Yeterlilik Kodu | TR0030001845 | |
Yeterlilik Adı | Dil ve Konuşma Terapistliği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunları, T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri, özel hastaneler, tıp merkezleri (KBB, nöroloji, fizik tedavi ve rehabilitasyon, psikiyatri hizmeti veren kurumlar), kamuya ait engelliler özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, resmî ve/veya özel ilköğretim okulları, huzur evleri, evde bakım hizmeti sunan resmî ya da özel kurumlarda görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001845
ISCO: 08
ISCO: 08
- Temel uzmanlık alanı bilgilerini kullanabilme becerisi.
- Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
- Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
- Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
- Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
- Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi değerlendirme, tanılama ve terapi süreçlerini betimleyebilme ve uygulayabilme becerisi..
- Dil ve konuşma bozukluğuna özgü bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
- Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
- Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili kulak, burun ve boğaz hastalıklarını betimleyebilme becerisi.
- Çocuklarda dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen hastalıkları betimleyebilme becerisi.
- Konuşma seslerinin özelliklerini açıklayabilme ve analiz edebilme becerisi.
- Nörolojik kaynaklı dil ve konuşma sorunlarının nedenlerini, özelliklerini değerlendirme; terapisini betimleyebilme becerisi.
- Ailelerle iletişim kurabilme, danışmanlık yapabilme ve aile katılımını sağlayabilme becerisi.
- Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
- Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin öğrenmesini etkileyen engelleri ve çeşitli öğrenme yöntemlerini belirleme becerisi.
- Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
- Konuşmanın akıcılığındaki sorunları açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
- Ses sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
- Yutma sorunlarını açıklayabilme, tanılayabilme ve uygulayabilme becerisi.
- Dil ve konuşma sorunu olan çocuklarda ortaya çıkan olumlu ve olumsuz davranışları belirleyebilme, gerektiğinde ödüllendirme ya da davranış değişikliği yapabilme becerisi.
- Alternatif iletişim yöntemlerini açıklayabilme ve bireye uygun yöntemi belirleyebilme becerisi.
Bu program mezunları, T.C. Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri, özel hastaneler, tıp merkezleri (KBB, nöroloji, fizik tedavi ve rehabilitasyon, psikiyatri hizmeti veren kurumlar), kamuya ait engelliler özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, resmî ve/veya özel ilköğretim okulları, huzur evleri, evde bakım hizmeti sunan resmî ya da özel kurumlarda görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001845 | |
Qualification Title | Master's Diploma without Thesis in Speech and Language Therapy | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program can work in public and private hospitals affiliated with the Republic of Turkey Ministry of Health, medical centers, special education and rehabilitation centers, private special education and rehabilitation centers, public and/or private elementary schools, nursing home, and public or private institutions offering home care services. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001845
ISCO: 08
ISCO: 08
- Acquire knowledge at the expertise level.
- Take part in interdisciplinary work.
- Make use of formal and informal evaluation instruments.
- Explain normal language and speech development.
- Describe language, speech and the anatomy and physiology of hearing and swallowing mechanisms.
- Diagnose individuals with language and speech disorders, and describe and applyprocesses of therapy.
- Develop and use individualized therapy plans for language and speech disorders.
- Explain and make use of learning theories related with cognitive, communicative, emotional, psychomotor and social development.
- Describe the otolaryngological diseases related with language and speech disorders.
- Describe the diseases that cause language and speech disorders in children.
- Explain and analyze the features of speech sounds.
- Evaluate the causes and features of neurological language and speech disorders and identify the required therapy.
- Provide counseling and training to families and ensure family participatiaon in therapeutical processes.
- Plan and carry out scientific research and report its results.
- Comply with social, scientific and professional ethics.
- Identify the obstacles that influence learning processes of individuals with language and speech disorder and define various learning methods.
- Identify and analyze grammatical features of the language of individuals with language and speech disorder.
- Explain and diagnose problems related with the fluency of speech.
- Explain and diagnose vocal problems.
- Explain and diagnose problems related with swallowing.
- Identify positive and negative behaviors of children with language and speech disorder and when required, give an award or change the behavior.
- Explain alternative ways of communication and identify the method appropriate for an individual.
The graduates of this program can work in public and private hospitals affiliated with the Republic of Turkey Ministry of Health, medical centers, special education and rehabilitation centers, private special education and rehabilitation centers, public and/or private elementary schools, nursing home, and public or private institutions offering home care services.
Qualification is valid indefinetely.