Yeterlilik Kodu | TR0030041283 | ||||||||||||
Yeterlilik Adı | Ebelik Lisans Diploması | ||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | ||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | ||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | ||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | ||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | ||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ebelik mesleği ile ilgili üst düzeyde bilgi ve beceriye sahip, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası süreçlerde anne ve fetüsü izleyerek bakımını yapabilen, normalden sapmaları belirleyebilen ve gerekli hallerde bir üst birime sevk edebilen, ailenin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilen, eleştirel düşünme becerisine sahip, teknolojiyi etkin şekilde kullanabilen, etik değerlere saygılı, yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyen ve eylemlerini kanıta dayalı uygulamalar üzerine temellendiren nitelikli ebeler yetiştirmektir. | ||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | ||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda öğrenim gören öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da BZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir. Programdan başarıyla mezun olan öğrenciler, lisans derecesine sahip olurlar. | ||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | ||||||||||||
Giriş Şartı | Türk uyruklu veya yabancı uyruklu öğrenciler, ÖSYM’nin belirlediği kabul şartlarını sağladıkları durumda programa başvurabilirler. | ||||||||||||
Başarma Şartları | Programda yer alan derslerin tümünü 4 üzerinden 2,0 başarı ortalama ve 240 AKTS ile tamamlamaktır. | ||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan kişiler ebe unvanı alırlar ve kamu ile özel sağlık kurumlarında, toplum sağlığı-aile sağlığı- ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezlerinde ebe olarak görev alabilir. Lisansüstü eğitimine devam eden ebeler, üniversitelerde ilgili fakülte ve yüksekokullarda ebelik bölümü akademik kadrolarında görev alabilmektedir. | ||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| ||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | ||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030041283
ISCO-08
ISCO-08
Ebelik mesleği ile ilgili üst düzeyde bilgi ve beceriye sahip, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası süreçlerde anne ve fetüsü izleyerek bakımını yapabilen, normalden sapmaları belirleyebilen ve gerekli hallerde bir üst birime sevk edebilen, ailenin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilen, eleştirel düşünme becerisine sahip, teknolojiyi etkin şekilde kullanabilen, etik değerlere saygılı, yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyen ve eylemlerini kanıta dayalı uygulamalar üzerine temellendiren nitelikli ebeler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca; yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. |
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. |
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. |
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. |
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. |
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. |
2) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. |
2) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. |
3) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. |
Programda öğrenim gören öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da BZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir. Programdan başarıyla mezun olan öğrenciler, lisans derecesine sahip olurlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk uyruklu veya yabancı uyruklu öğrenciler, ÖSYM’nin belirlediği kabul şartlarını sağladıkları durumda programa başvurabilirler.
Programdan mezun olan kişiler ebe unvanı alırlar ve kamu ile özel sağlık kurumlarında, toplum sağlığı-aile sağlığı- ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezlerinde ebe olarak görev alabilir. Lisansüstü eğitimine devam eden ebeler, üniversitelerde ilgili fakülte ve yüksekokullarda ebelik bölümü akademik kadrolarında görev alabilmektedir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030041283 | ||||||||||||
Qualification Title | Midwifery Bachelor's Degree | ||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | ||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | ||||||||||||
Awarding Body Url | |||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||
Thematic Areas | Nursing and midwifery | ||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | ||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions. | ||||||||||||
Description |
| ||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||
Further Info | The student studying in the programme must have succeeded in all the courses in the programme and must not have FF, DZ or BZ grades. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits. Students who successfully graduate from the programme will have a bachelor's degree. | ||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||
Conditions for Success | To complete all the courses in the programme with an average of 2.0 out of 4 and 240 ECTS. | ||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||
Legal Basis |
| ||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | ||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030041283
ISCO-08
ISCO-08
Possesses a high level of knowledge and skills related to the midwifery profession, prenatal, prenatal and postnatal processes by monitoring the mother and fetus, can identify the deviations from normal and can refer to a higher unit when necessary, responding to the needs of the family and society, critical thinking skills, to train qualified midwives who use technology effectively, respect ethical values, adopt lifelong learning philosophy and base their actions on evidence-based practices. |
Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories, health institutions and workplaces within higher education institutions.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Using the concepts and theories that constitute the basis of care, they know and plan appropriate initiatives in health protection and development. |
2) Performs midwifery practices in line with evidence-based care principles. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) To be able to define common gynecological problems in women and to plan and implement necessary care and interventions and to do health education on this subject. |
Communication and Social Competence |
1) Uses the basic scientific knowledge about health, social and behavioral sciences in midwifery practices through information and communication technologies. |
2) It establishes positive communication / cooperation with the team in health related practices and can work as an effective team member. |
Learning Competence |
1) They can meet the care needs of the pregnant woman and her family during labor and can carry out qualified care and appropriate procedures specific to normal birth stages. |
Field Specific Competence |
1) In the period between the formation of the pregnancy and the birth, it can give the qualified care which is in need of normal / risk pregnant and his / her family. |
2) It can provide health education and counseling services for women's reproductive health, women of all walks of life and all ages. |
3) It acts in accordance with the ethical principles and values of midwifery profession. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Can meet the care needs of normal / risky woman, newborn and family at the postpartum period and make appropriate attempts. |
The student studying in the programme must have succeeded in all the courses in the programme and must not have FF, DZ or BZ grades. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits. Students who successfully graduate from the programme will have a bachelor's degree.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Turkish or foreign students can apply to the program if they meet the admission requirements set by the ÖSYM. |
Those who graduate from the program receive the title of midwife and can work as midwives in public and private health institutions, community health-family health-mother-child health and family planning centers. Midwives who continue their postgraduate education can take part in the academic staff of midwifery departments at universities and related faculties and colleges. |
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.