, ilkeleri, belli başlı problemleri ve geleceği hakkında öngörülebilecek şekilde çözümler üretebilme.
  • Öğretmenlikle ilgili olan etik kurallar ışığında hareket etme.
  • Sporda yetenek seçme ilkelerini kullanmak, spor branşlarına uygun sporcuların yeteneklerini ortaya çıkarabilme.
  • Spor kültürünün oluşumuna destek verilmesi, farklı spor branşların tanıtılmasının sağlanması ve spora katılımın sağlanması için farklı projeler geliştirme.
  • Ergenlerin fiziksel ve zihinsel gelişimlerin bilinmesi ve kişisel gelişimlerinin desteklenerek öğrenme ortamının oluşturulması.
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmeleri özendirmek için öğretim stratejilerini uygulayabilme.
  • Öğrencilerin bilişsel,duyuşsal, sosyal ve fiziksel gelişimin en iyi şekilde değerlendirmek, informal ve formal değerlendirme yöntemlerini kullanabilme.
  • Öğrencilerin kendilerini tanıyabilmesinin sağlanması, okula uyum, sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikleri, ortaya koydukları başarı düzeyleri, öğrenme ve öğretme ile ilgili çalışma alışkanlıkları, ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik etme.
  • Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere, ilgi alanlarına ve özelliklerine uygun fırsatları yaratabilme.
  • Öğrencilerin derse katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştiği, öğrencinin kendini güvende hissettiği öğrenme ortamı oluşturmak için birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilme.
  • Öğrencilerin bireysel gelişimlerinin desteklenmesi için öğrenci velileri, okuldaki meslektaşları ve sivil toplum örgütleri ile ilişkiler kurabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • İleri düzeydeki bilgileri en iyi şekilde kullanarak bilgileri yorumlama ve değerlendirme problemleri tanıma çözümleme, çözüm önerileri getirme ve geliştirebilme.
  • Kendi başına çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği.
  • Alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme ve özer şekilde yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili problemlerin farkına vararak çözebilmesi ve sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğundaki çalışanları yönlendirebilme ve proje etkinliklerini planlayabilme.
  • Öğrenme ihtiyacını karşılama, belirleme ve yönlendirebilme.
  • Öğrendiği bilgileri ve becerileri eleştirisel değerlendirebilme.
  • Öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilme.
  • Alanı ile konularda fikirlerini ve ortaya koyabildiği çözüm önerilerini birçok veri ile destekleyebilmek bu verileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşabilmek.
  • Alanı içerisindeki kurumları ve alanı ile ilgili kişileri bilgilendirebilme, onlara düşüncelerini, çözüm önerilerini sözlü veya yazılı aktarabilme.
  • Yaşadığı sosyal çevre ile ilişkili projeler geliştirme, ekinlikler düzenleme ve bunları en iyi şekilde uygulama.
  • En az bir yabancı dili bilmek ve alanı içerisinde bunları takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve teknolojilerini ileride derecede kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması elde edilen verilerin yorumlanması, uygulanması ile ilgili sonuçların ilgili kişilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ile birlikte kültürel etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal haklar, toplumsal adalet, toplum kültür değerlerinin en iyi şekilde korunması ve bununla birlikte çevreyi koruma, iş sağlığının korunması ve güvenliğinin sağlanması konularında yeterli duyarlılığa sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencilerin, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü; 240 AKTS ile tamamlamaları ve dörtlük sistemde de en az 2,00 genel akademik ortalama ile bitirmiş olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve spor Öğretmenliği bölümünden mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında Beden Eğitimi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerin akademik kadrolarında ve özel kuruluşlarda da görev yapabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012919


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanında belli başlı kavramları, varsayımları, araştırma ve inceleme yöntemlerini en iyi şekilde kullanma.
  • Kendi alanları ile bilgilerin başka konu alanları ile ilişkilendirilmesinin sağlanması ve bu alanların öğretilmesi konusunda ki program içindeki yerini anlayabilme.
  • Farklı bakış açılarında olduğunun farkına varılması ve bunu en iyi şekilde öğrencilere aktarması.
  • Kendi alanı ile gelişen gelişmeleri yakından izlemesi ve bunu en iyi şekilde öğrencilere aktarılabilmesi.
  • Öğrenmeyi alışkanlık haline getirebilme, alanı ile ilgili faaliyetlere ve etkinlikler katılma.
  • Eğitim sisteminin amaçları, ilkeleri, belli başlı problemleri ve geleceği hakkında öngörülebilecek şekilde çözümler üretebilme.
  • Öğretmenlikle ilgili olan etik kurallar ışığında hareket etme.
  • Sporda yetenek seçme ilkelerini kullanmak, spor branşlarına uygun sporcuların yeteneklerini ortaya çıkarabilme.
  • Spor kültürünün oluşumuna destek verilmesi, farklı spor branşların tanıtılmasının sağlanması ve spora katılımın sağlanması için farklı projeler geliştirme.
  • Ergenlerin fiziksel ve zihinsel gelişimlerin bilinmesi ve kişisel gelişimlerinin desteklenerek öğrenme ortamının oluşturulması.
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmeleri özendirmek için öğretim stratejilerini uygulayabilme.
  • Öğrencilerin bilişsel,duyuşsal, sosyal ve fiziksel gelişimin en iyi şekilde değerlendirmek, informal ve formal değerlendirme yöntemlerini kullanabilme.
  • Öğrencilerin kendilerini tanıyabilmesinin sağlanması, okula uyum, sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikleri, ortaya koydukları başarı düzeyleri, öğrenme ve öğretme ile ilgili çalışma alışkanlıkları, ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik etme.
  • Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere, ilgi alanlarına ve özelliklerine uygun fırsatları yaratabilme.
  • Öğrencilerin derse katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleştiği, öğrencinin kendini güvende hissettiği öğrenme ortamı oluşturmak için birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilme.
  • Öğrencilerin bireysel gelişimlerinin desteklenmesi için öğrenci velileri, okuldaki meslektaşları ve sivil toplum örgütleri ile ilişkiler kurabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • İleri düzeydeki bilgileri en iyi şekilde kullanarak bilgileri yorumlama ve değerlendirme problemleri tanıma çözümleme, çözüm önerileri getirme ve geliştirebilme.
  • Kendi başına çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği.
  • Alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme ve özer şekilde yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili problemlerin farkına vararak çözebilmesi ve sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğundaki çalışanları yönlendirebilme ve proje etkinliklerini planlayabilme.
  • Öğrenme ihtiyacını karşılama, belirleme ve yönlendirebilme.
  • Öğrendiği bilgileri ve becerileri eleştirisel değerlendirebilme.
  • Öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilme.
  • Alanı ile konularda fikirlerini ve ortaya koyabildiği çözüm önerilerini birçok veri ile destekleyebilmek bu verileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşabilmek.
  • Alanı içerisindeki kurumları ve alanı ile ilgili kişileri bilgilendirebilme, onlara düşüncelerini, çözüm önerilerini sözlü veya yazılı aktarabilme.
  • Yaşadığı sosyal çevre ile ilişkili projeler geliştirme, ekinlikler düzenleme ve bunları en iyi şekilde uygulama.
  • En az bir yabancı dili bilmek ve alanı içerisinde bunları takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
  • Bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve teknolojilerini ileride derecede kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması elde edilen verilerin yorumlanması, uygulanması ile ilgili sonuçların ilgili kişilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ile birlikte kültürel etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal haklar, toplumsal adalet, toplum kültür değerlerinin en iyi şekilde korunması ve bununla birlikte çevreyi koruma, iş sağlığının korunması ve güvenliğinin sağlanması konularında yeterli duyarlılığa sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencilerin, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü; 240 AKTS ile tamamlamaları ve dörtlük sistemde de en az 2,00 genel akademik ortalama ile bitirmiş olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve spor Öğretmenliği bölümünden mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında Beden Eğitimi Öğretmeni olarak atanmaktadır. Üniversitelerin akademik kadrolarında ve özel kuruluşlarda da görev yapabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012919

Qualification Title
DEPARTMENT OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012919


Qualification Title
DEPARTMENT OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address