Yeterlilik Kodu | TR0030001707 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen, bilgi işlem teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak iş bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001707
ISCO: 08
ISCO: 08
- Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirebilme.
- İnsan-makine etkileşimini düzenleme ve değerlendirebilme.
- Öğretim teknolojileri alanındaki güncel eğilimleri takip edebilme.
- Güncel teknolojileri öğretim programına entegre edebilme.
- Kurumların eğitim gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımı geliştirebilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme.
- Öğrenme yaklaşımları temelinde teknolojiye dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme.
- Öğretim teknolojisi alanındaki gereksinimlere uygun ölçme aracı geliştirebilme.
- Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergileyebilme.
- Dijital öğrenme ortamlarını görsel, fonksiyonel ve estetik yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirebilme.
- Eğitim kurumlarının teknoloji planlama sürecini düzenleyebilme.
- Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme.
- AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirebilme.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde disiplinler arası çalışabilme.
- Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde yabancı dil kullanabilme.
- Alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılabilme.
- Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik edebilme.
- Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verebilme.
- Bireysel ve kitlesel anlamda etkili iletişim kurabilme.
- Türkçeyi etkili kullanabilme.
Bu programdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmen, bilgi işlem teknoloğu ya da üniversitelerde akademisyen olarak iş bulabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001707 | |
Qualification Title | Doctoral Diploma in Computer Education and Instructional Te | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduated students of the department can be employed in public or private schools taking part in The Ministry of National Education, as a teacher,an instructional technologist, or an academician in the universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001707
ISCO: 08
ISCO: 08
- Can carry out research about an original topic in instructional technology according to scientific research process.
- Can arrange and evaluate human-computer interaction.
- Can follow current trends in instructional technology.
- Can integrate current technologies into curriculum.
- Can develop, implement and evaluate instructional design for institutions' instructional needs.
- Can design technology based learning environments according to learning approaches.
- Can develop measurement tools in consideration of the needs in instructional technology.
- Can demonstrate literacy skills related to instructional technology.
- Can evaluate the digital learning environments with respect to visual, functional and aesthetic approaches.
- Can arrange technology planning processes in educational institutions.
- Can act in line with professional ethics.
- Can develop research and development projects related to the colloboration of institutions.
- Can take part in interdisciplinary research at both national and international level.
- Can use a foreign language at an advanced level related to their profession.
- Can participate actively in scientific activities related to their field of study.
- Can lead the process of becoming an information society by acquainting people with social, cultural and technological advancements in professional and academic contexts.
- Can make strategic decisions by using high level thinking skills in problem solving.
- Can communicate effectively in individual and social situations.
- Can use Turkish language effectively.
Graduated students of the department can be employed in public or private schools taking part in The Ministry of National Education, as a teacher,an instructional technologist, or an academician in the universities.
Qualification is valid indefinetely.