Yeterlilik Kodu

TR0030001683

Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bir araştırma ya da proje desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama becerisi.
  • Bilimsel süreçleri eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında yaptığı bir araştırmayı raporlaştırabilme.
  • Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme.
  • Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı geliştirebilme.
  • Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme.
  • Öğrenme amaçlarına, öğrenci özelliklerine ve içeriğe uygun bir öğretme modeli seçebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve davranışlarına yansıtma becerisi.
  • Etkin iletişim kurma becerisi.
  • Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi.
  • Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi.
  • Bir eğitim programının etkililiği hakkında yargıda bulunabilme.
  • Var olan uygulamalara ve küresel gelişmelere dayalı olarak Türk eğitim sisteminin yakın ve orta vadedeki geleceğine ilişkin çıkarımlarda bulunma becerisi.
  • Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme.
  • Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi.
  • Bir yabancı dili okuma ve anlama düzeyinde kullanabilme becerisi.
  • Akademik ve toplumsal sorumluluklarını kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
  • Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinme becerisi.
  • Öğrenme ve öğretme alanıyla ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
  • Ele aldığı eğitsel konularda eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme becerisi.
  • Etkili bilim okuryazarlığı becerilerine sahip olma.
  • Etkili teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma.
  • İşbirlikli çalışma becerisi.
  • Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme becerisi.
  • Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi.
  • Eğitsel sorunlar ve durumlara yönelik yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001683


Yeterlilik Adı
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bir araştırma ya da proje desenleme, yürütme, sonuçlarını çözümleme ve yorumlama becerisi.
  • Bilimsel süreçleri eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında yaptığı bir araştırmayı raporlaştırabilme.
  • Program geliştirme modellerini analiz etme ve değerlendirebilme.
  • Alanıyla ilgili bir konuda eğitim programı tasarısı geliştirebilme.
  • Eğitim programlarını değerlendirme ve sonuçlarını yorumlayabilme.
  • Öğrenme amaçlarına, öğrenci özelliklerine ve içeriğe uygun bir öğretme modeli seçebilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Öğrenme stil ve stratejilerine uygun öğretim tasarıları hazırlayabilme ve uygulayabilme becerisi.
  • Mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde olma ve davranışlarına yansıtma becerisi.
  • Etkin iletişim kurma becerisi.
  • Eğitimde program geliştirme alanında yaşanan sorunları tanılayabilme ve uygun çözümler geliştirebilme becerisi.
  • Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sisteminin farklı kademelerinde gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarını çeşitli yönleriyle yorumlama ve analiz edebilme becerisi.
  • Bir eğitim programının etkililiği hakkında yargıda bulunabilme.
  • Var olan uygulamalara ve küresel gelişmelere dayalı olarak Türk eğitim sisteminin yakın ve orta vadedeki geleceğine ilişkin çıkarımlarda bulunma becerisi.
  • Türkiye’deki öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm üretebilme.
  • Türk eğitim sisteminin sorunları hakkında bilgili olma ve sorunlara ilişkin çözüm geliştirme becerisi.
  • Bir yabancı dili okuma ve anlama düzeyinde kullanabilme becerisi.
  • Akademik ve toplumsal sorumluluklarını kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
  • Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma ve bunu bir yaşam biçimi olarak edinme becerisi.
  • Öğrenme ve öğretme alanıyla ilgili kazanımlarını etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
  • Ele aldığı eğitsel konularda eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme becerisi.
  • Etkili bilim okuryazarlığı becerilerine sahip olma.
  • Etkili teknoloji okuryazarlığı becerilerine sahip olma.
  • İşbirlikli çalışma becerisi.
  • Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi.
  • Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme ve tartışabilme becerisi.
  • Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi.
  • Eğitsel sorunlar ve durumlara yönelik yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken doktora programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim programları ve öğretim doktora programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001683

Qualification Title
Doctoral Diploma in Curriculum Development and Instruction
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Design and conduct scientific research or a study, as well as analysing and interpreting the results of them.
  • Use scientific processes in solving educational problems.
  • Report a study in the field of curriculum and instruction.
  • Analyse and evaluate models of curriculum development.
  • Develop a curriculum draft in their field of study.
  • Evaluate curriculum through scientific inquiry and interprete the findings.
  • Choose and apply a teaching model appropriate for learning aims, learning qualities and content.
  • Prepare and apply teaching drafts appropriate to learners learning styles and strategies.
  • Show awareness of professional and ethical responsibilities and reflectingthese to their attitudes.
  • Can communicate effectively.
  • Listall problems and issues in curriculum development and education and develope suitable solutions to them.
  • Interprete and analyse curriculum development studies carriedat different stages of Turkish education system from a chronological perspective.
  • Can adjudicate about the effectiveness of a curriculum.
  • Infer from existent applications and global developments to understand the past, present and future of Turkish education system.
  • Develop solutions to encountered problems in teacher training in Turkey.
  • Be well-informedabout the problems of Turkish education system and develope solutions about these problems.
  • Read fluentlyin aforeign language.
  • Comprehend, internalize and practicetheir academic and social responsibilities.
  • Have awareness of the necessity of lifelong learning and internalize it as life style.
  • Make effective use of the aims about teaching and learning.
  • Use critical, reflective and creative thinking skills in handling educational issues.
  • Have effective scientific literacy skills.
  • Have effective technology literacy skills.
  • Work cooperatively.
  • Use knowledge in their field for developing applications and activities in other fields.
  • Follow scientific developments in the field of curriculum and instruction design.
  • Present and discuss materials and products designed or developed in curriculum and instruction field to related areas.
  • Evaluate educational topics and problems with reference to reflective thinking principles from a critical viewpoint.
  • Develop creative solutions to educational problems.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Curriculum and Instruction PhD Program, who work at any public or private institution,can be assigned to upper positions in their work fields or they could be employed as experts. In addition to this, the graduates of the PhD programme who work in public service gains one degree in their service year. The graduates of the PhD programme who do not work at any institution are employed in various positions of private education institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001683


Qualification Title
Doctoral Diploma in Curriculum Development and Instruction

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Design and conduct scientific research or a study, as well as analysing and interpreting the results of them.
  • Use scientific processes in solving educational problems.
  • Report a study in the field of curriculum and instruction.
  • Analyse and evaluate models of curriculum development.
  • Develop a curriculum draft in their field of study.
  • Evaluate curriculum through scientific inquiry and interprete the findings.
  • Choose and apply a teaching model appropriate for learning aims, learning qualities and content.
  • Prepare and apply teaching drafts appropriate to learners learning styles and strategies.
  • Show awareness of professional and ethical responsibilities and reflectingthese to their attitudes.
  • Can communicate effectively.
  • Listall problems and issues in curriculum development and education and develope suitable solutions to them.
  • Interprete and analyse curriculum development studies carriedat different stages of Turkish education system from a chronological perspective.
  • Can adjudicate about the effectiveness of a curriculum.
  • Infer from existent applications and global developments to understand the past, present and future of Turkish education system.
  • Develop solutions to encountered problems in teacher training in Turkey.
  • Be well-informedabout the problems of Turkish education system and develope solutions about these problems.
  • Read fluentlyin aforeign language.
  • Comprehend, internalize and practicetheir academic and social responsibilities.
  • Have awareness of the necessity of lifelong learning and internalize it as life style.
  • Make effective use of the aims about teaching and learning.
  • Use critical, reflective and creative thinking skills in handling educational issues.
  • Have effective scientific literacy skills.
  • Have effective technology literacy skills.
  • Work cooperatively.
  • Use knowledge in their field for developing applications and activities in other fields.
  • Follow scientific developments in the field of curriculum and instruction design.
  • Present and discuss materials and products designed or developed in curriculum and instruction field to related areas.
  • Evaluate educational topics and problems with reference to reflective thinking principles from a critical viewpoint.
  • Develop creative solutions to educational problems.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Curriculum and Instruction PhD Program, who work at any public or private institution,can be assigned to upper positions in their work fields or they could be employed as experts. In addition to this, the graduates of the PhD programme who work in public service gains one degree in their service year. The graduates of the PhD programme who do not work at any institution are employed in various positions of private education institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address