Yeterlilik Kodu | TR0030001931 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar; okul öncesi eğitim kurumları, kaynaştırma okullarında ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001931
ISCO: 08
ISCO: 08
- İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi anlayabilme.
- Alanı ile ilgili eğitim ve öğretim süreçlerini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme.
- Temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projede çalışabilme, bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme ve karşılaştığı sorunları çözebilme.
- Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olabilme.
- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme.
- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme.
- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlayabilme.
- Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket edebilme.
- Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilme.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme.
- Dış görünüm, kişisel bakım, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olabilme.
- Çocuklarla ilgili bakım işlevini gerçekleştirebilme.
- Bireysel farklılıkları dikkate alarak öğrenim gereksinimlerini belirleyebilme, eğitim sürecini planlayıp uygulayabilme.
- Kendisini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilme.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar; okul öncesi eğitim kurumları, kaynaştırma okullarında ve özel eğitim kurumlarında kamu ve özel sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001931 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Child Development | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. This program requires 30 days of practical training. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program with sufficient knowledge and skill enhancement meet the needs of pre-school institutions, schools and private educational institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001931
ISCO: 08
ISCO: 08
- Understand the relationship between human and social environment.
- Carry out processes of education and training related to field in accordance with national and universal values.
- Theoretical and practical knowledge to use at a basic level.
- Work in a basic project about the field, take responsibility as a member or in a group, and solve problems encountered.
- Aware of social, scientific, cultural and professional ethics values.
- Develop themselves personally and professionally updating knowledge, skills and competencies of the field with lifelong learning awareness.
- Communicate in foreign language at a basic level.
- Use informatique and communication technology and express professional knowledge through written and verbal communication.
- Use basic level knowledge and skills related the field, interpret and evaluate the data and identify potential problems and solve them.
- Understand basic professional legislation related the field.
- Behave according to social, cultural, legal rights and responsibilities.
- Follow the developments and be sensitive to today's social and world facts related to field.
- Behave according to quality management and processes and participate in these processes.
- Serve as a model for the community in terms of appearance, personal care, attitude, behavior.
- Realize care functions related to children.
- Determine learning needs considering individual differences and perform education process planning.
- Express themselves through verbal, gesticical and art.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduates of this program with sufficient knowledge and skill enhancement meet the needs of pre-school institutions, schools and private educational institutions.
Qualification is valid indefinetely.