Yeterlilik Kodu | TR0030001763 | |
Yeterlilik Adı | Çizgi Film Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olanlar; alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi, video, animasyon, multimedya yapım şirketleri, reklam ajansları ve televizyon kurumlarında çalışabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001763
ISCO: 08
ISCO: 08
- Çizgi film ile sinema, tiyatro, müzik, dans, yeni medya vb. görsel ve işitsel sanat dalları arasındaki etkileşimi kavramak.
- Çizgi film lisans yeterliklerine ilişkin bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
- Çizgi film alanındaki uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri sanatsal ve sektörel alanlarda kullanmak.
- Çizgi film ile sinema, yeni medya vb. sanat dallarına ilişkin bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek.
- Çizgi film uzmanlık alanına ilişkin sorunları bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözümlemek.
- Çizgi film alanına ilişkin sorunları tanımlamak, çözüm yöntemi geliştirmek ve sonuçlarını değerlendirerek sanatsal ve sektörel alanda uygulamak.
- Çizgi film alanında kavramsal ve deneysel çalışmalar yaparak yeni yöntem ve yaklaşımlar geliştirmek.
- Çizgi filme ilişkin çalışmaları eleştirel bir yaklaşımda değerlendirmek.
- Çizgi filmde öğrenmeyi geliştirmek.
- Çizgi filmde ileri düzey çalışmaları bağımsız yürütebilmek.
- Çizgi film alanındaki bilimsel ve sanatsal gelişmeleri ilgili kişi ve gruplarla sistemli biçimde paylaşmak.
- En az bir yabancı dille sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek.
- Çizgi film alanında kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak.
- Özgün bir çizgi film üretebilmek.
- Çizgi filmi ilişkine etik değerleri gözetmek, öğretmek ve denetleyebilmek.
- Çizgi film alanında öğrendiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu bölümden mezun olanlar; alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi, video, animasyon, multimedya yapım şirketleri, reklam ajansları ve televizyon kurumlarında çalışabilir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001763 | |
Qualification Title | Master's Diploma in Animation | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can be researchers in the area and work in video, animation, multimedia companies, advertising agencies and television sectors. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001763
ISCO: 08
ISCO: 08
- Understand the interaction between visual and auditory arts such as animation, music, dance, theater, cinema and new media etc.
- Develop the undergraduate competency related knowledge and skills at the professional level.
- Carry out the professional animation knowledge and skills in the artistic and sectoral areas.
- Create new concepts by integrating different art forms such as animation, cinema and new media etc.
- Analyze the problems of animation topics with scientific research methods.
- Define the problems of animation, to develop solutions methods and to apply artistic and sectoral areas by evaluating the results.
- Develop new methods and approaches through the conceptual and experimental studies in animation field.
- Critize the animated films.
- Develop learning in animation.
- Carry out advanced animation film studies independently.
- Share scientific and artistic developments in animation with collegues.
- Communicate with spoken and written foreign language.
- Use all kinds of technical equipment and computer software used in the field of animation and to perform the general information and communication technologies in advanced level.
- Produce personal animated film.
- Adopt, teach and supervise the ethical values in the field of animation.
- Apply the animation knowledge and skills to interdisciplinary studies.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates can be researchers in the area and work in video, animation, multimedia companies, advertising agencies and television sectors.
Qualification is valid indefinetely.