Yeterlilik Kodu | TR0030032809 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Avrasya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Avrasya Üniversitesi Rektörlüğü Pelitli Mahallesi Rize caddesi, No:226 TRABZON / TURKEY | |
Sorumlu Kurum URL | https://avrasya.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD ya da K notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 3 ayrı dönemde 30’ar gün olmak üzere toplam 90 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. Ayrıca öğrencinin Mezuniyet Tez Çalışmasında başarılı olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimi Bölümü mezunları, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında; Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında; Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde; Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde vb.. istihdam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032809
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
- İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
- Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
- Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
- Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
- Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları açıklar.
- Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder.
- Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, genel özelliklerini ve ögelerini eğitim programlarında kullanır.
- Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
- Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
- Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler.
- Çocuk gelişimi ile ilgili uygulamalarında estetik bir bakış açısı kullanır.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar.
- Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
- Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
- Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
- Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir ve etkin bir şekilde kullanır.
- Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
- Çocuk gelişimi ile ilgili temel tıp, fen , sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilgilerini uygulamalarında etkin bir şekilde kullanır.
Çocuk Gelişimi Bölümü mezunları, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında; Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında; Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde; Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde vb.. istihdam edebilirler.
Qualification Code | TR0030032809 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Avrasya University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |