Yeterlilik Kodu | TR0030013291 | |
Yeterlilik Adı | Diş Hekimliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.yyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Diş muayenesi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 5 | |
Program Profili (Amaç) | Diş Hekimliği Fakültesinde eğitim süresi 5 yıldır (10 yarıyıl/dönem). Öğrencilere ilk 5 dönem; teorik ve laboratuvar uygulama, ikinci 5 dönemde ise teorik ve klinik uygulama yaptırılmaktadır. Diş Hekimliği programı temel tıp eğitiminin yanı sıra ağız ve çevre dokularını ilgilendiren hastalıkların teşhisi ve tedavisi ile ilgili konuları kapsamaktadır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi yürüttüğü eğitim, öğretim ve sağlık hizmeti etkinliklerinde; evrensel ve etik değerlere uyan bilgiyi kullanan ve yeni bilgiler üreterek bunları yayan içinde bulunduğu toplumun gelişmesine katkıda bulunmayı amaç edinen, kendisini yaşam boyu eğitime hazırlamış diş hekimleri yetiştirmeyi ve mevcut kadrosuyla hastalara üst düzey sağlık hizmetleri sunmayı hedeflemiştir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Aşağıdaki koşulları yerine getiren öğrenci öğrenimini tamamlamış ve mezuniyeti için gerekli koşulları sağlamış sayılır: a) Kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün dersleri, uygulamaları ve klinik uygulamaları Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlamak, b) Eğitim-öğretim programının gerektirdiği minimum krediyi almak, c) Genel akademik ortalaması en az 2.00 olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler. Doktora veya DUS (Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı) sınavına girerek Diş Hekimliği Fakültelerinde girmeye hak kazandıkları Anabilim Dallarında doktora veya uzmanlık eğitimlerini tamamlayarak başarılarına göre akademik kariyer yapma hakkını elde edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013291
Diş Hekimliği Fakültesinde eğitim süresi 5 yıldır (10 yarıyıl/dönem). Öğrencilere ilk 5 dönem; teorik ve laboratuvar uygulama, ikinci 5 dönemde ise teorik ve klinik uygulama yaptırılmaktadır. Diş Hekimliği programı temel tıp eğitiminin yanı sıra ağız ve çevre dokularını ilgilendiren hastalıkların teşhisi ve tedavisi ile ilgili konuları kapsamaktadır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi yürüttüğü eğitim, öğretim ve sağlık hizmeti etkinliklerinde; evrensel ve etik değerlere uyan bilgiyi kullanan ve yeni bilgiler üreterek bunları yayan içinde bulunduğu toplumun gelişmesine katkıda bulunmayı amaç edinen, kendisini yaşam boyu eğitime hazırlamış diş hekimleri yetiştirmeyi ve mevcut kadrosuyla hastalara üst düzey sağlık hizmetleri sunmayı hedeflemiştir.
- Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir. Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir. Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir. Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir. Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir. Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir. Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir. Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir. Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir. Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir. Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir. Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir. Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir. Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir. Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir. Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir. Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.
- Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir. Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir. Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir. Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir. Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir. Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir. Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir. Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir. Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir. Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir. Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir. Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir. Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
- Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir. Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir. Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir. Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir. Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir. Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir. Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir. Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir. Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir. Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir. Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir. Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
- Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir. Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir. Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir. Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir. Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir. Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir. Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir. Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir. Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir. Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir. Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir. Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
- Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir. Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir. Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
Mezunlarımız Sağlık Bakanlığında, bazı kamu ve özel sektöre ait kurumların sağlık ünitelerinde ve serbest olarak kendi muayenehanelerinde diş hekimi olarak çalışabilirler. Doktora veya DUS (Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı) sınavına girerek Diş Hekimliği Fakültelerinde girmeye hak kazandıkları Anabilim Dallarında doktora veya uzmanlık eğitimlerini tamamlayarak başarılarına göre akademik kariyer yapma hakkını elde edebilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013291 | |
Qualification Title | DEPARTMENT OF ART HISTORY HISTORY OF ART | |
Awarding Body | University of Van Yuzuncu Yil | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Dental studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 5 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To have a clear knowledge and awareness about the basic problems of Art History To have basic knowledge about various fields of art; to develop the ability to handle and express different areas of human activity in terms of Art History. To be able to use basic software and communication technologies. To be able to evaluate their views critically; expressing weaknesses clearly. To have knowledgeable, informed, consistent opinions about the various fields of art and the artistic activities of various cultures. To understand the importance and necessity of listening and discussing others in Art History and fulfill the requirements of dialogue. Identify priorities and learn how to use time correctly. To work independently. To be able to relate the past and present by analyzing the current problems. To be able to express his / her views clearly, both written and oral. Analytical thinking. To be able to recognize and identify any work in any period, based on its characteristics. To be able to comprehend the problems of the fields other than Art History. Acquiring aesthetic and moral sensibilities. To be able to define art works by establishing relationships between the life styles of cultures and the forms of life. To be able to put forward preconceptions, prejudices and unclear assumptions about cultural products that have been previously made but not based. To be able to research and apply contemporary methods for exhibiting artifacts in museums. To be able to apply the scientific approach to conservation and restoration of cultural property in accordance with modern requirements. Able to apply the methods and skills acquired in the field to be able to apply to the field. To be able to demonstrate the changes that civilizations experience within and within the historical process and their effects on cultural assets. To be able to select and present relevant information on a given subject. To be able to read the inscriptions in different languages on the cultural heritage or to be able to analyze with the help of different disciplines. To be able to draw the plan, cross-section or analytical projection of a work or ornament on a work, using universal drawing techniques and tools. To be able to distinguish the general characteristics of the period and establish a relationship between different works. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The exams are evaluated over 100 letters and numerical numbers according to the system in force at Van Yüzüncü Yıl University. Weighted average of the average of mid-term exams 40%; The final exam is 60%. In order to be successful in any course, a weighted average of 60% is required. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Part students who want to enroll in the university's academic and to complete the process within the framework of statutory regulations set by the ÖSYM / exams must be managed. Students who have started a domestic or foreign equivalent program may apply for a transfer. Admission of students from the beginning of the semester, each student and studied in terms of the degree of considering his application and is considered special. More comprehensive information about the university entrance Promotion Authority are available in the catalog. Students who have been approved by the University and who are bound by an agreement and who are abroad within the scope of exchange programs, can take courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course mentioned in the Course Plan. | |
Conditions for Success | Successfully complete all the courses available in the program (total 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have completed their studies in the Department of Art History can take part in Archeology and Ethnography museums with the title of Art Historian and students who have completed the necessary teaching formations can also be art history teachers in high schools. Graduated good command of foreign languages, "guidance certificate" can work with to get registration as a tourist guide. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013291
To have a clear knowledge and awareness about the basic problems of Art History To have basic knowledge about various fields of art; to develop the ability to handle and express different areas of human activity in terms of Art History. To be able to use basic software and communication technologies. To be able to evaluate their views critically; expressing weaknesses clearly. To have knowledgeable, informed, consistent opinions about the various fields of art and the artistic activities of various cultures. To understand the importance and necessity of listening and discussing others in Art History and fulfill the requirements of dialogue. Identify priorities and learn how to use time correctly. To work independently. To be able to relate the past and present by analyzing the current problems. To be able to express his / her views clearly, both written and oral. Analytical thinking. To be able to recognize and identify any work in any period, based on its characteristics. To be able to comprehend the problems of the fields other than Art History. Acquiring aesthetic and moral sensibilities. To be able to define art works by establishing relationships between the life styles of cultures and the forms of life. To be able to put forward preconceptions, prejudices and unclear assumptions about cultural products that have been previously made but not based. To be able to research and apply contemporary methods for exhibiting artifacts in museums. To be able to apply the scientific approach to conservation and restoration of cultural property in accordance with modern requirements. Able to apply the methods and skills acquired in the field to be able to apply to the field. To be able to demonstrate the changes that civilizations experience within and within the historical process and their effects on cultural assets. To be able to select and present relevant information on a given subject. To be able to read the inscriptions in different languages on the cultural heritage or to be able to analyze with the help of different disciplines. To be able to draw the plan, cross-section or analytical projection of a work or ornament on a work, using universal drawing techniques and tools. To be able to distinguish the general characteristics of the period and establish a relationship between different works.
The exams are evaluated over 100 letters and numerical numbers according to the system in force at Van Yüzüncü Yıl University. Weighted average of the average of mid-term exams 40%; The final exam is 60%. In order to be successful in any course, a weighted average of 60% is required.
Part students who want to enroll in the university's academic and to complete the process within the framework of statutory regulations set by the ÖSYM / exams must be managed. Students who have started a domestic or foreign equivalent program may apply for a transfer. Admission of students from the beginning of the semester, each student and studied in terms of the degree of considering his application and is considered special. More comprehensive information about the university entrance Promotion Authority are available in the catalog. Students who have been approved by the University and who are bound by an agreement and who are abroad within the scope of exchange programs, can take courses given in English in the department. If the student has Turkish proficiency, he / she can register to any Turkish course mentioned in the Course Plan.
Students who have completed their studies in the Department of Art History can take part in Archeology and Ethnography museums with the title of Art Historian and students who have completed the necessary teaching formations can also be art history teachers in high schools. Graduated good command of foreign languages, "guidance certificate" can work with to get registration as a tourist guide.
The document is valid continuously.