Yeterlilik Kodu

TR0030001709

Yeterlilik Adı
Eğitimde Yaratıcı Drama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
  • Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler.
  • Yaratıcı drama uygulamaları ileeğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler,yerel yönetimler,üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar.
  • Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar.
  • Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir.
  • Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder.
  • Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarıını kavrar, uygular.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Yaratıcı drama alanının tarihsel gelişimini bilir.
  • Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirecek etkinlik/seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır.
  • Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramları, bilimsel ve sanatsal terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır.
  • Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır.
  • Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır.
  • Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir.
  • Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular.
  • Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez.
  • Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır.
  • Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır.
  • Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir.
  • Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar.
  • Yaratıcı Drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür.
  • Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır.
  • Yaratıcı dramayı bir disiplinler arası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular.
  • Yaratıcı drama dersine yönelik tüm öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
  • Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir.
  • Yaratıcı drama öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar.
  • Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular.
  • Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır.
  • Sinema, müzik, dans, tiyatro vb. sanatsal etkinliklerle ilgili güncel etkinliklere katılır ve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar.
  • Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar.
  • Yaratıcı drama, edebiyat ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır.
  • Estetik, sanat ilimleri ve yaratıcı drama arasında ilişki kurar.
  • Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programı bitirenler; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarının okulöncesi ve ilköğretim programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Güzel Sanatlar Liselerindeki drama derslerini yürütebilirler. Eğitim fakültelerinin farklı bölüm ve programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı hizmetiçi eğitimlerinde eğitimci olarak çalışabilirler. Drama eğitimi veren özel kurumlarda çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001709


Yeterlilik Adı
Eğitimde Yaratıcı Drama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
  • Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler.
  • Yaratıcı drama uygulamaları ileeğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler,yerel yönetimler,üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar.
  • Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar.
  • Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir.
  • Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder.
  • Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarıını kavrar, uygular.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Yaratıcı drama alanının tarihsel gelişimini bilir.
  • Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirecek etkinlik/seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır.
  • Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramları, bilimsel ve sanatsal terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır.
  • Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır.
  • Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır.
  • Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir.
  • Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular.
  • Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez.
  • Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır.
  • Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır.
  • Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir.
  • Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar.
  • Yaratıcı Drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür.
  • Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır.
  • Yaratıcı dramayı bir disiplinler arası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular.
  • Yaratıcı drama dersine yönelik tüm öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
  • Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir.
  • Yaratıcı drama öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar.
  • Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular.
  • Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır.
  • Sinema, müzik, dans, tiyatro vb. sanatsal etkinliklerle ilgili güncel etkinliklere katılır ve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar.
  • Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar.
  • Yaratıcı drama, edebiyat ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır.
  • Estetik, sanat ilimleri ve yaratıcı drama arasında ilişki kurar.
  • Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programı bitirenler; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarının okulöncesi ve ilköğretim programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Güzel Sanatlar Liselerindeki drama derslerini yürütebilirler. Eğitim fakültelerinin farklı bölüm ve programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı hizmetiçi eğitimlerinde eğitimci olarak çalışabilirler. Drama eğitimi veren özel kurumlarda çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001709

Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Drama in Education
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Plan, implement, evaluate the process of creative drama aiming at taking into account individual differences to support all developmental areas.
  • Organize physical and psychological environment in the process of creative drama education.
  • Cooperate with stakeholders (families, local governments, universities, related institutions and so on.) to solve the problems in creative drama applications and in the field of education.
  • Put plans into practice in order to develop students as democratic and effective citiziens.
  • Know past and contemporary arts and art education methods.
  • Express them selves by voice, body and word as a participant or trainer through creative drama education.
  • Know principles of instruction and methods of instruction and percieve similarities and differences between creative drama and instruction.
  • Use the appropriate methods and techniques to develop students critical thinking ability, creative thinking ability, the ability of research and problem solving.
  • Know the historical development of the area of creative drama.
  • Join in seminars, activities which develop knowledge and the abilities of himself and his efficiency of work as a volunteer.
  • Know and use the basic concepts and scientific and artistic terminology in the area of creative drama.
  • Know the precursors of creative drama in Turkey and also in the world; the point of view of creative drama and reflects this knowledge into his practice.
  • Follow publications and the research in the field of creative drama and reflects them into his practices.
  • Plan, implement and evaluate the social projects related with the field of creative drama.
  • Know the process of playing games, improvisation, role-playing and implement them in collaboration with his or her students.
  • Never use the private problems of participants as a topic in creative drama process and never allow this.
  • Know the techniques used in creative drama and transfer them into practices according to using purposes.
  • Use the education technology according to creative drama education and instruction.
  • Evaluate the creative drama curriculum and implement the necessary regulations.
  • Obey the rules of the proffession ethics of creative drama educator.
  • Carry out the creative drama education process through with national and universal values.
  • Practice principles based on the general purpose of education and educational sciences using their creative drama education.
  • Have all ethical values of social, academical, proffesional and uses them in creative drama practice.
  • Percieve creative drama as interdisciplinary area and design his or her original plans and implements them.
  • Plan the process of learning and teaching related with creative drama by taking into account individual differences, developmental characteristics of students, characteristics of the subject area.
  • Design, use, develop, evaluate, appropriate learning materials to create effective teaching and learning processes in the process of creative drama.
  • Set up connections to daily life in the process of creative drama learning and teaching.
  • Know and implement the creative drama measuring and evaluation criteria and forms.
  • Use effectively selectivity skills based on objective criteria and aesthetic understanding in the process of creative drama.
  • Participate in all current events related with cinema, music, dance, theatre and establish the relationship between creative drama and other arts.
  • Make practices to increase the awareness about creative drama practices and positive contribution to society with the art.
  • Use the interactive relationship between creative drama, literatüre in the plans of education and instruction.
  • Establish the relationship between aesthetics, art, and creative drama.
  • Plan, implement, evaluate the lesson plans with the consciousness of that creative drama is also an art education/aesthetic education.
  • Have acting stage knowledge and experience sufficiency.
  • Have the knowledge of the basic regie.
Key Competencies-
Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

The students who finish this programme can perform drama lessons in preschool and primary education programs in public and private educational institution saffiliated with National Ministry of Education. They can perform drama lessons in fine (art) high schools ; in different departments and different programs of faculty of education. They can work as educators in in-service training of National Ministry of Education. They can work in private institutions which have drama education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001709


Qualification Title
Master's Diploma with Thesis in Drama in Education

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Plan, implement, evaluate the process of creative drama aiming at taking into account individual differences to support all developmental areas.
  • Organize physical and psychological environment in the process of creative drama education.
  • Cooperate with stakeholders (families, local governments, universities, related institutions and so on.) to solve the problems in creative drama applications and in the field of education.
  • Put plans into practice in order to develop students as democratic and effective citiziens.
  • Know past and contemporary arts and art education methods.
  • Express them selves by voice, body and word as a participant or trainer through creative drama education.
  • Know principles of instruction and methods of instruction and percieve similarities and differences between creative drama and instruction.
  • Use the appropriate methods and techniques to develop students critical thinking ability, creative thinking ability, the ability of research and problem solving.
  • Know the historical development of the area of creative drama.
  • Join in seminars, activities which develop knowledge and the abilities of himself and his efficiency of work as a volunteer.
  • Know and use the basic concepts and scientific and artistic terminology in the area of creative drama.
  • Know the precursors of creative drama in Turkey and also in the world; the point of view of creative drama and reflects this knowledge into his practice.
  • Follow publications and the research in the field of creative drama and reflects them into his practices.
  • Plan, implement and evaluate the social projects related with the field of creative drama.
  • Know the process of playing games, improvisation, role-playing and implement them in collaboration with his or her students.
  • Never use the private problems of participants as a topic in creative drama process and never allow this.
  • Know the techniques used in creative drama and transfer them into practices according to using purposes.
  • Use the education technology according to creative drama education and instruction.
  • Evaluate the creative drama curriculum and implement the necessary regulations.
  • Obey the rules of the proffession ethics of creative drama educator.
  • Carry out the creative drama education process through with national and universal values.
  • Practice principles based on the general purpose of education and educational sciences using their creative drama education.
  • Have all ethical values of social, academical, proffesional and uses them in creative drama practice.
  • Percieve creative drama as interdisciplinary area and design his or her original plans and implements them.
  • Plan the process of learning and teaching related with creative drama by taking into account individual differences, developmental characteristics of students, characteristics of the subject area.
  • Design, use, develop, evaluate, appropriate learning materials to create effective teaching and learning processes in the process of creative drama.
  • Set up connections to daily life in the process of creative drama learning and teaching.
  • Know and implement the creative drama measuring and evaluation criteria and forms.
  • Use effectively selectivity skills based on objective criteria and aesthetic understanding in the process of creative drama.
  • Participate in all current events related with cinema, music, dance, theatre and establish the relationship between creative drama and other arts.
  • Make practices to increase the awareness about creative drama practices and positive contribution to society with the art.
  • Use the interactive relationship between creative drama, literatüre in the plans of education and instruction.
  • Establish the relationship between aesthetics, art, and creative drama.
  • Plan, implement, evaluate the lesson plans with the consciousness of that creative drama is also an art education/aesthetic education.
  • Have acting stage knowledge and experience sufficiency.
  • Have the knowledge of the basic regie.

Key Competencies
-

Further Info

A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

The students who finish this programme can perform drama lessons in preschool and primary education programs in public and private educational institution saffiliated with National Ministry of Education. They can perform drama lessons in fine (art) high schools ; in different departments and different programs of faculty of education. They can work as educators in in-service training of National Ministry of Education. They can work in private institutions which have drama education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address