Yeterlilik Kodu | TR0030032515 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Toros Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bahçelievler Kampüsü, 1857 Sokak, No:12, 33140 Yenişehir/Mersin, Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.toros.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Teoride olduğu kadar pratikte de yeterli düzeyde gelişmiş, eğitilmiş bireyler yetiştirmek amacıyla alanın önde gelen kurum ve kuruluşları ile çözüm ortaklığı sağlanarak öğrencilerimize uygulama imkanları sağlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030032515
Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Toros Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçelievler Kampüsü, 1857 Sokak, No:12, 33140 Yenişehir/Mersin, Türkiye
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Mesleki
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
5
TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
120
Programın Normal Süresi
2
Program Profili (Amaç)
Teoride olduğu kadar pratikte de yeterli düzeyde gelişmiş, eğitilmiş bireyler yetiştirmek amacıyla alanın önde gelen kurum ve kuruluşları ile çözüm ortaklığı sağlanarak öğrencilerimize uygulama imkanları sağlanmaktadır.
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak.
- Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak.
- Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
- Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak.
- Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
- Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
- Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme becerisi kazandırmak.
- İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030032515 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030032515
Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Orientation
Occupational
National Occupation Classification
-
EQF Level
5
TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
120
Program Duration
2
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
-
Url