Yeterlilik Kodu | TR0030024442 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kapadokya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Mustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kapadokya.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Tam burslu eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu program uzaktan öğretim olarak işlenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Herhangi bir yükseköğretim kurumundan daha önce alınıp başarılı olunan ders, staj vb.nin transfer başvuruları Kapadokya MYO Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Talep edilen ders, staj vb.nin transfer edilebilmesi için, daha önce alınan ders ile transfer edilecek Kapadokya MYO dersi kredilerinin eşit veya Kapadokya MYO dersi kredisinden yüksek olması; dersten başarılı olması ve devam koşulunu yerine getirmesi şartı aranır. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının 2.00 ve daha yukarı olması, en az 80 lokal/120 AKTS kredilik eğitim öğretim faaliyetini başarı ile tamamlamış olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, MEB'e bağlı kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi, SHÇEK bünyesinde çocuk gelişimcisi, Sağlık Bakanlığına bağlı kliniklerde çocuk gelişimcisi, çocuk yayınları ve oyuncak sektöründe tasarımcı, tatil köyleri gibi büyük turistik tesislerde, spor komplekslerinde, çocuk kulüplerinde okul öncesi eğitimcisi olarak görev yapabilmekte; özel okullarda uzman öğretici olarak derse girebilmekte, devlet okullarında ücretli eğitmen olarak görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024442
Tam burslu eğitim sağlamaktadır.
- Gelişimle ilgili temel kavramları ve ilkeleri kavrar; fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişim özelliklerini ilişkilendirebilir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
- Mesleğinin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular.
- Özel eğitime muhtaç çocukların gelişim özelliklerini kavrar; fiziksel, devinişsel, zihinsel, toplumsal, kişilik ve aile içi ilişkilerini açıklar.
- Temel sanat eğitiminin önemini kavrar; form ve şekil-zemin çağrışımları ile yaratıcılık kazanır, çocukta yaratıcılığın gelişmesini engelleyen faktörleri açıklar.
- Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini kullanarak uygular.
- Psikolojinin tanımını, önemini, psikolojinin dalları arasındaki yeri ve etkileşimini, çocuk psikolojisinin disiplinlerini kavrar.
- Çocuk ruh sağlığının dönemlerini (süt çocuğu, özerklik dönem, oyun dönemi, ilkokul dönemi) açıklar.
- Acil durum kuralları gibi konularda bilgi sahibi olup ilk yardım uygulayabilir.
- Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik oyun örnekleri geliştirebilme becerisini kazanır.
- Araç-gereçlerin okul öncesi eğitime nasıl katkı sağladığını kavrar; teknik mesleki araçları kullanır.
- Temel bilgisayar kullanım becerilerini kazanır.
- Okul öncesinde ve ilköğretimlerde bilgisayarla ilgili aktivitelerin gerekli motor ve algı becerilerini geliştirmeye yönelik olması gerektiğini açıklar ve uygular.
- Mesleki standardizasyonun gereğini ve önemini kavrar; kalite ve işletmenin temel kavramlarını, amaçlarını açıklar.
- Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulur ve doğru karar verir.
- Okul öncesi eğitimde çocuk edebiyatının çocuğun gelişimi üzerine etkilerini kavrar.
- Kültür, iletişim, aile gibi kavramları tanıyarak, toplumla ve çocukla kurulacak iletişim becerileri gelişir; Türk aile yapısını tanır.
- Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan müzik eğitiminin çocuğun duygusal, sosyo-kültürel, zihinsel, dil gelişimi, beden ve psiko-motor gelişimi yönünden etkilerini açıklar.
- Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; çocuk hakları ile ilgili etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser ve uygulama becerisi kazanır.
- Türk İnkılabının, özelliklerini ve benzer kavramları tanıyarak birbirleriyle karşılaştırmasını yapar.
Bu program uzaktan öğretim olarak işlenmektedir.
Herhangi bir yükseköğretim kurumundan daha önce alınıp başarılı olunan ders, staj vb.nin transfer başvuruları Kapadokya MYO Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Talep edilen ders, staj vb.nin transfer edilebilmesi için, daha önce alınan ders ile transfer edilecek Kapadokya MYO dersi kredilerinin eşit veya Kapadokya MYO dersi kredisinden yüksek olması; dersten başarılı olması ve devam koşulunu yerine getirmesi şartı aranır.
Mezunlarımız, MEB'e bağlı kreş ve gündüz bakımevlerinde okul öncesi eğitimcisi, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde grup eğitimcisi, SHÇEK bünyesinde çocuk gelişimcisi, Sağlık Bakanlığına bağlı kliniklerde çocuk gelişimcisi, çocuk yayınları ve oyuncak sektöründe tasarımcı, tatil köyleri gibi büyük turistik tesislerde, spor komplekslerinde, çocuk kulüplerinde okul öncesi eğitimcisi olarak görev yapabilmekte; özel okullarda uzman öğretici olarak derse girebilmekte, devlet okullarında ücretli eğitmen olarak görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024442 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |