Yeterlilik Kodu | TR0030219561 | |
Yeterlilik Adı | Biyoteknoloji Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kafkas Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Merkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kafkas.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 240 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari yedi ders, seminer, yeterlilik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 300 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri doktora programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan doktora programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıllık bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinler arası Biyoteknoloji doktora programı mezunları ülkemiz akademisine yapacakları katkının yanı sıra gıda, tarım, sağlık ve ilaç sektöründen çevre sektörüne kadar çok geniş bir endüstriyel yelpazede, araştırma enstitülerinde, hastane ve kliniklerde, genetik tanı ve tedavi merkezlerinde, aşı üretim tesislerinde ve hatta askeri kuruluşlar ile ithalat-ihracat şirketlerinde görev alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra Biyoteknoloji doktora programı mezunları kendi kuracakları biyoteknoloji şirketleri ile istihdam yaratma ve ülkemizin ihtiyacı olan ve yurt dışından ithal edilen birçok biyoteknolojik ürünü ülkemizde üretebilme potansiyeline de sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219561
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak,
- Konusuyla ilgili bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak,
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ,
- Bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesinin amaçlandığı alanla ilgili olarak kendi başına bir problemi kurgulayıp çözme yollarını planlamak,
- Planlanan çalışmaları bilimsel metotlar kullanarak uygulamak ,
- Alanında yapmış olduğu çalışmaları ve sonuçlarını, geniş gruplara açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek,
- Alanındaki kaynakları takip etme, meslektaşları ile iletişim kurma, elde ettiği verileri sözlü ve yazılı olarak aktarabilecek kadar ileri düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak,
- Alanındaki yazılım ve donanımı kullanabileceği bilgisayar bilgisi, pratiği ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak ,
- Edinilen bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
- Alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmaların her aşamasında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek,
- Kazandığı bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilme alışkanlığını kazanmak,
- Doktora kademesindeki ders ünitelerine veya derece programlarına erişebilmelerini sağlayacak standart bir bilgi ve yeterliliğe ulaşmış olmak,
- Alanında yeni bilgileri öğrenme ve deney yapma istek ve heyecanını artırmak ,
- Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilerin yarıyıl içi sınavına girmeleri ve / veya dönem boyunca diğer ödevleri / ödevleri tamamlamaları ve ayrıca final sınavına girmeleri ve / veya ders değerlendirmesi için final projelerini tamamlamaları gerekmektedir. Final notu, ara sınav notuna, final sınav notuna ve / veya final projesinin değerlendirilmesine, sırasıyla% 40 ve% 60 katkı paylarına dayanır. Herhangi bir dersi geçmek için bir yüksek lisans öğrencisi 100 üzerinden en az 70 almalıdır. Öğrenciler başarısız oldukları dersleri tekrarlamalı veya bölümün eşdeğer kabul ettiği derslerin yerini alabilir. Her dersin değerlendirmesi “Bireysel Ders Tanımı” nda ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 240 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari yedi ders, seminer, yeterlilik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek.
- Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 300 AKTS ders kredisinden az olmamak üzere asgari on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasını başarmak; varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek.
- Doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri doktora programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan doktora programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıllık bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar
- Lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ve ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan merkezi sınav puanına sahip olmak.
- Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen ve ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek minimum puanı ya da ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan almış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin olarak yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
- Tıp, diş hekimliği, veteriner ve eczacılık fakülteleri ile hazırlık sınıfı hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak
Disiplinler arası Biyoteknoloji doktora programı mezunları ülkemiz akademisine yapacakları katkının yanı sıra gıda, tarım, sağlık ve ilaç sektöründen çevre sektörüne kadar çok geniş bir endüstriyel yelpazede, araştırma enstitülerinde, hastane ve kliniklerde, genetik tanı ve tedavi merkezlerinde, aşı üretim tesislerinde ve hatta askeri kuruluşlar ile ithalat-ihracat şirketlerinde görev alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra Biyoteknoloji doktora programı mezunları kendi kuracakları biyoteknoloji şirketleri ile istihdam yaratma ve ülkemizin ihtiyacı olan ve yurt dışından ithal edilen birçok biyoteknolojik ürünü ülkemizde üretebilme potansiyeline de sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219561 | |
Qualification Title | Biyoteknoloji (DR) Doctorates Degree | |
Awarding Body | Kafkas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To understand the scope, foundations, application areas and relations of biotechnology with other disciplines. To have the competence to access, evaluate, interpret and apply information by conducting scientific research on the subject. To be able to complete the knowledge with scientific methods by using the limited or incomplete data in the field. Constructing and planning ways to solve a problem on ones own in relation to the area in which the expansion and deepening of knowledge is intended. To implement the planned studies using scientific methods To be able to clearly convey the studies and results in the field to large groups, either verbally or in writing. To follow the sources in the field, to communicate with colleagues, to have an advanced level of foreign language knowledge to transfer the data obtained verbally and in writing To have the ability to use and develop computer knowledge, practice and communication technologies in which software and hardware can be used in the field. To be able to apply acquired knowledge and skills in interdisciplinary studies. To be able to teach and supervise these values by considering scientific, social and ethical values at every stage of the studies related to the field. Gaining the habit of applying the acquired knowledge with scientific, social and ethical responsibility To have attained a standard knowledge and competence that will enable them to access the course units or degree programs at the doctoral level To increase the desire and excitement to learn and experiment with new information in the field To be a bridge between the academic world and the business world in the field of biotechnology and to ensure the establishment and development of university-industry collaborations | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are required to take the midterm exam and/or complete other assignments/assignments during the semester as well as take the final exam and/or complete their final project for course evaluation. Final grade is based on midterm grade, final exam grade and/or evaluation of the final project, with 40% and 60% contribution margins respectively. To pass any course, a graduate student must get a minimum of 70 out of 100. Students must repeat the courses they have failed or can replace the courses that the department considers equivalent. The evaluation of each course is explained in detail in the Individual Course Description . 1. Successful completion of at least seven courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 240 ECTS course credits, for students who have been accepted with a masters degree with thesis; if any, to fulfill other obligations determined by the senate/institute of the relevant higher education institution. 2. Successful completion of a minimum of fourteen courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 300 ECTS course credits, for students admitted with a bachelors degree; to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. 3. A scientific preparation program of at most two semesters can be applied for students admitted to doctoral programs who have received their undergraduate or graduate degree in a field different from the doctorate program they have been accepted to, and doctoral program candidates who have received their undergraduate or graduate degrees from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. . | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. To have a bachelors degree or a masters degree with thesis. 2. To have a central exam score determined by the relevant higher education institutions senate decision, provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the program applied, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 4. To have obtained the minimum score to be determined by the senate decision of the relevant higher education institution from the Foreign Language exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM, or an equivalent score from the international foreign language exams whose equivalence is accepted by ÖSYM. 5. To meet the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 6. To have a bachelors degree of at least ten semesters, excluding the faculties of medicine, dentistry, veterinary and pharmacy and the preparatory class, or to have a specialization authority gained in a laboratory branch according to the principles regulated by the Ministry of Health. | |
Conditions for Success | 1. Successful completion of at least seven courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 240 ECTS course credits, for students who have been accepted with a masters degree with thesis; if any, to fulfill other obligations determined by the senate/institute of the relevant higher education institution. 2. Successful completion of a minimum of fourteen courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 300 ECTS course credits, for students admitted with a bachelors degree; to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. 3. A scientific preparation program of at most two semesters can be applied for students admitted to doctoral programs who have received their undergraduate or graduate degree in a field different from the doctorate program they have been accepted to, and doctoral program candidates who have received their undergraduate or graduate degrees from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. . 1. Successful completion of at least seven courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 240 ECTS course credits, for students who have been accepted with a masters degree with thesis; if any, to fulfill other obligations determined by the senate/institute of the relevant higher education institution. 2. Successful completion of a minimum of fourteen courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 300 ECTS course credits, for students admitted with a bachelors degree; to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. 3. A scientific preparation program of at most two semesters can be applied for students admitted to doctoral programs who have received their undergraduate or graduate degree in a field different from the doctorate program they have been accepted to, and doctoral program candidates who have received their undergraduate or graduate degrees from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. . | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the interdisciplinary Biotechnology doctorate program will not only contribute to the academy of our country, but also work in a wide range of industries, from the food, agriculture, health and pharmaceutical sectors to the environmental sector, in research institutes, hospitals and clinics, genetic diagnosis and treatment centers, vaccine production facilities and even military organizations. It is possible for them to work in import-export companies. In addition, graduates of the Biotechnology doctorate program have the potential to create employment with the biotechnology companies they will establish and to produce many biotechnological products that our country needs and that are imported from abroad. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219561
To understand the scope, foundations, application areas and relations of biotechnology with other disciplines. To have the competence to access, evaluate, interpret and apply information by conducting scientific research on the subject. To be able to complete the knowledge with scientific methods by using the limited or incomplete data in the field. Constructing and planning ways to solve a problem on ones own in relation to the area in which the expansion and deepening of knowledge is intended. To implement the planned studies using scientific methods To be able to clearly convey the studies and results in the field to large groups, either verbally or in writing. To follow the sources in the field, to communicate with colleagues, to have an advanced level of foreign language knowledge to transfer the data obtained verbally and in writing To have the ability to use and develop computer knowledge, practice and communication technologies in which software and hardware can be used in the field. To be able to apply acquired knowledge and skills in interdisciplinary studies. To be able to teach and supervise these values by considering scientific, social and ethical values at every stage of the studies related to the field. Gaining the habit of applying the acquired knowledge with scientific, social and ethical responsibility To have attained a standard knowledge and competence that will enable them to access the course units or degree programs at the doctoral level To increase the desire and excitement to learn and experiment with new information in the field To be a bridge between the academic world and the business world in the field of biotechnology and to ensure the establishment and development of university-industry collaborations
Students are required to take the midterm exam and/or complete other assignments/assignments during the semester as well as take the final exam and/or complete their final project for course evaluation. Final grade is based on midterm grade, final exam grade and/or evaluation of the final project, with 40% and 60% contribution margins respectively. To pass any course, a graduate student must get a minimum of 70 out of 100. Students must repeat the courses they have failed or can replace the courses that the department considers equivalent. The evaluation of each course is explained in detail in the Individual Course Description . 1. Successful completion of at least seven courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 240 ECTS course credits, for students who have been accepted with a masters degree with thesis; if any, to fulfill other obligations determined by the senate/institute of the relevant higher education institution. 2. Successful completion of a minimum of fourteen courses, seminars, proficiency exams and thesis, not less than 300 ECTS course credits, for students admitted with a bachelors degree; to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. 3. A scientific preparation program of at most two semesters can be applied for students admitted to doctoral programs who have received their undergraduate or graduate degree in a field different from the doctorate program they have been accepted to, and doctoral program candidates who have received their undergraduate or graduate degrees from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. .
1. To have a bachelors degree or a masters degree with thesis. 2. To have a central exam score determined by the relevant higher education institutions senate decision, provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the program applied, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 4. To have obtained the minimum score to be determined by the senate decision of the relevant higher education institution from the Foreign Language exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM, or an equivalent score from the international foreign language exams whose equivalence is accepted by ÖSYM. 5. To meet the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 6. To have a bachelors degree of at least ten semesters, excluding the faculties of medicine, dentistry, veterinary and pharmacy and the preparatory class, or to have a specialization authority gained in a laboratory branch according to the principles regulated by the Ministry of Health.
Graduates of the interdisciplinary Biotechnology doctorate program will not only contribute to the academy of our country, but also work in a wide range of industries, from the food, agriculture, health and pharmaceutical sectors to the environmental sector, in research institutes, hospitals and clinics, genetic diagnosis and treatment centers, vaccine production facilities and even military organizations. It is possible for them to work in import-export companies. In addition, graduates of the Biotechnology doctorate program have the potential to create employment with the biotechnology companies they will establish and to produce many biotechnological products that our country needs and that are imported from abroad.
Qualification is continuous