Yeterlilik Kodu

TR0030001844

Yeterlilik Adı
Dil ve Konuşma Terapistliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
  • Temel uzmanlık alanı bilgileri.
  • Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
  • Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi değerlendirme, tanılama ve terapi süreçlerini betimleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
  • Ailelerle iletişim kurabilme, danışmanlık yapabilme ve aile katılımını sağlayabilme becerisi.
  • Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin öğrenmesini etkileyen engelleri ve çeşitli öğrenme yöntemlerini belirleme becerisi.
  • Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili kulak, burun ve boğaz hastalıklarını betimleyebilme becerisi.
  • Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme becerisi.
  • Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme ve analiz edebilme becerisi.
  • Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini, değerlendirme ve terapisini betimleyebilme becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilme, gerektiğinde ödüllendirme ya da davranış değişikliği yapabilme becerisi.
  • Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme ve bireye uygun yöntemi belirleyebilme becerisi.
  • Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri, özel hastaneler, tıp merkezleri (KBB, nöroloji, fizik tedavi ve rehabilitasyon, psikiyatri hizmeti veren kurumlar), kamuya ait engelliler özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, resmî ve/veya özel ilköğretim okulları, huzur evleri, evde bakım hizmeti sunan resmî ya da özel kurumlarda görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001844


Yeterlilik Adı
Dil ve Konuşma Terapistliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
  • Temel uzmanlık alanı bilgileri.
  • Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
  • Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi değerlendirme, tanılama ve terapi süreçlerini betimleyebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
  • Ailelerle iletişim kurabilme, danışmanlık yapabilme ve aile katılımını sağlayabilme becerisi.
  • Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin öğrenmesini etkileyen engelleri ve çeşitli öğrenme yöntemlerini belirleme becerisi.
  • Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
  • Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili kulak, burun ve boğaz hastalıklarını betimleyebilme becerisi.
  • Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme becerisi.
  • Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme ve analiz edebilme becerisi.
  • Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini, değerlendirme ve terapisini betimleyebilme becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
  • Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilme, gerektiğinde ödüllendirme ya da davranış değişikliği yapabilme becerisi.
  • Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme ve bireye uygun yöntemi belirleyebilme becerisi.
  • Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları, T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri, özel hastaneler, tıp merkezleri (KBB, nöroloji, fizik tedavi ve rehabilitasyon, psikiyatri hizmeti veren kurumlar), kamuya ait engelliler özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, resmî ve/veya özel ilköğretim okulları, huzur evleri, evde bakım hizmeti sunan resmî ya da özel kurumlarda görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001844

Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Speech and Language Therapy
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Take part in interdisciplinary work.
  • Acquire knowledge at the expertise level.
  • Describe language, speech and the anatomy and physiology of hearing and swallowing mechanisms.
  • Explain normal language and speech development.
  • Diagnose individuals with language and speech disorders and describe and apply processes of therapy.
  • Develop and use individualized therapy plans for language and speech disorders.
  • Explain and make use of learning theories related with cognitive, communicative, emotional, psychomotor and social development.
  • Provide counseling and training to families and ensure family participatiaon in therapeutical processes.
  • Plan and carry out scientific research and report its results.
  • Comply with social, scientific and professional ethics.
  • Identify the obstacles that influence learning processes of individuals with language and speech disorder and define various learning methods.
  • Make use of formal and informal evaluation instruments.
  • Describe the otolaryngological diseases related with language and speech disorders.
  • Describe the diseases that cause language and speech disorders in children.
  • Explain and analyze the features of speech sounds.
  • Evaluate the causes and features of neurological language and speech disorders and identify the required therapy.
  • Identify and analyze grammatical features of the language of individuals with language and speech disorder.
  • Identify positive and negative behaviors of children with language and speech disorder and when required, give an award or change the behavior.
  • Explain alternative ways of communication and identify the method appropriate for an individual.
  • Explain and diagnose problems related with the fluency of speech.
  • Explain and diagnose vocal problems.
  • Explain and diagnose problems related with swallowing.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can work in public and private hospitals affiliated with the Republic of Turkey Ministry of Health, medical centers, special education and rehabilitation centers, private special education and rehabilitation centers, public and/or private elementary schools, nursing home, and public or private institutions offering home care services.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001844


Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Speech and Language Therapy

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Take part in interdisciplinary work.
  • Acquire knowledge at the expertise level.
  • Describe language, speech and the anatomy and physiology of hearing and swallowing mechanisms.
  • Explain normal language and speech development.
  • Diagnose individuals with language and speech disorders and describe and apply processes of therapy.
  • Develop and use individualized therapy plans for language and speech disorders.
  • Explain and make use of learning theories related with cognitive, communicative, emotional, psychomotor and social development.
  • Provide counseling and training to families and ensure family participatiaon in therapeutical processes.
  • Plan and carry out scientific research and report its results.
  • Comply with social, scientific and professional ethics.
  • Identify the obstacles that influence learning processes of individuals with language and speech disorder and define various learning methods.
  • Make use of formal and informal evaluation instruments.
  • Describe the otolaryngological diseases related with language and speech disorders.
  • Describe the diseases that cause language and speech disorders in children.
  • Explain and analyze the features of speech sounds.
  • Evaluate the causes and features of neurological language and speech disorders and identify the required therapy.
  • Identify and analyze grammatical features of the language of individuals with language and speech disorder.
  • Identify positive and negative behaviors of children with language and speech disorder and when required, give an award or change the behavior.
  • Explain alternative ways of communication and identify the method appropriate for an individual.
  • Explain and diagnose problems related with the fluency of speech.
  • Explain and diagnose vocal problems.
  • Explain and diagnose problems related with swallowing.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. 


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of this program can work in public and private hospitals affiliated with the Republic of Turkey Ministry of Health, medical centers, special education and rehabilitation centers, private special education and rehabilitation centers, public and/or private elementary schools, nursing home, and public or private institutions offering home care services.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address