Yeterlilik Kodu | TR0030022184 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı kamu ve özel kuruluşların tüm kademelerinde yer alan yöneticilerin genel yönetim destek hizmetlerini yönetecek vasıflı elemanların yetiştirilmesi amacını gütmektedir. Bu alanda 2 yıllık önlisans düzeyindeki derslerde eğitimin ve öğretimle ilgili olarak ders içeriklerinin güncel olmasına ve iş hayatına uygulanabiliyor olmasına dikkat edilmektedir. Öğrencilerimizin karşılıştıkları bir konuda sorun yaşamamalarına özen gösterilmektedir. Hızlı not alma becerisine sahip olan, rapor hazırlayabilen, araştırmaları yapabilen, protokolu özenle yapabilen yöneticinin alternafi olduğunu iş yaşamında sunmaları için öğrencilere uygulamalarla eğitim sunulmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programına girmiş oldukları öğrenci seçme sınavı sonucuna göre meslek lisesi çıkışlılar yatay geçisle veya düz liselerden öğrenciler notun sonucuna göre kazandıkları takdirde kayıt olabilmektedirler. Kayıt koşulları ilan edilerek öğrenciler tarafından hazırlanmaktadır. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, staj gibi gereklerini yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve GANO' su 2.00 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve GANO'su 3,00 ile 3,49 arasında olan öğrenciler onur öğrenciler ; GANO'su 3,50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde belirtilir. Öğrencilere diplomayla birlikte Türkçe ve İngilizce diploma ekleri verilir. Diploma eklerinde öğrencinin gördüğü öğrenimin nitelikleri, öğrencinin başarı durumu ve diploma türü belirtilir. Yarıyıl/yıl sonunda mezineyeti için azami süreyi kullanmış ve izledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer hot almış, ancak mezuniyet için GANO 2,00 şartını yerine getiremediğinden ilişikleri kesilme durumuna gelmiş öğrencilere; GANO'larını yükseltmek üzere diledikleri son iki sınıf derslerinden, ara vermeden sonraki yarıyıldan/yıldan başlamak koşuluyla sınırsız sınav hakkı tanınır. bu öğrenciler, sadece yarıyıl/yıl sonu sınavlarına açıldıkları yarıyıllarda/yıllarda girerler. Aynı derse ait notlar içinde en yüksek olanlar dikkate alınır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel sektör işletmelerinde yönetici asistanlığı ve büro yönetimi işlerinde çalışmaktadırlar. Sektördeki birimlerde stajer öğrenci olarak bilgi sahbi olmaktadırlar. Staj yapan öğrencileri 30 günlük sürede değerlendiren işyerleri staj bitiminde çalışmalarından memnun olduklarını istihdam edebilmektedirler. Bu şeklide öğrencilerimiz tecrübeli olarak mezun olmuş ve çalışma hayatına atılmış olmaktadırlar. Yabancı dili ileri seviyede olan öğrencilerimiz stajdan sonra rahatlıkla sektörde iş bulabilmektedirler. Büro yönetimi ve yönetici asistanı olarak işe başlayan mezun bir öğrenci şartlar dahilinde maaşını yüksek tutabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022184
- İş hayatında ara eleman seviyesinde, genel kültür, temel hukuk ve ticari hukuk , sosyal güvenlik ve iş hukuku bilgisine sahiptir.
- Genel matematik bilgilerini bilir ve analitik düşünce yeteneğine sahiptir.
- İşinin gerektirdiği asgari seviyede işletme yönetimi bilgisine sahiptir. Bir işletmede yönetim tarzı, organizasyon yapısı, çalışma ilkeleri konusunda yeterli derecede bilgilidir.
- Temel muhasebe bilgilerini ve muhasebenin işleyişini bilir. İş hayatında kullanılan ticari belgeleri tanır, formlarla ilgili düzenlemeleri yapabilir.
- Ekonominin temel mantığını ve prensiplerini bilir. Üretici ve tüketici davranışları, fiyat ve maliyet kavramları, arz ve talep dengesi, mlli gelir ve ekonomik büyüme kavramları hakında bilgi sahibi olur.
- Herhangi bir yazı kaleme alabilir; işyerleri ve devletle ilişkilerde yazışma kurallarını, ticari ingilizce yazışmalarını hazırlar. Ofiste kullanılabilecek temel konuşma ve yabancı dil diyalog bilgisine sahip olur.
- Büroların düzenlenmesi, iş akımı, iş basitleştirme gibi teknik verimlilik esaslarını bilir. Sekreterlik türleri hakkında bilgi sahibi olur. Meslek kavramını, sekreterlik mesleğinin bilimsel yönlerini, Sekreterya hizmetlerini mesleki bilgiler çerçevesinde bilir, görev ve sorumluluklarının neler olduğunu öğrenir.
- Microsoft Office programlarını ( Word, Excel, Power point) ,belge üzerinde arka plan, metin efektleri ve kenarlıkları kullanabilme yeteneğine sahip olmayı öğrenir. Büro otomasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Sistemin işleyişini tanır.
- İnsan Kaynakları birimlerinin işleyişini bilir; iş görüşmeleri-performans konularında bilgilidir. İşinin gerektirdiği müşteri ilişkilerinin tarzını ve halkla ilişkiler planlamasını yapmayı bilir.
- Protokol çeşitleri (davet, tanışma, yazışma, telefon protokolleri) , devlet ve iş yaşamındaki protokol kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Ailede, işyerinde, sokakta ve diğer sosyal alanlarda görgü kurallarını öğrenir. Sanat Tarihi ve tarih konusunda bilgi alır. Müzelerde öğrendiği kuralların önemini kavrar.
- Evrak yönetimi, Elektronik belge yönetimi, çeşitleri, Kamu ve özel sektörde uygulanan dosyalama ve arşivleme sistemleri hakkında bilgi sahibidir. Evrakı saklama yöntemlerini bilir.
- İş yerinde toplam kalite kavramı, ilkeleri ve uygulanışı, toplam kalitenin yararları, ISO 9000 kalite standartları hakkında bilgilidir.
- İnsan ilişkilerindeki yöntemleri, psikoloji ve sosyal psikoloji açılarından öğrenir, kişilik geliştirme konusunda bilgi sahibidir. Ast-üst ilişkilerinin temel noktaları, motivasyon, liderlik konuları hakkında bilgilenir.
- Veri, toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilir, yöneticisine rapor hazırlamada yardımcı olur.
- Konuşulanları hızlı yazma (not alma). zamanlamayı ve dakikliği öğrenme, detayları fark etme, , farklılıkları görme alışkanllıkları edinir. On parmak F klavye kullanımını ve hızlı yazmayı, yazılanı değerlendirme ve düzeltme yetenekleri kazanır.
Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı kamu ve özel kuruluşların tüm kademelerinde yer alan yöneticilerin genel yönetim destek hizmetlerini yönetecek vasıflı elemanların yetiştirilmesi amacını gütmektedir. Bu alanda 2 yıllık önlisans düzeyindeki derslerde eğitimin ve öğretimle ilgili olarak ders içeriklerinin güncel olmasına ve iş hayatına uygulanabiliyor olmasına dikkat edilmektedir. Öğrencilerimizin karşılıştıkları bir konuda sorun yaşamamalarına özen gösterilmektedir. Hızlı not alma becerisine sahip olan, rapor hazırlayabilen, araştırmaları yapabilen, protokolu özenle yapabilen yöneticinin alternafi olduğunu iş yaşamında sunmaları için öğrencilere uygulamalarla eğitim sunulmaktadır.
Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programına girmiş oldukları öğrenci seçme sınavı sonucuna göre meslek lisesi çıkışlılar yatay geçisle veya düz liselerden öğrenciler notun sonucuna göre kazandıkları takdirde kayıt olabilmektedirler. Kayıt koşulları ilan edilerek öğrenciler tarafından hazırlanmaktadır.
Kamu ve özel sektör işletmelerinde yönetici asistanlığı ve büro yönetimi işlerinde çalışmaktadırlar. Sektördeki birimlerde stajer öğrenci olarak bilgi sahbi olmaktadırlar. Staj yapan öğrencileri 30 günlük sürede değerlendiren işyerleri staj bitiminde çalışmalarından memnun olduklarını istihdam edebilmektedirler. Bu şeklide öğrencilerimiz tecrübeli olarak mezun olmuş ve çalışma hayatına atılmış olmaktadırlar. Yabancı dili ileri seviyede olan öğrencilerimiz stajdan sonra rahatlıkla sektörde iş bulabilmektedirler. Büro yönetimi ve yönetici asistanı olarak işe başlayan mezun bir öğrenci şartlar dahilinde maaşını yüksek tutabilmektedir.
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022184 | |
Qualification Title | Office Management and Executive Assistance Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | - | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030022184
Qualification is continious.