Yeterlilik Kodu

TR0030014098

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi ve Planlaması Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYükseklisans programının normal eğitim süresi 2 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve özgün bir araştırma yaparak bu araştırmayı tez haline getirip bir jüri önünde sunması ve başarılı olması gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezuniyet sonrasında yurt içinde ve dışında eğitim yönetimi yanında denetim gibi alanlarda istihdam edilebilirler. Akademik çalışmalar yapabilirler. Özel ya da Kamu Üniversitelerinde akademisyen olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014098


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi ve Planlaması Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yükseklisans programının normal eğitim süresi 2 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve özgün bir araştırma yaparak bu araştırmayı tez haline getirip bir jüri önünde sunması ve başarılı olması gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezuniyet sonrasında yurt içinde ve dışında eğitim yönetimi yanında denetim gibi alanlarda istihdam edilebilirler. Akademik çalışmalar yapabilirler. Özel ya da Kamu Üniversitelerinde akademisyen olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014098

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Based on their undergraduate qualifications, they have a theoretical and practical knowledge in the field of educational informatics, develop and deepen this knowledge.
  • Discuss the interaction between disciplines related to the field.
  • Uses theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field, develops and deepens this knowledge.
  • Transfers the developments and their own work in the field to the groups in and out of the field in a systematic, written, oral and visual way.
  • Share oral and written information about the field at national / international level.
  • Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information.
  • The expertise brings solutions to the problems that need to be solved by using quantitative and qualitative scientific research methods.
  • Constructs a problem independently of the problem, develops solutions, solves, evaluates the results and applies them when necessary.
  • YeIt develops new strategic approaches in complex situations where it does not anticipate to encounter applications in its field and takes responsibility and produces solutions.
  • They actively participate or lead in team work related to the field.
Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation has been made in accordance with the contents of the courses, 1 or 2 mid-term exam(s), with project activity, research work and presentation.

Quality Assurance-
Access Requirements

For the Master of Science Program with thesis in Educational Administration and Planning, the students can attend the program in the fullfilment of master of science entrance examination requirements.

Conditions for SuccessTo train field specialists who have the proficiences of license degree, have the abilities of making scientific research and ethic values and who create new knowledge through analysis, synthesis and appreciation with the interdisciplinary approach on the topies of educational administration and planning and who are open to personal and vocational development. Subfield of Educational Sciences, Educational Administration and Planning Program in the building of Faculty of Education, has being carried out its function with 12 professor, 2 Associate Professors, 2 Assistant Proffessors and 1 research assistant.
Progression Paths (Relationship Type)

Field specialist. After the graduation, they can be employed in the field of administration and planning in the country and abroad.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014098


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Based on their undergraduate qualifications, they have a theoretical and practical knowledge in the field of educational informatics, develop and deepen this knowledge.
  • Discuss the interaction between disciplines related to the field.
  • Uses theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field, develops and deepens this knowledge.
  • Transfers the developments and their own work in the field to the groups in and out of the field in a systematic, written, oral and visual way.
  • Share oral and written information about the field at national / international level.
  • Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information.
  • The expertise brings solutions to the problems that need to be solved by using quantitative and qualitative scientific research methods.
  • Constructs a problem independently of the problem, develops solutions, solves, evaluates the results and applies them when necessary.
  • YeIt develops new strategic approaches in complex situations where it does not anticipate to encounter applications in its field and takes responsibility and produces solutions.
  • They actively participate or lead in team work related to the field.

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation has been made in accordance with the contents of the courses, 1 or 2 mid-term exam(s), with project activity, research work and presentation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For the Master of Science Program with thesis in Educational Administration and Planning, the students can attend the program in the fullfilment of master of science entrance examination requirements.


Conditions for Success
To train field specialists who have the proficiences of license degree, have the abilities of making scientific research and ethic values and who create new knowledge through analysis, synthesis and appreciation with the interdisciplinary approach on the topies of educational administration and planning and who are open to personal and vocational development. Subfield of Educational Sciences, Educational Administration and Planning Program in the building of Faculty of Education, has being carried out its function with 12 professor, 2 Associate Professors, 2 Assistant Proffessors and 1 research assistant.

Progression Paths (Relationship Type)

Field specialist. After the graduation, they can be employed in the field of administration and planning in the country and abroad.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address