Yeterlilik Kodu | TR0030219562 | |
Yeterlilik Adı | Biyoteknoloji Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kafkas Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Merkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kafkas.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinler arası Biyoteknoloji yüksek lisans programı mezunları ülkemiz akademisine yapacakları katkının yanı sıra gıda, tarım, sağlık ve ilaç sektöründen çevre sektörüne kadar çok geniş bir endüstriyel yelpazede, araştırma enstitülerinde, hastane ve kliniklerde, genetik tanı ve tedavi merkezlerinde, aşı üretim tesislerinde ve hatta askeri kuruluşlar ile ithalat-ihracat şirketlerinde görev alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra Biyoteknoloji yüksek lisans programı mezunları kendi kuracakları biyoteknoloji şirketleri ile istihdam yaratma ve ülkemizin ihtiyacı olan ve yurt dışından ithal edilen birçok biyoteknolojik ürünü ülkemizde üretebilme potansiyeline de sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219562
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Biyoteknolojinin kapsamını, temellerini, uygulama alanlarını ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini kavramış olmak Konusuyla ilgili bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak,
- Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ,
- Bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesinin amaçlandığı alanla ilgili olarak kendi başına bir problemi kurgulayıp çözme yollarını planlamak ,
- Planlanan çalışmaları bilimsel metotlar kullanarak uygulamak ,
- Alanında yapmış olduğu çalışmaları ve sonuçlarını, geniş gruplara açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek ,
- Alanındaki kaynakları takip etme, meslektaşları ile iletişim kurma, elde ettiği verileri sözlü ve yazılı olarak aktarabilecek kadar ileri düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak,
- Alanındaki yazılım ve donanımı kullanabileceği bilgisayar bilgisi, pratiği ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak ,
- Edinilen bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
- Alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmaların her aşamasında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek ,
- Kazandığı bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilme alışkanlığını kazanmak ,
- Yüksek lisans kademesindeki ders ünitelerine veya derece programlarına erişebilmelerini sağlayacak standart bir bilgi ve yeterliliğe ulaşmış olmak ,
- Alanında yeni bilgileri öğrenme ve deney yapma istek ve heyecanını artırmak ,
- Biyoteknoloji alanında akademik dünya ile iş dünyası arasında köprü olabilmek ve üniversite-sanayi işbirliklerinin kurulup geliştirilmesini sağlayabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Alanıyla ilgili yazılan tezin ilgili enstitünün belirleyeceği tez jürisi tarafından başarılı bulunması gerekir.
- 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek.
- Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.
- Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ve ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan, merkezi sınav puanına sahip olmak.
- Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Disiplinler arası Biyoteknoloji yüksek lisans programı mezunları ülkemiz akademisine yapacakları katkının yanı sıra gıda, tarım, sağlık ve ilaç sektöründen çevre sektörüne kadar çok geniş bir endüstriyel yelpazede, araştırma enstitülerinde, hastane ve kliniklerde, genetik tanı ve tedavi merkezlerinde, aşı üretim tesislerinde ve hatta askeri kuruluşlar ile ithalat-ihracat şirketlerinde görev alabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra Biyoteknoloji yüksek lisans programı mezunları kendi kuracakları biyoteknoloji şirketleri ile istihdam yaratma ve ülkemizin ihtiyacı olan ve yurt dışından ithal edilen birçok biyoteknolojik ürünü ülkemizde üretebilme potansiyeline de sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219562 | |
Qualification Title | Biyoteknoloji (YL) (Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kafkas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To understand the scope, foundations, application areas and relations of biotechnology with other disciplines. To have the competence to access, evaluate, interpret and apply information by conducting scientific research on the subject. To be able to complete the knowledge with scientific methods by using the limited or incomplete data in the field. Constructing and planning ways to solve a problem on ones own in relation to the area in which the expansion and deepening of knowledge is intended. To implement the planned studies using scientific methods To be able to clearly convey the studies and results in the field to large groups, either verbally or in writing. To follow the sources in the field, to communicate with colleagues, to have an advanced level of foreign language knowledge to transfer the data obtained verbally and in writing To have the ability to use and develop computer knowledge, practice and communication technologies in which software and hardware can be used in the field. To be able to apply acquired knowledge and skills in interdisciplinary studies. To be able to teach and supervise these values by considering scientific, social and ethical values at every stage of the studies related to the field. Gaining the habit of applying the acquired knowledge with scientific, social and ethical responsibility Have attained a standardized knowledge and competence that will enable them to access masters degree course units or degree programs To increase the desire and excitement to learn and experiment with new information in the field To be a bridge between the academic world and the business world in the field of biotechnology and to ensure the establishment and development of university-industry collaborations | |
Key Competencies | - | |
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods; Types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Different methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in assessment and evaluation. 3. Grading systems based on letters and/or numbers are used to evaluate student achievement. 4. The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury to be determined by the related institute. 1. To pass at least seven courses, one seminar course and thesis, provided that it is not less than 120 ECTS course credits, and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute. 2. A scientific preparation program for a maximum of two semesters can be applied for students who are accepted to masters programs with thesis, who have received their undergraduate degree in a field different from the graduate program they are accepted to, and graduate program candidates who have received their undergraduate degree from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. 3. Except for the preparatory classes, those who have a bachelors degree for at least ten semesters are deemed to have a masters degree. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. To have a bachelors degree. 2. To have a central exam score, the procedures and principles of which are determined by the Higher Education Council, provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the program applied, and which will be determined by the decision of the senate of the relevant higher education institution. 3. The central exam score made by ÖSYM is not required for the admission of students to the departments of the faculties of fine arts and conservatories that accept students only with a special talent exam. 4. To meet the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | 1. To pass at least seven courses, one seminar course and thesis, provided that it is not less than 120 ECTS course credits, and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute. 2. A scientific preparation program for a maximum of two semesters can be applied for students who are accepted to masters programs with thesis, who have received their undergraduate degree in a field different from the graduate program they are accepted to, and graduate program candidates who have received their undergraduate degree from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. 3. Except for the preparatory classes, those who have a bachelors degree for at least ten semesters are deemed to have a masters degree. 1. To pass at least seven courses, one seminar course and thesis, provided that it is not less than 120 ECTS course credits, and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute. 2. A scientific preparation program for a maximum of two semesters can be applied for students who are accepted to masters programs with thesis, who have received their undergraduate degree in a field different from the graduate program they are accepted to, and graduate program candidates who have received their undergraduate degree from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. 3. Except for the preparatory classes, those who have a bachelors degree for at least ten semesters are deemed to have a masters degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the interdisciplinary Biotechnology masters program will contribute to the academy of our country, as well as in a wide range of industries, from the food, agriculture, health and pharmaceutical sectors to the environmental sector, in research institutes, hospitals and clinics, genetic diagnosis and treatment centers, vaccine production facilities and even military establishments. It is possible for them to work in import-export companies. In addition, graduates of the Biotechnology masters program have the potential to create employment with the biotechnology companies they will establish and to produce many biotechnological products that our country needs and that are imported from abroad. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219562
To understand the scope, foundations, application areas and relations of biotechnology with other disciplines. To have the competence to access, evaluate, interpret and apply information by conducting scientific research on the subject. To be able to complete the knowledge with scientific methods by using the limited or incomplete data in the field. Constructing and planning ways to solve a problem on ones own in relation to the area in which the expansion and deepening of knowledge is intended. To implement the planned studies using scientific methods To be able to clearly convey the studies and results in the field to large groups, either verbally or in writing. To follow the sources in the field, to communicate with colleagues, to have an advanced level of foreign language knowledge to transfer the data obtained verbally and in writing To have the ability to use and develop computer knowledge, practice and communication technologies in which software and hardware can be used in the field. To be able to apply acquired knowledge and skills in interdisciplinary studies. To be able to teach and supervise these values by considering scientific, social and ethical values at every stage of the studies related to the field. Gaining the habit of applying the acquired knowledge with scientific, social and ethical responsibility Have attained a standardized knowledge and competence that will enable them to access masters degree course units or degree programs To increase the desire and excitement to learn and experiment with new information in the field To be a bridge between the academic world and the business world in the field of biotechnology and to ensure the establishment and development of university-industry collaborations
1. Measurement and evaluation methods; Types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Different methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in assessment and evaluation. 3. Grading systems based on letters and/or numbers are used to evaluate student achievement. 4. The thesis written about the field must be found successful by the thesis jury to be determined by the related institute. 1. To pass at least seven courses, one seminar course and thesis, provided that it is not less than 120 ECTS course credits, and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute. 2. A scientific preparation program for a maximum of two semesters can be applied for students who are accepted to masters programs with thesis, who have received their undergraduate degree in a field different from the graduate program they are accepted to, and graduate program candidates who have received their undergraduate degree from higher education institutions other than the higher education institution they are accepted to. 3. Except for the preparatory classes, those who have a bachelors degree for at least ten semesters are deemed to have a masters degree.
1. To have a bachelors degree. 2. To have a central exam score, the procedures and principles of which are determined by the Higher Education Council, provided that it is not less than the minimum score determined by YÖK in the score type of the program applied, and which will be determined by the decision of the senate of the relevant higher education institution. 3. The central exam score made by ÖSYM is not required for the admission of students to the departments of the faculties of fine arts and conservatories that accept students only with a special talent exam. 4. To meet the conditions determined by the senate/institute of the higher education institution regarding the admission of students in postgraduate education and training, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Graduates of the interdisciplinary Biotechnology masters program will contribute to the academy of our country, as well as in a wide range of industries, from the food, agriculture, health and pharmaceutical sectors to the environmental sector, in research institutes, hospitals and clinics, genetic diagnosis and treatment centers, vaccine production facilities and even military establishments. It is possible for them to work in import-export companies. In addition, graduates of the Biotechnology masters program have the potential to create employment with the biotechnology companies they will establish and to produce many biotechnological products that our country needs and that are imported from abroad.
Qualification is continuous