Yeterlilik Kodu | TR0030014098 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yükseklisans programının normal eğitim süresi 2 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve özgün bir araştırma yaparak bu araştırmayı tez haline getirip bir jüri önünde sunması ve başarılı olması gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezuniyet sonrasında yurt içinde ve dışında eğitim yönetimi yanında denetim gibi alanlarda istihdam edilebilirler. Akademik çalışmalar yapabilirler. Özel ya da Kamu Üniversitelerinde akademisyen olarak görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014098
- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
- Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
Mezuniyet sonrasında yurt içinde ve dışında eğitim yönetimi yanında denetim gibi alanlarda istihdam edilebilirler. Akademik çalışmalar yapabilirler. Özel ya da Kamu Üniversitelerinde akademisyen olarak görev yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014098 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation has been made in accordance with the contents of the courses, 1 or 2 mid-term exam(s), with project activity, research work and presentation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For the Master of Science Program with thesis in Educational Administration and Planning, the students can attend the program in the fullfilment of master of science entrance examination requirements. | |
Conditions for Success | To train field specialists who have the proficiences of license degree, have the abilities of making scientific research and ethic values and who create new knowledge through analysis, synthesis and appreciation with the interdisciplinary approach on the topies of educational administration and planning and who are open to personal and vocational development. Subfield of Educational Sciences, Educational Administration and Planning Program in the building of Faculty of Education, has being carried out its function with 12 professor, 2 Associate Professors, 2 Assistant Proffessors and 1 research assistant. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Field specialist. After the graduation, they can be employed in the field of administration and planning in the country and abroad. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014098
- Based on their undergraduate qualifications, they have a theoretical and practical knowledge in the field of educational informatics, develop and deepen this knowledge.
- Discuss the interaction between disciplines related to the field.
- Uses theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field, develops and deepens this knowledge.
- Transfers the developments and their own work in the field to the groups in and out of the field in a systematic, written, oral and visual way.
- Share oral and written information about the field at national / international level.
- Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information.
- The expertise brings solutions to the problems that need to be solved by using quantitative and qualitative scientific research methods.
- Constructs a problem independently of the problem, develops solutions, solves, evaluates the results and applies them when necessary.
- YeIt develops new strategic approaches in complex situations where it does not anticipate to encounter applications in its field and takes responsibility and produces solutions.
- They actively participate or lead in team work related to the field.
Measurement and evaluation has been made in accordance with the contents of the courses, 1 or 2 mid-term exam(s), with project activity, research work and presentation.
For the Master of Science Program with thesis in Educational Administration and Planning, the students can attend the program in the fullfilment of master of science entrance examination requirements.
Field specialist. After the graduation, they can be employed in the field of administration and planning in the country and abroad.
The document is valid continuously.