Yeterlilik Kodu | TR0030001604 | |
Yeterlilik Adı | Çizgi Film Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olanlar, alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi, video, animasyon, multimedya yapım şirketleri, reklam ajansları ve televizyon kurumlarında çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001604
ISCO: 08
ISCO: 08
- Çizgi film alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
- Çizgi filme ait bilgi ve becerileri sanatta ve sektörde kullanabilmek.
- Çizgi film alanında araştırma, gözlem-deneyimleme, değerlendirme becerisi geliştirebilmek.
- Çizgi film yapım sürecini tasarlamak uygulamak ve sunabilmek.
- Çizgi film üretim sürecine ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek.
- Çizgi film üretiminde sorumluğu altında çalışanları yönetebilemek, onlara liderlik yapabilmek.
- Çizgi filme ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
- Çizgi film alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
- Çizgi film alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek.
- Çizgi film alanındaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
- Yabancı dil kullanarak çizgi film alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
- Çizgi film alanında kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
- Çizgi film alanında etik değerlere sahip olabilmek.
- Evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olabilmek.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu bölümden mezun olanlar, alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi, video, animasyon, multimedya yapım şirketleri, reklam ajansları ve televizyon kurumlarında çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001604 | |
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Animation | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can be researchers in the area and work in video, animation, multimedia companies, advertising agencies and television sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001604
ISCO: 08
ISCO: 08
- Have the oretical and practical knowledge in the field of animation.
- Employ animation related knowledge and skills in arti and industry.
- Develop skills of research, observation andevaluation in the field of animation.
- Design, carry out and present the process of animation.
- Take responsibility as a team member in animation production.
- Manage the subordinates in the production of animation and perform leadership in the process of animation production.
- Evaluate the animation film studies within the framework of the acquired knowledge and skills related to animation.
- Identify the learning needs and manage learning in the field of animation.
- Get in touchwith the animation related organisations by participating with scientific studies and artistic works.
- Share the knowledge and skills acquired in the field of animation.
- Follow the developments in the field of animation and to communicate with foreign colleagues in a foreign language.
- Use all kinds of technical equipment and computer software in the field of animation in an advanced level, as well as employing fundemantal information and communication technologies effectively.
- Have ethical values in the field of animation.
- Have an awareness of universal values.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates can be researchers in the area and work in video, animation, multimedia companies, advertising agencies and television sectors.
Qualification is valid indefinetely.