Yeterlilik Kodu

TR0030034254

Yeterlilik Adı
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstinye Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.istinye.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

İstinye Üniversitesi Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans programının temel amacı; Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında edindiği güncel ve ileri düzeydeki bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanarak, alanda tespit edilen sorunlara çözüm önerileri sunan araştırmaların, planlanması, uygulanması ve raporlanmasını sağlayan uzman ve akademisyen hemşireleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi

Kuramsal - Olgusal

1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak.

2 - Beceriler

Bilişsel - Uygulamalı

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak

Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek.

2) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).

Öğrenme Yetkinliği

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek

Alana Özgü Yetkinlik

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek.

2) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.

Harf Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Devamsız

DE

Devam Ediyor

BI

Kredisiz dersler için başarılı

BZ

Kredisiz dersler için başarısız

F

Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma

(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Hemşirelik ve Ebelik lisans diplomasına sahip olmak,
  • ALES puanı başvurduğu programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip olmak,
  • Yabancı uyruklu adaylar ile yurt dışında ikamet eden Türk vatandaşlarının yüksek lisans programına kabulüne ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.
Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunların mesleki profili: Alanıyla ilgili araştırma planlama, raporlama, mesleki sorunlara duyarlı olma ve çözüm bulabilme, alanıyla ilgili uygulamalarda etik ilkeleri gözetme, kadın sağlığı sorunlarına duyarlı olma, eleştirel düşünme becerisine sahip olma, etkili iletişim kurabilme, disiplinler arası çalışabilme.
  • Mezunların istihdam olanakları: Resmi veya özel sağlık kuruluşlarında eğitim hemşiresi, yönetici hemşire, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030034254


Yeterlilik Adı
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstinye Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

İstinye Üniversitesi Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans programının temel amacı; Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında edindiği güncel ve ileri düzeydeki bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanarak, alanda tespit edilen sorunlara çözüm önerileri sunan araştırmaların, planlanması, uygulanması ve raporlanmasını sağlayan uzman ve akademisyen hemşireleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Enstitü; tasarladıkları lisansüstü çalışmalarını; tezli yüksek lisans, tezsiz yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarını örgün eğitim ve/veya uzaktan eğitim modeli ile gerçekleştirir


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1 - Bilgi

Kuramsal - Olgusal

1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak.

2 - Beceriler

Bilişsel - Uygulamalı

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak


Anahtar Yetkinlikler

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek.

2) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).

Öğrenme Yetkinliği

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek

Alana Özgü Yetkinlik

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek.

2) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim üyesi tarafından aşağıdaki tabloda yer alan harf notlarından biri başarı notu olarak verilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0,00 ile 4,00 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır.

Harf Notu

Katsayı

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Devamsız

DE

Devam Ediyor

BI

Kredisiz dersler için başarılı

BZ

Kredisiz dersler için başarısız

F

Derse devam ettiği halde dersten başarısız olma

(2) Lisansüstü programlarında bir dersten başarılı sayılmak için en az CB notu alınması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisansüstü programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisansüstü bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisansüstü programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisansüstü diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Hemşirelik ve Ebelik lisans diplomasına sahip olmak,
  • ALES puanı başvurduğu programın puan türünde 55 standart puandan az olmamak üzere Senato tarafından belirlenen ALES puanına sahip olmak,
  • Yabancı uyruklu adaylar ile yurt dışında ikamet eden Türk vatandaşlarının yüksek lisans programına kabulüne ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.

Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dahil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunların mesleki profili: Alanıyla ilgili araştırma planlama, raporlama, mesleki sorunlara duyarlı olma ve çözüm bulabilme, alanıyla ilgili uygulamalarda etik ilkeleri gözetme, kadın sağlığı sorunlarına duyarlı olma, eleştirel düşünme becerisine sahip olma, etkili iletişim kurabilme, disiplinler arası çalışabilme.
  • Mezunların istihdam olanakları: Resmi veya özel sağlık kuruluşlarında eğitim hemşiresi, yönetici hemşire, üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Süresizdir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030034254

Qualification Title
Master's Degree in Obstetrics and Gynecology Nursing with Thesis
Awarding Bodyİstinye University
Awarding Body Contactİstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
The main aim of Istinye University Obstetrics and Gynecology Nursing Master's programme with thesis is to train expert and academician nurses who provide planning, implementation and reporting of researches that offer solutions to the problems identified in the field by using their current and advanced knowledge, skills and competencies in the field of Obstetrics and Gynecology Nursing.
Learning Environments

The institute carries out the designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.

Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Based on undergraduate qualifications, to have, develop, deepen and use current knowledge at the level of expertise in order to fulfil the roles and functions of obstetrics and gynaecology nurses.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to integrate, develop and share with different groups the comprehensive knowledge gained from the disciplines related to the field of obstetrics and gynaecology
Key Competencies
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To publish a scientific article in a national or international journal or to present it in a scientific meeting.
2) To be able to communicate orally and in writing in at least one foreign language (European Language Portfolio General Level: B2 Level).
Learning Competence
1) To be able to analyse complex situations encountered in the field of obstetrics and gynaecology, using problem solving methods and developing solutions
Field Specific Competence
1) To be able to develop strategies, policies and implementation plans in the field of obstetrics and gynaecology.
2) To be able to act ethically by knowing the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) To be able to conduct a planned research for the diagnosis and solution of problems in the field of obstetrics and gynaecology.
Further Info

Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.

Letter Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Absentee

DE

Continues

BI

Successful for non-credit courses

BZ

Failed for non-credit courses

F

Failing the course despite attending the course

(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of postgraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each graduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in graduate programmes receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

To have a bachelor's degree in Nursing and Midwifery
To have the ALES score determined by the Senate, which must not be less than 55 standard points in the score type of the programme applied for.
The procedures and principles regarding the admission of foreign candidates and Turkish citizens residing abroad to the master's programme are determined by the Senate.

Conditions for SuccessA master's program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses and thesis work, including a seminar course, provided that an education period is not less than 60 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)

Occupational profile of the graduates: Planning and reporting research in the field, being sensitive to professional problems and finding solutions, observing ethical principles in practices related to the field, being sensitive to women's health problems, having critical thinking skills, communicating effectively, working interdisciplinary.
Employment opportunities of graduates: They can work in public or private health institutions as training nurses, nurse managers, academicians in universities.

Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Graduate Education and Training Regulations
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

Indefinite.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030034254


Qualification Title
Master's Degree in Obstetrics and Gynecology Nursing with Thesis

Awarding Body
İstinye University

Awarding Body Contact
İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
The main aim of Istinye University Obstetrics and Gynecology Nursing Master's programme with thesis is to train expert and academician nurses who provide planning, implementation and reporting of researches that offer solutions to the problems identified in the field by using their current and advanced knowledge, skills and competencies in the field of Obstetrics and Gynecology Nursing.

Learning Environments

The institute carries out the designed graduate studies; master's degree with thesis, master's degree without thesis, doctorate and proficiency in art programs with formal education and / or distance education model.


Description
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Based on undergraduate qualifications, to have, develop, deepen and use current knowledge at the level of expertise in order to fulfil the roles and functions of obstetrics and gynaecology nurses.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to integrate, develop and share with different groups the comprehensive knowledge gained from the disciplines related to the field of obstetrics and gynaecology

Key Competencies
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To publish a scientific article in a national or international journal or to present it in a scientific meeting.
2) To be able to communicate orally and in writing in at least one foreign language (European Language Portfolio General Level: B2 Level).
Learning Competence
1) To be able to analyse complex situations encountered in the field of obstetrics and gynaecology, using problem solving methods and developing solutions
Field Specific Competence
1) To be able to develop strategies, policies and implementation plans in the field of obstetrics and gynaecology.
2) To be able to act ethically by knowing the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) To be able to conduct a planned research for the diagnosis and solution of problems in the field of obstetrics and gynaecology.

Further Info

Students are given one of the letter grades in the table below by the instructor for each course they take. The letter grades given in credit courses have numerical coefficients between 0.00 and 4.00 to be used in grade point average calculations.

Letter Grade

Coefficient

AA

4,00

BA

3,50

BB

3,00

CB

2,50

F

00

DZ

Absentee

DE

Continues

BI

Successful for non-credit courses

BZ

Failed for non-credit courses

F

Failing the course despite attending the course

(2) In order to be considered successful in a course in graduate programs, a minimum grade of CB is required


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of graduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the opening of graduate departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of postgraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each graduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in graduate programmes receive a graduate diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

To have a bachelor's degree in Nursing and Midwifery
To have the ALES score determined by the Senate, which must not be less than 55 standard points in the score type of the programme applied for.
The procedures and principles regarding the admission of foreign candidates and Turkish citizens residing abroad to the master's programme are determined by the Senate.


Conditions for Success
A master's program with thesis consists of a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses and thesis work, including a seminar course, provided that an education period is not less than 60 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)

Occupational profile of the graduates: Planning and reporting research in the field, being sensitive to professional problems and finding solutions, observing ethical principles in practices related to the field, being sensitive to women's health problems, having critical thinking skills, communicating effectively, working interdisciplinary.
Employment opportunities of graduates: They can work in public or private health institutions as training nurses, nurse managers, academicians in universities.


Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • ISU Graduate Education and Training Regulations
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Indefinite.


Url
Open Address