Yeterlilik Kodu

TR0030012927

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen Bilimleri alanında temel ve güncel bilgiye ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.
  • Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir.
  • Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  • Fen Bilimleri alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve bilimin doğasını açıklar.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve sınıf içi uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini temel alır.
  • Fen Bilimleri alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder.
  • Fen Bilimleri alanındaki sorunları tanımlayıp analiz ederek öğrencilerin gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve öğrenme güçlüklerini göz önüne alarak en uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme tekniklerini seçer, tasarlar ve uygular.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilgilerin kalıcı olması ve günlük yaşamda karşılaşılan sorunlarda kullanılabilmesi için gerekli olan öğretim materyallerini geliştirir.
  • Öğrencilerin eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme ile problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun öğrenme ortamları oluşturur.
  • Fen Bilimleri derslerinde laboratuvarı güvenli bir şekilde kullanır.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
  • Bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak fen ve teknoloji alanındaki gelişmeler ile bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder ve kazanımlarını dersleri ile bütünleştirir.
  • Meslektaşları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri öğrencilere aktarmada örnek olur.
  • Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimlerin bilincindedir.
  • Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve önemi hakkında olumlu tutum geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgram boyunca alınan dersleri ve zorunlu stajları başarı ile tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız başta MEB'e bağlı resmi okullar olmak üzere şahıs ve vakıf okullarında fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadır. Bunların yanında diğer eğitim kurumları ve eğitim ve danışmanlık şirketlerinde de görev almaktaProgram boyunca alınan dersleri ve zorunlu stajları başarı ile tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)dırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012927


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen Bilimleri alanında temel ve güncel bilgiye ve bu bilgilerin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.
  • Fen Bilimleri öğretmenliği ile ilgili gerekli mesleki alan bilgisine sahiptir.
  • Türk Eğitim Sisteminin amacı, yapısı, kanun, yönetmelik ve mevzuatları ile tarihsel gelişimi çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeyde fen öğretiminin felsefesi hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  • Fen Bilimleri alanına katkı sağlamış bilim insanlarını tanır, bilim tarihine katkılarını ifade eder ve bilimin doğasını açıklar.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilimsel ve analitik düşünceye sahiptir ve sınıf içi uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini temel alır.
  • Fen Bilimleri alanında temel becerilere sahiptir ve öğrendiklerini günlük yaşama transfer eder.
  • Fen Bilimleri alanındaki sorunları tanımlayıp analiz ederek öğrencilerin gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve öğrenme güçlüklerini göz önüne alarak en uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme tekniklerini seçer, tasarlar ve uygular.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilgilerin kalıcı olması ve günlük yaşamda karşılaşılan sorunlarda kullanılabilmesi için gerekli olan öğretim materyallerini geliştirir.
  • Öğrencilerin eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme ile problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun öğrenme ortamları oluşturur.
  • Fen Bilimleri derslerinde laboratuvarı güvenli bir şekilde kullanır.
  • Fen Bilimleri öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
  • Bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak fen ve teknoloji alanındaki gelişmeler ile bilim-sanat-kültür alanındaki etkinlikleri takip eder ve kazanımlarını dersleri ile bütünleştirir.
  • Meslektaşları ile demokratik ve mesleki etik değerlere uygun olarak iletişim kurar, düşüncelerini paylaşır, işbirliği yapar ve kazandığı değerleri öğrencilere aktarmada örnek olur.
  • Fen, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimlerin bilincindedir.
  • Yaşam boyu öğrenmede, fen ve teknolojinin yeri ve önemi hakkında olumlu tutum geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Program boyunca alınan dersleri ve zorunlu stajları başarı ile tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız başta MEB'e bağlı resmi okullar olmak üzere şahıs ve vakıf okullarında fen bilgisi öğretmeni olarak çalışmaktadır. Bunların yanında diğer eğitim kurumları ve eğitim ve danışmanlık şirketlerinde de görev almaktaProgram boyunca alınan dersleri ve zorunlu stajları başarı ile tamamlamak. (4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.)dırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012927

Qualification Title
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI SCIENCE TEACHING PR.
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have fundamental and up-to-date knowledge about science and have the knowledge to evaluate accuracy, validity, and reliability of that knowledge. Have necessary pedagogical content knowledge about science teaching. Know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels. Know and acknowledge scientists who made significant contributions to science and technology, and the history of science, and understand the nature of science. Have scientific and analytical thinking about science teaching and use scientific inquiry methods and techniques in his/her classroom practice. Have basic skills in science and be able to transfer these into their daily lives. Select, design and implement appropriate teaching, instruction and assessment, methods and techniques by considering developmental characteristics of students, individual differences, and learning difficulties. Develop instructional materials about science teaching to make knowledge persistent and applicable to problems in our everyday life. Create suitable learning environments that facilitate the development of students' critical, constructive, creative thinking, and problem solving skills. Use laboratories by following the safety regulations in science lessons. Use information and communication technologies effectively in science lessons. Communicate and collaborate with her/his colleagues in a democratic way and in accordance with professional codes of ethics by sharing his/her ideas, and be a role model for his/her students. Be aware of the interactions among science, technology, society, and environment. Follow scientific and technological developments effectively as well as progress in science, arts, and culture by using information resources and implement those gains into her/his teaching. Develop positive attitudes towards the significance of science and technology within lifelong learning.

Key Competencies-
Further Info

Rules identified by the Van Yuzuncu Yil University Associate degree and bachelors degree education and exam regulations are used regarding exams and successfull grades. Please refer to the Van Yuzuncu Yil University For more information please refer to https://yyu.edu.tr/AkademikBirimler/Sayfalar.php?s=552&Id=2252

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to get acceptance for the department one should have high school diploma and quantitative type LYS score.

Conditions for SuccessTo be successful at all the courses taken during the program (have a degree of 2.0 over 4)
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program work as science teachers at schools of Ministry of National Education as well as private and foundation schools. In addition to these they can also work at other educational organisations and educational consulting companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012927


Qualification Title
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI SCIENCE TEACHING PR.

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have fundamental and up-to-date knowledge about science and have the knowledge to evaluate accuracy, validity, and reliability of that knowledge. Have necessary pedagogical content knowledge about science teaching. Know about the Turkish Educational System and its structure, aims, laws, regulations, and historical development in terms of the philosophy of science teaching in national and international levels. Know and acknowledge scientists who made significant contributions to science and technology, and the history of science, and understand the nature of science. Have scientific and analytical thinking about science teaching and use scientific inquiry methods and techniques in his/her classroom practice. Have basic skills in science and be able to transfer these into their daily lives. Select, design and implement appropriate teaching, instruction and assessment, methods and techniques by considering developmental characteristics of students, individual differences, and learning difficulties. Develop instructional materials about science teaching to make knowledge persistent and applicable to problems in our everyday life. Create suitable learning environments that facilitate the development of students' critical, constructive, creative thinking, and problem solving skills. Use laboratories by following the safety regulations in science lessons. Use information and communication technologies effectively in science lessons. Communicate and collaborate with her/his colleagues in a democratic way and in accordance with professional codes of ethics by sharing his/her ideas, and be a role model for his/her students. Be aware of the interactions among science, technology, society, and environment. Follow scientific and technological developments effectively as well as progress in science, arts, and culture by using information resources and implement those gains into her/his teaching. Develop positive attitudes towards the significance of science and technology within lifelong learning.


Key Competencies
-

Further Info

Rules identified by the Van Yuzuncu Yil University Associate degree and bachelors degree education and exam regulations are used regarding exams and successfull grades. Please refer to the Van Yuzuncu Yil University For more information please refer to https://yyu.edu.tr/AkademikBirimler/Sayfalar.php?s=552&Id=2252


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to get acceptance for the department one should have high school diploma and quantitative type LYS score.


Conditions for Success
To be successful at all the courses taken during the program (have a degree of 2.0 over 4)

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program work as science teachers at schools of Ministry of National Education as well as private and foundation schools. In addition to these they can also work at other educational organisations and educational consulting companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address