Yeterlilik Kodu | TR0020032272 | |
Yeterlilik Adı | Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Bitirme Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 2 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 2 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı
| |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 23 | |
Programın Normal Süresi | 574 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Kurs bitiminde kursiyere;
amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır. Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresiz. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020032272
ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı
ISCO 08: 5312.03 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Elemanı
Kurs bitiminde kursiyere;
- Gelişim dönemleri ve gelişime etki eden faktörler,
- 0-72 ay çocuklarının fiziksel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-72 ay çocuklarının motor gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-72 ay çocuklarının dil gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-72 ay çocuklarının sosyal duygusal gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-72 ay çocuklarının cinsel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlama,
- 0-1 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlama,
- 1-6 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlama,
- İletişim türlerini, çocukla iletişimde olumsuzlukları ortadan kaldırma yöntemleri,
- Disiplin yöntemlerini ve olumsuz davranış karşısında takınılacak tutumlar,
- Öğrenci uygun ortam ve koşullar sağlandığında; yaş ve gelişim özelliklerini dikkate alarak çocukların temel ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olma,
- Öğrenci uygun ortam ve koşullar sağlandığında; beslenme, sağlık, temizlik ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak çocukların temel ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olma,
- Ruh sağlığı ile ilgili temel konuları, duygu ve davranış bozuklukları,
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak sanat etkinlikleri hazırlama/ uygulama,
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak öykü öncesi, öykü anlatma, öykü sonrası etkinlikleri tekniklerine uygun olarak hazırlama/uygulama,
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak oyun ve hareket etkinliğini hazırlama/ uygulama,
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak müzik etkinliği hazırlama / uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması
amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
- Gelişim dönemleri ve gelişime etki eden faktörleri açıklar.
- 0-72 ay çocuklarının fiziksel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının motor gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının bilişsel gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının dil gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının sosyal-duygusal gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-72 ay çocuklarının cinsel ve ahlak gelişim özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda uygun etkinlikler hazırlar.
- 0-1 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlar.
- 1-6 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar hazırlar.
- İletişim türlerini, çocukla iletişimde olumsuzlukları ortadan kaldırma yöntemlerini açıklar.
- Disiplin yöntemlerini ve olumsuz davranış karşısında takınılacak tutumları açıklar.
- Öğrenci uygun ortam ve koşullar sağlandığında; yaş ve gelişim özelliklerini dikkate alarak çocukların temel ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olur.
- Öğrenci uygun ortam ve koşullar sağlandığında; beslenme, sağlık, temizlik ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak çocukların temel ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olur.
- Ruh sağlığı ile ilgili temel konuları, duygu ve davranış bozuklukları ile ilgili bilgileri açıklar.
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak sanat etkinlikleri hazırlar / uygular.
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak öykü öncesi, öykü anlatma, öykü sonrası etkinlikleri tekniklerine uygun olarak hazırlar / uygular.
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak oyun ve hareket etkinliğini hazırlar / uygular.
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak müzik etkinliği hazırlar / uygular.
- Çocuğun yaş, gelişim düzeyi ile birlikte kazanım ve göstergeleri dikkate alarak dramatik etkinlik dosyası ve drama etkinlik planı hazırlar.
- Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
- Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
- Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
- Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
- Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
- Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
- Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
- Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
- Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
- Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
- Okuryazar olmak,
- 13 yaşını tamamlamış olmak.
Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “Çocuk Gelişimi ve Bakımında Temel Bilgiler ve Etkinlikler Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.
- 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
- Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
- Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
Süresiz.
Qualification Code | TR0020032272 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 2 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 2 | |
Thematic Areas | Child care and youth services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 23 | |
Program Duration | 574 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |