Yeterlilik Kodu | TR0020221566 | |
Yeterlilik Adı | El Dekorcu-Sır Üstü Dekorlamacı Kurs Bitirme Belgesi
| |
Sorumlu Kurum | Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hbogm.meb.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 3 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 3 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | El sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 3119.57 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 38 | |
Programın Normal Süresi | 950 Saat | |
Program Profili (Amaç) | Bu kurs programında, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak seramik el dekorları işlemlerini yapma, insan figürünün anatomik yapısına ve karakteristik özelliklerine uygun desen çizme, alçı kalıplara döküm yapma, sır hazırlama ve sırlama işlemleri, elek baskı işlemleri ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. El dekorcu / sır üstü dekorlamacı kurs programını tamamlayan bireyin,
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | El dekorcu / sır üstü dekorlamacı kurs programı; İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak seramik el dekorları işlemlerini yapma, insan figürünün anatomik yapısına ve karakteristik özelliklerine uygun desen çizme, alçı kalıplara döküm yapma, sır hazırlama ve sırlama işlemleri, elek baskı işlemleri ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerini kapsar. Kazanımlar:
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır. 2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır. 3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır. 4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir. 6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir. 7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. İlkokul mezunu olmak. 2. 13 yaşını tamamlamış olmak. 3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak. | |
Başarma Şartları | Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir. HBÖGM'ye bağlı kurumlarda veya diğer kurumlarca eğitim-öğretime uygun ortamlarda açılan “El dekorcu / sır üstü dekorlamacı Kursu”nu başarı ile tamamlayanlar, “El dekorcu / sır üstü dekorlamacı Kurs Bitirme Belgesi” ni almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu 2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği, 3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı. 4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.” | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresiz. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0020221566
ISCO 08: 3119.57
ISCO 08: 3119.57
Bu kurs programında, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak seramik el dekorları işlemlerini yapma, insan figürünün anatomik yapısına ve karakteristik özelliklerine uygun desen çizme, alçı kalıplara döküm yapma, sır hazırlama ve sırlama işlemleri, elek baskı işlemleri ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
El dekorcu / sır üstü dekorlamacı kurs programını tamamlayan bireyin,
- İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygulaması,
- Nokta ve çizgi elemanları ile yüzey düzenlemeleri yapması,
- Standart resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapması,
- Seramik ve cam formların görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizmesi,
- Geometrik formlarla tasarı ilkelerine uygun yüzey düzenlemeleri yapması,
- Yüzey üzerine özgün doku yorumları yapması,
- Kompozisyon ilkelerine uygun strüktür çalışmaları yapması,
- Sünger dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Istampa dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Şablon dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Organik maddeler dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Puar dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Firit dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Minai dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Lajvardina dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Lüster dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Serbest el dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Çıkartma dekoru uygulama işlemlerini yapması,
- Mozaik panoya uygun desen çizme ve çizdiği deseni renklendirme işlemlerini yapması,
- Mozaik pano işlemlerini yapması,
- İnsan figürünü etüt etmesi,
- İnsan figürü detaylarını etüt etmesi
- Portre çizimi yapması,
- Döküm yoluyla şekillendirme yapması,
- Sır hazırlama ve sırlı deneme pişirimi yapması,
- Sırlama ve pişirim işlemlerini yapması,
- Düz elek baskı işlemini yapması,
- Transfer baskı işlemini yapması,
- Tambur baskı işlemini yapması,
- Silikon baskı işlemini yapması amaçlanmaktadır.
- Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
- Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir.
El dekorcu / sır üstü dekorlamacı kurs programı;
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak seramik el dekorları işlemlerini yapma, insan figürünün anatomik yapısına ve karakteristik özelliklerine uygun desen çizme, alçı kalıplara döküm yapma, sır hazırlama ve sırlama işlemleri, elek baskı işlemleri ve pişirim işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerini kapsar.
Kazanımlar:
- İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak nokta ve çizgi elemanları ile yüzey düzenlemeleri yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak teknik resim kurallarına uygun şekilde standart resim kâğıtları üzerinde yazı, çizgi ve geometrik şekillerle ilgili çalışmalar yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak teknik resim kurallarına uygun şekilde seramik ve cam formların görünüşlerini ve kesit görünüşlerini çizer.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak oluşturduğu geometrik formlarla tasarı ilkelerine uygun yüzey düzenlemeleri yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak dokulu obje etütlerinden yola çıkıp yüzey üzerine özgün doku yorumları yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak kompozisyon ilkelerine uygun strüktür çalışmaları yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sünger dekoru tekniği için desen hazırlama, sır üstü boyası hazırlama ve sırlı mamul üzerine uygulama işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine ıstampa dekor tekniği için uygun deseni hazırlama, dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun deseni hazırlama, şablon dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı karo yüzeyine uygun deseni hazırlama, organik maddeler dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun deseni hazırlama, puar dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı karo yüzeyine uygun deseni hazırlama, firit dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun deseni hazırlama, minai dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun deseni hazırlama, lajvardina dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun deseni hazırlama, lüster dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı karolardan oluşan yüzeye uygun deseni hazırlama, sır üstü boyaları ve yaldızlarla fırça dekoru uygulama ve pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sırlı ürünlerin yüzeyine uygun çıkartmaları yapıştırma ve çıkartma dekoru pişirim işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak mozaik panoya uygun desen çizme ve çizdiği deseni renklendirme işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak mozaik pano için sırlı karoları kesme, rötuşlama, desene uygun olarak yerleştirme, yapıştırma ve derz dolgu işlemlerini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak ışığın yönü ve şiddetine, ölçü ve orana dikkat edip insanın anatomik yapısına uygun, farklı duruş ve sürelerde insan figürünü etüt eder.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak ışığın yönü ve şiddetine, ölçü ve orana dikkat edip anatomisine uygun, farklı bakış ve duruş açılarından el, kol, ayak ve bacak etüt eder.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak farklı duruş ve bakış açılarından ışığın yönü ve şiddetine dikkat edip modelin anatomik yapısına, karakteristik özelliklerine ve çizim tekniklerine uygun portresini çizer.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak döküm çamuru hazırlayıp döküm yoluyla şekillendirdiği yarı mamullerin bisküvi pişirimini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak renk verici oksit ve boyalarla sır hazırlayıp sırlı deneme pişirimi yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak daldırma, püskürtme, akıtma, fırça ve benzeri malzemelerle yarı mamulü sırlayıp sırlı pişirimini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak düz elek baskı işlemini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak transfer baskı işlemini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak tambur baskı işlemini yapar.
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak silikon baskı işlemini yapar.
1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
4. Değerlendirme, Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
- Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
- Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
- Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar, 100 puan üzerinden yapılır.
5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.
1. İlkokul mezunu olmak.
2. 13 yaşını tamamlamış olmak.
3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
Eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyer; 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununun 35. maddesi ile MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 63/a maddesi hükümlerine göre hazırlanan 02/10/2017 tarihli ve 1557502 resmi sayılı Önceki Öğrenmelerin Tanınması ve Denklik Yönergesi kapsamında gerekli şartları sağlaması durumunda, Meslekî Eğitim Merkezlerinde gerçekleştirilecek kalfalık veya ustalık beceri sınavlarına katılabilir.
1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu
2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı.
4. “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “ Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.”
Süresiz.
Qualification Code | TR0020221566 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ministry of National Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 3 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 3 | |
Thematic Areas | Handicrafts | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 38 | |
Program Duration | 950 Saat | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |