Yeterlilik Kodu | TR0030001708 | |
Yeterlilik Adı | Eğitimde Yaratıcı Drama Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin toplam 75 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders ve dönem projesini başarmış olması ve aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programı bitirenler; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarının okulöncesi ve ilköğretim programlarındakidrama derslerini yürütebilirler. Güzel Sanatlar Liselerindeki drama derslerini yürütebilirler. Eğitim fakültelerinin farklı bölüm ve programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı hizmetiçi eğitimlerinde eğitimci olarak çalışabilirler. Drama eğitimi veren özel kurumlarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001708
ISCO: 08
ISCO: 08
- Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
- Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler.
- Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder.
- Yaratıcı drama alanının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini bilir.
- Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirecek etkinlik/seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır.
- Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramları, bilimsel ve sanatsal terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır.
- Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır.
- Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır.
- Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir.
- Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular.
- Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez.
- Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır.
- Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır.
- Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir.
- Yaratıcı drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür.
- Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır.
- Yaratıcı dramayı bir disiplinlerarası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular.
- Yaratıcı drama dersine yönelik tüm öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
- Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir.
- Yaratıcı drama öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar.
- Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar.
- Yaratıcı drama uygulamaları ile eğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler, yerel yönetimler, üniversiteler, ilgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar.
- Yaratıcı drama eğitmenliğinin meslek etiği kurallarına uyar.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
- Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarını kavrar, uygular.
- Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular.
- Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır.
- Sinema, müzik, dans, tiyatro vb. Sanatsal faaliyetler ile ilgili güncel etkinliklere katılırve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar.
- Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı çalışmalar yapar.
- Yaratıcı drama, edebiyat, çocuk edebiyatı ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır.
- Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir.
- Ders etkinliklerinde sanat eserlerinden yararlanır.
Bu programı bitirenler; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarının okulöncesi ve ilköğretim programlarındakidrama derslerini yürütebilirler. Güzel Sanatlar Liselerindeki drama derslerini yürütebilirler. Eğitim fakültelerinin farklı bölüm ve programlarındaki drama derslerini yürütebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı hizmetiçi eğitimlerinde eğitimci olarak çalışabilirler. Drama eğitimi veren özel kurumlarda çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001708 | |
Qualification Title | Master's Diploma without Thesis in Creative Drama in Education | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The people who graduate from this programme can perform drama lessons in preschool and primary education programs in public and private educational institutions which are affiliate with National Ministry of Education. They can perform drama lessons in fine (art) high schools ; in different departments and different programs of education faculties. They can work as educators in in-service training programs of National Ministry of Education. They can work in private institutions which provide drama education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001708
ISCO: 08
ISCO: 08
- Plan, implement, evaluate the process of creative drama aiming at taking into account individual differences to support all developmental areas.
- Organize physical and psychological environment in the process of creative drama education.
- Express themselvesby voice, body and word as a participant or trainer through creative drama education.
- Know the historical development of the area of creative drama in Turkey and also in the world.
- Join in seminars, activities which develop their knowledge and the abilities and their efficiency of work as a volunteer.
- Know and use the basic concepts and scientific and artistic terminology in the area of creative drama.
- Know the precursors of creative drama in Turkey and also in the world as well as the point of view of creative drama and reflect this knowledge into his practice.
- Follow publications and the research in the field of creative dramaand reflect them into his practices.
- Plan, implement and evaluate the social projects related with the field of creative drama.
- Know the process of playing games, improvisation, role-playing and implement them in collaboration with his or her students.
- Never use the private problems of participants as a topic in creative drama process and never allow this.
- Know the techniques used in creative drama and transfer them into practices according to their purposes.
- Use the education technology according to creative drama education and instruction.
- Evaluate the creative drama curriculum and implement the necessary regulations.
- Carry out the creative drama education processin accordance with national and universal values.
- Base creative drama education practices and principles on the general purpose of education and educational sciences.
- Have all ethical values of social, academical, proffesional and uses them in creative drama practice.
- Percieve creative drama as interdisciplinary area and design their original plans and implement them.
- Plan the process of learning and teaching related with creative drama by taking into account individual differences, developmental characteristics of students, characteristics of the subject area.
- Design, use, develop, evaluate, appropriate learning materials to create effective teaching and learning processes in creative drama.
- Set up connections to daily life in the process of creative drama learning and teaching.
- Put plans into practice in order to develop students as democratic and effective citiziens.
- Cooperate with families, local governments, universities, related institutions to solve problems in creative drama applications and in the field of education.
- Obey the rules of the proffession ethics of creative drama educator.
- Use the appropriate methods and techniques to develop students critical thinking ability, creative thinking ability, the ability of research and problem solving.
- Know principles of instruction and methods of instruction and percieves similarities and differences between creative drama and instruction.
- Know and implement the creative drama measuring and evaluation criteria and forms.
- Use their selectivity skills based on objective criteria and aesthetic understanding in the process of creative drama.
- Participates in all current events related with cinema, music, dance, theatre and so on and establishes the relationship between creative drama and other arts.
- Do research to increase the awareness about creative drama practices and positive contribution to society with the art.
- Use the interactive relationship between creative drama, literature, children's literature in the plans of education and instruction.
- Know past and contemporary arts and art education methods; benefits from the works of artin the lesson activities.
- Establishs the relationship between aesthetics, art and creative drama.
- Plan, implement, evaluate the lesson plans with the consciousness that creative drama is also an art education/aesthetic education.
- Have acting stage knowledge and experience.
The people who graduate from this programme can perform drama lessons in preschool and primary education programs in public and private educational institutions which are affiliate with National Ministry of Education. They can perform drama lessons in fine (art) high schools ; in different departments and different programs of education faculties. They can work as educators in in-service training programs of National Ministry of Education. They can work in private institutions which provide drama education.
Qualification is valid indefinetely.