Yeterlilik Kodu | TR0030023779 | ||
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | ||
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | ||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | ||
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | ||
Yönelim | Akademik | ||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |
TYÇ Seviyesi | 6 | ||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | ||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 (2330) | ||
Kategori | Ana | ||
Kredi Değeri | 240 | ||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||
Program Profili (Amaç) | Fen Bilgisi Öğretmenliği programının amacı; mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip ve mesleğine karşı olumlu bir tutum içinde bulunan, kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki yenilikleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan, etkili iletişim kurma becerilerine sahip, yaratıcı ve eğitim sorunlarına çözüm üretebilen, mesleğine gönül vermiş öğretmenler yetiştirmektir. Bu amaçlar doğrultusunda anabilim dalında yürütülen bilimsel çalışmalar, fen eğitimi alanındaki yenilikleri takip etmek, sorunlara çözüm aramak ve eğitimin kalitesini daha da arttırmayı hedeflemektedir. | ||
Öğrenme Ortamları | Eğitim örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, öğretmenlik uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve topluma hizmet uygulamaları farklı kurumlarda sürdürülmektedir. | ||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Program kapsamında yer alan derslerde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri derste kullanılan öğretim yöntemlerine paralel olarak ders izlencelerinde tanımlanır. Teorik derslerde çoktan seçmeli ya da açık uçlu geleneksel sınavlar yapılırken, uygulamalı derslerde proje geliştirme, tasarım yapma, rapor yazma, yansıtma, sunum yapma, performans ödevi, portfolyo hazırlama vb. süreci değerlendirmeye dayalı yöntemler kullanılır. Bu uygulamaların değerlendirmesinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları kullanılır. Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu PAÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir. | ||
Kalite Güvencesi |
| ||
Giriş Şartı |
| ||
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4,00 üzerinden en az 2,25 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. | ||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023779
ISCO-08 (2330)
ISCO-08 (2330)
Fen Bilgisi Öğretmenliği programının amacı; mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip ve mesleğine karşı olumlu bir tutum içinde bulunan, kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki yenilikleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan, etkili iletişim kurma becerilerine sahip, yaratıcı ve eğitim sorunlarına çözüm üretebilen, mesleğine gönül vermiş öğretmenler yetiştirmektir.
Bu amaçlar doğrultusunda anabilim dalında yürütülen bilimsel çalışmalar, fen eğitimi alanındaki yenilikleri takip etmek, sorunlara çözüm aramak ve eğitimin kalitesini daha da arttırmayı hedeflemektedir.
Eğitim örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Ayrıca, öğretmenlik uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve topluma hizmet uygulamaları farklı kurumlarda sürdürülmektedir.
- Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini öğretim uygulamalarında en üst düzeyde kullanır.
- Fen eğitimi alanında öğrenme öğretme problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerilerini etkili olarak kullanır.
- Fen eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci tasarlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisi sergiler.
- Teknoloji, sağlık, güvenlik ve çevre konularındaki sosyobilimsel sorunların etkilerini küresel ve toplumsal çerçevede fen öğretiminde değerlendirir.
- Fen öğrenme öğretme uygulamalarında bilimsel süreç, üst düzey düşünme ve karar verme becerilerini kullanır.
- Fen öğrenme öğretme uygulamalarında güncel yöntemleri ve değerlendirme tekniklerini bilişim teknolojileri desteği ile kullanır.
- Fen öğrenme öğretme uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarını yürütür.
- Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak mesleki gelişimi için kararlılık gösterir.
- Fen okuryazarı bir bireyin sahip olması gereken özellikleri sergiler.
- Öğretmenlik mesleği ahlak ve etik ilkelerine karşı duyarlılık gösterir.
- Fen ve fen eğitimi alanında ulusal ve uluslararası güncel sorunları fark eder ve çözüm önerileri sunar.
- Fen eğitiminde etkili öğrenme öğretme süreçleri oluşturmak için öğrencilerin gelişim düzeylerine ve gereksinimlerine uygun yöntemi seçer, öğrenme materyalleri geliştirir ve uygular.
- Fene yönelik olguları ve kavramları bilimin doğası süreçlerine uygun olarak yapılandırır ve uygular.
- Alan bilgisi ve öğretimi becerisi yetkinliği
- Bilimsel okur yazar yetkinliği
- Dijital okur yazar yetkinliği
- Değerlendirme ve karar verme yetkinliği
- İletişim becerisi yetkinliği
- Yaşam boyu öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Mesleki ahlak ve etik yetkinliği
Program kapsamında yer alan derslerde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri derste kullanılan öğretim yöntemlerine paralel olarak ders izlencelerinde tanımlanır. Teorik derslerde çoktan seçmeli ya da açık uçlu geleneksel sınavlar yapılırken, uygulamalı derslerde proje geliştirme, tasarım yapma, rapor yazma, yansıtma, sunum yapma, performans ödevi, portfolyo hazırlama vb. süreci değerlendirmeye dayalı yöntemler kullanılır. Bu uygulamaların değerlendirmesinde cevap anahtarları veya dereceli puanlama anahtarları kullanılır.
Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu PAÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Bu program EPDAD tarafından 01.05.2025-01.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) akredite edilmiştir. EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Detaylı bilgiye akreditasyon kurumunun https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir. |
Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen koşullara göre ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır. Yurtiçi veya dışında bir programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Programa yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Merkezi Yerleştirme Puanına Göre (Ek Madde 1) Uygulama İlkeleri ve Pamukkale Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge hükümleri uygulanır. |
- Mezunlar Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel eğitim kurumlarında Fen Bilimleri öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
- İlgili şartları sağlamaları halinde lisans üstü programlarda öğrenim görebilirler.
- Mezunlar istenilen akademik yeterlikleri sağladıkları takdirde yüksek öğretim kurumlarında akademik personel olarak da istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023779 | |
Qualification Title | Bachelor of Science Education | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 (2330) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Science Education program is to educate teachers to become devoted to their profession who have the qualifications required by their profession and have a positive attitude towards their profession, setting a good model for their students in their personal and professional lives, keen on following the innovations in their field, continuously improving their knowledge and skills, efficiently use their time, have effective communication skills, are creative and able to produce solutions to educational problems. In line with these objectives, scientific studies carried out in the department aim to follow innovations in the field of science education, seek solutions to problems and further increase the quality of education. | |
Learning Environments | Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, teaching practices are carried out in schools affiliated with the Ministry of National Education and community service practices are carried out in different institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | 1. Content knowledge and teaching skills competence 2. Scientific literacy competence 3. Digital literacy competence 4. Assessment and decision-making competence 5. Communication skills competence 6. Lifelong learning competence 7. Entrepreneurship competence 8. Professional ethics and ethical competence | |
Further Info | The assessment and evaluation methods used in the courses within the scope of the program are defined in the course syllabuses in parallel with the teaching methods used in the course. While traditional multiple-choice or open-ended exams are used in the assessment of the theoretical courses, methods based on process-oriented assessment such as project development, design, writing report, reflection paper, presentation, performance assignment, portfolio, etc. are used in practical courses. Answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments. The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate Degree, Undergraduate Education and Training Regulation and PAU Evaluation and Grading Directive | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs. - CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. - ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. 1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5. This program was accredited by EPDAD for 3 years (3+2) between 01.05.2025-01.05.2028. EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs Detailed information can be found on the website of the accreditation body | |
Access Requirements | Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board.
A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for transfer. For students who want to transfer to the program, the provisions of Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions, Implementation Principles According to Central Placement Score (Additional Article 1), and Regulation on the Principles of Horizontal Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Pamukkale University are applied. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, it is necessary to have successfully completed all the courses in the program and to have a GPA of at least 2.25 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030023779
ISCO-08 (2330)
ISCO-08 (2330)
The aim of the Science Education program is to educate teachers to become devoted to their profession who have the qualifications required by their profession and have a positive attitude towards their profession, setting a good model for their students in their personal and professional lives, keen on following the innovations in their field, continuously improving their knowledge and skills, efficiently use their time, have effective communication skills, are creative and able to produce solutions to educational problems.
In line with these objectives, scientific studies carried out in the department aim to follow innovations in the field of science education, seek solutions to problems and further increase the quality of education.
Education is carried out according to the principles of formal education and is enriched with distance education-supported materials when necessary. In addition, teaching practices are carried out in schools affiliated with the Ministry of National Education and community service practices are carried out in different institutions.
- Pre-service science teachers learn to use their scientific knowledge of physics, chemistry, biology and mathematics at the highest level in teaching practices.
- Pre-service science teachers learn to use effectively their skills of defining learning and teaching problems, modeling and solving these problems in the field of science education
- Pre-service science teachers demonstrate the ability to design, implement, measure and analyze a process in line with a certain target in the field of science education.
- Pre-service science teachers learn to evaluate the impacts of socio-scientific problems in technology, health, safety and environment in science education within a global and social framework.
- Pre-service science teachers learn to use scientific process, higher order thinking and decision-making skills in science learning and teaching practices.
- Pre-service science teachers learn to use contemporary teaching methods and assessment techniques with the support of information technologies in science learning and teaching practices.
- Pre-service science teachers learn to conduct disciplinary and interdisciplinary teamwork in science learning and teaching practices.
- Pre-service science teachers learn to show commitment to their own professional development as a lifelong learner.
- Pre-service science teachers learn to exhibit the characteristics that a scientifically literate individual should have.
- Pre-service science teachers learn to exhibit sensitivity for the moral and ethical principles of the teaching profession.
- Pre-service science teachers can recognize and offer solutions about the national and international contemporary issues in the field of science and science education.
- Pre-service science teachers learn to create effective learning and teaching processes by selecting appropriate method to the development levels and needs of the students, and also learn to develop and apply appropriate learning materials in science education.
- Pre-service science teachers learn to construct and teach science-related facts and concepts in accordance with the nature of science processes.
1. Content knowledge and teaching skills competence
2. Scientific literacy competence
3. Digital literacy competence
4. Assessment and decision-making competence
5. Communication skills competence
6. Lifelong learning competence
7. Entrepreneurship competence
8. Professional ethics and ethical competence
The assessment and evaluation methods used in the courses within the scope of the program are defined in the course syllabuses in parallel with the teaching methods used in the course. While traditional multiple-choice or open-ended exams are used in the assessment of the theoretical courses, methods based on process-oriented assessment such as project development, design, writing report, reflection paper, presentation, performance assignment, portfolio, etc. are used in practical courses. Answer keys or rubrics (measurement and evaluation tools) are used in performance assessments.
The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate Degree, Undergraduate Education and Training Regulation and PAU Evaluation and Grading Directive
In order to monitor the quality of higher education programs.
- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5. This program was accredited by EPDAD for 3 years (3+2) between 01.05.2025-01.05.2028.
EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Detailed information can be found on the website of the accreditation body
Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board.
A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for transfer. For students who want to transfer to the program, the provisions of Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions, Implementation Principles According to Central Placement Score (Additional Article 1), and Regulation on the Principles of Horizontal Transfer Between Associate and Undergraduate Programs at Pamukkale University are applied.
- Graduates can work as science teachers in schools affiliated to the Ministry of National Education and private educational institutions.
- If they meet the relevant requirements, they can continue the graduate programs in the field.
- Graduates are also employed as academic staff in higher education institutions if they meet the required academic qualifications
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.