Yeterlilik Kodu | TR0030041286 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Ekonomi Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Ekonomi | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Güncel ekonomik ve sosyal dinamikleri kavrayarak ulusal ve küresel ekonomik trendler ile sorunları sağlam bir teorik altyapı ışığında gözlemleyen, bu bağlamda sorular soran ve cevaplar arayan, bilgi teknolojilerine hâkim, uluslararası yayınları ve gelişmeleri yakinen takip eden, araştırmacı ekonomistler yetiştirmek. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır. MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. (2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir. (3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir: Başarı Notu
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) DE; devam eden çalışma. 2) DZ; devamsız. 3) DÇ; dersten çekilme. 4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç. (4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölümümüze; lise ve dengi okullardan geçerli bir diplomaya sahip adaylar Yükseköğretime geçiş aşamasındaki sınavlarda yeterli puanı aldıkları takdirde YÖK, ÖSYM ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler ve ilan edilen süre içinde, istenen belgelerle, kesin kayıt yaptırabilirler. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Hazırlık sınıfı hariç dört yarıyıllık ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere ön lisans diploması, en az sekiz yarıyıllık bir programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde ağırlıklı genel not ortalaması 2,00’ın altında ise, şartlı geçer not aldığı derslerinin en az birini yükselterek ağırlıklı genel not ortalamasını 2,00 ve üzerine çıkarması gerekir. Kayıtlı olduğu programı başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalaması 3,00- 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3,50 ve üzeri olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ekonomi Bölümü mezunları, Merkez Bankası, Hazine bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Ticaret bakanlığı gibi bir çok kamu kurumunda çalışabilmektedirler. Finansal kurumlar, Bankalar, çok uluslu şirketler, şirketler ve kurumların üretim yatırım ve ticaret bölümleri ile uluslararası kurumlarda ve ticari alanlarda çalışmaktadırlar. Kurumlar arasında, bölgesel kalkınma kurumları, Dünya Bnakası, IMF givi organizasyonlar da ekonomistlerin yoğun olarak çalıştığı yerlerdir. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030041286
ISCO-08
ISCO-08
Güncel ekonomik ve sosyal dinamikleri kavrayarak ulusal ve küresel ekonomik trendler ile sorunları sağlam bir teorik altyapı ışığında gözlemleyen, bu bağlamda sorular soran ve cevaplar arayan, bilgi teknolojilerine hâkim, uluslararası yayınları ve gelişmeleri yakinen takip eden, araştırmacı ekonomistler yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. |
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. |
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. |
6) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
2) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. |
2) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır.
MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.
(2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir.
(3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
Başarı Notu
Başarı Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
CC |
2,00 |
DC |
1,50 |
DD |
1,00 |
FF |
0,0 |
BI |
Başarılı |
BZ |
Başarısız |
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) DE; devam eden çalışma.
2) DZ; devamsız.
3) DÇ; dersten çekilme.
4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç.
(4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümümüze; lise ve dengi okullardan geçerli bir diplomaya sahip adaylar Yükseköğretime geçiş aşamasındaki sınavlarda yeterli puanı aldıkları takdirde YÖK, ÖSYM ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler ve ilan edilen süre içinde, istenen belgelerle, kesin kayıt yaptırabilirler.
Ekonomi Bölümü mezunları, Merkez Bankası, Hazine bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı ve Ticaret bakanlığı gibi bir çok kamu kurumunda çalışabilmektedirler. Finansal kurumlar, Bankalar, çok uluslu şirketler, şirketler ve kurumların üretim yatırım ve ticaret bölümleri ile uluslararası kurumlarda ve ticari alanlarda çalışmaktadırlar. Kurumlar arasında, bölgesel kalkınma kurumları, Dünya Bnakası, IMF givi organizasyonlar da ekonomistlerin yoğun olarak çalıştığı yerlerdir.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030041286 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Economics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Economics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train research economists who understand current economic and social dynamics, observe national and global economic trends and problems in the light of a solid theoretical background, ask questions and seek answers in this context, master information technologies, closely follow international publications and developments. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out as internship or workplace training in the industry, workplaces within the higher education institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied. ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%. (2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system. (3) Grades and coefficients are evaluated as stated below: a) Success grades and coefficients are given in the table below:
b) Other grades used in the transcript are given below: 1) DE; work in progress. 2) DZ; absent. 3) DÇ; withdrawal from the course. 4) MU; exempt, including ECTS, excluding average. (4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Our department; Candidates who have a valid diploma from high school and equivalent schools, if they get enough points in the exams at the stage of transition to Higher Education, YÖK, ÖSYM and the principles determined by the Rectorate and within the announced period, with the requested documents, they can make final registration. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete a four-semester associate degree program, excluding the preparatory class, are awarded an associate degree diploma, and students who successfully complete a program of at least eight semesters are awarded a bachelor's degree. For graduation, the weighted grade point average must be at least 2.00. If a student succeeds in all the courses of the department/program he/she is enrolled in, but his/her weighted GPA is below 2.00, he/she must raise his/her weighted GPA to 2.00 and above by raising at least one of his/her conditionally passed courses. Students who have successfully completed the program they are enrolled in and have not received any disciplinary penalties, those with a weighted GPA between 3.00 and 3.49 are considered honor students, and those with a GPA of 3.50 and above are considered high honor students. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Economics can work in many public institutions such as the Central Bank, the Ministry of Treasury, the Ministry of Economy and the Ministry of Trade. They work in financial institutions, banks, multinational companies, multinational corporations, production, investment and trade departments of companies and institutions, international organisations and commercial areas. Among the institutions, regional development institutions, organisations such as the World Bank, the IMF, etc. are also places where economists work intensively. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030041286
ISCO-08
ISCO-08
To train research economists who understand current economic and social dynamics, observe national and global economic trends and problems in the light of a solid theoretical background, ask questions and seek answers in this context, master information technologies, closely follow international publications and developments.
Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out as internship or workplace training in the industry, workplaces within the higher education institutions.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) They have a broad and interdisciplinary perspective on economics using other social sciences and mathematics. |
2) They have knowledge and skill about different functions and interactions of economy. |
3) They use different theoretical approaches to comprehend and solve various economic problems. |
4) They are aware of the needs of society and use their knowledge of economics to meet these needs. |
5) They have in-depth knowledge on the current issues of the Turkish economy and the global economy. |
6) Using various statistical techniques and numerical methods, they establish correct economic models and make analyzes by using statistical programs effectively. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) They express their ideas and solution proposals concerning their field both written and orally, and present and publish them on both national and international platforms. |
2) They use information and communication technologies together with a computer software required by the field at least at advanced level of European Computer Driving License. |
Communication and Social Competence |
1) They have universal ethical values, social responsibility awareness and adequate knowledge of business law. |
2) Being able to develop positive attitudes with regards to lifelong learning, they identify their individual learning needs and carry out studies to fulfil them. |
Learning Competence |
1) They use a foreign language at least at the B1 General Level in terms of European Language Portfolio criteria according to the level of education. |
Field Specific Competence |
1) They have in-depth knowledge on the history of the Turkish economy and basic level knowledge on the history of the global economy. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) They improve their skills of teamwork, negotiation, leadership and entrepreneurship. |
The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied.
ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%.
(2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system.
(3) Grades and coefficients are evaluated as stated below:
a) Success grades and coefficients are given in the table below:
Success Grade |
Coefficient |
|
AA |
4,00 |
|
BA |
3,50 |
|
BB |
3,00 |
|
CB |
2,50 |
|
CC |
2,00 |
|
DC |
1,50 |
|
DD |
1,00 |
|
FF |
0,0 |
|
BI |
Successful |
|
BZ |
Fail |
|
b) Other grades used in the transcript are given below:
1) DE; work in progress.
2) DZ; absent.
3) DÇ; withdrawal from the course.
4) MU; exempt, including ECTS, excluding average.
(4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Our department; Candidates who have a valid diploma from high school and equivalent schools, if they get enough points in the exams at the stage of transition to Higher Education, YÖK, ÖSYM and the principles determined by the Rectorate and within the announced period, with the requested documents, they can make final registration.
Graduates of the Department of Economics can work in many public institutions such as the Central Bank, the Ministry of Treasury, the Ministry of Economy and the Ministry of Trade. They work in financial institutions, banks, multinational companies, multinational corporations, production, investment and trade departments of companies and institutions, international organisations and commercial areas. Among the institutions, regional development institutions, organisations such as the World Bank, the IMF, etc. are also places where economists work intensively.
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.