Yeterlilik Kodu | TR0030013059 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.yyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Çocuk Gelişimi Programının en önemli amacı; yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun ve çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazandırmaya yönelik bir eğitim hizmeti sunmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. | |
Başarma Şartları | Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. Bununla birlikte 30 iş günü (8 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk gelişimi ön lisans programından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anadolu kız meslek ve kız meslek liselerindeki uygulama sınıflarında ve ilköğretim okullarındaki ana sınıflarında kadrosuz usta öğretici olarak görev alabilmenin yanı sıra; resmi ve özel kurumlara bağlı kreş, yuva, anaokulu ve çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında yardımcı öğretmen olarak da çalışabilmektedir. Ayrıca çocuk kliniklerinde, özel eğitim alanında ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk edebiyatı alanında, oyuncak üreticisi firmalarda, turizm ve spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında da çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013059
Çocuk Gelişimi Programının en önemli amacı; yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun ve çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazandırmaya yönelik bir eğitim hizmeti sunmaktır.
- Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
- Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
- Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak.
- Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
- Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
- Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
- Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
- Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
- Serbest zaman etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
- Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
- Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
- Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
- Doğum öncesi ve doğum sonrası süreçlerinde bilgi sahibi olmak.
- Çocuk bakıcılığı,çocuk eğitimcisi,yardımcı anne,sosyal hizmet eğitimcisi.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Çocuk gelişimi ön lisans programından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anadolu kız meslek ve kız meslek liselerindeki uygulama sınıflarında ve ilköğretim okullarındaki ana sınıflarında kadrosuz usta öğretici olarak görev alabilmenin yanı sıra; resmi ve özel kurumlara bağlı kreş, yuva, anaokulu ve çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında yardımcı öğretmen olarak da çalışabilmektedir. Ayrıca çocuk kliniklerinde, özel eğitim alanında ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk edebiyatı alanında, oyuncak üreticisi firmalarda, turizm ve spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında da çalışabilmektedirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013059 | |
Qualification Title | DEPARTMENT OF CHILD CARE AND YOUTH SERVICES CHILD DEVEOPMENT | |
Awarding Body | University of Van Yuzuncu Yil | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı | |
Key Competencies | - | |
Further Info | For being able to register for the lessons in the begining of term and to enter the final exam in the end,each student has continue at least % 70 of lessons and % 80 of the applications.The students take at least one mid-term and one final exam for each lesson.For the success point,mid-term effects % 40(homework,laborotary exam, quiz etc. can affect the mid-term point) and the final exam's addition is % 60. All the exams are evaluated 100 points.The students who get AA,BA,BB,CB and CC from a lessonipass from this lesson,DC and DD points are conditional success points.To be able to succeed from a lesson of which point is DC or DD,he students has to have at least 2.0 General Weighted Awerage Point. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Graduate from the departments of Child Development of Vocational high-schools and it is determined by OSYM (Evaluation,Selection and Placement Center) in the direction of YOK (Higher Education Council) 's related regulations. | |
Conditions for Success | For getting the associate degree of Child Development, the students have to complete all the obligatory and optional studies (in total 120 ECTS) and have at least 2.0 General Weighted Average Paint from 4.0 | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program can take part in the application classes in Anatolian Girls High Schools and Girls High School attached to Ministry of National Education and in parent classes in primary schools as temporary master trainers.They can also work as assistant teacher in pre-school education foundations like child club,kindergarden,nursery school,day-care center attached to private and formal foundations.Besides,they can work at child clinics,private education fied rehabilitation centers,chidliterature fields,toys producers firms,child game fields of toursim and sport centers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013059
Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı
For being able to register for the lessons in the begining of term and to enter the final exam in the end,each student has continue at least % 70 of lessons and % 80 of the applications.The students take at least one mid-term and one final exam for each lesson.For the success point,mid-term effects % 40(homework,laborotary exam, quiz etc. can affect the mid-term point) and the final exam's addition is % 60. All the exams are evaluated 100 points.The students who get AA,BA,BB,CB and CC from a lessonipass from this lesson,DC and DD points are conditional success points.To be able to succeed from a lesson of which point is DC or DD,he students has to have at least 2.0 General Weighted Awerage Point.
Graduate from the departments of Child Development of Vocational high-schools and it is determined by OSYM (Evaluation,Selection and Placement Center) in the direction of YOK (Higher Education Council) 's related regulations.
The graduates of this program can take part in the application classes in Anatolian Girls High Schools and Girls High School attached to Ministry of National Education and in parent classes in primary schools as temporary master trainers.They can also work as assistant teacher in pre-school education foundations like child club,kindergarden,nursery school,day-care center attached to private and formal foundations.Besides,they can work at child clinics,private education fied rehabilitation centers,chidliterature fields,toys producers firms,child game fields of toursim and sport centers.
The document is valid continuously.