Yeterlilik Kodu | TR0030023972 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim, laboratuvarlarda, spor alanlarında ve dersliklerde örgün öğretim şeklinde yüz yüze gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | • Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur. • Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. • Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. • Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. • Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. • Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. • Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. • Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. • Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. • Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Her türlü yarıyıl içi ve genel sınav değerlendirmeleri, 100 tam puan üzerinden tam sayı esasına göre notlandırılır. (2) Dersin sorumlu öğretim elemanı, dersin yarıyıl sonu sınavının yapıldığı tarihi izleyen yedi gün içinde, derse kayıtlı öğrencilerin 100’lük sisteme göre belirlenmiş başarı puanını otomasyon sistemine girer. (3) Şube başarı puanı ortalaması, yarıyıl sonu sınavına giren tüm öğrencilerin başarı puanları toplamının öğrenci sayısına bölünmesi ile elde edilir. (4) İlgili öğretim elemanı tarafından belirlenen sayıda yapılan ödev, proje, seminer, rapor, arazi/klinik/laboratuvar uygulamaları ve benzeri çalışmalar ile küçük sınav ve ara sınavlardan alınan notlar öğrencinin yarıyıl/dönem içi notları olarak değerlendirilir. (5) Yarıyıl/dönem içi notlarının her birinin ders başarı puanına katkısı toplamı %30-%50 aralığında olmak koşulu ile ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. (6) Herhangi bir yarıyıl/dönem içi notunun ders başarı puanına katkısı yarıyıl/dönem sonu sınavının katkısından fazla olmaz. (7) Her ders için en az bir ara sınav yapılır. (8) Her ders için bir yarıyıl/dönem sonu sınavı yapılır. Yarıyıl/dönem sonu sınavının ders başarı puanına katkısı %50-%70 aralığında olmak koşulu ile ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl/dönem başında belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli derslerden zorunlu pratik ve yaz eğitim de dahil olmak üzere başarılı notlar ile geçmeli ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim ve öğretim yönetmeliğinde belirtilen en az genel not ortalaması şartını sağladıkları taktirde mezun olma hakkı kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları; • Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta dereceli okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak, • Gençlik Spor Genel Müdürlüğüne bağlı Gençlik Spor İl Müdürlüklerinde ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak, • Üniversitelerin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarında, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu kurulması; Milli Eğitim Bakanlığı'nın 18/04/2002 tarihli ve 10656 sayılı yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun değişik ek 30'uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulunca 25/04/2002 tarihinde kararlaştırılmıştır. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023972
ISCO-08
ISCO-08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim, laboratuvarlarda, spor alanlarında ve dersliklerde örgün öğretim şeklinde yüz yüze gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve yükseköğretim kurumları bünyesindeki kurumlarda staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur.
- Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
- Spor ile ilgili problemlere disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüm getirir.
- Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
- Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
- Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
- Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
- Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
- Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
- Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
- Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
- Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
- Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
- Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
- Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
- Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
- Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
- Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
- Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
- İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
- Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
- Temel sporsal hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
• Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur.
• Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
• Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
• Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
• Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
• Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
• Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
• Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
• Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
• Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
(1) Her türlü yarıyıl içi ve genel sınav değerlendirmeleri, 100 tam puan üzerinden tam sayı esasına göre notlandırılır.
(2) Dersin sorumlu öğretim elemanı, dersin yarıyıl sonu sınavının yapıldığı tarihi izleyen yedi gün içinde, derse kayıtlı öğrencilerin 100’lük sisteme göre belirlenmiş başarı puanını otomasyon sistemine girer.
(3) Şube başarı puanı ortalaması, yarıyıl sonu sınavına giren tüm öğrencilerin başarı puanları toplamının öğrenci sayısına bölünmesi ile elde edilir.
(4) İlgili öğretim elemanı tarafından belirlenen sayıda yapılan ödev, proje, seminer, rapor, arazi/klinik/laboratuvar uygulamaları ve benzeri çalışmalar ile küçük sınav ve ara sınavlardan alınan notlar öğrencinin yarıyıl/dönem içi notları olarak değerlendirilir.
(5) Yarıyıl/dönem içi notlarının her birinin ders başarı puanına katkısı toplamı %30-%50 aralığında olmak koşulu ile ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir.
(6) Herhangi bir yarıyıl/dönem içi notunun ders başarı puanına katkısı yarıyıl/dönem sonu sınavının katkısından fazla olmaz.
(7) Her ders için en az bir ara sınav yapılır.
(8) Her ders için bir yarıyıl/dönem sonu sınavı yapılır. Yarıyıl/dönem sonu sınavının ders başarı puanına katkısı %50-%70 aralığında olmak koşulu ile ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl/dönem başında belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları;
• Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta dereceli okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak,
• Gençlik Spor Genel Müdürlüğüne bağlı Gençlik Spor İl Müdürlüklerinde ilgili federasyonlardan antrenörlük belgesi alarak, Gençlik Spor Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi ve diğer birimlerinde, Antrenör veya Spor Uzmanı olarak,
• Üniversitelerin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarında, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Beden Eğitimi ve Spor Programlarında öğretim elemanı veya araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
1. Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu kurulması; Milli Eğitim Bakanlığı'nın 18/04/2002 tarihli ve 10656 sayılı yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun değişik ek 30'uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulunca 25/04/2002 tarihinde kararlaştırılmıştır.
2. Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı Spor Bilimleri Fakültesi kurulması kararı; Milli Eğitim Bakanlığı'nın 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu'nca 14/8/2014 tarihinde alınmış, 26 Ağustos 2014 tarih ve 29100 sayılı Resmi Gazete'nin (1) sayılı listesinde yayımlanmıştır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023972 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Physical Education and Sports Teaching | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession. | |
Learning Environments | Education and learning is carried out face-to-face in laboratories, sports fields and classrooms in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out as internships in institutions within the Ministry of National Education, Ministry of Youth and Sports and higher education institutions. | |
Description | - To have the ability to use physical education and sports field knowledge. - Analyze and interpret the results of applications in the field of sport. - Solves problems related to sports with an interdisciplinary approach. - Acts with a sense of professional ethics and responsibility during the identification and solution of problems arising in sports. - Provides / establishes effective communication with students and colleagues. - Understands the universal and social effects of sportive organizations. - Uses lifelong learning skills to ensure the currency of knowledge. - Uses techniques specific to sports branches for physical education course applications. - Uses the necessary tools for physical education course applications. - Analyzes sportive events by thinking three-dimensional / multidimensional. - Understands teaching methods for physical education teaching. - Has the ability to use information technologies effectively and follows the innovations brought by the age. - Uses teaching methods for physical education teaching in different teaching institutions. - Knows the measurement and evaluation tools that can be used in physical education classes. - Can develop various types of measurement and evaluation tools that can measure and evaluate the information taught in physical education lessons. - Be willing to do physical education teaching profession. - Appreciates the place and importance of physical education teaching profession among other professions in society. - Be open to sharing the importance of physical education and sports with everyone around them. - Explains the concepts related to physical education. - Associates basic knowledge of human anatomy, kinesiology and health with coaching field knowledge. - Makes personal and team-specific training planning and periodization. - Have the capacity to make physiological analysis of basic sports movements in theory and practice. | |
Key Competencies | - Have the ability to use physical education and sports field knowledge. - Uses techniques specific to sports branches for physical education course applications. - Uses the necessary tools for physical education course applications. - Understands teaching methods for physical education teaching. - Uses teaching methods for physical education teaching in different teaching institutions. - Knows the measurement and evaluation tools that can be used in physical education lessons. - Can develop various types of measurement and evaluation tools that can measure and evaluate the information taught in physical education lessons. - Be willing to do physical education teaching profession. - Appreciates the place and importance of physical education teaching profession among other professions in society. - Be open to share the importance of physical education and sports with everyone around them. | |
Further Info | (1) All kinds of midterm and general exam evaluations are graded on a whole number basis out of 100 full points. (2) Within seven days following the date of the final exam, the instructor responsible for the course enters the achievement score of the students enrolled in the course into the automation system, which is determined according to the 100-point system. (3) The average achievement score of the section is obtained by dividing the sum of the achievement scores of all students taking the final exam by the number of students. (4) Homework, projects, seminars, seminars, reports, field/clinical/laboratory applications and similar studies and the grades obtained from quizzes and midterm exams are evaluated as the semester/semester grades of the student. (5) The total contribution of each of the semester/semester grades to the course success score is determined by the relevant instructor, provided that it is between 30%-50%. (6) The contribution of any semester/term grade to the course success score cannot be more than the contribution of the semester/term final exam. (7) At least one midterm exam is held for each course. (8) A semester / final exam is held for each course. The contribution of the semester / final exam to the course success score is determined by the relevant instructor at the beginning of the semester / semester, provided that it is between 50%-70%. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by the CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | For students who want to transfer from higher education institutions in Turkey to Pamukkale University, the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions” are applied. The exemption exam for common compulsory foreign language courses is held at the beginning of the fall semester on the date specified in the academic calendar. No make-up exam is allowed for this exam. Students of faculties/vocational schools/colleges that do not have a preparatory program take the common compulsory foreign language exemption exam. Students who will take the exemption exam apply to the relevant unit within the period specified in the academic calendar. In addition; Students who register for the first time in departments with a foreign language preparatory program take the placement and proficiency exam before the start of the academic year. Students are placed in one of the beginner, lower-intermediate or intermediate level groups according to the score they get in this exam, or those with a proficiency score are exempted from preparatory education. The score ranges of these groups are determined by the School Directorate. Exam results are announced in the relevant places and on the website of the School of Foreign Languages. Students enrolled in departments/programs accepted for compulsory preparatory education who do not take the placement and proficiency exams start their education at the beginning level. | |
Conditions for Success | Students must pass all compulsory and elective courses in the curriculum with successful grades, including compulsory practical and summer education, and are entitled to graduate if they meet the minimum grade point average requirement specified in the Pamukkale University undergraduate education and training regulations. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching; - They can work as physical education teachers in primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education, - By obtaining a coaching certificate from the relevant federations in the Provincial Directorates of Youth Sports affiliated to the General Directorate of Youth Sports, in the Education Department and other units of the General Directorate of Youth Sports, as a coach or sports specialist, - They can work as lecturers or research assistants in the Physical Education and Sports Programs of the Schools of Physical Education and Sports of the Schools of Sports Sciences and Technology, Physical Education and Sports of the Universities. | |
Legal Basis | 1. The establishment of the School of Sports Sciences and Technology under the Rectorate of Pamukkale University was decided by the Council of Ministers on 25/04/2002 upon the letter of the Ministry of National Education dated 18/04/2002 and numbered 10656, according to the additional article 30 of the Law dated 28/03/1983 and numbered 2809. 2. The decision to establish the Faculty of Sports Sciences affiliated to the Rectorate of Pamukkale University was taken by the Council of Ministers on 14/8/2014, according to the additional article 30 of the Law dated 28/3/1983 and numbered 2809 of the Ministry of National Education, and published in the list (1) of the Official Gazette dated August 26, 2014 and numbered 29100. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030023972
ISCO-08
ISCO-08
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession.
Education and learning is carried out face-to-face in laboratories, sports fields and classrooms in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out as internships in institutions within the Ministry of National Education, Ministry of Youth and Sports and higher education institutions.
- To have the ability to use physical education and sports field knowledge.
- Analyze and interpret the results of applications in the field of sport.
- Solves problems related to sports with an interdisciplinary approach.
- Acts with a sense of professional ethics and responsibility during the identification and solution of problems arising in sports.
- Provides / establishes effective communication with students and colleagues.
- Understands the universal and social effects of sportive organizations.
- Uses lifelong learning skills to ensure the currency of knowledge.
- Uses techniques specific to sports branches for physical education course applications.
- Uses the necessary tools for physical education course applications.
- Analyzes sportive events by thinking three-dimensional / multidimensional.
- Understands teaching methods for physical education teaching.
- Has the ability to use information technologies effectively and follows the innovations brought by the age.
- Uses teaching methods for physical education teaching in different teaching institutions.
- Knows the measurement and evaluation tools that can be used in physical education classes.
- Can develop various types of measurement and evaluation tools that can measure and evaluate the information taught in physical education lessons.
- Be willing to do physical education teaching profession.
- Appreciates the place and importance of physical education teaching profession among other professions in society.
- Be open to sharing the importance of physical education and sports with everyone around them.
- Explains the concepts related to physical education.
- Associates basic knowledge of human anatomy, kinesiology and health with coaching field knowledge.
- Makes personal and team-specific training planning and periodization.
- Have the capacity to make physiological analysis of basic sports movements in theory and practice.
- Have the ability to use physical education and sports field knowledge.
- Uses techniques specific to sports branches for physical education course applications.
- Uses the necessary tools for physical education course applications.
- Understands teaching methods for physical education teaching.
- Uses teaching methods for physical education teaching in different teaching institutions.
- Knows the measurement and evaluation tools that can be used in physical education lessons.
- Can develop various types of measurement and evaluation tools that can measure and evaluate the information taught in physical education lessons.
- Be willing to do physical education teaching profession.
- Appreciates the place and importance of physical education teaching profession among other professions in society.
- Be open to share the importance of physical education and sports with everyone around them.
(1) All kinds of midterm and general exam evaluations are graded on a whole number basis out of 100 full points.
(2) Within seven days following the date of the final exam, the instructor responsible for the course enters the achievement score of the students enrolled in the course into the automation system, which is determined according to the 100-point system.
(3) The average achievement score of the section is obtained by dividing the sum of the achievement scores of all students taking the final exam by the number of students.
(4) Homework, projects, seminars, seminars, reports, field/clinical/laboratory applications and similar studies and the grades obtained from quizzes and midterm exams are evaluated as the semester/semester grades of the student.
(5) The total contribution of each of the semester/semester grades to the course success score is determined by the relevant instructor, provided that it is between 30%-50%.
(6) The contribution of any semester/term grade to the course success score cannot be more than the contribution of the semester/term final exam.
(7) At least one midterm exam is held for each course.
(8) A semester / final exam is held for each course. The contribution of the semester / final exam to the course success score is determined by the relevant instructor at the beginning of the semester / semester, provided that it is between 50%-70%.
To oversee the quality of higher education programs;
- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by the CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
For students who want to transfer from higher education institutions in Turkey to Pamukkale University, the provisions of the “Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions” are applied. The exemption exam for common compulsory foreign language courses is held at the beginning of the fall semester on the date specified in the academic calendar. No make-up exam is allowed for this exam. Students of faculties/vocational schools/colleges that do not have a preparatory program take the common compulsory foreign language exemption exam. Students who will take the exemption exam apply to the relevant unit within the period specified in the academic calendar. In addition; Students who register for the first time in departments with a foreign language preparatory program take the placement and proficiency exam before the start of the academic year. Students are placed in one of the beginner, lower-intermediate or intermediate level groups according to the score they get in this exam, or those with a proficiency score are exempted from preparatory education. The score ranges of these groups are determined by the School Directorate. Exam results are announced in the relevant places and on the website of the School of Foreign Languages. Students enrolled in departments/programs accepted for compulsory preparatory education who do not take the placement and proficiency exams start their education at the beginning level.
Graduates of the Department of Physical Education and Sports Teaching;
- They can work as physical education teachers in primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education,
- By obtaining a coaching certificate from the relevant federations in the Provincial Directorates of Youth Sports affiliated to the General Directorate of Youth Sports, in the Education Department and other units of the General Directorate of Youth Sports, as a coach or sports specialist,
- They can work as lecturers or research assistants in the Physical Education and Sports Programs of the Schools of Physical Education and Sports of the Schools of Sports Sciences and Technology, Physical Education and Sports of the Universities.
1. The establishment of the School of Sports Sciences and Technology under the Rectorate of Pamukkale University was decided by the Council of Ministers on 25/04/2002 upon the letter of the Ministry of National Education dated 18/04/2002 and numbered 10656, according to the additional article 30 of the Law dated 28/03/1983 and numbered 2809.
2. The decision to establish the Faculty of Sports Sciences affiliated to the Rectorate of Pamukkale University was taken by the Council of Ministers on 14/8/2014, according to the additional article 30 of the Law dated 28/3/1983 and numbered 2809 of the Ministry of National Education, and published in the list (1) of the Official Gazette dated August 26, 2014 and numbered 29100.
The qualification is valid at all times.